اخبار داغ

گشایش نمایشگاه آثار سنگ های تاریخی در چالدران + تصاویر

گشایش نمایشگاه آثار سنگ های تاریخی در چالدران + تصاویر
نمایشگاه آثار سنگهای تاریخی جهت معرفی آثار تاریخی شهرستان در محل اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالدران راه اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، این نمایشگاه افزون بر ۷۰ قطعه اثر سنگی متعلق به دوره های نوسنگی ، بیش از تاریخ و دوره های اسلامی و معاصر در زمینه های مختلف است که با هدف معرفی آثار تاریخی شهرستان در محل اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالدران راه اندازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران در گفتگو با نوای چالدران گفت : آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در ۵ زمینه شامل اشیاء تامین خوراک از جمله سنگ آسیاب و هاونگ های سنگی ،دامداری شامل آبشخور دامی در شکل و اندازه های مختلف .تطهیر شامل چاله سر و حوض .معماری شامل سر درب و بخش دیگر شامل سنگهای قبور است.

,

وی تصریح کرد :این نمایشگاه واقعا نمایشگاه خیلی جالبی هستش چرا که ما را با اشیاء تاریخی و قدیمی آشنا می سازد.

,

عبدالله پور افزود : آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در مناطق مختلف این شهرستان در طول ۱ سال در این شهرستان شناسایی ، گرد آوری شده است و به علت داشتن ارزش تاریخی فراوان در حال تبدیل شدن به یک نمایشگاه دایمی می باشد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالدران خاطر نشان کرد : بر اساس شواهد و مدارک موجود ساخت این پیکره ها ی سنگی با معنا و مفهوم متفاوت در قبل از اسلام و دوران اسلامی در مناطق مختلف این شهرستان با تنوعات زیادی رواج داشته است.

,

عبدالله پور گفت :ادوات چوبی در زمینه های دامی ، کشاورزی و باری از جمله دیگر آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

,

این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروز جهت بازدید عموم علاقمندان صبح و عصر دایر می باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه