اخبار داغ

فرماندار شهرستان زنجان:

خسارت ۱۸۵ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به شهرستان زنجان/ ۱۵ واحد مسکونی شهری و ۷۴۵ واحد روستایی آسیب دیدند

خسارت ۱۸۵ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به شهرستان زنجان/ ۱۵ واحد مسکونی شهری و ۷۴۵ واحد روستایی آسیب دیدند
فرماندار شهرستان زنجان از خسارت ۱۸۵ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به شهرستان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگارموج رسا; با اشاره به خسارت بارندگی‌های اخیر در شهرستان زنجان اظهار کرد: برآورد اولیه خسارت بارندگی‌های اخیر انجام شده و برآورد نهایی نیز طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه طبق برآورد اولیه در مجموع حدود ۱۸۵ میلیارد ریال خسارت به شهرستان زنجان وارد شده است، ابراز کرد: این ۱۸۵ میلیارد ریال در چند بخش از جمله منازل مسکونی و دامداریها، کانالها و تاسیسات مرتبط با بخش کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، بخش زنبورداری و زیرساختهای شهرستان شامل پلها، جاده‌ها و تاسیسات مختلف بوده است.

,

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵ واحد مسکونی شهری در شهرستان دچار خسارت شدند، عنوان کرد: ۷۴۵ واحد روستایی و دامی در شهرستان زنجان دچار خسارت شدند و همچنین تعداد ۱۶۵ دیوار محوطه نیز بدون آسیب دیدن خود منزل در روستاها تخریب شد.

,

وی با بیان اینکه مجموع خسارت‌های بخش ساختمانی ۱۳۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است، افزود: ۷۰ راس دام در شهرستان تلف شدند و ۲۵۶ ساختمان و تاسیسات مربوط به بخش کشاورزی خسارت دیدند که میزان خسارت ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

,

عسگری بیان کرد: در بخش زیرساخت موجود در شهرستان ۱۸ کیلومتر راه روستایی دچار خسارت شده و دو دهنه پل نیز در محورهای روستایی تخریب شدند که در مجموع ۱۳ میلیارد ریال خسارتی است که در این بخش وارد شد.

,

وی با بیان اینکه دو روز قبل در قزل اوزن طغیان رودخانه را داشتیم، خاطرنشان کرد: کارشناسان از روز گذشته مشغول ارزیابی این خسارتها هستند که عمده خسارتها مربوط به بخش کشاورزی بوده و تا پایان هفته میزان آن اعلام خواهد شد.

,

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به کمک‌های مردمی و همچنین کمک‌های دستگاه‌ها برای مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: ما از همان روزهای ابتدایی پایگاه‌هایی از طرف کمیته امداد، بسیج و هلال احمر راه‌اندازی شد و کمک‌های متناوبی نیز به ویژه به مردم سیل زده گلستان ارسال شده است.

,

وی با بیان اینکه کمک‌ها برای استان لرستان در حال جمع‌آوری است، عنوان کرد: ماشین‌آلات و امکانات موجود به این مناطق اعزام شدند و همچنین نیروهای متخصص نیز حضور یپدا کرده‌اند.

,

عسگری با اشاره به اینکه بخشی از نیازهای دارویی مناطق سیل زده نیز تامین شده است، گفت: برخی از کمک‌های مردمی از جمله پوشاک، پتو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی نیز به مناطق سیل زده ارسال شده است.

,

وی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان چندین مرحله پخت نان را برای مردم مناطق سیل زده کشور داشتند، ابراز کرد: بسیج زنجان هم از همان روزهای اول به کمک مردم مناطق سیل زده شتافته و همچنین پایگاه‌هایی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی راه‌اندازی کرده است.

,

فرماندار زنجان تصریح کرد: پرسنل ادارات، استاندار، معاونین استاندار تا دیگر پرسنل دستگاه‌های اجرایی بخشی از حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه