اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان:

افزایش بیش از 70 درصدی بارندگی ها در استان زنجان/ 46 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر شده است

افزایش بیش از 70 درصدی بارندگی ها در استان زنجان/ 46 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در استان زنجان گفت: میزان بارندگی‌ها در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72 درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با موج رسا; در خصوص بارندگیهای اخیر اظهار کرد: میزان بارندگی تا دیروز 309 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود 72درصد و نسبت به متوسط بلند مدت حدود ۵۳درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها تا به امروز بالاتر بوده است افزود: خوشبختانه تاکنون مشکلی ناشی از بارشهای بالاتر از نرمال در استان زنجان پیش نیامده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان به ذخایر آب پشت سدها اشاره کرد و گفت:  ذخیره سد تالوار تا روز گذشته بالغ بر 99.91 میلیون متر مکعب بوده است و  ۴۶ درصد از مخزن سد تهم و 52 درصد از حجم مخزن سد گلابر پرشده است.

,

وی خاطر نشان کرد: سد کینه ورس نیز ۹۹ درصد پرشدگی داشته و از محل تخلیه کننده تحتانی حدود ۱۵ متر مکعب در ثانیه بصورت کنترل شده به پایین دست سد رهاسازی می‌شود.

,

رضاپور در ادامه بیان کرد: در حدود 240 متر مکعب در ثانیه آب از استان کردستان وارد استان زنجان می‌شود که این حجم آب با احتساب سرشاخه‌های قزل اوزن در محدوده استان تا ماهنشان به حدود 340 متر مکعب در ثانیه( در بدترین حالت) خواهد رسید و با چنین دبی ورودی‌، مشکل جدی وجود نخواهد داشت.

,

وی ابراز امیدواری کرد که در محدوده طارم هم در شرایط بدبینانه دبی قزل اوزن حدود 600 متر مکعب در ثانیه خواهد بود عنوان کرد: با احتساب رهاسازی آب از سدهای آیدوغموش و سهند از آذربایجان شرقی به میزان 58 متر مکعب در ثانیه، مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: لازم است مسافرین و هم استانی‌های عزیز از اتراق و اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه