اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت استان مرکزی عنوان کرد؛

راه‌اندازی ۵۵ واحد صنعتی راکد و غیرفعال استان مرکزی/ استان مرکزی در حوزه مجوزهای تحقیق و توسعه رتبه برتر کشور را دارد

راه‌اندازی ۵۵ واحد صنعتی راکد و غیرفعال استان مرکزی/ استان مرکزی در حوزه مجوزهای تحقیق و توسعه رتبه برتر کشور را دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از راه‌اندازی مجدد ۵۵ واحد صنعتی راکد و غیرفعال استان مرکزی در سال ۹۷ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدامات سال ۹۷ این سازمان گفت: در سال ۹۷ تقریباً در چند حوزه در قالب توسعه صادرات، توانمندسازی واحدهای صنعتی و موضوعات مربوط به رفع موانع و مشکلات و به‌ویژه بحث راه‌اندازی واحدهای راکد در مجموعه استان مرکزی فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

حاجی پور ضمن بیان اینکه استان مرکزی بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان اولین استان در بحث راه‌اندازی واحدهای راکد و غیرفعال کشور معرفی‌شده است عنوان کرد: استان مرکزی نسبت به استان دوم (گلستان) که دارای ۱۲ واحد احیا و بهره‌برداری شده است با ۵۵ واحد به بهره‌برداری رسیده و احیای مجدد شده با یک اختلاف زیاد در رتبه اول قرار دارد که این نشان از جهش بسیار خوب استان در این حوزه است.

,

وی به حوزه مراکز R&D پرداخت و بیان کرد: در حوزه مجموعه مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی اقدامات مؤثری انجام‌شده است و تقریباً بالغ‌بر ۱۱۰ مدیر R&D  را در واحدهای صنعتی در بخش مقدماتی و پیشرفته آموزش دادیم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه به‌عنوان سازمان برتر در حوزه مجوزهای R&D در کل کشور شناخته شدیم تصریح کرد:  تمام تلاشمان این است که در سال ۹۸ هم با توجه به شرایط تحریمی و امکان بروز بعضی از مشکلات برای واحدهای صنعتی، بتوانیم شرایط را مهیا کنیم و تسهیل در روابط و پیگیری امور شرکت‌ها در دستور کار سازمان قرار بگیرد.

,

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه از ۴/۱۰/۹۷ بحث ثبت سفارش‌ها به استان مرکزی و سایر استان‌ها محول شد ما تاکنون بالغ‌بر ۸۰ درصد ثبت سفارش‌هایی که در مجموعه سازمان بوده است را به آن پرداختیم و تعیین تکلیف شده است که نشان‌دهنده این هست که دغدغه بخش تولید و صنعت درمجموع سازمان صنعت، معدن و تجارت جز اولویت‌های اصلی است.

,

حاجی پور عمده کالاهای صادراتی استان  را فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، الیاف مصنوعی، انواع شیشه، مواد گروهی‌ای، کاشی و سرامیک، سیمان، گل و گیاه، چینی، چینی بهداشتی، عایق رطوبتی، ماهیان زینتی، لوله و پروفیل و یخچال خانگی برشمرد و عنوان کرد: صادرات استان به ۷۵ کشور دنیا صورت می‌گیرد که عمده این کشورها افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان بوده است.

,

وی بیان کرد: با توجه به مباحث آموزشی و حمایت‌هایی که در موضوع‌های مختلف از بخش صنعت و معدن و کارگروه صادرکنندگان بوده است تعداد واحدهای صادرکننده  از ۲۴۳ واحد صادراتی که در سال ۹۶ به صادرات مشغول بودند به ۳۵۰ واحد در سال ۹۷ افزایش داشته که نشان از همت استان برای توسعه صادرات دارد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبری که حفظ اشتغال و تولید در شرایط فعلی یک نوع جهاد است امیدواریم که با همکاری واحدهای صنعتی و بخش خصوصی و تلاش‌هایی که در راستای رفع موانع و مشکلات توسط سازمان ما و سایر دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت بتوانیم به این منویات جامع عمل بپوشانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه