اخبار داغ

آغاز ویژه برنامه های مبعث رسول اکرم در پایتخت وحدت ایران اسلامی

آغاز ویژه برنامه های مبعث رسول اکرم در پایتخت وحدت ایران اسلامی
همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) مردم دیندار سیستان و بلوچستان با آذین بندی خیابان ها آماده برگزاری این جشن بزرگ اسلامی در پایتخت وحدت ایران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، همزمان با عید بزرگ مبعث عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) در سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی دوش به دوش هم با برگزاری آیین هایی مشترک و به نمایش گذاشتن جلوه ای زیبا از وحدت اسلامی این عید بزرگ اسلامی را گرامی می دارند.

همزمانی عید مبعث با تعطیلات نوروزی موجب شده تا مسافران نوروزی در پایتخت وحدت ایران شاهد این هم دلی و همبستگی شیعه و سنی در آذین بندی معابر و پخش نقل، شربت و شیرینی و برگزاری آیین های مختلف مبعث پیامبر اکرم(ص) باشند.

در کنار تمامی تصاویر زیبا و صحنه های به یاد ماندنی این جشن بزرگ باید حضور نوجوانان و جوانان در آیین های مبعث نبی مکرم اسلام(ص) را یکی از جلوه های زیبای این جشن ها دانست که رونق خاصی به این محافل معنوی بخشیده و علاقه نسل جوان جامعه به باورهای دینی و اعتقادات مذهبی را به نمایش می گذارد و شور و حال خاصی به این آیین ها بخشیده است.
 
سیستان و بلوچستان آماده برگزاری جشن بزرگ مبعث
در همین رابطه مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با گرامی داشت مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: روز مبعث پیامبر روزی برای همدلی میان مسلمانان است، این روز، روزی است که برادران شیعه و سنی باید پیمان برادریشان را تجدید کرد و نگذارند دشمنان تفرقه اندازی کنند.

حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی افزود: پیامبر اکرم(ص) در عید مبعث به نبوت و پیامبری مبعوث شدند و بار سنگین رسالت بر دوش نازنین ایشان قرار گرفت، حقیقت امر این است که رسول اکرم(ص) هدایتی را برای بشریت و تمام جهان به وجود آوردند و رسالت ایشان برای تمام دنیا است و در واقع بعثت به معنی هدایت بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت محمد(ص) نجات بخش بشریت از سیاهی ها بود، تصریح کرد: خداوند با خلقت حضرت محمد مصطفی(ص) خیر و برکت و رحمت را بر بندگان خود ارزانی کرد و وجود آن بزرگوار بزرگترین رحمت برای جهانیان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) به عنوان بزرگترین پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان خلقت اش خیر و رحمت ابدی را برای تمام انسان ها به ارمغان آورد.

وی با اشاره به برنامه های خاص عید مبعث در سیستان و بلوچستان، اذعان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هر ساله به منظور پاسداشت این عید بزرگ، تبیین معارف اسلامی و تبلیغ احکام الهی و نورانی اسلام و سیره و شخصیت و مرام پیامبر اسلام(ص) اقدام به اعزام مبلغ به سراسر استان می‌ کند.

حجت ‌الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: مبلغان ویژه عید مبعث به مدت سه روز در مناطق تبلیغی حاضر شده و اقدامات لازم را برای برپایی محافل جشن مبعث انجام می دهند تا این جشن بزرگ اسلامی با شور و شوق چند برابر در جای جای استان برگزار شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد، گفت: برپایی نماز جماعت و تبلیغ چهره به چهره از جمله اقداماتی است که مبلغان در قالب آنها توجه به معارف قرآنی و معرفی صحیح سیره اهل‌ بیت (ع) به ‌ویژه پیامبر اکرم (ص) را تبلیغ می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در پایان با تاکید بر اینکه جشن مبعث نشان دهنده وحدت مسلمین است، تصریح کرد: حضور پرشور شیعه و سنی در کنار هم برای برپایی این جشن بزرگ نشان دهنده وحدت و برادری آنان است و می تواند پیام روشنی به دشمنان اسلام باشد تا همگان بدانند مسلمین همه با هم برادر و برابر هستند و در کنار هم ایستاده اند.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, سیستان و بلوچستان آماده برگزاری جشن بزرگ مبعث,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه