اخبار داغ

واکنش 60 تحلیلگر سیاسی به جنگ روانی غربگراها؛

پشت پرده کوک‌‌کردن‌ ساز حمله نظامی توسط "کاسبان ترس"/ اصلاح‌طلبان به دنبال پنهان کردن ناکارآمدی دولت هستند

پشت پرده کوک‌‌کردن‌ ساز حمله نظامی توسط "کاسبان ترس"/ اصلاح‌طلبان به دنبال پنهان کردن ناکارآمدی دولت هستند
کارشناسان و تحلیگران مسائل سیاسی، با بیان اینکه "کاسبان ترس" پادوهای غرب و خائنین به ملت و کشورند، گفتند: القای جنگ نظامی از سوی کسانی است که نتوانسته‌اند کشور را مدیریت کنند و قصد دارند با این القائات بر اقدامات و عملکرد ضعیف خود سرپوش بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ القای جنگ با آمریکا این روزها بیشتر از هر زمان دیگری بر سر زبان افتاده؛ خصوصا از وقتی آمریکا ناوهایش را روانه خلیج فارس کرد؛ بعد از آن بود که یک روز از لیدرهای جریانات غربگرا وا مصیبتا شنیدیم و روز دیگر مطبوعات و بلندگوهاشان سعی کردند با تیترهای درشت طوری وانمود کنند که مردم بین دوراهی جنگ و صلح قرار دارند. اما همه خوب می‌دانیم حقیقت چیز دیگری است. سال‌هاست دلبستگان غرب از هر اهرم فشاری برای نزدیک‌شدن به خواسته‌های آمریکا و اروپا استفاده می‌کنند و کافی است آن طرف کوچکتری تحرکی نشان دهد تا سربازان و مواجب‌بگیرانش بر کوره آن در داخل بدمند، بلکه اراده این ملت مقاوم را سست کنند. اما ملت ایران این نقشه‌ها را از بر دارد! کارشناسان سیاسی و تحلیلگران بین‌المللی نیز در گفت‌وگوهایی همصدا با مردم، با بی‌خاصیت خواندن تلاش "کاسبان ترس" برای خدشه وارد کردن بر اراده ملی، تکرار شایعه حمله آمریکا به ایران را عملیات روانی دشمن و ایادی داخلی‌اش خواندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی:

, سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی:,

ایجاد دو مسیر مذاکره و جنگ، عامل تشدید اقدامات عملیات روانی دشمن است/ کاسبان ترس به دنبال منافع مادی، اقتصادی و سیاسی خودشان هستند

, ایجاد دو مسیر مذاکره و جنگ، عامل تشدید اقدامات عملیات روانی دشمن است/ کاسبان ترس به دنبال منافع مادی، اقتصادی و سیاسی خودشان هستند,

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: با  بررسی دقیق اقدامات اخیر امریکا علیه جمهوری اسلامی متوجه می شویم که به دلیل به بن بست رسیدن بسیاری از اقدامات این کشو در 40 سال اخیر، اقدامات غیر منطقی از جمله  قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی، افزایش تحریم ها و همچنین موضوع تهدیدات نظامی از جانب مسئولان این کشور مشاهده می شود.

, صبح زاگرس,

صدرالحسینی بیان کرد: با وجود این که بسیاری از نشانه ها از جمله در داخل امریکا، توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آمادگی نیروهای مسلح در ایران نشان می دهد امکان حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد ، اما به نظر می رسد یک بازی چند ضلعی با محوریت عملیات روانی بر علیه ملت ایران در حال انجام است.

,

وی افزود: امریکایی ها کارهای مختلفی را در مدت اخیر انجام داده اند از یک طرف ناوهای خود را به سمت خلیج فارس گسیل می کنند و تحریم ها را افزایش می دهند و از طرف دیگر موضوع مذاکره با جمهوری اسلامی را مطرح می کنند و از طرف دیگر هم به اروپایی ها برای عدم همکاری با ایران فشار می آورند و از جانبی دیگر مساله خروج امریکا از برجام را در یک مدت زمان کوتاه مشاهده می کنیم که در نهایت به این مساله پی می بریم که هدف‌گذاری در رابطه با این اقدامات وجود دارد و آن هم این است که بر اراده و ادراک مردم ایران و قدرت محاسباتی مسئولان جمهوری اسلامی تاثیرات منفی بگذارند.

,

صدرالحسینی ادامه داد: به نظر می رسد برخی افراد در داخل کشور نسبت به این مساله به دلیل ناآگاهی و برخی نیز به دلیل این که خود ترسو هستند، در شرایط کنونی ترس بیشتری بر وجودشان چیره شده است.

,

وی تصریح کرد: در حقیقت این افراد کسانی هستند که با تشدید اقدامات عملیات روانی در ایران به دنبال این مساله هستند که در مقابل جمهوری اسلامی دو مسیر مذاکره و جنگ را قرار دهند و به دلیل اینکه می دانند مردم هیچ کشوری از جنگ خوششان نمی آید، تصور می کنند موضوع مذاکره با شیطان بزرگ را به گونه ای به ملت و مسئولان جمهوری اسلامی تحمیل کنند.

,

صدرالحسینی ادامه داد: بر این اساس می توانیم بگوییم این افراد پیاده نظام دشمن محسوب می شوند و قطعا چون این اقدام در سال های گذشته حتی در زمان جنگ تحمیلی هم وجود داشته است، هنوز هم این مساله وجود دارد و در همه این مراحل شکست با کسانی است که می خواهند با خواست و اراده و ارزش های این ملت مقابله کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: این افراد کاسبان ترس هستند که به دنبال منافع مادی، اقتصادی و سیاسی خودشان هستند و همانطور که گفتم آن ها پیاده نظام دشمن هستند و نگاهشان نسبت به ارزش های جمهوری اسلامی ، تقابلی و تعارضی است.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی:

, کارشناس مسائل سیاسی:, کارشناس مسائل سیاسی:,

برخی وابستگان جناح لیبرال و غربگرا حلقه های تکمیل کننده جنگ روانی آمریکا هستند

, برخی وابستگان جناح لیبرال و غربگرا حلقه های تکمیل کننده جنگ روانی آمریکا هستند,

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه امروز آمریکایی ها در اعمال فشار علیه ایران بیش از هر زمان دیگری به اهرم های جنگ روانی متوسل شده اند، گفت: به ویژه آنان کوشش می کنند که موضوع حرکت نظامی علیه ایران را به عنوان یک مسئله جدی به طور غیر مستقیم مطرح کنند.

, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه در این مسیرعوامل و گرایش های وابسته می توانند به آنها کمک کنند تا این جنگ روانی به ثمر برسد، عنوان کرد: بنا به نظر کارشناسان نظامی و تحلیل گران مسائل منطقه و بین المللی آمریکایی ها به هیچ وجه در صدد جنگ نظامی علیه ایران نیستند و هیچ برنامه ای را برای این کار ندارند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نتایج جنگ نظامی برای آمریکا بسیار تلخ خواهد بود و چنانچه دست به چنین اشتباهی بزنند زیان های زیادی را متحمل می شوند ؛ چرا که دو مسئله انتقال نفت و امنیت اسرائیل برای آمریکایی ها بسیار اهمیت دارد و اگر دست به جنگ بزنند به سرعت و در دقایق اولیه جنگ هم خطوط انتقال نفت در معرض خطر قرار می گیرد و همچنین امنیت اسرائیل به طور کامل از بین خواهد رفت و ممکن است که بزرگرین مراکز اسرائیل منهدم شود.

,

قنادباشی تأکید کرد: بنابراین آمریکایی ها به این دو دلیل و تجارب تلخی که از جنگ عراق و افغانستان دارند وارد جنگ با ایران نخواهند شد و هیچ برنامه ای در این زمینه ندارد؛ ولیکن در تلاشند که این مسئله را پنهان کنند.

,

وی بیان کرد: در عوض از احتمال و فرض وقوع جنگ بیشترین بهره را برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی مردم ایران می برند؛ چرا که  آنها بر خلاف تصورشان تحریم های اقتصادی بر ایران اثر نکرد و با جنگ روانی می خواهند به نتیجه برسند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پیش بینی آمریکایی ها این بود که با توجه به تحریم های اقتصادی مردم خواستار مذاکره با آمریکا خواهند شد، تصریح کرد: بنابراین در این مسئله هم به نتیجه نرسیدند و هم اکنون از جنگ روانی استفاده می کنند.

,

قنادباشی ابراز کرد: متأسفانه در این عرصه برخی از روزنامه ها، مجلات، برخی از افراد صاحب تریبون و وابستگان جناح های لیبرال و غربگرا دانسته و ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند و آنچه که که دشمن نتوانسته به گوش مردم ایران برساند و جنگ روانی را تکمیل کند، آنها حلقه های تکمیل کننده جنگ روانی می شوند.

,

وی با تأکید بر اینکه مردم هوشیار در برابر چنین اقداماتی ایستادگی خواهند کرد، اظهار کرد: در گذشته نیز در شرایط بسیار پیچیده دنیای غرب  تلاش برای مداخله در امور انتخابات کشور ما را داشتند؛ اما مردم هوشیارانه توانستند حق را از باطل تشخیص دهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: امروز نیز عقلانیت، هوشیاری و فهم مردم کشورمان بر فریب، خدعه و نقشه های توطئه آمیز آمریکایی ها فائق خواهد آمد.

,

 

,

کوچک زاده نماینده ادوار گذشته مجلس:

,

کوچک زاده نماینده ادوار گذشته مجلس:

, کوچک زاده نماینده ادوار گذشته مجلس:,

کاسبان ترس یا افرادی منافق هستند یا نادان!

,

کاسبان ترس یا افرادی منافق هستند یا نادان!

, کاسبان ترس یا افرادی منافق هستند یا نادان!,

مهدی کوچک زاده، نماینده ادوار گذشته تهران در مجلس شورای اسلامی درمصاحبه با تهران نیوز ضمن تأکید بر پمپاژ رسانه‌ای منفی اظهار داشت: کسانی که در صدد القا قریب الوقوع بودن جنگ هستند این افراد یا بدخواه و منافق هستند و یا از روی جهل سخن می‌گویند. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آن کسی که اختیار و صلاحیت تصمیم گیری برای وقوع صلح و جنگ را دارد رهبری است و رهبری با جمله‌ای که در همه‌ی رسانه‌ها بازتاب داده شد به این بحث خاتم داد و آن این بود که “نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم”. این جمله یعنی هیچ جنگی از طرف ما آغاز و ادامه نخواهد یافت و در نتیجه جنگ نخواهد شد.

, تهران نیوز,

وی ادامه داد: آن طرف دعوا نیز هم نسبت به توانایی‌های خودشان واقف هستند و هم نسبت به توانایی‌های جبهه مقاومت اشراف دارند. اما چرا به جای نام ایران به جبهه مقاومت اشاره کردم؟ چون این طور نیست که در صورت وقوع درگیری مثل جنگ تحمیلی، ایران تنها بشود. امروز همین عراقی که روزی علیه ما می‌جنگید کنار ما خواهد بود کما اینکه در قضیه سیل اخیر در خوزستان نیز دیدیم بعلاوه افغانستان، یمن، سوریه و لبنان  نیز ما را تنها نخواهند گذاشت.

,

کوچک زاده احتمال درگیری نظامی را سیاسی دانست و اضافه کرد: با توجه به دو مطلب مطرح شده حالا کسانی که قریب الوقوع بودن جنگ را پیش بینی می‌کنند یا خائن هستند یا نادان و با بیان این مطالب در صدد ایجاد رعب و وحشت در مردم را دارند تا از این فضاسازی منویات خودشان که همان لگدکوب کردن عزت مردم ایران است را حاکم کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این جریان الان در دانشگاه‌ها و جامعه دست آموزانی دارد که در صدد القای این مطلب است که تمام مشکل مردم ایران، آمریکا ستیز بودن ملت ایران است. این جریان سعی دارد چند دهه جنایت آمریکا علیه ملت ایران را نادیده بگیرد و جای جلاد و قربانی را عوض کند. آن کسی که از کودتای ۲۸ مرداد تا به امرو هر روز جنایت کرده آمریکا بوده بعد این جریان در صدد جابجا کردن جای جلاد و قربانی را دارد.

,

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت توجه به  جنگ اقتصادی در کشور ادامه داد: ملت ما آمریکا ستیز است اما مشکلات ما از استکبارستیزی و آمریکا ستیزی نیست. جنس این مخالفت با آمریکا از جنس مقاومت و دفاع در برابر اقدامات خصمانه این کشور است و نه جنگ ستیزی.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان کشور در متن جنگ اقتصادی قرار دارد اما بجای پرداختن به این مسئله و ضعف‌های آقایان در اداره اقتصاد، سعی در انحراف افکار عمومی دارند. البته مشکلات اقتصادی ایران باز هم به آمریکا و دنباله روهای آنها در اروپا برمی‌گردد  که در صدد بستن شریانهای اقتصادی ایران هستند اما برخی افراد به جای توجه به این مسئله و مبارزه اقتصادی با افکار عمومی بازی می‌کنند.

,

 

,

سلطانعلی میر، کارشناس مسایل سیاسی:

, سلطانعلی میر، کارشناس مسایل سیاسی:,

عده‌ای در داخل کشور ماموریت دارند برای مردم دلهره ایجاد کنند/اصلاح طلبان با القاء جنگ به دنبال پنهان کردن ناکارآمدی دولت هستند

, عده‌ای در داخل کشور ماموریت دارند برای مردم دلهره ایجاد کنند/اصلاح طلبان با القاء جنگ به دنبال پنهان کردن ناکارآمدی دولت هستند,

سلطانعلی میر در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون القاء جنگ نظامی از سوی دولتمردان را یک عملیات روانی برای فراموش کردن جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: این موضوع یک فرافکنی و  پوشش برای برخی از ناکارآمدی های دولتمردان می باشد که ایجاد شده است.

وی بیان کرد: آمریکایی ها خود اعلام کرده اند که گزینه ای به نام نظامی ندارند و اینها به دنبال معامله قرن هستند و می خواهند مشکل را در آنجا حل کنند، بر همین اساس جنگ روانی به راه انداخته تا در داخل با توجه به شرایطی که وجود دارد زمینه ساز بروز مسائلی باشند و پروژه بزرگشان در منطقه خاورمیانه را عملیاتی کنند.
 
کارشناس سیاسی استان ادامه داد: 6 سال است که مذاکره کرده و باز هم ابتدای خط هستیم؛ دولتمردان باید پاسخ دهند که قرار شد با برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران بردارید چه شد اکنون از جنگ حرف می زنند؟؛ این یک سیاست فرافکنی می باشد چرا که خود آمریکایی ها جرات ورود به این مقوله را ندارند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: اینکه امروز دولتمردان خود به این موضوع دامن زده اند به این برمی گردد که همه چیز را به برجام گره زده و اکنون که نتیجه نگرفته اند، می خواهند به این شکل فضا را ملتهب و از پاسخگویی به افکار عمومی فرار کنند چرا که حرفی برای گفتن ندارند.
 
وی بیان کرد: افرادی که به دنبال القای ترس هستند می خواهند موضوع اصلی که جنگ اقتصادی دشمن است را کمرنگ جلوه دهند، زیرا دولت قول داد مشکل اقتصادی را با برجام حل می کند اکنون که نتوانسته اقدام به عملیات روانی کرده تا افکار عمومی را به سمت دیگری ببرد و خود را در معرض پاسخگویی به ملت و ناکارآمدی در حل مشکلات اقتصادی نجات دهند بر این اساس برخی از جریانات و نشریات اصلاح طلب در داخل نیز همگام شده تا این مسئله اقتصادی و جنگ بزرگ اقتصادی بر ملت ایران را به فراموشی بسپارند.
 
میر خاطر نشان کرد: اگرآمریکا قصد حمله نظامی داشت در همان دهه 20 یا 30 اقدام می کرد نه اکنون که ایران بهترین شرایط در منطقه را داراست و ابر قدرت شده؛ آمریکایی ها این ریسک خطرناک را تکرار نخواهند کرد چرا که امروز نه تنها ایران بلکه با کل جریان مقاومت و منطقه جهانی روبرو خواهد شد از طرف دیگر توان نزاع منطقه ای با ایران را ندارند چون متحمل هزینه سنگینی خواهند شد.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, و,
,
,

 

,

سیدجلال حسینی، تحلیلگر مسائل سیاسی:

, سیدجلال حسینی، تحلیلگر مسائل سیاسی:,

جنگ و تهدید نظامی بهانه‌ای برای پوشاندن شکست سیاست‌های اصلاح طلبان

, جنگ و تهدید نظامی بهانه‌ای برای پوشاندن شکست سیاست‌های اصلاح طلبان,

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه جنگ روانی و رسانه‌ای «جنگ با آمریکا» به دلیل انتخابات است، اظهار کرد: صحبت و حرف دولت‌مردان و سیاسیون جریان های اصلاح طلب که می‌گویند آمریکا با ایران وارد جنگ می‌شود، این است که اگر میانه‌روها مسئول باشد جنگی نمی‌شود و اما اگر انقلابیون سرکار بیایند جنگ رخ می‌دهد.

, صاحب نیوز,

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: موضوع جنگ و تهدید را مطرح می‌کنند که سیاست‌های میانه‌روی که در اقتصاد شکست‌خورده را بپوشاند؛ خود آمریکاهای اعلام کردند که ما با ایران وارد جنگ نمی‌شویم و نفوذی‌ها داخلی هم این را می‌دانند اما می‌خواهند جوی کشور را متشنج کنند.

,

وی افزود: اوباما هم قرار نبود برجام را امضا کند، برجام یک پله‌ای برای برجام های بعدی بود که منتهی به تسلیم شدن ایران می‌شد؛ سعی کردند با برجام مرحله‌های بعد را انجام دهند و قرار به اجرای برجام نداشتند.

,

 

,

حجت‌الاسلام حسین خالق پرست، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد:

, حجت‌الاسلام حسین خالق پرست، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد:,

شانتاژ جریان غرب گرای داخلی به طمع مذاکره با آمریکا/ پشت پرده کوک‌ کردن‌ ساز حمله نظامی توسط کاسبان ترس، امتیازگیری اقتصادی غرب است

حجت الاسلام حسین خالق پرست، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد استان البرز درباره جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی به خبرنگار تیتریک، گفت: دشمن همواره اهداف خود را از درون جامعه هدف دنبال می کند و متاسفانه طی چند سال اخیر این مسئله مهم شاهد بروز آن هستیم. 

,

شانتاژ جریان غرب گرای داخلی به طمع مذاکره با آمریکا/ پشت پرده کوک‌ کردن‌ ساز حمله نظامی توسط کاسبان ترس، امتیازگیری اقتصادی غرب است

, شانتاژ جریان غرب گرای داخلی به طمع مذاکره با آمریکا/ پشت پرده کوک‌ کردن‌ ساز حمله نظامی توسط کاسبان ترس، امتیازگیری اقتصادی غرب است,

حجت الاسلام حسین خالق پرست، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد استان البرز درباره جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی به خبرنگار تیتریک، گفت: دشمن همواره اهداف خود را از درون جامعه هدف دنبال می کند و متاسفانه طی چند سال اخیر این مسئله مهم شاهد بروز آن هستیم. 

, تیتریک,

حجت الاسلام حسین خالق پرست، افزود: آمریکا با سرمایه گذاری و هزینه های گزافی که روی برخی از افراد داخلی کشور به صورت پیدا و پنهان کرده است، آنها را عمله خود می کند و قطعا گراهایی که از داخل کشور توسط عده ای از مسئولین به دشمن داده می شود آنها نسبت به مسائل جری می کند. 

,

وی اظهار داشت: آمریکا به خوبی می داند جبهه جنگ با ایران به مرزهای آن ختم نمی شود و غرب آُسیا را در برمی گیرد در نتیجه دشمن به شدت وحشت دارد و برای تحت نظام قراردادن نظام و مردم اهداف خود را توسط جریان غرب گرا دنبال می کند.

,

امام جمعه سابق اشتهارد تصریح کرد: هدف آمریکا به جای حمله نظامی، القا ترس به مردم ایران است و در زمان جنگ 8 ساله نیز این رویه را در پیش گرفت اما ملت مقاومت کردند در نتیجه باید کلام رهبری را فصل الخطاب قرار داد که فرمودند: جنگ نخواهد شد و ما مذاکره نمی کنیم. 

,

حجت الاسلام خالق پرست گفت: فشارهای همه جانبه آمریکا به واسطه مذاکره جدید با ایران است تا بتواند از میز مذاکره امیتاز مجدد بگیرد و این امتیاز گیری در میدان جنگ اتفاق نخواهد افتاد.  
وی افزود: تنگه هرمز، باب المندب و ... ضعف دشمن را دو چندان می کند در نتیجه آنچه برای آمریکا می تواند خوشایند باشد شانتاژ بازی از خارج و فشار از داخل است تا استکبار جهانی را به اهداف خود برساند. 

,
,

امام جمعه سابق کمالشهر اظهار داشت: اگر هوشیاری، اتحاد و حرف شنوی مردم از رهبر معظم انقلاب نباشد، فشارهای دشمن در مسائل اقتصادی برای در تنگنا قرار دادن ملت و کوک کردن ساز حمله نظامی کاسبان ترس برای ترغیب آمریکا به جنگ را توسط عوامل داخلی شاهد خواهیم بود و این مسائل همه و همه به این دلیل است که آمریکا قادر به امیتاز گیری در میدان نظامی نیست. 

,

حجت الاسلام خالق پرست تصریح کرد: آنچه امروز از نظر آمریکا ثمربخش است میز مذاکره خواهد بود و در برجام نیز با این رویه خسارت محض را به ایران تحمیل کرد، متاسفانه مسئولین دیر از خواب غفلت بیدار شدند و ای کاش پیش از این، شاهد بیانیه شورای امنیت ملی که مورد حمایت مردم واقع شد می بودیم. 

,

امام جمعه سابق اشتهارد، گفت: شجاعت و صلابتی که از مسئولین داریم این است که از رهبر معظم انقلاب حرف شنوی داشته باشند زیرا مردم علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان در عرصه حضور دارند. 

,

حجت الاسلام خالق پرست افزود: ایران رهبر و مردم بیداری دارد و مردم هیچگاه زیر بار الفاظ زورگویانه نخواهند رفت، همچنین کلام عمله های آمریکا به هر شکل ممکن ایران را بار دیگر سمت میز مذاکره برای امتیاز دهی نخواهد برد. 

,

وی اظهار داشت: ترامپ شخصی کاسب و تاجر پیشه است و امروز سیاست آمریکا بر پایه تجارت می چرخد، رفتار آمریکا با عربستان و دیگر کشورهای عربی نشان می دهد آمریکا صرفا به دنبال پول است و خروج از برجام نیز به این علت بود که امیتازات مختصری در این معاهده به ایران داده شد.

,

امام جمعه سابق کمالشهر تصریح کرد: برای آمریکا برجام و غیر برجام تفاوت ندارد و هم و غم این کشور امیتازگیری اقتصادی، سیاسی و ... است اگر چه بیش از آنکه به دنبال امتیازگیری سیاسی باشد مقوله اقتصادی را مد نظر دارد. 

,

حجت الاسلام خالق پرست با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال گرفتار کردن ایران در برجام دوم برای امیتازگیری بیشتر است، گفت: عده ای در چالش های سیاسی، اقتصادی و معیشتی جامعه به دنبال منافعشان هستند و در زمان جنگ نیز که بحث خرید و فروش کوپن مطرح شد برخی از این موقعیت سوءاستفاده کردند. 

,

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه برای دشمن هیچ چیزی مهمتر از امیتاز گرفتن نیست و این مهم توسط سرمایه داران و صاحبان شرکت های بزرگی که پول در اختیار دارند و با زندگی مردم بازی می کنند دنبال می شود، خاطر نشان داشت: در صدر اسلام نیز مسلمانان به واسطه جنگ خندق در محاصره اقتصادی و نظامی بودند اما پیامبر اکرم (ص) با همت مومنان محاصره را شکست در نتیجه باید قاطعانه گفت که ما پیروز میدان خواهیم بود.

,

 

,

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل سیاسی:

, ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل سیاسی:,

جریان غرب‌گرای داخلی می‌خواهد ناکارآمدی خودش را در سایه آدرس‌های غلط و تبلیغات اشتباه پنهان کند

, جریان غرب‌گرای داخلی می‌خواهد ناکارآمدی خودش را در سایه آدرس‌های غلط و تبلیغات اشتباه پنهان کند,

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص القای وقوع جنگ نظامی توسط جریان غربگرا، گفت: مطرح کردن مسئله جنگ نظامی ابزاری بیش نیست چرا که در محیط بین المللی کمترین زمینه برای درگیری نظامی آن هم بین قدرت هایی مثل ایران و آمریکا که در محیط خودشان تاثیر گذار هستند، وجود دارد.

, مرآت,

وی این اقدام را یک مسئله دیپلماسی دانست و افزود: فراموش نکنیم که آمریکایی ها از همه اهرم ها به صورت ترکیبی استفاده می کنند، یعنی مسئله دیپلماسی را با استفاده از مانور نظامی و استفاده از ابزار نظامی می خواهند پیش ببرند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اینکه آمریکا هواپیماهای بی- 52 و ناوشکن ابراهام لینکلن را می آورد و از آن سمت ترامپ شماره مستقیم خودش را می دهد برای اینکه مقامات ایران اگر ترسیده باشند یا تمایلی به مذاکره داشته باشند با او تماس بگیرند، یک مسئله دیپلماسی است.

,

ظهره‌وند با بیان اینکه جریان غرب زده داخلی می داند که با ادامه روندهای کنونی به دلیل شکست های مختلفی که در عرصه میدانی سیاست و دیدگاه های سیاسی خوردند، دارند حذف می شوند، تصریح کرد: اینها به خاطر ترس حذف شدن از صحنه سیاسی به القای جنگ نظامی متوسل می شوند تا افکار عمومی را متوحش و نسبت به موضوع جنگ نگران کنند.

,

وی با اطمینان خاطر دادن از اینکه چیزی به عنوان جنگ وجود ندارد، بیان کرد: این مانور جنگ، فقط برای این است که ایران را در موضع انفعال قرار دهند و با فشار افکار عمومی ایران را مثل برجام پای میز مذاکره و یک برجام بزرگ تر ببرند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آن ها برای بقای خودشان این کار را می کنند چرا که همواره منافع خودشان را فوق منافع ملی می بینند، افزود: آنچه که برای این غرب زده ها اهمیت دارد موجودیت خودشان است نه موجودیت نظام و مسائل و منافع ملی و امنیت مردم ایران.  

,

ظهره‌وند با تاکید بر اینکه اینها پرونده سیاهی دارند چون برجامی که دستاوردی نداشته و قرار بود تحریم ها برداشته شود ولی تحریم ها تشدید شده، جلوی چشمشان است، گفت: مشکل آنها این است که ناکارآمدی خودشان را می خواهند در سایه آدرس های غلط و تبلیغات اشتباه گم کنند، برای همین هم بر طبل جنگ و نگرانی می زنند که مردم متوجه عملکرد غلط آنها نشوند.

,

 

,

همایون رهبران، کارشناس مسائل سیاسی:

, همایون رهبران، کارشناس مسائل سیاسی:,

هیچ کشوری جرات رویارویی با ایران را ندارد/تلاش آمریکا تبلیغات روانی برای رسیدن به اهداف است

, هیچ کشوری جرات رویارویی با ایران را ندارد/تلاش آمریکا تبلیغات روانی برای رسیدن به اهداف است,

همایون رهبران در گفت‌وگو با سفیر افلاک، اظهار داشت: برخی از افراد از واژه جنگ به‌عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند و متأسفانه عده‌ای بر طبل جنگ می‌کوبند تا بتوانند به اهداف خود برسند؛ امروز عده‌ای دم از جنگ می‌زنند که زمانی می‌گفتند برجام، سایه جنگ را از سر این کشور برداشت.

, سفیر افلاک،, ,

وی افزود: وقتی ترامپ منتظر تلفن از ایران می‌نشیند نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند ایران را بار دیگر پای میز مذاکره بکشانند تا با فشار بیشتر به هدف‌های خود برسند.

,

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نمی‌شود، مذاکره نمی‌کنیم اما برخی تلاش دارند تا افکار خود را القا کنند و با این کار عملیات روانی انجام بدهند درحالی‌که هیچ کشوری جرات رویارویی با ایران را ندارد چراکه اگر این توان را داشتند در طول این سال‌ها اقدام می‌کردند.

,

وی بیان کرد: همیشه جبهه مقاومت و اسلام پیروز است و همان‌طور که دیدم در جنگ سوریه با توجه به اینکه آمریکا با عربستان هزینه‌های کلانی کردند اما جبهه مقاومت پیروز شد و آمریکا با شکست مواجه شد.

,

رهبران تصریح کرد: آمریکا قدرت قبل را ندارد و رو به نابودی و زوال می‌رود و بیشتر تلاش دارد تا با تبلیغات مسموم و روانی به اهداف خود برسد.

,

وی گفت: امروز دشمن از ابزار تبلیغاتی رسانه برای اهداف خود استفاده می‌کند و متأسفانه برخی تحت تأثیر قرارگرفته و ضروری است که در این شرایط روشنگری صورت گیرد و آگاهی‌های لازم و موردنیاز به مخاطبان ارائه داده شود تا تحت تأثیر این تبلیغات قرار نگیرند.

,

 

,
میرعلی حیدر امیری تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه غرب آسیا:
, میرعلی حیدر امیری تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه غرب آسیا:,

دشمن به دنبال نمایش قدرت و جنگ روانی است/عده‌ای غرب‌گرا بر طبل القاء جنگ می‌کوبند

, دشمن به دنبال نمایش قدرت و جنگ روانی است/عده‌ای غرب‌گرا بر طبل القاء جنگ می‌کوبند,

امیرعلی حیدر امیری در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به اینکه دشمن درواقع به‌نوعی شوآفی در دنیا راه انداخته و ترس از جنگ نظامی را القا می‌کند، اظهار داشت: به دلایل مختلف می‌دانیم آمریکا به دنبال جنگ نیست و شرایط راه‌اندازی جنگ، شامل آمادگی نظامی، اجتماعی، سیاسی و شرایط اقتصادی مناسب را ندارد.

, سفیر افلاک،,

وی افزود: با توجه به شروع سال 2020 که سال ورود به انتخابات ریاست جمهوری است، هیچ تیم دیپلماتیک عاقلی در آستانه انتخابات، جنگی را تحمیل نمی‌کند مگر زمانی که آن دولت به پیروزی خود مطمئن باشد.

,

تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه غرب آسیا بابیان اینکه آمریکایی‌ها به دلایل متعدد توانایی انجام جنگ با ایران را ندارند تصریح کرد: ایران با هیچ کشور دیگری قابل‌مقایسه نیست چراکه نیروی نظامی ایران به سلاح‌های ناشناخته و قویی مجهز است و اطلاعات نظامی ایران برای دشمنان آشنا نیست؛ ایران در غرب آسیا نیروهای جان‌برکف نیابتی و محور مقاومتی دارد که اگر اتفاقی بیفتد قطعاً ایران را بر اساس اعتقاد به گفتمان مقاومت، حمایت کامل می‌کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: نقطه‌ضعف نظام سلطه، ابتدا اسرائیل و بعد عربستان و امارات است که دقیقاً در زیر برد موشک‌های محور مقاومت هستند؛ اسرائیل اگر زمانی فقط از ناحیه فلسطینی‌ها احساس خطر می‌کرد، امروز از چندین جبهه جنوب لبنان، سوریه و غزه احساس خطر می‌کند و خیلی آسیب‌پذیر شده و هر اتفاقی بیفتد اسرائیل از بین می‌رود.

,

امیری عنوان کرد: تیم ترامپ توان جنگ را ندارند اما به دنبال مذاکره تحمیلی به سبک کره شمالی هستند به صورتی که با ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای، ایجاد فشارهای دیپلماتیک و سیاسی، تحریم کامل اقتصادی و اعزام ناوها به دریاها به مقامات جمهوری اسلامی ایران فشار می‌آورند.

,

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در درون ایران است، گفت: دشمن این‌طور القاء می‌کند که ایران یا باید یک کشور عادی با رفاه مطلق باشد و یا نهضتی انقلابی که به دنبال صدور انقلاب و القا تفکرش به مردم کشورها باشد لذا این ذهنیت دروغ را القاء می‌کنند که علت ضعف اقتصادی داخلی کشور، گرانی و تورم به دلیل هزینه شدن در خارج از کشور است.

,

تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه غرب آسیا اظهار داشت: افرادی بصیر، روشن و آگاه در داخل کشور وجود دارند که منویات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داده‌اند و می‌دانند که کار دشمن یک نمایش قدرت و جنگی روانی-رسانه ای است؛ داخل مملکت عمارهایی داریم که روشنگری می‌کنند و تعدادی غرب‌زده و غرب‌گرا داریم که دقیقاً هماهنگ با جنگ روانی دشمن بر طبل القاء جنگ می‌کوبند.

,

وی بابیان اینکه برخی رسانه‌های داخلی باورمند به غرب، جنگ روانی و رسانه‌ای هم گام و هم‌زمان با دشمن را در داخل پیگیری می‌کنند افزود: این نمایش روانی و رسانه‌ای داخلی هماهنگ با خارج از کشور اهداف متعددی را در درون نظام پیگیری می‌کنند، یکی موضوع ناتوانی اقتصادی است که تقریباً افسار کنترل بازار از دست دولت خارج‌شده از پیاز، گوشت و ماشین گرفته تا امروز که به نهاده‌های دامی و شکر رسیده و مسئولان و دولتیان می‌خواهند ناکارآمدی خود را در عدم کنترل بازار به القاء شرایط جنگی به حاشیه ببرند.

,

امیری بیان کرد: بحث دیگر ناتوانی در بحث سیل و رسیدگی به مردم سیل‌زده است، دستشان برای ارائه دلایل مختلف عدم انجام این کارها برای مردم رو شده و برای کار نکردن خود مجبور هستند موضوع جنگ نظامی را پیش بکشند تا مشکلات اقتصادی به حاشیه برود.

,

وی عنوان کرد: در اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و می‌دانند با این ناتوانی اقتصادی و مدیریتی اصلاح‌طلبان و غرب‌گرایان اقبالی برای ورود به مجلس ندارند، لذا می‌خواهند آب را گل‌آلود کنند تا شاید بتوانند ماهی بگیرند.

,

تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه غرب آسیا تصریح کرد: موضوع سلبریتی ها و توئیت زدن آن‌ها چیز عادی نبود، گرانی بازار و سخنان آقای عراقچی که مهاجران افغانی را تهدید به خروج می‌کنند در راستای جنگ روانی و رسانه‌ای بود.

,

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های وابسته به جریان غرب‌گرا به دنبال ایجاد ترس، ناامیدی و یاس در مردم هستند و درواقع جاده‌صاف‌کن دشمن در داخل هستند.

,

امیری گفت: اولین راهکار ما این است که عمارهای امام خامنه‌ای بلند شوند و مردم را نسبت به نقشه‌های شوم دشمن آگاه کنند، رهبری با قاطعیت فرمودند که جنگ نخواهد شد چون دشمن را خوب شناخته است.

,

وی بابیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج است اظهار داشت: ما باید امید را در دل مردم زنده نگهداریم، میدانیم دشمن قادر به جنگ نظامی نیست و کسانی مانند سلبریتی ها و جریان‌های غرب‌گرا، بایستی رسوا و کنترل شوند چون به دنبال ملتهب کردن اوضاع هستند.

,

تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه غرب آسیا افزود: دولت به‌جای چشم دوختن به غربیان اگر روابط با کشورهای دوست و همسایه را بیشتر ‌کند و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند این‌گونه مشکلات اقتصادی را نخواهیم داشت.

,

 

,

سمیرا دهقانی، استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی:

, سمیرا دهقانی، استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی:,

کاسبان ترس با توهم برجام 6 سال طلایی را هدر دادند/ بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ها پشت سایه دروغین جنگ پنهان نمی‌شود

, کاسبان ترس با توهم برجام 6 سال طلایی را هدر دادند/ بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ها پشت سایه دروغین جنگ پنهان نمی‌شود,

سمیرا دهقانی استاد علوم سیاسی دانشگاه در گفتگو با کُردتودی، اظهار کرد: وقیحانه‌ترین توقع اروپا و آمریکا آن است که کودک سرکش برجامی را در لالایی‌های جمهوری اسلامی همچنان بماند درحالی‌که این کودک سرکش قصد خواب ندارد و تا جایی پیش می‌رود که ضعف جسمی ، مادر را از پای درخواهد آورد.  این توقع‌های نابخردانه و ظالمانه تنها از ضعف ساختاری دیپلماسی خارجی در چند سال گذشته سرچشمه گرفته است که هیچ‌گاه در این دیپلماسی مؤلفه‌های قدرت ایران روی میز گذاشته نشده است تا امروز دشمن این‌چنین بی‌حیا ایران را تهدید ننماید. چندین سال با بی‌توجهی کامل به ظرفیت‌های داخلی در توهم برجام فرصت سوزی شد و امروز مشاهده می‌گردد با این توهم نه سایه جنگ برداشته شد و نه ظرفیت‌های داخلی احیا گردید و نه کدخدا با دیپلماسی مهار شد.  

, کُردتودی،,

 وی گفت: امروز اگر ناتو عربی جرات تهدید ایران را پیدا نموده است و سایه جنگ بیشتر از گذشته حس می‌گردد به دلیل آن است که شش سال طلایی با توهم برجام به فنا رفت و امروز باید همان شرایط گذشته با شدت بیشتر برملت تحمیل شود. سایه جنگ را آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌آورند بلکه بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ها داخلی که کوخ‌نشینان همان حامیان انقلاب را به ستوه آورده است این سایه را بر ملت تحمیل کرده است. با بی‌تدبیری‌های چندساله کوخ‌نشینان را در دام گرفتاری‌ها رها کردیم و کاخ‌نشینان را فربه نمودیم تا امروز استکبار در توهم مقابله نظامی بیفتد، چرا که به‌خوبی می‌داند حامیان واقعی این انقلاب مستضعفین هستند و اگر این تکیه‌گاه از انقلاب بگیرد حمله به آن بسیار سهل خواهد بود. اما دشمن در محاسبات خود، قدرت ایمان و آزادگی کوخ‌نشینان حتی در سخت‌ترین ناملایمات مادی را در نظر نگرفته است که با پای برهنه نیز همانند یمن پای اسلام خواهند بود.

,

 این مدرس دانشگاه افزود: کسانی که باعث‌وبانی مشکلات کنونی داخلی هستند نه‌تنها باید مسئولیت آن را قبول نمایند، بلکه باید در مقابل این خسارات محض محاکمه گردند تا هیچ‌گاه دیگر کسانی پیدا نشوند که عزت ملی را بازیچه بی‌تدبیری خود بپندارند و در توهم خوش‌رقصی برای استکبار، چوب حراج به اقتدار و عزت ملی زنند.

,

 دهقانی یادآور شد: برخورد قاطع و فوری با بی‌تدبیری‌ها و ریشه‌کنی فساد در شرایط کنونی که ملت از آن رنجور شده‌اند، می‌تواند قدرت داخلی جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر تهدیدی چند برابر افزایش دهد و بنابراین اگر قرار بر خسارات باشد، ما هر خساراتی می‌خوریم از تهدیدات خارجی نخواهد بود بلکه از سازش در مقابل بی‌تدبیری‌ها، حلقه‌های مدیریتی ناکارآمد و فسادهای ریشه‌دار داخلی خواهیم خورد که توجه فوری به این امور حیاتی است.

,

این استاد دانشگاه اظهار کرد: آمریکا و هم‌پیمانان او به‌خوبی می‌دانند هرچند که نقشه برجامی آنان که نتیجه آنان فرصت سوزی برای یک ملت بود به  مشکلات داخلی ملت تبدیل‌شده است، اما ایران اسلامی مؤلفه‌های قدرت خود را در حوزه بازدارندگی همچنان حفظ کرده است و اگر حماقتی انجام دهند در چند روز اول این حماقت جهنمی برای آنان در منطقه به پا خواهد شد و بنابراین بیشتر از این‌که دنبال رویارویی نظامی باشند در حوزه روانی تهدیدات آنان منطقاً قابل‌تحلیل است.  

,

وی ادامه داد: اگر جنگی علیه ایران انجام شود در چند روز اول آن، اسرائیل با دست قدرتمند محور مقاومت و فنّاوری پیچیده نظامی ایران محو خواهد شد و پادگان‌های نظامی آمریکا در منطقه که محور مقاومت در کنار آنان خیمه زده است، هدف بعدی است که در چند روز اول خسارات جانی و نظامی غیرقابل‌تصوری بر آمریکا تحمیل خواهد کرد. ناوهای آمریکا در منطقه هدف بعدی خواهند بود که به‌عنوان یک سیبل تمرینی  به آهن‌پاره‌های عبرت‌انگیز تبدیل خواهند شد و ابعاد خسارات نظامی و جانی آمریکا در چند روز اول به حدی خواهد شد که همانند تهاجم اخیر اسرائیل به غزه، آمریکا و هم‌پیمانانش باید سریعاً دنبال میانجی آتش‌بس بگردند.

,

این مدرس دانشگاه افزود: تنگه هرمز و باب المندب نیز بر روی نفت دنیا بسته خواهد شد و این وضعیت وحشتناک و غیرقابل‌تصور، آثار آن چنان جهانی می‌شود که آمریکا در منطقه به انزوای فوری خواهد رسید. اگر روزی عربستان به توهم ضربات مهلک به یمن به جنگ تشویق شد به آن خاطر بود که تهدیدات کنار خود برای حمله به ایران در قالب یک ناتو عربی حذف نماید، اما امروز مشاهده می‌شود نه‌تنها یمن حذف نشد بلکه قوی‌تر از گذشته هرزمان بخواهد مشت آهنین خود بر عربستان وارد خواهد کرد و بنابراین عربستان نیز قدرتی برای بازی کردن در این نقشه استکباری را دارا نیست و اگر حماقتی صورت گیرد تنها ایران اسلامی است که کمترین خسارات را از این حماقت دریافت خواهد کرد.

,

دهقانی عنوان کرد: منطق حکم می‌کند آمریکا و هم‌پیمانانش وارد جنگی در منطقه نشوند، چراکه آثار خسارت‌بار آن قابل‌سنجش نیست اما اگر با حماقت حکام وقت آمریکا چنین جنگی طراحی شود، این جنگ سرنوشت‌ساز بسیار کوتاه خواهد بود و خروجی آن از پا درآمدن قدرت‌های توهمی استکبار منطقه خواهد بود و برخلاف آنچه که تصور می‌شود ایران اسلامی و محور مقاومت نه‌تنها حداقل خسارات را از آن دریافت خواهند کرد، بلکه با پاک‌سازی استکبار در منطقه ظرفیت‌های کم‌نظیر در اختیار ایران و محور مقاومت برای توسعه و پیشرفت تاریخی قرار خواهد گرفت. جمهوری اسلامی ایران هیچ جنگی را شروع نمی‌کند ولی اگر جنگی صورت گیرد تعیین‌کننده سرنوشت آن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

,

 

,

محمد اسماعیلی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

, محمد اسماعیلی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:,

القای جنگ نظامی سرپوشی برای عملکرد ضعیف برخی مسئولان است/ عدم توانایی آمریکا در اداره جنگ

,

القای جنگ نظامی سرپوشی برای عملکرد ضعیف برخی مسئولان است/ عدم توانایی آمریکا در اداره جنگ

, القای جنگ نظامی سرپوشی برای عملکرد ضعیف برخی مسئولان است/ عدم توانایی آمریکا در اداره جنگ,

محمد اسماعیلی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: القای جنگ نظامی از سوی برخی افراد در داخل کشور، حربه کسانی است که با فریب افکار عمومی تا به امروز توانسته اند به اهداف خود برسند و طبیعی است دوباره از این ابزار استفاده کنند.

, موج رسا ,

وی افزود: افرادی که کفایت و لیاقت لازم را برای مدیریت کشور را نداشتند با القای اینکه مردم جنگ می خواهند و یا صلح،همواره به دنبال اهداف خود بوده اند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با وجود وضعیت اسف بار اقتصادی،برخی ها به دنبال ایجاد جنگ روانی در جامعه هستند، افزود: این در حالی است آمریکایی ها توان حمله به نظام جمهوری اسلامی  را نداشته و و اداره چنین جنگی در توان آمریکا نیست.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز اهداف متعددی در منطقه توسط آمریکایی ها در اطراف ایران ایجاد شده است اما در تیر رس نظام اسلامی است،خاطرنشان کرد: نظام اسلامی توان دفاع از خود را داشته و می تواند دشمن را پشیمان کند.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ها در داخل کشور همیشه با ترساندن افکار عمومی قدرت را به دست گرفته اند، تصریح کرد: این افراد و جریانات برای باقی ماندن در قدرت از این حربه استفاده می کنند.

,

 

,

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی:   

,

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی:   

,

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی:   

, محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی:   ,

القا کنندگان جنگ خائن هستند/ مکانیزم ترس حربه‌ای برای تحمیل مذاکره با آمریکا

,

القا کنندگان جنگ خائن هستند/ مکانیزم ترس حربه‌ای برای تحمیل مذاکره با آمریکا

,

القا کنندگان جنگ خائن هستند/ مکانیزم ترس حربه‌ای برای تحمیل مذاکره با آمریکا

, القا کنندگان جنگ خائن هستند/ مکانیزم ترس حربه‌ای برای تحمیل مذاکره با آمریکا,

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص القای وقوع جنگ نظامی توسط جریان غربگرا، گفت: اینها چندین بار از مکانیزم ترس بهره بردند برای همین الآن نیز به این مکانیزم متوسل شدند.

, مرآت,

وی با تاکید بر استفاده از مکانیزم ترس در خصوص پذیرش برجام، بیان کرد: عده ای با استفاده از مکانیزم ترس و ایجاد ترس در جامعه برجام را به جامعه تحمیل کردند و می گفتند اگر برجام را نپذیریم جنگ می شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بار دوم در انتخابات 96 از این مکانیزم ترس استفاده کردند و گفتند اگر روحانی نیاید جنگ می شود، اضافه کرد:الآن هم می گویند اگر با آمریکا مذاکره نکنیم دوباره جنگ می شود.

,

کوشکی تصریح کرد: چون دوبار از این تاکتیک استفاده کردند و نتیجه داد، تلقی آنها این است که بازهم می توانند جامعه را بترسانند و برای تحمیل خواسته های بیشتر آمریکایی ها به ایران، مذاکره را تحمیل کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه اینها با ایجاد ترس از جنگ، برجام را به ملت ما تحمیل کردند و دوره دوم ریاست جمهوری را مدیون همین تکنیک هستند، اظهار کرد: این عده در آن دو مقطع جامعه را ترساندند و به سمت تصمیم غلط سوق دادند و الآن هم دنبال همان مدل هستند.

,

کارشناس مسائل سیاسی، اینها را پادوهای آمریکا و اروپا و خائنین به ملت و کشور ایران دانست و افزود:  اینها به نفع خودشان هم کاسبی نمی کنند بلکه به نفع آمریکا کاسبی می کنند.

,

کوشکی ابراز امیدواری کرد جامعه از دو اتفاق قبلی عبرت بگیرد و تسلیم این تلقی غلط و جنگ روانی نشود.

,

اسماعیلی بیان داشت: این افراد با فریب افکار عمومی شرایط را به گونه ای ایجاد می کنند که مردم یا به وضعیت فعلی راضی باشند و یا طلبکار نباشند.

,

وی گفت: القای جنگ نظامی از سوی کسانی است که نتوانسته اند کشور را مدیریت کنند و در واقع این القائات سرپوشی برای اقدامات و عملکرد ضعیف این افراد است.

,

 

,

آیت‌الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

, آیت‌الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:,

القای خطر وقوع جنگ، اشتباه خامی است/ مردم را سرگرم می کنند تا ضعف مدیریتی خود را بپوشانند

,

القای خطر وقوع جنگ، اشتباه خامی است/ مردم را سرگرم می کنند تا ضعف مدیریتی خود را بپوشانند

, القای خطر وقوع جنگ، اشتباه خامی است/ مردم را سرگرم می کنند تا ضعف مدیریتی خود را بپوشانند,

آیت الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار آناج با اشاره به جنگ روانی داخلی و خارجی دشمن اظهار داشت: جنگ روانی علیه ملت ایران را آمریکا شروع کرده و کشور های اروپایی با تاسی از آمریکا در برای رسیدن به مقاصد خویش در صدد فشار به ملت ایران هستند.

, آناج,

وی گفت: دشمن در جنگ روانی خود در دو جبهه فعال است در عرصه خارجی در تلاش است مردم را از گرانی و تورم بترساند، ولی با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب، این جنگ اقتصادی گذرا خواهد بود و باید صبر کرده و به نظام و انقلاب پایبند باشیم.

,

نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: فعالیت دشمن در داخل هم بدین صورت است که می خواهند با القای خطر جنگ ذهن ها را منحرف کنند، اینگونه القا می کنند که خطر جنگ وجود دارد پس برای همین باید به دنبال مذاکرات برویم و تن به ذلت بدهیم اما خوشبختانه اکثریت ملت ایران نسبت به این مسائل آگاهی های لازم را دارند.

,

آیت الله شبستری افزود: ارتباط دادن همه مشکلات کشور به برجام نادرست است، خروج آمریکا از برجام و به تبع آن اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران از جمله، مهلت 60 روزه به سه کشوراروپایی، نشان دهنده عزم ایران برای رسیدن به حقوق خود است زیرا صبرمان هم حدی دارد و لازم هم باشد پاسخ محکم تری هم خواهیم داد.

,

نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرنگان رهبری تصریح کرد: برخی در داخل کشور هم می خواهند مردم را سرگرم کنند تا از مشکلات اقتصادی موجود ابراز ناراحتی نکنند،ضعف مدیریتی خود را پنهان می کنند ولی باید گفت: این ترفندها نتیجه ای نخواهد داد.

,

امام جمعه سابق تبریز بیان داشت: واقعیت مطلب این است که این ملت در طول چهل سال در مقابل تهدیدات مقاومت کرده اند، عده ای با تزریق ناامیدی در جامعه مردم را دلسرد می کنند ممکن است این ترفندها در توده کوچکی از مردم  موثر واقع شود ولی به بیان کلی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، فریب این ترفند ها را نمی خورند و سودجویان بدانند این کار، اشتباه خامی است که در نهایت به ضرر خودشان خواهد بود.

,

 

,

محمود قاسمی کارشناس سیاسی:

, محمود قاسمی کارشناس سیاسی:,

دو راهی جنگ و صلح نقشه پوسیده کاسبان ترس/ برخی نشریات زنجیره ای آب در آسیاب دشمن می‌ریزند

, دو راهی جنگ و صلح نقشه پوسیده کاسبان ترس/ برخی نشریات زنجیره ای آب در آسیاب دشمن می‌ریزند,

محمود قاسمی کارشناس سیاسی به نافع، گفت: در شرایط حاکم کشور تردیدی وجود ندارد که سیاست های معروف امریکا مثل لب پرتگاه .و قله های پخته در اصطلاح به ظاهر کلمه های طنز هستند اما حقایقی درون آنها نهفته است و برای بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از رعب و وحشت و تهدید کار خود را پیش می برند اما تا بحال این سیاست در کشور ما کاری از پیش نبرده است و امریکاییها نتیجه ای نگرفته اند .

, نافع,

وی ادامه داد:آرایش ناو امریکایی در منطقه خلیج فارس جنگ روانی دشمن است که ما به سخنان مقام معظم رهبری بسنده می کنیم که فرمودند : جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد و اگر هم مذاکره کنیم با دولت فعلی امریکا مذاکره نمی کنیم.

,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: امریکاییها با قدرت نظامی ایران آشنایی دارند و امریکا حد و توان اداره یک جنگ را ندارد و در این فضای روانی دشمن می خواهد کار خودش را پیش ببرد ، هر چند نیروهای مسلح و مردم ما همیشه هوشیار هستند و تهدیدهای دشمن را نادیده نمی گیرند اما جایی برای ترس وجود ندارد.

,

قاسمی با اشاره به بدعهدی های امریکاییها گفت: بین ادعا و عمل امریکاییها ثابت شده فاصله زیادی وجود دارد و حداقل در 20 جبهه داخلی و خارجی ملت ایران با امریکاییها درگیر شده و شکست خورده اند .

,

وی با اشاره به سناریو جریان اصلاحات و برخی دولتیها که بنا دارند به نظام با دروغگویی و تولید هراس فشار وارد کرده و پشت آن، ناتوانی خود در اداره کشور پنهان کنند افزود: جریانی از اوایل انقلاب با نفوذ به بدنه انقلاب سعی کردند ایجاد رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند که در حال حاضر هم وجود دارند و مقام معظم رهبری سال گذشته به خوبی پاسخ آنها را دادند و فرمودند : ترس خود از دشمن را به حساب مردم نگذارید .

,

کارشناس سیاسی همکاری برخی نشریات زنجیره ای در سطح کشور را آب در آسیاب دشمن دانستند و افزودند: اصلاح طلبان با این کار فقط کارنامه خخود را سیاه تر می کنند و کاری از پیش نمی‌برند.

,

 

,

ابراهیم کارخانه‌ای، یک استاد دانشگاه:

جمهوری اسلامی تحت تاثر جنگ روانی دشمن قرار نمی‌گیرد

,

ابراهیم کارخانه‌ای، یک استاد دانشگاه:

,

ابراهیم کارخانه‌ای، یک استاد دانشگاه:

,

ابراهیم کارخانه‌ای، یک استاد دانشگاه:

, ابراهیم کارخانه‌ای، یک استاد دانشگاه:,

جمهوری اسلامی تحت تاثر جنگ روانی دشمن قرار نمی‌گیرد

, جمهوری اسلامی تحت تاثر جنگ روانی دشمن قرار نمی‌گیرد,

ابراهیم کارخانه ای امروز در گفتگو با خبرنگار نافع با اشاره به هدف امریکا از حضور در منطقه خلیج فارس گفت: امریکا یک سناریو هدفمندی را در برهه ای که شدیدترین تحریم ها را علیه ملت ایران اعمال کرده است آغاز کرده و علاوه بر فشار اقتصادی و فشار نظامی مذاکره را هم مطرح می کند و این نشان دهنده جنگ روانی است.

, نافع,

نماینده اسبق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعزام ناو هواپیمابر امریکا به منطقه موضوع جدیدی نیست و در طول 40 سال گذشته بار ها و بارها ناو ها را به خلیج فارس آورده و در منطقه حضور داشته است گفت: جمهوری اسلامی اگر می خواست در طول 40 سال تحت تاثیر جنگ روانی و فشار روانی امریکا باشد امروز اصلا اثری از جمهوری اسلامی نبود. جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدر است.

,

این استاد دانشگاه با اعتقاد به اینکه در داخل کشور برخی از جریانات سیاسی غربگرا متاسفانه مواضعی هم گام با امریکا می گیرند گفت: رسانه های برخی از جریانات سیاسی در داخل کشور نیز در خصوص جنگ با امریکا هم صدا هستند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که هدف جریان غربگرا از طرح سایه جنگ چیست عنوان کرد: طیفی که به دلیل ناتوانی در عرصه اقتصادی و نا توانی درعمل به وعده هایش موفق نبوده و نتوانسته مشکلات مردم را حل کند امروز با طرح سایه جنگ درصدد پوشاندن ضعف های خود است.

,

این فعال سیاسی یادآور شد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در این شرایط باید تمام جناح های سیاسی نظام یکپارچه، قاطع و مستحکم در برابر تهدیدات امریکا بیاستیم و این رمز پیروزی ملت ایران است.

,

کارخانه‌ای خاطر نشان کرد: در طول تاریخ این کشور، امریکا به کشور هایی حمله می کند که ضعیف هستند و ابتدا با مذاکره کشور ها را ضعیف و سپس به آنها حمله می کند.

,

 

,

حجت الاسلام آشتیانی، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

,

حجت الاسلام آشتیانی، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

, حجت الاسلام آشتیانی، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:,

هدف آمریکا جنگ روانی و اقتصادی است/ برخی از خواص دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند

, هدف آمریکا جنگ روانی و اقتصادی است/ برخی از خواص دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، بابیان این‌که نباید گول برخی از اظهارنظرهای افراد ناآگاه را خورد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر یک مقدماتی را مهیا کرده بودند که متأسفانه برخی از خواص داخلی این مقدمات را زمینه‌چینی این کشور برای جنگ عنوان کردند.

وی بابیان این‌که جنگ فیزیکی بین آمریکا و ایران رخ نخواهد داد، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت و توانی دارد که امریکا امکان این را ندارد که کشورمان وارد جنگ شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در هفته‌های اخیر خود آمریکایی بلافاصله اعلام کردند که قصد جنگ ندارند و بارها از راه‌های مختلف این پیام را به جمهوری اسلامی ایران دادند.

وی افزود: با بررسی‌هایی که صورت گرفته مشخص‌شده آمریکایی‌ها توان جنگ رودررو با جمهوری اسلامی ایران را ندارند و علاوه بر این نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران امتحان خودشان را در سال‌های اخیر به‌خوبی پس داده‌اند و قطعاً آمریکا در دام جنگ با جمهوری اسلامی ایران که برخی از کشورهای منطقه و اسرائیل برایش تدارک دیده‌اند، نخواهد افتاد.

آشتیانی تصریح کرد: هدف آمریکا از لشگر کشی به منطقه ایجاد جنگ روانی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران تا بدین‌وسیله به اهداف شوم خود برسد.

وی تأکید کرد: اگر آمریکا توان جنگ داشت تاکنون بارها علیه جمهوری اسلامی اعلان‌جنگ کرده بود.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

علی علی لو، نماینده سابق مجلس:

,

علی علی لو، نماینده سابق مجلس:

, علی علی لو، نماینده سابق مجلس:,

گُستاخی امروز آمریکا ناشی از ضعف عملکرد برخی مدیران داخلی است

, گُستاخی امروز آمریکا ناشی از ضعف عملکرد برخی مدیران داخلی است,

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به جنگ روانی ایجاد شده در القای وقوع جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: اولا باید دانست که گفته مقامات آمریکایی درباره این که آنان طالب جنگ نیستند؛ نشانه صلح دوستی آنان نیست؛ بلکه نشانه آن است که آنان به معنای واقعی توان مقابله با قدرت ما را ندارند.

وی ادامه داد: این تنها یک ادعا یا یک شعار نیست؛ چراکه دشمن به خوبی توانایی های ما را می شناسد و می داند که اگر خود را درگیر جنگ کند، تمام هیمنه کاذب خود را از دست می دهد و این هیمنه پوشالی را فرو ریخته خواهد دید. در عین حال بنده به عنوان فردی که سال ها در مسائل نظامی و ادبیات سیاسی فعال بوده ام این نکته را به خوبی درک می کنم که توانمندی امروز ما تنها یک شعار نیست و اگر بخواهد در عمل نشان داده شود؛ همه دشمنان این آب و خاک را مأیوس خواهد کرد.

وی که سابقه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را داشته است همچنین خاطر نشان کرد: مردم ما به خوبی می دانند که توان تجهیزاتی و امکانات نظامی امروز ما حتی برای دنیا نیز به اثبات رسیده است و از این رو هیچ منطق و محاسبه عاقلانه ای، جنگ را علیه جمهوری اسلامی ایران تجویز نمی کند و این بحث ها از سوی دشمن، بیشتر مانور و نمایش است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی در عین حال اظهار داشت: فشار دشمن در این شرایط برای گرفتن امتیاز است و البته مردم ما به خوبی می دانند که این فشارها مثل همیشه ناکام می ماند و آن گاه است که دشمن هم کوتاه می آید و به فکر این می افتد که شگرد خود را تغییر دهد.

علی لو ادامه داد: گستاخی امروز دشمن، ریشه در برخی اظهارنظرهای داخلی هم دارد؛ چراکه برخی به صراحت بیان می دارند که ما با مذاکره توانستیم سایه جنگ را از سر کشور برداریم و در حقیقت با این نوع حرف زدن، به دشمن کُد می دهند و وی را گستاخ تر از قبل می کنند؛ البته بنده در این باره که این گونه اظهارات آگاهانه یا ناآگاهانه زده می شود قضاوتی نمی کنم و داوری را به مردم می سپارم.

وی اضافه کرد: البته اظهارنظرهای اخیر برخی مسئولان نشانه امیدواری است؛ اما به دلیل سابقه ای که بیان شد؛ گُستاخی ها آمریکا ادامه یافته است ولی در نهایت بازنده اصلی، دشمنان ملت غیور ایران خواهند بود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مجموعه این صحبت ها نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب بر اساس چه استدلالی می فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد؛ اما در عین حال امیدواریم که مردم عزیز ما نیز ضمن صبوری، با قدرت محاسبه و عقلانیت خود به تحلیل شرایط فعلی بپردازند و تحت القائات این و آن واقع نشوند و بدانند که پیامد هر اتفاقی، سربلندی ملت رشید ایران خواهد بود.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

غلامعلی پارسا، یک کارشناس علوم سیاسی:

, غلامعلی پارسا، یک کارشناس علوم سیاسی:,

کاسبان ترس نفوذی هستند/ رخ دادن جنگ نظامی در حد صفر است

, کاسبان ترس نفوذی هستند/ رخ دادن جنگ نظامی در حد صفر است,

غلامعلی پارسا، مدرس دانشگاه بجنورد و کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: اقدامات آمریکا به قطع نشان دهنده یک جنگ روانی است، درغیراینصورت در ورای زدن طبل جنگ، شماره تماس نمی داد.

, عصر اترک,

وی ادامه داد: روز گذشته تحلیلی در روزنامه القدس العربی ، عربها را مورد سرزنش قرار داده که آمریکا این همه با عربها باب رفاقت دارد آنگاه به ایران شماره تلفن می دهد.

,

این مدرس دانشگاه بجنورد افزود: نکته قابل توجه برای مسئولین داخلی این است که با نشان دادن کمی جرات و واکنش سخت، باعث عقب نشینی دشمن شدند و این به خوبی در پاسخ ترامپ به خبرنگار که می گوید" امیدوارم که جنگی اتفاق نیفتد " مشهود است.

,

پارسا تاکید کرد: تمام این موارد نشان دهنده این است که آمریکا به دنبال ایجاد جنگ روانی است و رخ دادن جنگ نظامی در حد صفر است.

,

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت بستر سیاست خارجی، سیاست داخلی است، اگر در داخل قوی نباشید در خارج از کشور به شما محل گذاشته نمی شود.

,

پارسا اضافه کرد: یکی از مولفه های قدرت چانه زنی در سیاست خارجی قدرت  دفاعی، اقتصادی و فرهنگی است که  در راس اینها قدرت دفاعی قرار دارد، آمریکا با  استفاده از قدرت جنگی و دفاعی اش کارها را پیش می برد در حالی که برخی از سیاستمداران فکر می کنند با حرف زدن می توانند، کاری از پیش ببرند.

,

وی بیان داشت: این درحالی است که عربستان سعودی علاوه بر اینکه به آنها پول نیز می دهد، مورد تمسخر آمریکا هم واقع هستند.

,

این مدرس دانشگاه بجنورد ادامه داد: برخی ازسیاستمداران از برطرف کردن سایه جنگ صحبت می کتنند در حالی که اگر ارتش قوی، امکانات و تدابیر نظامی قوی نداشته باشیم، دشمن حتی حاضر به صحبت با ما هم نمی شود.

,

وی یادآور شد: در واقع این افراد کاسبان ترسی هستند که بینششان و تفکرشان این است که با بلوک غرب و آمریکا کنار بیایند.

,

این استاد دانشگاه بجنورد با بیان اینکه این افراد باید زمینه ای ایجاد کنند تا همراهانی داشته باشند چراکه به تنهایی نمی توانند، در مردم ایجاد رعب و وحشت بکنند، گفت: بنابراین اقدام به راه انداختن جنگ رسانه و روانی کرده و این طور القا می کنند که تمام بدبختی ما از این است که با غرب مراوده نداریم.

,

پارسا خاطر نشان کرد: کاسبان ترس همانطور که از اسمشان مشخص است کاسبی می کنند و از این ها نباید توقعی داشته باشیم و این افراد یا نفهم  و کودن هستند و سیاست را نمی فهمند و یا خائن و نفوذی هستند در هر دو حال برای کشور فاجعه است.

,

وی عنوان کرد: ترامپ با رفتار دوگانه ای که در پیش گرفته است، قطعا به دنبال منافع خود است، در بازار دیپلماسی کسی با دیگری عقد اخوت ندارد و تعارفی نیست، ترامپ می خواهد بگوید که دولت قبل (اوباما) این خطاها را داشت، وی می خواهد با پیش بردن اهداف خودش را قهرمان بداند.

,

پارسا بیان کرد: ترامپ می خواهد بگوید من ایرانی که چهل ساله نتواسنتید با او حرف بزنید را وارد مذاکره کردم و خود را به عنوان اسطوره مطرح کند.

,

 

,

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل:

, حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل:,

فرار کاسبان ترس از وضعیت بد اقتصادی به سمت جنگ نظامی

, فرار کاسبان ترس از وضعیت بد اقتصادی به سمت جنگ نظامی,

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص جنگ روانی ایجادشده توسط جریان غرب‌زده داخلی راجع به‌احتمال وقوع جنگ نظامی میان ایران و استکبار جهانی، بابیان اینکه استفاده از حربه جنگ روانی برای ایجاد وحشت و هراس و توجه دادن مردم به مسائل حاشیه‌ای است، گفت: این کار جزئی از سیاست‌های طیفی داخلی است که متأسفانه اخیراً نیز با یک سری تهدیدات بیهوده تیم ترامپ نسبت به ایران، از این فرصت برای فضاسازی و ایجاد وحشت میان مردم استفاده کرده است.

, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که آمریکا در شرایطی نیست که بخواهد جنگی را علیه ایران تحمیل کند، گفت: در این زمینه نیز مقام معظم رهبری با قاطعیت اعلام کردند که جنگی رخ نخواهد داد و مذاکره‌ای هم نخواهد شد که سرفصل بسیار مهمی در سیاست‌های داخلی و خارجی کشور تلقی می‌شود.

,

هانی زاده بابیان اینکه اگر جنگی رخ بدهد ملت ایران آماده دفاع بوده و هرگز تسلیم نخواهد شد، عنوان کرد: البته مردم ایران هیچ‌گاه تحت تأثیر چنین فضاسازی‌هایی قرار نخواهد گرفت ولی متأسفانه برخی طیف‌ها به دلیل سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعار مرگ بر آمریکا، ایران را منزوی می‌دانند و این را دلیلی بر حمله نظامی آمریکا می‌دانند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل بابیان اینکه چنین طیف‌هایی شناختی از خصوصیات اخلاقی ملت ایران ندارند، اضافه کرد: البته چنین افرادی همواره به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند که چنین شیوه‌هایی شناخته‌شده است.

,

وی بابیان اینکه ملت ایران با هوشیاری کامل هراسی از تهدیدات پوچ آمریکا به دل راه نمی‌دهد، گفت: طیف مشخصی از جامعه که تمام ابزارها را در اختیار دارد به دلیل شرایط بد اقتصادی سعی بر انحراف افکار عمومی بر مسائل دیگر دارد و طوری رفتار می‌کند که مردم به شرایط بد اقتصادی و گرانی‌ها عادت کنند.

,

هانی زاده ادامه داد: این طیف سیاسی با طرح چنین موضوعاتی به دنبال این است تا مردم را به نقطه‌ای برساند تا وضعیت بد اقتصادی را بهتر از جنگ نظامی بداند و از پاسخگو بودن راجع به شرایط اقتصادی جامعه فرار کرده و افکار عمومی را به جنگ معطوف کند.

,

 

,

حسین رحیمی روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا:

جنگ آمریکا علیه ایران اپیدمی است که توسط جریان خودباخته القاء می‌شود/ القاء جنگ خواست دشمن است/جنگی در کار نیست

,

حسین رحیمی روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا:

,

حسین رحیمی روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا:

,

حسین رحیمی روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا:

, حسین رحیمی روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا:,

جنگ آمریکا علیه ایران اپیدمی است که توسط جریان خودباخته القاء می‌شود/ القاء جنگ خواست دشمن است/جنگی در کار نیست

, جنگ آمریکا علیه ایران اپیدمی است که توسط جریان خودباخته القاء می‌شود/ القاء جنگ خواست دشمن است/جنگی در کار نیست,

حسن رحیمی روشن در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، در خصوص جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی، اظهار کرد: ما بدون تعارف با جریانی در کشور روبرو هستیم که می شود گفت جریان خودباخته است و با این افراد نه میتوان با بحث منطق و نه زبان علمی صحبت کرد.

, نافع,

وی ادامه داد: برخی خواسته یا نخواسته تقویت جریان رسانه‌ای آمریکا در داخل کشور شدند و واقعیت هم این است که تمام داده های سیاسی اقتصادی اجتماعی نشان از این نمی‌دهد جنگی در پیش باشد.

,

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا خاطر نشان کرد: تمام تحرکات نظامی آمریکا و هدفی که در منطقه خلیج فارس در پیش دارد، تنها برای تغییر محاسبه تصمیم گیرندگان ایرانی است؛ یعنی در واقع همین رسانه هایی که در داخل همین حرفها را میزنند، خواست دشمن و ترامپ است.

,

وی ادامه داد: آن تحرکات نظامی و تهدیدات لفظی برای آن است که این حرفها در کشور عمومی شود و اپیدمی پیدا کند و تصمیم گیرندگان کشور به آن فکر کنند و براساس آن تصمیم بگیرند.

,

وی گفت: میتوان گفت برخی از تصمیم گیرندگان کشور تحت تأثیر این تبلیغ قرار گرفتند و مانند همان هفته نامه ای که در یک گزارش با صحفه ای قرمز رنگ به تهدید نظامی آمریکا اشاره کرد.

,

رحیمی روشن اذعان داشت: واقعیت این است که جنگی در کار نیست و آمریکا در جایگاهی نیست که جنگی را آغاز کند و تمام تحرکات دستگاه نظامی و دیپلماسی این کشور دارد، هماهنگ است برای تأثیرگذاری بدون جنگ ؛ یعنی آمریکا قصد دارد کاری که در برجام انجام داد را تکرار کند.

,

وی گفت: برخی جریان داخلی خواسته یا نخواسته که به نظر می‌رسد بخش زیادی از آن به صورت دانسته است، روند تبلیغ دستگاه قدرت نظام آمریکایی را دنبال دارد و به نوعی نقش رسانه ای رله کردن و بازتولید کردن تبلیغات سیاسی و نظامی آمریکا را برعهده گرفتند.

,

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا افزود: ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که مخالف برجام است و به توفقی بهتر می اندیشد که شامل سند هسته ای و موشک ایران بشود؛ اینکه بگوییم ترامپ موافق برجام است درست نیست اما او خیالش از این مسئله راحت بود که با خروجش از برجام، اتفاقی نمی افتد و ایران همچنان در برجام می ماند.

,

وی یادآور شد: به نوعی تقسیم کاری بین امریکا و اروپا رخ داده است که اروپایی ها با دادن وعده های توخالی به دنبال مشغول کردن ایران باشند؛ اگر آمریکا میدانست که اراده قوی در تهران وجود دارد که بعداز خروجش ایران در برجام نمی ماند، هرگز از برجام خارج نمیشد. ترامپ موافق برجام نیست و میخواهد چیزی شبیه کره شمالی به توافقی جدید برسد و درتاریخ آمریکا ثبت کند.

,

 

,

جمشید سیاح، کارشناس مسائل سیاسی:

القاء سایه جنگ در جذب پروپاگاندای خارجی برای حمایت در انتخابات/وادادگی غربگرایان به دنبال ضعف در مسائل اقتصادی است

,

جمشید سیاح، کارشناس مسائل سیاسی:

,

جمشید سیاح، کارشناس مسائل سیاسی:

,

جمشید سیاح، کارشناس مسائل سیاسی:

, جمشید سیاح، کارشناس مسائل سیاسی:,

القاء سایه جنگ در جذب پروپاگاندای خارجی برای حمایت در انتخابات/وادادگی غربگرایان به دنبال ضعف در مسائل اقتصادی است

, القاء سایه جنگ در جذب پروپاگاندای خارجی برای حمایت در انتخابات/وادادگی غربگرایان به دنبال ضعف در مسائل اقتصادی است,

جمشید سیاح، در گفت و گو با خبرنگار نافع در تویسرکان، گفت: دولت و جریان غربگرای کشور در مسائل اقتصادی و مطالبات مردم کم آوردند و توان پاسخگویی ندارند.

,

وی با ابراز تأسف از تورم 50 درصدی که به دلیل اقدامات دولت در کشور به وجود آمده و مردم را اذیت می کند، اظهار کرد: جریان اصلاح طلب و غربگرا می گویند بهترینیم و بقیه مجبور هستند به همین که هستند راضی باشند وگرنه رقیب آنان ها اگر سر کار بیاید مشکلات بیشتر پیش روی مردم رخ می دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: از سویی دیگر برخی مسئولان ما و غربگرایان داخلی به دشمن چراغ سبز نشان می دهند که تمایل به گفت و گو دارند هم چنانکه ظریف به تازگی در نیورک ز آمادگی خود برای گفت و گو درباره آزادی زندانی ها حرف به میان آورد، این در حالی است که تجربه نشان داده هرجا که به دشمن اعتماد کردیم ضربه های بسیار خوردیم و در جایی که بر روی پای خود ایستادی جهشی صد چندان داشتیم همچون مسائل موشکی.

,

سیاح تصریح کرد: وادادگی جریان برخی مسئولان و غرب گرایان به دلیل این است که هنوز ایستادگی و مقاومت مردم را نشناخته اند و البته به دنبال کسب منافع خود در انتخابات سال جاری نیز هستند.

,

وی عنوان کرد: جریان اصلاح طلب و غربگرایان از یک سو به دنبال جمع آوری رأی در انتخابات سال جاری هستند که بگویند اگر ما انتخاب نشویم سایه جنگ بر سر ملت ایران وجود دارد و از سویی دیگر به دنبال جذب پروپاگاندای خارجی برای حمایت از آنان در انتخابات است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هیلی نماینده امریکا در سازمان که مهر ماه سال گذشته که استعفا داد گفته بود که مأموریت من برای اینکه چهره خشن از ترامپ نشان دهم و ترامپ هراسی را در جهان به وجود بیاورم به پایان رسیده، ماموریتی که با هماهنگی رییس جمهور امریکا بوده است، این بدان معناست تا بگویند ترامپ دست به هر کاری می زند و سایر ملل بترسند.

,

سیاح اظهار کرد: سابق بر این زمانی که می گفتیم امریکا دشمن درجه یک ملت ما است همین اصلاح طلبان و جریان غربگرا می گفتند شما توهم توطئه دارید، حال چه شده که خودشان پرچم توطئه و القاء جنگ نظامی را به دست گرفته اند؟!

,

وی تصریح کرد: با وجود آنکه قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران اسلامی بسیار بالاست، اما این جریان می خواهد به بهانه حرف از سایه جنگ نظامی علیه کشور و با تبلیغات سوء رسانه ای به نفع خود استفاده کند تا از یک طرف شکست برنامه هایشان را در حوزه اقتصادی کم رنگ جلوه دهند و از طرف دیگر زمینه حمایت جریان خارجی برای حضور در انتخابات را برای خود فراهم سازند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: امریکا جرأت هیچ گونه تهدیدی علیه ملت ما را ندارد و امروز سرلشکر سلامی با روحیه ای واقع گرایانه این مسئله را برای مجلسی ها توضیح می دهد که ایران اسلامی توان نظامی بالایی دارد و کسی حق تعرض به آن را نه تنها در خاک ایران بلکه در آب های بین المللی هم ندارد.

,

 

,

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

, سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل:,

پیاده‌نظام آمریکا در ایران به دنبال انتقال ترس وجودی خود به مردم است

,

پیاده‌نظام آمریکا در ایران به دنبال انتقال ترس وجودی خود به مردم است

, پیاده‌نظام آمریکا در ایران به دنبال انتقال ترس وجودی خود به مردم است,

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با نگاهی به روند اتفاقات اخیر از جمله خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم‌های ظالمانه و تحریک اروپایی‌ها برای عدم همکاری با جمهوری‌اسلامی، قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست موهوم ترویستی و اعزام کشتی‌های نظامی به منطقه خلیج فارس، شرایطی پدید آمده است که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد تأثیر بر روی اراده‌ها و ادراک ملت ایران و به هم زدن محاسبات مسئولین جمهوری‌اسلامی ایران هستند.

, یزدرسا,

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ازاین‌رو آن‌ها با یک عملیات روانی بسیار پیچیده به دنبال این هستند که بتوانند به اهداف پلید خودشان برسند.

,

صدرالحسینی اظهار داشت: متأسفانه برخی از جریان‌ها و اشخاص در داخل کشور به شدت در مسیر اهداف آمریکایی‌ها اقدام می‌کنند و اخیرا با توجه به دشمنی‌های آشکار آمریکایی‌ها این افراد به شکل‌های مختلف به دنبال تضعیف روحیه مردم ایران و انتقال ترس وجودی خود به مردم ایران و مسئولین هستند.

,

وی تأکید کرد: البته در طول 40 سال گذشته و حتی در دفاع مقدس این مسائل و موضوعات وجود داشته و قطعا و یقینا این بار هم مانند دفعات گذشته این سربازان و پیاده‌نظام آمریکا در ایران شکست خواهند خورد.

,

 

,
سعید تجری، کارشناس مسائل سیاسی:

توهم جنگ، خیال خام آمریکا و غرب‌دوستان است/ دست برتر ایران در مقابله با آمریکا

,
سعید تجری، کارشناس مسائل سیاسی:
, سعید تجری، کارشناس مسائل سیاسی:,

توهم جنگ، خیال خام آمریکا و غرب‌دوستان است/ دست برتر ایران در مقابله با آمریکا

, توهم جنگ، خیال خام آمریکا و غرب‌دوستان است/ دست برتر ایران در مقابله با آمریکا,

سعید تجری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با بلاغ گفت: دو گزینه «فروپاشى اقتصادى ایران» و «عادى شدن یا همان نرمالیزه کردن ایران» دو روشی است که هیأت حاکمه آمریکا براى مهار ایران انتخاب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نقطه اتکاى آمریکائى‌ها در این مواجهه، تمرکز بر ضعف‌هاى زیرساختى اقتصادى ایران و داشتن برآورد از تأثیر بالاى مشکلات اقتصادى بر رویکردهاى سیاسى - اجتماعى مردم و دولت ایران است؛ درعین‌حال تلاش آمریکا معطوف به عرضه کافى نفت در بازارهاى جهانى با کمک متحدان منطقه‌اى و فشار بر مشتریان نفت ایران براى عدم خرید نفت و قطع همکارى اقتصادى همسایگان با ایران متمرکز است.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه آرایش جنگى دشمن اگرچه فعلاً در حوزه نظامى نیست بیان کرد: دشمن مى‌خواهد از طریق تضعیف قدرت اقتصادى ایران و به قول خودش به صفر رساندن توان اقتصادى ایران، جمهورى اسلامى را از مسیر استقلال‌طلبى و تبدیل‌شدن به یک قدرت مؤثر منطقه‌اى و بین‌المللى بازدارد که با توجه به سابقه چهل ساله ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا یک خیال خام بیشتر نیست که غرب دوستان داخلی نیز بر آن اصرار بیهوده دارند.

محسن رحمانی واسوکلایی مدرس دانشگاه درباره فهرست بلند ادعاهایى که آمریکایى‌ها علیه ایران در عرصه‌هایى نظیر توان مهار قدرت هسته‌اى و تعطیلى فعالیت‌هاى موشکى، نفوذ منطقه‌اى، ضرورت شناسایى رژیم صهیونیستى و... مطرح مى‌کنند، گفت: همگى این موارد نشانگر دست برتر ایران در این صحنه است و درخواست آمریکایى‌ها براى مصالحه و مذاکره با ایران که در هفته‌هاى اخیر به‌کرات بر آن تأکید کرده‌اند، نشانه عزت و عظمت انقلاب اسلامى است.

وی افزود: رؤساى جمهور آمریکا طى چهار دهه گذشته هریک با حسرت تسلیم ایران، ناچار شده‌اند پست ریاست‌جمهورى را به دیگرى بسپارند و برخى نیز این حسرت را با خود به گور برده و نتوانستند تسلیم نظام اسلامى را شاهد باشند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه تمامى استراتژى‌هاى منطقه‌اى آمریکا طى چهار دهه گذشته در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) که براى جبران شکست از ایران بعد از پیروزى انقلاب طراحى و به اجرا درآمده، با سرپنجه نیروهاى انقلاب و البته با هدایت امامین انقلاب به شکست رسیده است تصریح کرد: ناکامى در پیشبرد برنامه‌هاى امنیتى و نظامى در دهه اول انقلاب، شکست در استراتژى‌هاى دکترین اقدام پیش‌دستانه، طرح خاورمیانه بزرگ و جنگ‌هاى نیابتى و حتى جنگ نرم طراحى شده براى فروپاشیدن انقلاب اسلامى در داخل، نظیر فتنه‌هاى تیر ۷۸ و خرداد ۸۸، دست برتر انقلاب را در این منازعه نشان‌ می‌دهد، به‌گونه‌اى که آمریکایى‌ها خود بارها اعلام کرده‌اند که با خلأ استراتژى در مقابله با انقلاب اسلامى مواجه هستند.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

کاظم عالی‌بیگی، کارشناس مسائل سیاسی:

آینده خوشى براى آمریکا در منطقه تصور نمى‌شود/ دشمن نباید صداهاى متفاوت مقابل خود بشنود

,

کاظم عالی‌بیگی، کارشناس مسائل سیاسی:

, کاظم عالی‌بیگی، کارشناس مسائل سیاسی:,

آینده خوشى براى آمریکا در منطقه تصور نمى‌شود/ دشمن نباید صداهاى متفاوت مقابل خود بشنود

, آینده خوشى براى آمریکا در منطقه تصور نمى‌شود/ دشمن نباید صداهاى متفاوت مقابل خود بشنود,

کاظم عالی بیگی در گفت و گو با بلاغ، با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه به یک ورشکستگی سیاسی رسیده است اظهار کرد: آمریکایی‌ها در عرصه سیاسى و استراتژیک، نتوانسته‌اند به ائتلاف‌سازى منطقه‌اى علیه ایران موفق شوند و حتى متحدان اصلى اروپایى این کشور نیز از قرار گرفتن در جبهه آمریکا پرهیز مى‌کنند.

وی تصریح کرد: خروج مصر از ناتوى عربى، روند فروپاشى شوراى همکارى خلیج‌فارس و عدم همراهى ظاهرى کشورهاى اروپایى با آمریکایى‌ها در برنامه‌هاى جدیدى نظیر تروریست اعلام کردن سپاه و لغو معافیت‌ها، نشان از آن است؛ به‌طوری که همین وضعیت را مى‌توان در انزواى رژیم صهیونیستى و چشم‌انداز مبهم طرح آمریکایى معامله قرن براى سامان دادن به وضعیت فلسطین بر اساس منافع رژیم صهیونیستى دید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخورد نظامی با ایران به هیچ وجه به نفع آمریکا نیست گفت: تداوم فشار آمریکایى‌ها طبعاً سبب باز شدن جبهه‌هاى دیگر علیه آن‌ها در این جنگ نامتقارن مى‌شود، لذا به نفع آمریکایى‌ها و متحدان‌شان نیست که با تداوم فشارها ناچار شوند ورود به این فاز را تجربه کنند، همانطور که بسیارى از رسانه‌هاى آمریکا مسؤولان این کشور را نسبت به پیام‌هاى اخیرى که از منطقه دریافت کرده‌اند، هشدار داده‌اندکه آینده خوشى را براى آمریکا در منطقه تصور نمى‌کنند.

عالی بیگی با اشاره به اظهار نظرهای برخی شخصیت‌های داخلی در مورد القای جنگ علیه ایران تأکید و عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم خود با محور جنگ اقتصادى، افکار و باورهاى نخبگان و توده‌هاى اجتماعى را هدف گرفته است، حنجره واحد از نخبگان کشور بسان توپخانه عمل مى‌کند که دشمن نباید صداهاى متفاوت در مقابل خود بشنود و احساس کند در پشت جبهه ما امکان یارگیرى وجود دارد.

سید محمدرضا موسوی استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی نیز در پاسخ به این مطلب که رفتارهاى آمریکا نشان مى‌دهد که تمام توان خود را براى مقابله با ایران آماده کرده است گفت: این رفتار بیشتر یک عملیات و جنگ روانی است که در میدان جنگ دشمن، مردم ایران هستند و روش آن تنگناى اقتصادى و ابزار آن نیز رسانه‌هاى غرب جهت ادراک‌سازى و تقویت باور ایرانیان به توان دشمن است تا محاسبات و مقاومت مردم را بر هم بریزد.

وی تصریح کرد: با اینکه دشمن بارها اعلام کرده است که در پى جنگ نظامى نیست که البته ریشه آن‌را باید در اقتدار دفاعى و توان بازدارندگى ایران اسلامى دانست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: تجربه دوران دفاع مقدس و ابتکارات نیروهاى دفاعى در ایجاد بازدارندگى دفاعى براى ایران در مقابله با تهاجم نظامى دشمن، عملاً بزرگ‌ترین واصلى‌ترین نقطه قوت آمریکا در برابر ایران را خنثى و ناکارآمد ساخته است، به‌گونه‌اى که حتى زمانى که برخى از رسانه‌هاى داخلى آمریکا امکان رودررویى نظامى میان ایران و آمریکا را مطرح مى‌کنند، بلافاصله مسؤولان نظامى این کشور واکنش نشان داده و اعلام مى‌کنند که هیچ برنامه‌اى براى برخورد نظامى با ایران ندارند.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

محمد کرمی‌راد، کارشناس امنیت ملی:

, محمد کرمی‌راد، کارشناس امنیت ملی:,

القای جنگ از سوی لیبرال‌های داخلی، سرپوشی بر مشکلات اقتصادی است

, القای جنگ از سوی لیبرال‌های داخلی، سرپوشی بر مشکلات اقتصادی است,

محمد کرمی راد در گفتگو با مرصاد در خصوص بازی آمریکا برای القای یک جنگ روانی با طرح جنگ نظامی و دامن زدن برخی از عوامل داخلی به این بازی آمریکا برای فراموش کردن جنگ اقتصادی اظهار داشت: اولا بازیگردانان آمریکا حرکت عینی و سیاست پیشینه خودشان را که همان سیاست «هویج و چماق» است را به نوعی دوباره به رخ ما می کشند اما این بار رنگ و لعاب دیگری به آن داده اند.

, مرصاد,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هم کنگره و هم ترامپ - که یکی از کسانی است که قطعاً اضمحلال آمریکا به دست امثال وی رقم خواهد خورد- این سیاست را اجرا می کنند.

,

وی آمریکا را به یک غول کاغذی تشبیه کرد و گفت: قطعاً باید یک روزی شاخ این غول کاغذی که امروز به عنوان ابر قدرت معرفی می شود را شکست.

,

کرمی راد اشاره ای به بیانات امام راحل در خصوص آمریکا و پیش‌بینی ایشان در این زمینه داشت و ادامه داد: امام(ره) پیش‌بینی کردند و فرمودند «روزی خواهد آمد که هیمنه و هیبت آمریکا فرو خواهد ریخت».

,

این کارشناس مسائل سیاسی  با بیان اینکه اکنون در حال نزدیک شدن به نوع رفتار و عملکرد آمریکا هستیم، یادآور شد: چهل سال است که از زمان اشغال لانه جاسوسی تاکنون، ما از سوی سردمداران آمریکا، چه جمهوری خواه، چه دموکرات‌ها و حتی کنگره آمریکا مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته ایم.

,

وی تاکید کرد: این سیاست نخ‌نمای آمریکایی‌ها دیگر برای ما رنگ و رویی ندارد و قاطعانه می‌توان گفت که امسال با توجه به آنچه که مقام معظم رهبری هم سال گذشته تحلیل کردند و فرمودند «در سال ۹۸ نه جنگی می‌شود و نه مذاکره ای با آمریکا صورت می‌گیرد» هیچ جنگ نظامی ای اتفاق نخواهد افتاد.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی خاطرنشان کرد: بنابراین سیاست روشن و مشخص بوده و این جنگ بیشتر جنگ اقتصادی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: با توجه به موارد مذکور در صف بندی ای که آمریکایی‌ها به این لحاظ انجام می دهند، مطمئنا شکست خواهند خورد.

,

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اقدامات آمریکایی ها را همان مراحل قبلی دانست که آمریکایی ها در سیاست شان مطرح کرده بودند.

,

وی افزود: آنها در یک زمانبندی خاص علاوه بر این که از برجام خارج شدند، وعده هایی برای تحریم های نفتی و سپس تحریم های طلا و مواردی از این دست دادند.

,

کرمی راد تاکید کرد: در واقع آنچه که اتفاق می‌افتد، این است که آمریکا چون نمی تواند ساختار مکانیزم پالایشگاه کشورهایی که به نفت ما نیاز دارند را تغییر دهد، در این سیاست هم شکست خواهد خورد.

,

وی تصریح کرد: کره جنوبی،چین، بخش عمده ای از هند، سریلانکا و ژاپن طالب نفت خام ما هستند چرا که بر اساس آن پالایشگاه هایی که در گذشته بریتانیا(انگلیس) برای آنها طراحی کرده، خوراک آن پالایشگاه ها فقط جنس نفت ایران است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این موضوع راهکاری ندارد، مگر آنکه آن پالایشگاه ها را تغییر دهند که به زودی هم نمی توانند این تغییرات را ایجاد کنند. بنابراین نیازشان به نفت ما زیاد است.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی ادامه داد: اینها فقط در بحث تحریم و جابجایی ارز و دلار مسائلی را مطرح کردند که ما برای آن هم بالاخره راه و تدبیر داریم.

,

وی تصریح کرد: در این زمینه هم می‌توان تهاتر  کرد و هم می تواند دلار را از گردونه مبادلات تجاری ایران با کشورها خارج کرد و نوع مبادلات ما غیر از دلار و از جنس دیگری باشد.

,

کرمی راد افزود: خارج کردن دلار از گردونه مبادلات ایران با سایر کشورها یک اقدام ساده است و اکنون ما با کشوری هایی چون عراق، سوریه، روسیه و چین یک سری تبادلاتی داریم و می توان با تغییر شکل مبادلات این تبادلات بدون مشکل انجام شود.

,

وی ادامه داد:  این که برخی بانک ها در دنیا هستند و تحت شرایط و قوانین و مقررات بانک جهانی عمل می‌کنند، طبیعی است اما می‌توان با تغییر شکل مبادلات دلار را از چرخه و گردونه مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها خارج کرد.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی با تاکید بر اینکه این جنگ، جنگ اقتصادی است تا یک جنگ نظامی گفت: این اطمینان را می توان داد که هیچ جنگ نظامی اتفاق نمی افتد و معتقدم که ایران از تکنولوژی بسیار قوی و خوبی در حوزه نظامی برخوردار است.

,

کرمی راد ادامه داد: هم اکنون تکنولوژی و تجهیزات جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای نیروهای مسلح (چه ارتش و چه سپاه) آنقدر قوی و و مهم است و همچنین نوع آرایش سیاست دفاعی ما به گونه‌ای است که اگر آمریکا و کشورهای هم پیمان آنها بخواهند دست از پا خطا کنند، می توان آن ها در دم و در همان ۴۰ دقیقه اول مورد هجمه قرار داد و تمامی پایگاه هایشان و مراکز کلیدی و حساس و سوق الجیشی آنها مورد هجمه‌های سنگین موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی تاکید کرد: همچنین ما در محور مقاومت نیز اقدامات پیچیده جنگ نامتقارن را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خودشان این عبارت جنگ نامتقارن را در زمان هشت سال دفاع مقدس ما به کار بردند، گفت: آن زمان نفتکش ها با پرچم آمریکا و شوروی سابق و اسکورت می آمدند و نفت را می بردند اما نیروی دریایی نوپای سپاه در آن مقطع همان نفتکشها را منهدم می‌کرد و آثار آن را هم در خلیج فارس می دیدیم و این جنگ به جنگ نفتکشها معروف بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی  تاکید کرد: آمریکایی‌ها با آن همه تجهیزات مدرنی که در اختیار دارند و به خودشان لقب ابر قدرت را داده اند، در مقابل تاکتیک های نامتقارن نیروهای رزمنده سپاه ناتوان بودند و نمی توانستند آن را به سهولت و راحتی ببرند.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی تاکید کرد: امروز ما بسیار پیشرفته تر از دوران دفاع مقدس هستیم و با اطمینان این را می‌توان گفت.

,

وی یادآور شد: زمانی که من در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودم از نزدیک این تجهیزات و امکانات مدرن را ملاحظه کردم.

,

کرمی راد با بیان اینکه آمریکایی ها خوب می دانند که اگر بخواهند دست از پا خطا کنند در منجلاب بزرگی گرفتار خواهند شد، گفت: یکی از مباحثی که امروز من به آن اعتقاد دارم این است که ویتنام دیگری برای آمریکا تکرار خواهد شد و حتی ممکن است اتفاقی بدتر از ویتنام رخ دهد.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی تصریح کرد: آمریکایی ها یک بار دیگر می خواهند غفلت کنند و رسوایی که در ویتنام نصیبشان شد و دارند فراموش می‌کنند، تکرار شود.

,

وی افزود: قطعاً اندیشکده های آمریکا تئوریسین ها و برخی از شخصیت‌های آنان که گاهی تحلیل‌هایی انجام می‌دهند، به این موضوع معتقدند و یکی از آنها اخیرا اعلام کرده بود که آمریکا اگر بخواهد جنگ نظامی اتفاق بیفتد در بین پایگاه های موشکی ایران ۵ یا ۸ پایگاه کفایت می‌کند که هم فرودگاه‌ها هم مراکز سوق الجیشی و استراتژیکی آمریکا در حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای هم‌پیمان آمریکا در منطقه مانند عربستان سعودی قطر و امارات در دم نابود شوند.

,

کرمی راد ادامه داد: این کشورها با توجه به محدودیت جغرافیای و سرزمینی که در اختیار دارند، قطعا دچار مشکلات عدیده ای می‌شوند و آتش این جنگ گریبان شان را برای ابد خواهد گرفت و آن وقت است که باید اینها سالیان سال تلاش کنند تا بخواهند فرصتی پیدا کرده و خودشان را ترمیم و بازسازی کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: ابتدای بحث جنگ معلوم است و می‌گوییم آمریکایی ها تجهیزات و امکانات دارند اما مگر این تجهیزات را آمریکا و اسرائیل در اختیار عربستان قرار نداده‌اند؟ مگر نه اینکه بیش از ۵ سال است که عربستان با همان تجهیزات به کشوری چون یمن با دست خالی حمله نکرده است؟ و مگر نه اینکه یمن با دست خالی با آنها می جنگد و آنها را به زانو در آورده است و آنها را مورد شکست قرار داده است؟

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: عربستان چون صدام که می خواست ۵ روزه ایران را فتح کند و به تهران بیاید، می‌خواست یمن را ۵ روزه به دست آورد و در اختیار رئیس جمهور مخلوع قرار دهد اما نشد.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی افزود: آنها برای رسیدن به این هدف حتی داعشی ها و تکفیری ها را نیز به کمک بردند اما تا الان نتوانستند به هدفشان دست یابند و این موضوع نشان از قدرت محور مقاومت است.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم و مولفه های دقیقی که برخی از همان تحلیل گران نظامی آمریکا و اروپا مطرح می‌کنند، همین میزان قدرت نفوذ ایران و قدرت بالای نظامی ایران و نوع تاکتیک ها و روش های مقابله با آمریکا در صورت وقوع جنگ است.

,

کرمی راد تاکید کرد: به دلیل اقدامات پیشگیرانه ای که ما داریم و در حقیقت سیاست بازدارنده ما همانی است که همواره دغدغه آمریکا و غرب و به خصوص رژیم صهیونیستی بوده است و مطمئن هستم که آمریکا نمی‌تواند حمله نظامی داشته باشد.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی  افزود: بعد از برجام همه دغدغه آنها مسئله موشک‌های بالستیکی ایران بوده است و طبیعی است که نتوانسته اند در این دولت برجام دوم و سومی را هم بر ملت مقتدر ایران اسلامی تحمیل کنند.

,

وی ادامه داد: البته برخی از همین هایی که دورانی که ما در جبهه و جنگ به سر می بردیم و می جنگیدیم و آنها در آمریکا و اروپا درس می خواندند و سیلی هم برای انقلاب نخورده بودند و امروز در راس کار هستند مباحثی در این مورد را مطرح کنند.

,

کرمی راد تاکید کرد: ممکن است امروز ما شاهد باشیم که نوع تفکر لیبرالی برخی از دولتمردان ما ترس از امریکا و تجهیزاتش باشد، کما اینکه آقای ظریف هم در یک مقطعی یک پالس های منفی دادند و متاسفانه مطالبی را پیرامون همین موضوع ابرقدرت بودن و قدرت نظامی آمریکا را بیان کردند، اما غافل اند از اینکه جمهوری اسلامی ایران فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح مستقل از سیاست های کثیف چپ و راست است.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی افزود: نیروهای مسلح مستقیم زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا هستند و این پیشرفت ها و امکانات و تکنولوژی‌های مدرنی که در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است، دقیقا در جهت اراده و خط مشی مقام معظم رهبری بر اساس یک سیاست قرآنی و درست بوده است.

,

وی با اشاره به آیه قرآنی« وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» گفت: این آرم سپاه که جلوی سینه سپاهیان نقش بسته و این آیه الگو و لوگوی عملکردی سپاه و نیروهای مسلح را نشان می‌دهد و خوشبختانه اتحاد بین سپاه و ارتش آنقدر بالاست که قدرت نظامی برتر نه تنها در منطقه خلیج فارس بلکه قدرت برتر نظامی خاورمیانه هستند.

,

این دکترای سیاست دفاعی و امنیت ملی تاکید کرد: اگر برخی از بزدلان داخلی نترسند هیچ اتفاق نظامی نخواهد افتاد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ملت صبور ما در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا را در دوران دفاع مقدس تحمل کردند، می توانند این شرایط را نیز پشت سر بگذارند.

,

کرمی راد تاکید کرد: امروز ما آنقدر تجهیزات مدرن و پیشرفته داریم که می‌توانیم حتی در این زمینه صادرات نیز داشته باشیم و تولیدات ما انبوه و در حدی است که به کشورهای که به این تجهیزات نیاز دارد، هم بتوانیم بفروشیم و در اختیار آنها قرار دهیم.

,

وی افزود: آنچه که امروز بیشتر از هر چیزی جلوه کرده، بروز یک جنگ روانی است و نتیجه آن نیز این است که برخی از روی ساده دلی و ساده لوحی این موضوع جنگ نظامی را قبول کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این باعث می شود که عده ای نیز بر این موج سوار شده و موج سواری کنند و مردم را بترسانند و شرایط از درون و داخل کشور دچار مشکل شده و یک اغتشاش داخلی می تواند دلخوشی آمریکایی ها و دشمنان جمهوری اسلامی ایران شود.

,

وی تاکید کرد: مردم ما مردم هوشیاری هستند و قطعاً و یقیناً مثل روز روشن است که ملت شهیدپرور ایران در جمعه آخر هم این ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر اقتدار خودشان را به منصه ظهور می رسانند.

,

این کارشناش مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: همین حضور نوعی بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان است و در دل دشمنان جمهوری اسلامی ایران ترس و هراس می‌اندازد و اقتدار ایران را نشان می دهد و بیانگر این است که آنها غلط می‌کنند که بخواهند کوچکترین آسیبی به این ملت با عظمت وارد کنند.

,

 

,

محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی:

, محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی:,

آمریکایی‌ها نسبت به تبعات سنگین جنگ با ایران آگاهی دارند/ ترس از جنگ اهرمی برای کشاندن ایران پای میز مذاکره

, آمریکایی‌ها نسبت به تبعات سنگین جنگ با ایران آگاهی دارند/ ترس از جنگ اهرمی برای کشاندن ایران پای میز مذاکره,

محمود معلمی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید کردند که قدرت سیاسی و نظامی‌ آمریکایی‌ها روبه افول است، اظهار کرد: فقط قدرت اقتصادی آمریکا است که به کشورها زورگویی و فشار می‌آورد؛ با شرایط فعلی منطقه آمریکا توان نظامی برای حمله به ایران ندارد.

, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که تبعات جنگ نظامی با ایران بسیار زیاد خواهد بود و هزینه سنگینی به آن‌ها تحمیل می‌کند؛ یکی از رئیس‌جمهورهای آمریکا گفته بود که اگر می‌دانستیم عاقبت و تبعات این جنگ به نفع ما است، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردیم.

,

وی افزود: دولت‌مردان آمریکایی هم به ترامپ هشدار می‌دهند که وارد فضای جنگ با ایران نشوند و این فضای جنگ علیه ایران کار دشمنان و برخی از عوامل آن‌ها در داخل کشور است؛ امروز توان آمریکا در حدی نیست که بتواند با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ نظامی شود.

,

معلمی تأکید کرد: علاوه بر خلیج‌فارس، نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه در تیررس ما هستند و امکان جنگ علیه ایران وجود ندارد.

,

وی با توضیح اینکه متأسفانه دولت‌مردان امروز کشور بیشتر گرایش به غرب دارند، بیان کرد: 15 کشور همسایه ایران است، غیر از دو کشور، دیگر کشورها می‌خواهند رابطه اقتصادی با ایران را فعال کنند اما به دلیل گرایش غربی برخی از مسئولان این رابطه‌ها فعال نمی‌شود که مشکلات کشور حل شود.

,

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور رفع مشکلات را فقط با برجام، CFT و FATF میسر می‌دانند و برخی‌ها با عنوان جنگ مردم را می ترسانند تا به‌نظام جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره با آمریکایی‌ها فشار وارد کنند.

,

 

,

حجت الاسلام بهنام علیپور، استاد حوزه و دانشگاه:

غربگرایان کاسبان ترس هستند/ توان نظامی ایران، مهمترین عامل بازدارندگی از جنگ

,

حجت الاسلام بهنام علیپور، استاد حوزه و دانشگاه:

,

حجت الاسلام بهنام علیپور، استاد حوزه و دانشگاه:

,

حجت الاسلام بهنام علیپور، استاد حوزه و دانشگاه:

, حجت الاسلام بهنام علیپور، استاد حوزه و دانشگاه:,

غربگرایان کاسبان ترس هستند/ توان نظامی ایران، مهمترین عامل بازدارندگی از جنگ

, غربگرایان کاسبان ترس هستند/ توان نظامی ایران، مهمترین عامل بازدارندگی از جنگ,

حجت الاسلام بهنام علیپور استاد حوزه و دانشگاههای اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، در واکنش به تهدید "جنگ" آمریکا|، توان نظامی ایران را متذکر شد و گفت: امروز ایران اسلامی در بعد نظامی پیشرفت کرده به طوری که دشمنان خود به آن اذعان دارند که نمی توانند با آن جنگ کنند

, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به تشریح استراتژیهای جنگی امریکا پرداخت و گفت: استراتژی جنگی امریکا ایجاب می کند که با کشوری وارد جنگ شود که نتواند حتی یک گلوله نیز به طرف انها شلیک کند در حالیکه امروز ایران اسلامی در بعد نظامی به ان حد از توان نظامی دسته یافته که با پیشرفت های موشکی خود قادر است پایگاه های نظامی امریکا در منطقه را در تیررأس خود قرار دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی به اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا در خصوص ایجاد خاورمیانه جدید اشاره کرد و گفت: ترامپ خود اذعان داشته که 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده تا بتواند در این منطقه به نفع آمریکا بهره برداری کند.

,

ولی علی رغم صرف هزینه های سنگین، این ایران بود که میدان داری کرد و نقشه های ما را به هم ریخت.

,

وی به طرفداران غرب در داخل نیز اشاره کرد و گفت: غربگرایان و طرفداران غرب به طبل جنگ می کوبند تا در اینده حواس مردم را به خود جلب کنند و برای انتخابات پیش رو بهره برداری و چهره سازی کنند.

,

علیپور با بیان اینکه غربگرایان کاسبان ترس هستند گفت:انها مردم را می ترسانند تا خود بهره برداری کنند.

,

وی به فشار اقتصلادی اخیر آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ اخیرا اقرار کرده است که ما قصد جنگ با ایران را نداریم  و در این در حالی است که تاریخ نشان می دهد ما هر موقع قاطعانه برخورد کردیم  و موضع محکم گرفتیم دشمنان عقب نشینی کردند.

,

 وی افزود: ترامپ چندی پیش گفته بود که قصد دارد اقتصاد ایران را متلاشی کند که بعد از بیانیه شورای امنیت ملی کشور و تظاهرات میلیونی مردم انقلابی ایران در روز جمعه و حمایت از بیانیه فوق، مواضع ترامپ با 360 درجه چرخش  مواجه شد بطوریکه وی از حرف خود بازگشت و اعلام داشت؛ منظور من از فشار اقتصادی این بود که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای بازدارم در حالیکه تمام دنیا می داند طبق فتوای ولی امر مسلمین  و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتن سلاح های کشتار جمعی و هسته ای حرام است و این حرف را در عمل هم ثابت کردیم که ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست.

,

وی در پایان سخنان خود به عوامل نصرت الهی و پیروزی بر دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: نکته اصلی ما برای پیروزی در برایر دشمنان؛ وحدت، اطاعت از ولایت فقیه و خداوند متعال است.

,

 

,

مهرداد جلیلی‌کیا، استاد دانشگاه‌های اردبیل:

نیرویی دریایی سپاه حافظ امنیت در منطقه است/ جنگ نفتکش‌ها، درسی فراموش نشدنی برای آمریکایی‌ها

,

مهرداد جلیلی‌کیا، استاد دانشگاه‌های اردبیل:

,

مهرداد جلیلی‌کیا، استاد دانشگاه‌های اردبیل:

,

مهرداد جلیلی‌کیا، استاد دانشگاه‌های اردبیل:

, مهرداد جلیلی‌کیا، استاد دانشگاه‌های اردبیل:,

نیرویی دریایی سپاه حافظ امنیت در منطقه است/ جنگ نفتکش‌ها، درسی فراموش نشدنی برای آمریکایی‌ها

, نیرویی دریایی سپاه حافظ امنیت در منطقه است/ جنگ نفتکش‌ها، درسی فراموش نشدنی برای آمریکایی‌ها,

مهرداد جلیلی کیا استاد تاریخ دانشگاه های اردبیل در گفتگو با سبلان‌ما، به بررسی سوابق تاریخی جنگ آمریکا در منطقه پرداخت و گفت: تنها رویارویی مستقیم ایران با امریکا به جنگ 8 سال دفاع مقدس برمی گردد  که در ان جنگ علی رغم مورد هدف قرار گرفتن رزوناوهای ایرانی، امریکا نتوانست با همه هیمنه اش کاری از پیش به جلو ببرد.

, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود سوابق حضور ناوگان تروریستی نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس را یادآور شد و گفت: در زمان جنگ ایران و عراق آمریکا با کمک به صدام قصد داشت تا با راه اندازی جنگ نفتکش ها به هدف خود برسد امام جوانان برومند ایران اسلامی با شجاعت مثال زدنی خود آن هم با دست های خالی حماسه آفریدند و معادلات جنگ را به هم زدند.

,

این استاد تاریخ در ادامه سخنان خود به مقایسه توان نظامی نیروی دریایی ایران در زمان دفاع مقدس و برهه کنونی پرداخت و گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران بعد از اتمام جنگ و کسب تجارب ارزشمند، سبک جدیدی از نیروی دریایی که مبتنی بر استفاده از قایق های تندرو  بود را بنیانگذاری کرد  بطوریکه  با افزایش توان دریایی، جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز  عهده دار تامین امنیت منطقه شد.

,

وی به وقایع دهه 80 اشاره کرد و گفت: از اواسط دهه 80 که سپاه پاسداران عهده دار مسئولیت خطیر دفاع از این مناطق حساس شد تا به امروز ، کشور عزیزمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و برخورداری از توان بالای دریایی، تسلط کامل بر تنگه هرمز  دارد و به خوبی از عهده این مسئولیت خطیر در منطقه برآمده است

,

جلیلی کیا رصد شناورهای فرامنطقه ای توسط پهپاد های نیروی دریایی سپاه را در این مدت یادآور شد و گفت: دستگیری تفنگداران انگلیسی و امریکایی در خلیج فارس نمونه ای از قدرت و توان نیروهای مسلح ایران در نبردهای دریایی است.

,

وی در ادامه سخنان خود به تحرکات اخیر ۀآمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا با ایجاد سر و صدای فراوان، یکی از بزرگترین ناوهای جنگی خود را به خلیج فارس اعزام کرده است و این در حالیرخ داده که وقایع متعددی در منطقه در حال رخ دادن است.

,

 این کارشناس مسائل تاریخی به قضیه برجام و توقف مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز همه ملت ایران می دانند که آمریکا با این کار خود فقط به دنبال ایجاد رعب و وحشت در دل مسئولان کشور مان است تا بتواند با این حلیه مسئولان ما را وادار به انجام یکجانبه تعهدات برجام کند غافل از اینکه ملت قهرمان ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب فریب عوام فریبی های آمریکا را نخواهد خورد و با تمام وجود برابر استکبار ایستادگی کرده و با حمایت از مسئولان کشور نیز اجازه  اجرای یکجانبه تعهدات را نخواهد داد.

,

وی به جنجال های رسانه ای غربی ها و عناصر خود فروخته و نا آگاه داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه رسانه های بیگانه و تعدادی رسانه های خودفروخته داخلی به این قضیه دامن زدند در حالیکه امریکا اصلا توان تحمل هزینه های سنگین جنگی در این شرایط را ندارد و ثانیا اگر می خواست به ایران حمله کند ناوهای خود را در تیرراس سپاه و ارتش ما قرار نمی داد.

,

جلیلی کیا در پایان سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری نه جنگی خواهد بود و نه مذاکره ای انجام خواهد گرفت.

,

 

,

یک کارشناس مسائل سیاسی:

, یک کارشناس مسائل سیاسی:,

آمریکا تمایلی به جنگ نظامی با ایران ندارد/ تضعیف روحیه ملت برنامه آنهاست

, آمریکا تمایلی به جنگ نظامی با ایران ندارد/ تضعیف روحیه ملت برنامه آنهاست,

جلال درخشه در گفت‌وگو با خبرنگار  مرصاد اظهار داشت: قرائن متعدد نشان می دهد ایالات متحده تمایلی برای جنگ با ایران ندارد و درگیری نظامی با رویکرد ترامپ و دیدگاه های وی که در طول دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری او ارائه شده هماهنگی ندارد؛ البته این به معنای عدم رصد تحریکات آمریکا توسط جمهور اسلامی ایران نیست بلکه در این رابطه ضروری است ایران آمادگی لازم برای انجام هرگونه اقدام متقابل را داشته باشد.

, مرصاد,

وی تصریح کرد: به نظر می رسد استراتژی آمریکا طی یکسال گذشته در رابطه با ایران اتخاذ رویکردهایی است که به تضعیف و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران از درون منجر می شود و این استراتژی دارای دو پایه تحریم های گسترده علیه اقتصاد ایران و ایجاد مشکلات متعدد مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران و دوم جنگ گسترده و بی امان رسانه ای و تضعیف روحیه ملت ایران در این نبرد نرم است به گونه ای که از سال گذشته تاکنون به ویژه دو ماه اخیر روزانه مقامات آمریکایی در رابطه با ایران و مسائل داخلی ما اظهار نظر و موضع گیری کردند تا در کنار تحریم ها تزلزل روحی و روانی در مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تحقق چنین آروزیی برای آمریکا برد بدون هزینه قلمداد می شود و از این رو ابزار مهم این جنگ را هم باید همه رسانه ها قلمداد کنیم، افزود: ابزار اصلی، جنگ روانی و نبرد رسانه ای است تا برای خنثی کردن این تلاش ها با اتکا به تولیدات و اقتصاد داخلی نبرد گسترده داخلی علیه چنین جنگ رسانه ای درداخل ایران شکل گیرد.

,

دکتر درخشه خاطرنشان کرد: ترامپ و دیدگاه او باید یک بار در چارچوب سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا مورد تجزیه و ارزیابی قرار گیرد و یک بار هم باید شخص ترامپ و شخصیت او را مورد توجه قرار دهیم.

,

وی بیان داشت: به نظر می رسد برای ترامپ موضوع ایران اکنون یک موضوع کاملا حیثیتی شده و او در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده های متعددی را مطرح کرده و با کوشش های انجام شده طی دوران ریاست جمهور عموم آن ها را محقق کرده هرچند منتج به نتیجه دلخواه نشده اما در راستای تحقق آن سعی کرده است که از جمله آن ها می توان به مذاکره با کره شمالی، وضع تعرفه تجاری، مناسبات با اروپا، مهاجرین و هزینه های ناتو اشاره کرد بنابراین در سیاست داخلی و خارجی تمرکز اصلی ترامپ عمل به وعده هایش بوده که در مورد ایران با وجود اعمال همه فشارهای ظالمانه توفیق چندانی حاصل نکرده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ترامپ تاکنون موفق نشده روزنه ای برای مذاکره با ایران باز کند و این موضوع برای او حیثیتی شده افزود: این موضوع برای شخص و موقعیت دولت او در داخل آمریکا به عنوان یک مساله مطرح است به هر حال ترامپ تمایل دارد در این حوزه هم موفقیتی کسب کند و بگوید سیاست ها و تلاش های او در عرصه مشکلات سیاست خارجی آمریکا بر خلاف گذشتگان خود همواره با موفقیت همراه است.

,

دکتر درخشه خاطرنشان کرد: از این رو این موضوع بیشتر باید در کنار نگرش کلی آمریکا طی 4 دهه گذشته در رابطه با ایران و دشمنی گسترده علیه نظام ما، تا حدودی باید شخصیت فردی و روان کاوانه ترامپ مورد تجزیه وتحلیل قرار گیرد زیرا خودشیفتگی و تلقی شکست ناپذیری ذهنی و شخصیتی در این مساله برای او به نظر می رسد.

,

 

,

عبدالله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:

, عبدالله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:,

هدف آمریکا از جنگ روانی کشاندن دوباره ایران به پای میز مذاکره است

, هدف آمریکا از جنگ روانی کشاندن دوباره ایران به پای میز مذاکره است,

عبدالله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو ختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به جنگ‌های روانی متعدد آمریکا علیه ملت ایران اظهار کرد: سال ۲۰۰۱ و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر آمریکا، ایران،عراق و کره شمالی را محور شرارت نامید آن هم در زمانی که ما شعار گفتگوی تمدن ها را مطرح کرده بودیم در حین حمله آمریکا به افغانستان و عراق، تعدادی از نمایندگان مجلس ششم استعفای خود را به رئیس مجلس تقدیم نمودند و گفتند در صورتی که در این شرایط تهدید، رابطه با آمریکا برقرار نشود از حاکمیت ایران خارج می شویم و حضرت آقا فرمودند صلحی در کار نخواهند بود و جنگی هم اتفاق نمی افتد.

, هرمز,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان افزود:همین حرفی که امروز رهبری معظم انقلاب می فرمایند نه مذاکره با آمریکا و نه جنگی اتفاق خواهد افتاد و قبلا هم فرمودند آمریکا غلط می کند جنگی را شروع را شروع کند زمان بزن دررو تمام شده است.

,

صادقی با بیان اینکه آمریکا قدرت جنگ نظامی علیه ما را ندارد، گفت: اگر آمریکا قدرت داشت بعد از جنگ تحمیلی تا به امروز ۳۰سال می گذرد حتما این کار را انجام داده بود و اگر قصد جنگ داشت با وارد کردن یک ناو که به گفته فرماندهان ما سیبل بزرگی برای موشک های ماست، نمی گفت قصد جنگ نداریم ولی منتظر تلفن مقامات ایرانی هستیم.

,

وی تصریح کرد: آمریکا قصد ایجاد ترس دارد و می خواهد ما را با اهرم فشار پای میز مذاکره بکشاند و البته برخی افراد مرعوب و لیبرال و غربزده هم در این هنگام کاسب ترس در کشور شده اند و عنوان می کنند ورود ناو یعنی تهدید شروع جنگ و باید جلوی این گرفته شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان اظهار کرد: آمریکا همه تهدیداتی که در ذهنش متصور بود را علیه ایران اسلامی به صحنه آورده ولی ما توانسته ایم گام دوم انقلاب را شروع کنیم.

,

صادقی با اشاره به پایداری انقلاب اسلامی و عمرکوتاه انقلاب های دیگر کشورها عنوان کرد:انقلاب مصر یک سال بیشتر دوام نیاورد وبا کودتای ساختگی، سی سی به جای مرسی نشست ولی ایران در ۴۰ سال گذشته نشان داده که همه تهدیدها را می تواند به فرصت تبدیل کند و به فضل الهی امسال شاهد سیلی محکم و شکست اقتصادی آمریکا خواهیم بود و از عِده وعُده دشمن هراسی دشمن هراسی نداریم و با سرعت به سمت تمدن بزرگ اسلامی و ظهور پیش می رویم و به آینده انقلاب و نصرت های الهی اطمینان کامل داریم.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از نصرت های الهی، حمله آمریکا به عراق بود که حکومت بعثی برچیده شد و دولت اسلامی و راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین و حشدالشعبی تشکیل شد و مقامات انگلیسی عنوان کردند آمریکا با این جنگ، عراق را در تشت طلا به ایران تقدیم کرد همان عراقی که هشت سال مقابل ما بود ولی امروز به متحد درجه یک ایران و جبهه مقاومت تبدیل شده است.

,

 

,

عبدالمچید شیخی، کارشناس اقتصاد سیاسی:

,

عبدالمچید شیخی، کارشناس اقتصاد سیاسی:

,

عبدالمچید شیخی، کارشناس اقتصاد سیاسی:

, عبدالمچید شیخی، کارشناس اقتصاد سیاسی:,

ایجاد رعب جنگ در بین مردم مضحکه‌ای بیش نیست

,

ایجاد رعب جنگ در بین مردم مضحکه‌ای بیش نیست

,

ایجاد رعب جنگ در بین مردم مضحکه‌ای بیش نیست

, ایجاد رعب جنگ در بین مردم مضحکه‌ای بیش نیست,

عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه تهران و کارشناس اقتصاد سیاسی در گفتگو با مرآت، با بیان اینکه هر آنچه راجع به گزینه نظامی علیه ایران می گویند دروغ محض و ادعای توخالی است، گفت: القای جنگ نظامی علیه ایران توسط ستون پنجم آمریکا در ایران انجام شد.

, مرآت,

وی با اشاره به اینکه آمریکا نه توانش را دارد، نه جراتش را دارد و نه آمادگی لازم را دارد تا با ایران وارد جنگ شود، افزود:  آمریکا پاهایش در باتلاق غرب آسیا گیر کرده چرا که 7 تریلیون دلار هزینه کردند ولی هیچ نتیجه ای نگرفتند بنابراین دست به کاری نمی زنند و می دانند اگر حرکتی کنند بازی با دم شیر است.

,

این استاد دانشگاه، ترس آمریکا از قدرت و اقتدار نظامی ایران به ویژه موشک های نقطه زن، فقدان روحیه بین سربازان آمریکایی برای جنگ و اوج خودکشی بین سربازان، شکست های پی در پی آمریکا در منطقه  را از عواملی برشمرد که آمریکا جرات هیچ جسارتی نظامی علیه ایران را نخواهد داشت.

,

شیخی تصریح کرد: الآن رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی افرادی را استخدام کرده که عملا کار آنها شایعه پراکنی است و متاسفانه برخی دولتمردان ما هم به دلیل ترسو بودن و بی عرضگی خودشان چنین تفکری دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با ستون پنجمش در کشورمان لشکر کشی رعب کرده است، اضافه کرد: آمریکا طرف مقابل خود که قوه مجریه است را شناخته که اهل کرنش و سازش هستند لذا می دانند که با القای جنگ می توانند بهره ای بگیرند.

,

این کارشناس اقتصاد سیاسی به رفتار ترامپ در ارائه شماره و انتظار برای تماس ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ به زعم خودش در ایران رعب ایجاد کرده و بعد پای تلفن نشسته و می گوید مردم به من زنگ بزنند، یعنی به من متوسل شوید تا به شما حمله نکنم در صورتی که این عمل وی و این رعب انداختن مضحکه ای بیش نیست.

,

شیخی هدف این ایجاد رعب و ترس را مذاکره با آمریکا عنوان کرد و افزود: اینها می خواهند ایران را به پای میز مذاکره بکشانند و با همان ذلتی که برجام را بر ایران تحمیل کردند دوباره ایران را به همان روزگار دربیاورند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا مصداق غریقی است که چاره ای جز رو آوردن به این مزخرفات ندارد، خاطر نشان کرد: در حقیقت رعب در دلهای خود آمریکا افتاده که به هر اقدامی دست می زنند.

,

 

,

مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی:

جریان‌های غرب‌گرا با موج‌سواری روی نقاط اساسی کشور به جایی نمی‌رسند/ القائات جریان‌های غرب‌گرا خیال واهی است

,

مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی:

,

مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی:

,

مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی:

, مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی:,

جریان‌های غرب‌گرا با موج‌سواری روی نقاط اساسی کشور به جایی نمی‌رسند/ القائات جریان‌های غرب‌گرا خیال واهی است

, جریان‌های غرب‌گرا با موج‌سواری روی نقاط اساسی کشور به جایی نمی‌رسند/ القائات جریان‌های غرب‌گرا خیال واهی است,

مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به جنگ روانی غربگرا در القای جنگ نظامی اظهار کرد: در هر نظام و مجموعه‌ای معمولا یکسری خواسته‌هایی وجود دارد که این خواسته‌ها تا حدودی هماهنگ با جریان‌های خارجی و به ویژه غربگرا است.

, خاورستان,

 وی با بیان این‌که این جریا‌ن‌ها تلاش فراوانی برای رسیدن به خواسته‌های خود دارند، افزود: وقتی که برخی از مسائل داخل این ساختار و حکومت‌ها با آرزوهای آن‌ها به نوعی منافات دارد و به نتیجه نمی‌رسند فرافکنی کرده و دشمن خارجی را غول وحشتناکی معرفی می‌کنند که بتوانند با این موج‌سواری به آرزوهای گذشته خود برسند.

,

 کارشناس سیاسی بیان کرد: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته و جریان‌های متعدد غربگرا به میدان آمده که بعضی‌ها نابوده شده و آن‌هایی که مانده‌اند در حال دست‌وپازدن و تلاش‌کردن هستند که بتوانند با موج‌سورای روی بعضی از نقاط مهم اساسی کشور به آرزوهایی که دارند برسند.

,

 مزگی‌نژاد اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که مطرح است این بوده که ما از اول انقلاب اسلامی دچار جنگ سخت بودیم و تجربه 8 سال دفاع مقدس را داریم بعد از آن جنگ نیمه‌سخت با شورش‌های داخلی که در کشور اتفاق افتاد و بعضی از افراد احساس کردند که با گل‌آلودکردن آب می‌توانند به آرزوهای خود در صحنه انقلاب اسلامی برسند.

,

 وی بیان کرد: دشمنان در نهایت با ایجاد جنگ‌نرم و همه تلاش‌هایی که صورت گرفت به هدف خود نرسیدند.

,

 کارشناس سیاسی عنوان کرد: اخیرا در موضوع اقتصاد مشاهده شد که اقتصاد بیماری از گذشته داریم و این اقتصاد بیمار نیاز به بررسی موثری دارد تا بتواند در موضوع اقتصاد اسلامی وظیفه خود را ایفا کند.

,

 مزگی‌نژاد افزود: اقتصاد اسلامی زمان‌بَر بوده و دچار یکسری از مسائل است که با شناسایی این موارد طبیعتا جریان‌های غربگرا دوباره وارد میدان شدند و علی‌رغم این‌که مقام معظم رهبری فرمودند ما نیاز به اقتصاد درون‌گرا داریم و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند همه تلاش غربگراها این بود که ما بدون غرب نمی‌توانیم زندگی کنیم و بدون غرب نمی‌توان در این دنیا معامله‌ای انجام داد و ادامه حیات داشت.

,

 وی ادامه داد: لذا بسیاری از مسائل دیگر را در صحنه آفریدند و امروز نیز به نتایجی که موردنظر آن‌ها بوده نرسیدند. هوشیاری بعضی از مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری به عنوان کسی که دنبال رسیدن به تمدن اسلامی در آینده انقلاب اسلامی است شرایطی را فراهم کرده که دشمنان به اهداف خود نرسند.

,

 کارشناس سیاسی بیان کرد: با توجه به شرایطی که شاهد هستیم، خروج آمریکا از برجام و همچنین ناکامی آن‌ها در تسلیم‌کردن جمهوری اسلامی در صحنه سیاسی دنیا طبیعتا با تکاپویی که در منطقه به وجود آمده و در دیدارهایی که انجام شده و گفت‌و‌گوهای کاذبی که با نوکران خود در منطقه انجام می‌دهند این شرایط را پیش آوردند که دنبال برگزاری یک عملیات روانی هستند که این عملیات بتواند در دل ملت ایران ترس ایجاد کند و این ترس باعث شود که انقلاب اسلامی با دشمنان سر میز مذاکره بنشیند.

,

 مزگی‌نژاد با بیان این‌که جریان‌های غربگرای داخل کشور مجدد از این فضا استفاده کرده و بهره‌برداری می‌کنند، تصریح کرد: با مطرح‌کردن حمله نظامی می‌خواهند با پررنگ‌کردن عملیات روانی استکبار جهانی این را القا کنند که ما چاره‌ای جز رفتن پای میز مذاکره و گفت‌وگو با استکبار جهانی و دادن امتیازاتی آن‌چنانی را در صحنه نداریم.

,

 وی اظهار کرد: این جریان‌ها با توجه به این‌که بارها تلاش کرده و به نتیجه نرسیدند و می‌دانند که پایان کار به نتیجه نخواهند رسید اما در این باتلاقی که گرفتار شدند آخرین دست‌وپاها را می‌زنند که شاید بتوانند به نتایجی برسند که مطمئنا به نتیجه نخواهند رسید.

,

 مزگی‌نژاد عنوان کرد: در موضوع برجام آمریکا گفت برجام را می‌بندد و با بستن برجام جمهوری اسلامی ساقط خواهد شد و از بین خواهد رفت. بعد که برجام بسته شد ما در سایه این مسائل دوباره مسیر انقلاب اسلامی را ادامه داده و توانستیم با مراوده با دیگر کشورهای منطقه به آن اهدافی که مورد نظر بود برسیم و این‌ها از نتیجه برجام چیزی دستگیرشان نشد.

,

 وی ادامه داد: از طرفی دعوای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مجالس آمریکایی به نتیجه نرسید در نتیجه شخصیتی مثل ترامپ که در تئوری مرد دیوانه در صحنه سیاسی آمریکا بازی می‌کند احساس کرد که اگر از برجام خارج شود جوابی برای آینده مردم آمریکا خواهد داشت چون در تبلیغات خود گفته بود که برجام معامله خوبی نیست و من خارج خواهم شد.

,

 کارشناس سیاسی بیان کرد: لذا آن‌چه که مطرح می‌شود بخشی از عملیات روانی است که می‌خواهند جنایتکارانی که تاکنون علیه کشور ما جنایت کردند را تبرئه کرده  و به دنبال تکثیر این افراد هستند.

,

 مزگی‌نژاد عنوان کرد: اما در هر صورت با همه شرایطی که وجود دارد آن‌ها به آرزوهای خود نرسیدند و طبیعتا جریانی که امروز به عنوان جریان غربگرا در عرصه منطقه یا ساختار کشورها مطرح است به نوعی با تلاشی که انجام می‌شود می‌خواهند ادامه جنایات آمریکایی‌ها را به نوعی پوشش دهند و آن چیزی که آمریکایی‌ها نتوانستند به نیجه برسند این‌ها به خیال خام خود به نتیجه برسانند و یکبار دیگر پای استکبار جهانی را به کشور ما باز کنند.

,

 وی اظهار کرد: ما از اول انقلاب اسلامی مورد تهاجم این‌گونه شرایط در داخل کشور از سوی استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی بوده و این موضوع تازگی ندارد اما این‌که برخی از افراد، گروه‌ها و جریان‌ها احساسشان این است که با این موج‌سواری‌ها خواهند توانست به آرزوها و امیال خود برسند یک خیال واهی و پوچ‌گرایی است. اگر احساس کنند با این پوچ‌گرایی شاید بتوانند به اهداف خود برسند بدانند که این‌گونه نیست و در آینده نیز این‌گونه نخواهد بود.

,

 کارشناس سیاس گفت: ملت ایران همان‌گونه که تاکنون نقش بسیار سازنده‌ای ایفا کرده و پشت انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری، آرمان‌ها و خون شهدا بودند بعد از این نیز با حمایت، حضور، استقامت، بصیرت و بینش خود در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حاضر باشند تا بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم و شرمنده شهدا، امام شهدا و بزرگانی که زحمت کشیدند نباشیم.

,

 

,

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل:

,

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل:

, حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل:,

موضع آمریکایی‌ ها در برابر ایران بلوف است

,

موضع آمریکایی‌ ها در برابر ایران بلوف است

, موضع آمریکایی‌ ها در برابر ایران بلوف است,

حسن عابدینی ، کارشناس مسائل بین‌الملل صداوسیما در گفت‌وگو با  تهران نیوز؛ در ارتباط با موضع آمریکایی‌ ها اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا ۳ راهبرد مبتنی بر عملیات روانی را که شامل تهدید نظامی، تخریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی است را بر علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند.

, تهران نیوز,

وی عنوان کرد: تهدید معتبر نظامی یک اصطلاح در روابط بین الملل است و به این معناست که اگر یک بلوف در طرف مقابل پذیرفته شود و آن را دست کم گیرد، کارایی آن بالاتر از یک عملیات واقعی است.

,

عابدینی افزود: موضع آمریکایی‌ها در برابر ایران بلوف است و می‌خواهند از تکنیک معتبر نظامی استفاده کنند و این در صورتی است که نهادهای آمریکایی قبل از ترامپ در زمان بازنشستگی خود به صراحت اعلام کرده اند که جنگ نظامی با ایران هیچوقت یکی از گزینه‌های روی میز نبوده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در حوزه تهدید نظامی مشکلات آمریکا فراتر از تبلیغاتی که نشان می‌دهند و آمریکا به علت میلیون‌ها دلار بدهی به فدارال، هفت تریلیون دلار هزینه بی‌ثمر در راستای لشکرکشی به غرب آسیا در سال ۲۰۰۱ به افغانستان و ۲۰۰۳ به عراق، عدم آمادگی هم پیمانان آمریکا برای ورود به ماجراجویی جدید، ایجاد تروریسم تکفیری که دستاورد اوباما بود و زیر ساخت‎های کهنه آمریکا اجازه هزینه‌های اضافه به آنها نمی‌دهد تا با ایران وارد جنگ نظامی شود.

,

عابدینی بیان کرد: موضوع تحریم ایران تازه نیست و از آبان ماه ۱۳۵۸ بحث تحریم‌ها مطرح بوده است. آمریکا می‌داند جمهوری اسلامی به دلیل عدم بدهی خارجی، تنوع اقتصادی بالا و رابطه خوب با ۱۵ همسایه اطراف خود و توان داخلی به خاطر جمعیت بالا، تحریم‌های اقتصادی تاثیر زیادی بر ایران نمی‌گذارد.

,

کارشناس مسائل بین المللی افزود: تحریم کشورهای روسیه و چین.. توسط آمریکا زمینه همکاری این کشورها با جمهوری اسلامی فراهم شده است و در حال حاضر دور زدن تحریم‌ها با برنامه‌ریزی مناسب غیرممکن نیست.

,

حسن عابدینی در خصوص تهاجم فرهنگی اظهار داشت: آمریکا در حمایت از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان سعی بر ترویج افکار لیبرالیسمی ، ضد امنیت ملی و ضد آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی را دارد، اما آنها غافل از تمدن قوی و عجین شده با اسلام ایران هستند و اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای مقابله با تلاش های دشمن داشته باشیم این مسئله به راحتی قابل حل است.

,

عابدینی در ادامه گفت: امریکا در سه ماه گذشته تلاش کرد دولت ونزوئلا را سرنگون کند اما ناتوان بود و این امر نشان دهنده آن است که آمریکا دیگر یک ابر قدرت نیست.

,

وی تأکید کرد: کشور ابر قدرت باید سه ویژگی داشته باشد، نخست آن که قدرت تمام کنندگی داشته باشد، یعنی آمریکا خواستار سرنگون شدن دولت بشار اسد است ولی توانایی انجام این کار را ندارد. دوم آن که ایجاد اجماع بین هم پیمانان، یعنی توانایی هم‌سو کردن کشورهای سنتی هم پیمان خود را داشته باشد، اما همان‌طور که می‌دانید سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در جولان ترامپ در سرزمین‌های اشغالی روسیه حاضر نشدند. و سوم آن که یک کشور ابر قدرت باید توانایی ایجاد اختلاف در اردوگاه رقبا را داشته باشد اما در حال حاضر روسیه یکی از قدرت های نظامی و چین یکی از قدرت های اقتصادی است.

,

 

,

محمدمهدی نیازمند، کارشناس سیاسی:

, محمدمهدی نیازمند، کارشناس سیاسی:,

پروژه سایه جنگ توسط عوامل نفوذی وابسته به غرب تشدید می‌شود

, پروژه سایه جنگ توسط عوامل نفوذی وابسته به غرب تشدید می‌شود,

محمد مهدی نیازمند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با عملیات جنگ روانی آمریکایی ها، اظهار کرد: یکی از استراتژیک هایی که در دولت ترامپ دنبال می شود فشار مادون جنگ برای تهدید موجودیت انقلاب اسلامی ایران است و برای این فضا جنگ عملیات روانی یک بحث بسیار جدی بوده است تا این فشار ها اثرگذار باشد.

, ۸دی,

وی افزود: پروژه سایه جنگ از زمان روی کار آمدن ترامپ به نحوی مطرح بوده است و این پروژه در سالهای قبل هم توسط برخی مقامات آمریکایی مطرح می شد، اما آن چیزی که این فضا را در داخل تشدید می کرد عملیات روانی عناصر وابسته به اردوگاه غرب بوده است که از سر ذلت و ترس میخواهند ما در برطرف کردن سایه جنگ، امتیازاتی به غربی ها بدهیم و از طرفی سر میز مذاکره برویم با این ادبیات این ها همیشه در پازلی که دشمن طراحی می کرد نقش کلیدی را ایفا می کنند.

,

این کارشناس سیاسی افزود: بخشی از این نقش در همراهی در حوزه عملیات روانی ایالات متحده آمریکا است و بخش دیگر هم چیزی است که در حوزه نفوذ تعریف می شود و این ها سعی می کنند به عناصر تصویر ساز فشار بیاورند و نفوذ پیدا کنند و آرای خود را به نحوی به اینها برسانند.

,

نیازمند ادامه داد: این آدم ها به جهت روحیات عافیت طلبی و رفاه طلبی که دارند همیشه از حوزه هایی مثل امنیت و حوزه هایی که نظام جمهوری اسلامی برایشان ایجاد کرده است به سمتی پیش رفتند که بخواهند هم صدا با آمریکایی ها و غربی ها اقداماتی را انجام دهند که در حوزه رسانه ای این فضا را می بینیم که خیلی شدید است و آثار آن در شبکه های اجتماعی تحت مدیریت این عناصر دیده می شود.

,

نیازمند افزود: در نوع مذاکره یک بحثی وجود دارد که همیشه دولت مردان آمریکا برای اینکه بخواهند خودشان را حل کننده بعضی از چالش های آمریکا نشان دهند به حوزه مذاکره روی می آورند.

,

کارشناس سیاسی گفت: آن چیزی که رویکرد ترامپ بر پاره کردن برجام و خروج از آن بود این است که خواستار فشارهای بیشتری بر متن مذاکرات بود که با پیش شرط هایی مشخص می کند روند مذاکرات را به آن شکلی که آمریکایی ها می خواهند به پیش برود.

,

نیازمند افزود: کار به جایی رسیده که از شروط ۱۲گانه صحبت می کنند و اینها مواردی است که نشان دهنده این است که آمریکایی ها مذاکره بر مذاکره را می خواهند و با این پیش شرط هایی که مشخص می کنند دنبال مذاکره ای خوب برای خودشان هستند.

,

 

,

عباس خسروانی محقق،‌ مدرس دانشگاه:

, عباس خسروانی محقق،‌ مدرس دانشگاه:,

طرح جنگ، بلوف سیاسی و جنگ روانی است/ اراده لازم برای حل مشکلات در کاسبان ترس دیده نمی‌شود

, طرح جنگ، بلوف سیاسی و جنگ روانی است/ اراده لازم برای حل مشکلات در کاسبان ترس دیده نمی‌شود,

عباس خسروانی محقق، مدرس دانشگاه و عضو انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص فعالیت برخی از جریانات سیاسی داخلی برای ایجاد جنگ روانی و دلهره وقوع جنگ، در بین مردم، گفت: موضوعی که این روزها در فضای رسانه‌ای کشور مطرح‌شده است و برخی از رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند، برای جامعه ایرانی یک موضوع نو و جدید نیست و حدود ۴۰ سال است که همواره با این پدیده‌ی جنگ و تحریم روبه‌رو بوده‌ایم.

, دیار آفتاب,

خسروانی افزود: به لحاظ اجتماعی مردم توجهی به پدیده جنگ و تحریم ندارند و این موضوع برای آن‌ها به یک امر عادی تبدیل‌شده است و فکر می‌کنم که برخی از مسئولین در بدنه کشور هستند که نسبت به این موضوع حساسیت نشان می‌دهند و آن را دامن می‌زنند. پس باید گفت که این مسئله یک موضوع نو و جدیدی برای کشور نیست و قطعاً هم نخواهد بود و تا زمانی که بین جمهوری اسلامی ایران و نظام استکباری دنیا تقابل وجود دارد، پدیده جنگ و تحریم هم همواره وجود خواهد داشت.

,

وی عنوان کرد: نظام آمریکا که امروز گه‌گداری صحبت از جنگ را مطرح می‌کند و گزینه جنگ را روی میزش قرار می‌دهد طبق تمام برآوردهای علمی و منطقی‌ای که در سطح دنیا و مراکز استراتژیک دنیا صورت گرفته است به‌هیچ‌وجه توان و اراده آغاز یک جنگ در منطقه را ندارد و نخواهد داشت و امروز آمریکایی‌ها ازلحاظ نظامی در ضعف قرار دارند که نه‌تنها در حوزه نظامی، بلکه در حوزه سیاست داخلی هم هیچ اجماعی برای آغاز یک جنگ بزرگ در منطقه را ندارند.

,

این مدرس دانشگاه بیان کرد: قطعاً سیاست‌مداران عاقل آمریکایی با دیدگاه‌های ترامپ در این حوزه به‌هیچ‌وجه موافق نیستند و حتی تاکنون هیچ مقام نظامی عاقلی هم در آمریکا از جنگ صحبت نکرده و از صحبت‌های ترامپ هم پشتیبانی و حمایت نکرده است. حدود ۴ ماه است که دولت ترامپ، وزیر دفاع ندارد و این نشان می‌دهد که سیاست‌های شخص ترامپ به‌هیچ‌وجه موردقبول نظامیان و بزرگان ارتش آمریکا نیست و آن‌ها قطعاً پدیده و گزینه جنگ را نمی‌پسندند و حتی جناح‌های سیاسی مخالف ترامپ هم به این پدیده تن نمی‌دهند.

,

وی ضمن بیان اینکه از بُعد طرف مقابل که تهدید را مطرح می‌کند این بیش‌تر یک بلوف سیاسی و جنگ روانی است اظهار کرد: سیاست جنگ آمریکا در منطقه طی سال‌های گذشته کاملاً شکست‌خورده است که نمونه آخر و نوترین نمونه آن جنگ اخیری بود که صهیونیست‌ها علیه غزه و مناطق غزه و فلسطین آغاز کردند و ظرف ۲۴ ساعت صهیونیست‌ها اعلام آتش‌بس کردند، و نتیجه‌اش عقب‌نشینی بود که این در تاریخ نبرد بین صهیونیست‌ها و جبهه مقاومت کم‌نظیر است.

,

این محقق دانشگاهی افزود: یک چنین دولتی و سیستمی با حامیان منطق‌هایش مانند عربستان که سال‌هاست در یمن زمین‌گیر شده است و همچنین با توجه به شکست طرح داعش همه این‌ها نشان می‌دهد که به‌هیچ‌وجه، هیچ امیدی برای آغاز یک جنگ برای آن‌ها در منطقه متصور نیست و ما به‌هیچ‌وجه نباید در این حوزه بزرگ‌نمایی کنیم و دشمن را برای جامعه و برای مردم بزرگ جلوه بدهیم.

,

وی با اشاره به اینکه طرف مورد تهدید نیز حریف کوچک و ضعیفی نیست اظهار کرد:  امروز ارتش و سپاه ایران یکی از قوی‌ترین نیروهای نظامی دنیاست و طی سال‌های اخیر تجربه نشان داده است که این نیرو نفوذ بسیاری در منطقه دارد و آمریکایی‌ها در منطقه صرفاً با یک کشور بنام ایران مواجه نیستند. امروز نفوذ استراتژیک ایران و عمق استراتژیک ایران در بسیاری از مناطق جهان دارای قدرت هست و در بسیاری از کشورها نفوذهای معنوی دارد.

,

خسروانی با اشاره به شکست داعش با آن پشتوانه نظامی و اطلاعاتی در مقابل جریان مقاومت تصریح کرد: در بسیاری از اهداف منطقه‌ای موفق بودیم و همه این‌ها نشان می‌دهد که ایران یک حریف کوچکی برای مبارزه نیست پس گزینه جنگ، گزینه مطرحی نیست. امروز هدفی که از طرح دوگانه جنگ و صلح در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود ارعاب جامعه ایرانی، ارعاب مسئولین و فشار شدید روی مردم و یک نوع جنگ روانی در جامعه ایرانی است تا ایران را دوباره پای میز مذاکره بکشانند.

,

وی افزود: چون آمریکایی‌ها تجربه‌ای در مورد مذاکرات دارند و دیدند که می‌توانند امتیازات خیلی زیادی را از ایران بگیرند امروز برای کسب امتیازات مضاعف از جمهوری اسلامی ایران طرح دوگانه جنگ و صلح را مطرح می‌کنند تا یک‌بار دیگر بحث مذاکره را مطرح کنند و ما در پای میز مذاکره امتیازات بیشتری را به آن‌ها بدهیم.

,

عضو انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: نکته مهم آن است که امروز بسیاری از مشکلات جامعه ایرانی در حوزه اقتصاد و معیشت به‌هیچ‌وجه قابل ربط دادن به پدیده تحریم و جنگ نیست که این را باید برای مردم و جامعه تشریح کنیم. امروز راه‌حل مشکلات ایران در داخل ایران است و نه در پای میز مذاکره و توافق برای امتیاز دادن به دولت‌های بیگانه. امروز جنگ اصلی ایران جنگ اراده‌هاست یعنی باید در جنگ اراده‌ها خودمان را تقویت کنیم و در این جنگ به پیروزی برسیم. اراده برای ساختن ایران و برای پیشرفت ایران و برای عبور از مشکلاتی که امروز با آن گریبان گیر هستیم.

,

وی ادامه داد: تصور می‌شود که این اراده هنوز در سطح مسئولین و در سطح کسانی که متصدی این امور هستند شکل نگرفته است و به‌جای اراده برای حل مشکلات آن را پای میز مذاکرات و توافقات می‌بینند که این هم خوشبختانه در تاریخ جمهوری اسلامی تجربه شد و نتایجش را مردم دیدند.

,

خسروانی راه‌حل مشکلات کشور را در داخل دانست و عنوان کرد: مردم را باید آگاه کنیم که حل مشکلات توسط خودمان انجام می‌شود. می‌توانیم این مشکلات را مانند دوره‌های گذشته پشت سر بگذاریم. لذا پدیده تحریم و جنگ مسئله جدیدی نیست و صرفاً برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی ناکامی‌ها و ناتوانی‌ها در حل مشکلات امروز کشور است.

,

 

,

احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس:

,

احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس:

, احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس:,

هیچ جنگی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد/ هدف ترامپ مذاکره با ایران است

, هیچ جنگی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد/ هدف ترامپ مذاکره با ایران است,

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با قم فردا، با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص حمله احتمالی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باید درابتدا به این مهم اشاره کنیم که آمریکا به دنبال جنگ با کشورمان نیست بلکه این کشور به دنبال جنگ روانی است.

وی ادامه داد: اگر گذشته را بررسی کنیم آمریکا زمانی که می خواست به عراق حمله کند 160 هزار نیرو در خلیج فارس پیاده کرد و علاوه بر این قبل از حمله به این کشور توسط شورای امنیت سازمان ملل تمام نقاط حساس عراق را شناسایی کرده بود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا اگر قصد جنگ با جمهوری اسلامی ایران داشت حداقل باید 150 هزار نیرو را وارد خلیج فارس می کرد در حالی که هم اکنون آمریکا 10 هزار نیرو در عراق ، 2500 نیرو در سوریه 8 هزار نیرو در افغانستان دارد و این کشتی های جنگی که این روزها در خلیج فارس تردد می کنند روال عادی خود را پیگیری می کنند و همواره شاهد این رفت و آمدها در سال های اخیر بوده ایم.

وی با بیان این که آمریکا جنگ اقتصادی و روانی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد:  متاسفانه در این جنگ دولت مردان در سال های اخیر نشان دادند که در تامین نیازهای اساسی مردم عاجر هستند و همین عامل باعث شده که آمریکا در این زمینه تمرکز کند.

بخشایش اردستانی افزود: نظر من این است آمریکا علاقه ای به جنگ با جمهوری اسلامی ایران ندارد  اما عربستان ، امارات و اسرائیل علاقه دارند که آمریکا را وارد جنگ با ایران بکنند.

وی با بیان این که مذاکره با ایران مورد نیاز آمریکا است، تصریح کرد: ترامپ برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری نیاز به مذاکره دارد و می خواهد به باراک اوباما و جان کری این پیام را بدهد که شما فن مذاکره را بلد نیستید و این من هستم که می توانم مذاکره خوب را انجام دهم.

بخشایش اردستانی افزود: علاوه بر این ترامپ می خواهد به وعده ای انتخاباتی اش عمل کند و بگوید که توافق هسته ای بهتری را با ایران بسته است و الان هم احساس می کند که جان کری مانع مذاکره ایران و آمریکا است.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سجاد شهرانی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:

, سجاد شهرانی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:,

مذاکره و تعامل با اروپا و آمریکا دستاوردی نخواهد داشت/ اگر متحد و منسجم باشیم پیروز می‌شویم

, مذاکره و تعامل با اروپا و آمریکا دستاوردی نخواهد داشت/ اگر متحد و منسجم باشیم پیروز می‌شویم,

سجاد شهرانی کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی کشورمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل بدعهدی طرف‌های اروپایی، جمهوری اسلامی ازاین‌پس خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مرتبط با نگهداری ذخایر اورانیوم و ذخایر آب‌سنگین نمی‌کند
 
وی تصریح کرد: این تصمیم در حالی اتخاذ شد که آمریکا چندین روز پیش دو معافیت هسته‌ای ایران شامل مبادله اورانیوم غنی‌شده با کیک زرد و فروش آب‌سنگین را لغو کرد و این اتفاق باعث شد تا مسئولین هرچند با تأخیر، درصدد تلافی بدعهدی طرف‌های اروپایی برآیند.
 
شهرانی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: پیش از آغاز و در حین گفتگوهای هسته‌ای، به‌کرات اعلام کرده بودند که نسبت به مذاکرات خوش‌بین نیستند اما با علم به اینکه گفتگو با طرف‌های غربی به نتیجه نخواهد رسید، اجازه حضور نمایندگان ایران در نشست‌های مشترک با گروه ۱+۵ را صادر کردند

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب هشدارهای لازم را نیز گوشزد فرمودند؛ ازجمله رعایت اصل «تعهد در برابر تعهد». بااین‌حال، برخی مسئولین، همه تعهدات جمهوری اسلامی را یکجا در مقابل وعده حریف پیش‌پرداخت کردند و بدتر از آن اینکه در برابر توقف اجرای بسیاری از تعهدات اروپا، همچنان به انجام الزامات برجامی کشور اصرار ورزیدند!
 
وی در ادامه یادآور شد: اکنون پس از حدود چندین سال از کلید خوردن اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» برای همه ثابت‌شده است که مذاکره و تعامل با اروپا و آمریکا بر سر مصالح کشور، دستاوردی نخواهد داشت.

شهرانی در پایان افزود: راهکاری که در این زمینه باید به کار بست، این است که تولید قدرت را به‌طورجدی پی بگیریم و اهدافمان را ازقبیل وحدت و انسجام در داخل به نتیجه برسانیم. در ماه مبارک رمضان هستیم و خداوند به مؤمنان وعده داده است که اگر شما متحد و منسجم باشید و در مقابل دشمن بایستید، ما شما را پیروز خواهیم کرد.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سارا فلاحی، دکترای علوم سیاسی:

جنگ خیالی، بهانه ای برای فرار از مشکلات اقتصادی/هدف ترامپ حذف امضای اوباما از برجام است

,

سارا فلاحی، دکترای علوم سیاسی:

,

سارا فلاحی، دکترای علوم سیاسی:

,

سارا فلاحی، دکترای علوم سیاسی:

, سارا فلاحی، دکترای علوم سیاسی:,

جنگ خیالی، بهانه ای برای فرار از مشکلات اقتصادی/هدف ترامپ حذف امضای اوباما از برجام است

, جنگ خیالی، بهانه ای برای فرار از مشکلات اقتصادی/هدف ترامپ حذف امضای اوباما از برجام است,

سارا فلاحی، دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار با اشاره به جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی گفت: ایران در پازل آمریکا دشمن تعریف شده و در این تفسیر فرقی میان اوباما و ترامپ نیست.

, ایلام بیدار ,

وی اظهار کرد: در این رویکرد واحد سیاسی که بعنوان دشمن تعریف می شود یا باید حذف شود و یا تغییر رویکرد بدهد و این تغییر رویکرد تا تبدیل شدن به یک بازیگر جدیدی که باید مطابق هنجارهای آمریکا بازی کند ادامه خواهد داشت.

,

دکترای علوم سیاسی افزود: اوباما ایران را به سمت تغییر رفتار برد و ترامپ ماموریت دارد که این تغییر رفتار را تکمیل کند تا جایی که ایران به یک بازیگر جدید و منطبق با نرم های نظم جهانی مورد نظر آمریکا تبدیل شود لذا خروج از برجام، تشدید تحریم ها و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در راستای اعمال فشار حداکثری بر ایران برای استحاله شدن صورت گرفته است وآخرین برگ برنده ترامپ نیز برای وادار کردن ایران به تغییر رفتار استقرار ناوهای نظامی جدید ایالات متحده در خلیج فارس است که تحت یک جنگ عظیم رسانه ای و روانی در حال انجام شدن است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: در واقع آمریکا به دنبال تسلیم ایران از طریق تبلیغات رسانه ای و بدون جنگ است اما ایرانی ها به چند دلیل ساده حاضر به مذاکره با ترامپ نیستند اولاً ترامپ ادعا می کند که می خواهد ایران را از رسیدن به سلاح هسته ای متوقف کند، اما از معامله ای(برجام) که ایران را متوقف کرده بود، خارج شد. از طرف دیگر ترامپ ادعا می کند که از آرمان های مردم ایران حمایت می کند، اما تحریم ها ابتدا و به طور عمده به مردم آسیب می رساند.

,

ثانیا ایران به واسطه مشکلات داخلی و خارجی که منجر به ضعف اقتصادی آن شده است در موقعیت مناسب برای مذاکره نیست و اگر بر سر میز مذاکره بنشیند از موضع ضعف خواهد بود و بی آن که امتیازی به دست بیاورد مجبور می شود امتیازات بیشتری از دست بدهد علاوه بر این فعلا ایران و آمریکا موضوع مشترکی برای مذاکره ندارند جز موارد اختلافی از قبیل توان نظامی و موشکی ایران که ایران هرگز این مقوله مهم امنیتی را پای میز مذاکره نخواهد برد.

,

فلاحی بیان کرد: بنابراین مردم ایران نمی توانند حامی مذاکرات جدید مسئولین خود با آمریکا باشند؛به عبارت دیگر و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند شرایط کنونی شرایط مناسبی برای مذاکره نیست.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: در مقابل بسیاری از صاحب نظران معتقدند که ترامپ در راستای سیاست اوبامازدایی خود با سیگنال هایی که می فرستد هدفش از مذاکره با ایران این است که توافق هسته ای را بازتولید کند و امضای اوباما را از پای این توافق حذف کند و آن را به امضای ترامپ تبدیل نماید.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: در هر صورت چه هدف فشار همه جانبه آمریکا بر ایران را تغییر رفتار و رویه ایران و حمایت آمریکا از متحدین منطقه ای آن بدانیم و چه آن را ناشی از یک عقده درونی رئیس جمهور آمریکا نسبت به سلف خود تفسیر کنیم آمریکا به دلایل ذیل نه اراده ای برای جنگ با ایران دارد و نه به دنبال تحمیل هزینه های جهانی این جنگ سخت بر خود و متحدانش است.

,

دکترای علوم سیاسی خاطرنشان کرد: ترامپ با انتقاد از مداخله اسلاف خود در افغانستان و عراق و شعار ضد جنگ به قدرت رسیده است و برای پیروزی در انتخابات بعدی نیاز به حفظ موضع خود دارد ثانیا بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی در سوریه و عراق هستند که در تیررس نیروهای ایران و متحدین ایران در جبهه مقاومت قرار دارند، ثالثا آمریکا برای حمله به ایران مجبور است از پایگاه های خود در کشورهای عربی منطقه به سمت ایران اقدام کند و قطعاً ایران نیز این کشورها را مورد حمله موشکی قرار خواهد داد و دامنه جنگ از یک جنگ محدود به یک جنگ بزرگ منطقه ای و حتی جهانی گسترش خواهد یافت و منافع آمریکا و متحدان آن در منطقه و جهان به خطر خواهد افتاد، رابعاً جریان صدور انرژی در منطقه با بحران مواجه خواهد شد و قطعا چاه های نفت منطقه و معابر عبور آن دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

,

فلاحی اضافه کرد: توان ایران در جنگ نامتقارن مشکلات بزرگی برای اسرائیل به عنوان متحد استراتژیک آمریکا ایجاد خواهد کرد. البته ذکر این دلایل به معنای این نیست که ایران دست نخورده باقی می ماند و همه خسارت ها را آمریکا و متحدین آن متحمل خواهند شد قطعا این جنگ برای ایران نیز حامل خسارت های اساسی خواهد بود اما بحث بر سر این است که هزینه های این جنگ برای آمریکایی ها بسیار بیشتر از فرصت های آن است و آمریکا نمی تواند از این جنگ به سلامت بیرون برود.

,

این استاد دانشگاه اذعان کرد: در واقع آمریکا برآورد نموده است که جنگ اقتصادی با ایران و تفرقه و اختلافات درونی در میان کارگزاران ایرانی بیشتر از یک جنگ تمام عیار نظامی برای آمریکا حامل منفعت است.علاوه بر این ترامپ در راستای اعمال رویکرد بنگاهی خود با بزرگ نمایی تهدید ایران به دنبال این است تا بیش از بیش از کشورهای عربی سود دریافت کند و از آن ها باج های سیاسی و اقتصادی بگیرد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تأکید کرد: اما این که در داخل گروهی بر طبل جنگ می کوبند و خطر وقوع جنگ میان ایران و آمریکا را قریب الوقوع نشان می دهند ناشی از فرافکنی و دزدیدن توجهات از مسائل داخلی به سمت یک جنگ خیالی است، هر چند ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و هزینه های این جنگ اقتصادی که بخش عظیمی از آن ناشی از سوء مدیریت داخلی است و بخشی از آن نیز ناشی از تحریم هاست از هزینه های یک جنگ نظامی بالاتر است اما احتمال دارد برخی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود در نابسامانی های اقتصاد کشور مایل باشند که عامدانه ایران را وارد یک جنگ نظامی پر هزینه کنند که امیدواریم با درایت از این پیچ تاریخی نیزعبور کنیم.

,

 

,

منصور حقیقت پور،‌ مشاور رییس مجلس:

آمریکا تنها تظاهر به جنگ می کند/کاسبان ترس آب در آسیاب دشمن می ریزند

,

منصور حقیقت پور،‌ مشاور رییس مجلس:

,

منصور حقیقت پور،‌ مشاور رییس مجلس:

,

منصور حقیقت پور،‌ مشاور رییس مجلس:

, منصور حقیقت پور،‌ مشاور رییس مجلس:,

آمریکا تنها تظاهر به جنگ می کند/کاسبان ترس آب در آسیاب دشمن می ریزند

, آمریکا تنها تظاهر به جنگ می کند/کاسبان ترس آب در آسیاب دشمن می ریزند,

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، اظهار داشت: هر حمله و جنگ دارای قراین وشواهدی است که ما امروز در حاشیه کشور مشاهده نمی کنیم.

, سبلان‌ما,

وی افزود:آماده شدن برای یک جنگ در منطقه مستلزم جابه جایی ها استقرار ها و پشتیبانی ها  است.

,

مشاور رییس مجلس  گفت: امروز ما دلایل محکم و متقنی داریم که آن چیزی را که امریکایی ها مطرح می کنندمانور جنگ است نه خود جنگ؛ یعنی تظاهر به جنگ می کنند.

,

وی با بیان اینکه کاسبان ترس آب در آسیاب دشمن می ریزند تصریح کرد:تظاهر به  جنگ می کنند تا رعب و وحشت در دل مسئولینی که می ترسند بیاندازند و براساس این ترس می خواهند اراده خود را بر مردم ایران غالب کنند.

,

حقیقت پور ابراز داشت: اگر رهبر انقلاب می فرمایند جنگ اتفاق نمی افتد بنده نیز به عنوان یک کارشناس نظامی عرض می کنم این اظهار نظر دقیق ترین برآورد است.

,

مشاور رییس مجلس بیان کرد:امروز امریکایی ها نه آرایش جنگی دارند و نه تحمل خسارت مادی دارند و نه می توانند کشته های خود را تحمل کنند و برعکس امروز ما آمادگی بلندی داریم و مردمی داریم که  سیل کمک ها را برای سیل زدگان روانه می کنند چنین ملتی هر دشمنی را در طوفان خشم خود نابود خواهد کرد.

,

وی افزود:آمریکایی شدیدا نیازمند مذاکره هستند انتخابات نزدیک است و ترامپ هیچ دستاوردی سیاسی کسب نکرده است روابط بین اروپا و غرب با چالش هایی روبه رو است ، با چین در عرصه اقتصادی و کره شمالی در عرضه موشکی در حال زور ازمایی است و در امریکا جنوبی دچار چالش سیاسی اقتصادی شده، در سوریه عراق و افغانستان موفق نبوده اینها پرونده های مکدری  برای دونالد ترامپ است.

,

حقیقت پور اظهار داشت:آقای پمپئو سال گذشته در این موقع12 شرط برای جمهوری اسلامی ایران مقرر کرد اما دیروز رییس جمهور آمریکا ضمن لغو این شروط می گوید می خواهیم تنها ایران سلاح هسته ای نداشته باشد درحالی که سالهای قبل از برجام رهبری فتوا دادند دنبال بمب هسته ای نیستم.

,

مشاور رییس مجلس در پایان گفت:اینجا سوریه و عراق نیست اینجا ایران  است ما اهل جنگ نیستیم اما اگر جنگی به ما تحمیل شود زمین زمان را برایشان تبدیل به جهنم می کنیم .

,

 

,

سیدمحمد هاشمی‌فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان:

, سیدمحمد هاشمی‌فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان:,

ایجاد رعب و وحشت از سیاست های شوم دشمن است/ راه حل مشکلات درون کشور است

, ایجاد رعب و وحشت از سیاست های شوم دشمن است/ راه حل مشکلات درون کشور است,

سید محمد هاشمی فرد دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب استان بوشهر در گفت و گو با دانشجو نیوز گفت: امروز امضاکنندگان و استقبال کنندگان و مجریان برجام بالاجبار به نقطه ای رسیده اند که روزی هشدار آن داده می شد و رهبر معظم انقلاب خوشبینی را راه خطایی فرموده بودند. در واقع عده ای می خواستند با شیوه کدخدامنشی به کمک کدخدا مسائل را حل کنند.

, دانشجو نیوز,

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار داشت: با این وجود عده ای هم چنان دل در گرو آمریکا دارند و طرف مقابل شیادی حرفه ای است که از سادگی حرفه ای اینان استفاده می کند.

,

سید محمد هاشمی فرد با حمایت از اقدام دولت افزود: نفس این حرکت و حرکاتی از این جنس قابل تقدیر است و هر موقع جلوی ضرر گرفته شود نفع است و در مقابل دشمن ایستادن و جلوی شیطنت دشمن تن به زیاده خواهی ندادن از جنس حرکات انقلابی است.

,

هاشمی فرد ادامه داد: نطام جمهوری اسلامی فریاد انفعالی ندارد و در غیر این صورت، نظام جمهوری اسلامی نیست بنابراین همیشه از زاویه حرکت رو به جلو به مسائل نگاه می کنیم. در این چند سال که دولت به دنبال برجام بود انرژی جوانان و اهل فکر و مردم را از دست داد و این شرایط تلنگری به خودشان است.

,

وی با اشاره به پیام روشن جمهوری اسلامی بیان کرد: کشورهای متخاصم پیام ما را می فهمند و می دانند مجموعه ای که این حرکت را انجام داده در چارچوب و دردون نظام است و از نظام خط می گیرد هرچند آنان می خواستند با برجام این جریان را در مقابل نظام قرار دهند که این حرکت به جایی رسید که موجب اتحاد بیش از پیش ملت شد.

,

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: رفتار جنون آمیز دولت آمریکا با این آقایی که سر کار است و پایبند به هیچ توافق و کنوانسیونی نیست و از طرفی دولت های غربی در پی اعمال سیاست همیشگی هویج و چماق هستند و با رعب و حشت به دنبال پیش بردن اهداف شوم خود هستند.

,

سید محمد هاشمی فرد گفت: رفتار آمریکایی ها نمود ذات درونی آنان است و روزی که ما قدرت و تجهیزات نداشتیم نتوانستند مردم ما را بترسانند اما امروز که با اراده ای می توانیم منافع آنان را به خطر بیندازیم هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار داشت: دولت باید خودش را از نیروهای نظام و انقلاب جدا نداند و از دریچه اپوزیسیون به نظام نگاه نکند و به توان ملی و مقاومت ملت ایران اعتقاد داشته باشند و تفکر ارزشی و انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهد و با عمل و اعتقاد و اعتماد به اقتصاد مقاومتی به فکر حل مشکلات مردم از درون کشور باشد.

,

 

,

عبدالکریم جمیری نماینده سابق بوشهر:

, عبدالکریم جمیری نماینده سابق بوشهر:,

آمریکا زبان زور و تهدید دارد/ مردم دولت را بی‌برنامه می‌بینند

, آمریکا زبان زور و تهدید دارد/ مردم دولت را بی‌برنامه می‌بینند,

عبدالکریم جمیری نماینده سابق بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اقدام متقابل دولت ایران در گفت‌وگو با سپاس گفت: پروسه معروف به برجام بعد از حدود 12 سال کار، بحث و تلاش این نتیجه را داد و موجب شده دولت و شورای عالی امنیت ملی به چنین نتیجه ای برسد که در واقع نتیجه بدعهدی آمریکایی ها و سوء استفاده از صبر و حسن نیت ایران اسلامی است که این اقدام باید همان زمانی انجام می شد که آمریکایی ها به دستور رئیس  جمهورشان از برجام خارج شدند.

, سپاس,

عبدالکریم جمیری اظهار داشت: خوش بینی بی جای دولت مردان موجب گستاخ تر شدن آمریکایی ها و اروپایی ها شد و برای ما جز اتلاف وقت و ازدست دادن فرصت ها عایدی نداشت. با کسانی که از زبان زور و از سر تکبر برخورد می کنند باید مقتدر و با تکبر برخورد کرد.

,

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدامی حداقلی در برابر یک سال وقت تلف کردن است. حق داشتن دانش هسته ای نتیجه زبان لین دولتمردان و فعالیت های هیات مذاکره کننده نبود بلکه نتیجه تلاشی بود که قبل از آن توسط دانشمندان هسته ای به قدرت دست پیدا کرده بودیم و آن ها را نگران آینده گرده بود و مشتاق مذاکره.

,

جمیری با حمایت از اقدام متقابل دولت ادامه داد: دولت بدون توجه به تهدیدات آمریکا باید این مسیر را با قدرت در عالی ترین سطح دنبال کند چون نفس اقدام در این زمان قابل دفاع است و با توجه به بد عهدی آنان و زمانی که از ما گرفت و علی رغم همه ضررها، قابل دفاع است به عنوان اقدامی حداقلی.

,

نماینده سابق بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: آمریکایی ها و اورپایی ها بالاترین فرمولی که برای پیشرفت خود قائل هستند، اعمال زور و فشار و زبان تهدید است. امیدواری بی جای ما زمانی است که منتظر آن ها بمانیم که ما را بپذیرند و به ما حق بدهند که البته امر محالی است.

,

وی بیان داشت: دنیا بداند ما اهل حق هستیم و زبان حق و منطق داریم و در برنامه خودمان در عرصه های بین المللی این حرکت های مناسب را نشان دهیم اما نباید غافل شویم که نتیجه چنین اعتماد سازی، دشمن را جری تر کند و با تکیه بر اعتماد و حمایت مردم، منطق قوی و زبان مقتدر این حرکت را جلو ببریم.

,

عبدالکریم جمیری با اشاره به نوع مذاکرات قابل قبول از نگاه آمریکا گفت: اعمال تحریم و تهدید برای اعمال فشار و جهت شکل گیری مذاکراتی از جنس آمریکایی از موضع برتر و بالا برای تامین منافع خودشان است. اگر آن ها جرات حضور در میدان نبرد در مقابل ما را داشته باشند و منفعت خودشان را در این ببینند با توجه به تعداد نیرو و پایگاه های نظامی و تجهیزات، نیازی به نمایش ناو ندارند و واضح است که جنگی روانی برای تحمیل مذاکرات آمریکایی است.

,

نماینده دوره نهم مجلس تصریح کرد: تحریم آثار خودش را در حوزه های اقتصادی خواهد داشت اما اگر در زمان تحریم دچار بی برنامگی باشیم در تحقق اثر تحریم کمک کرده ایم. در واقع باید از این تحریم و تهدید، فرصت بسازیم و با داشتن برنامه مدون و کامل امکان پذیر است.

,

جمیری با انتقاد از بی برنامگی دولت در مدیرت اقتصاد کشور اظهار داشت: مردم باید دولتمردان را این گونه ببینند که برنامه هایشان در جهت سوق دادن منابع در مسیر تحقق تولید و مدیرت عادلانه توزیع و اصلاح فرهنگ مصرف باشد اما در برخی دستگاه ها آن قدر بی برنامگی مشاهده می شود که بوی تعمدی بودن به مشام مردم می رسد.

,

وی اشاره کرد: عمده مشکلات ما به خاطر ضعف در مدیریت است نه اعمال تحریم ها و بهترین اقدام دولت در شرایط فعلی از بین بردن محدودیت ها با تمام قدرت و بدون هیچ واهمه ای است که به شرایطی بهتر و پویاتر از قبل برجام برگردیم.

,

 

,

محمدرضا عسکری ارمندی کارشناس ارشد علوم سیاسی:

, محمدرضا عسکری ارمندی کارشناس ارشد علوم سیاسی:,

شایعه و ایجاد فضای روانی؛ طرح شکست خورده محور آمریکا

, شایعه و ایجاد فضای روانی؛ طرح شکست خورده محور آمریکا,

محمدرضا عسکری ارمندی کارشناس ارشد علوم سیاسی در ارزیابی فضای کنونی حاکم بر کشور با توجه به تحولات نظام بین الملل به جهانبین نیوز گفت: به نظر من جهان امروز همانند یک سیستم عمل می کند به این معنی که تأثیر در هر قمست سایر اجزا را نیز درگیر می کند. به همین دلیل هر تصمیم و اقدام واحدی به عنوان یک بازیگر می تواند تأثیر ویژه ای بر کل نظام بین الملل داشته باشد، این مسئله برای همه کشورهای جهان وجود دارد به خصوص برای جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، به ویژه که ایران به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک از اهمیت بالایی در نظام بین الملل برخوردار است.
وی گفت: ایران پس از انقلاب در آن دسته ای قرار گرفته که کاملا مخالف جریان حاکم بر نظام بین الملل بوده و از همان ابتدا قاطعانه مخالفت خود با وضعیت موجود را بیان کرده و خواهان تغییر در وضع موجود بوده است.

همین مسئله برای کشورهایی که داعیه کدخدایی و ابرقدرتی را دارند چندان رضایت بخش نبوده و به خصوص در دهه اخیر جمهوری اسلامی ایران اگر چه با شرایط جنگی و سخت ترین تحریم های تاریخ مواجه شد اما تبدیل به یکی  از قدرت های موثر منطقه شده است و این بیش از هر چیزی آمریکا و غرب را شگفت زده کرده، حمله نظامی، تحریم، انزوا و... نتوانسته ایران رو متوقف کند پس تلاش اتاق فکر آمریکایی و دار و دسته اش ایجاد فضای روانی در ایران با تکیه بر شایعات سیاسی _ امنیتی و اقتصادی بوده است.

در واقع از نظر آنها تنها با ایجاد یک فضای روانی و استفاده از ابزار تهدید می توان همانند اهرمی بر جمهوری اسلامی ایران فشار آورد تا از موضع خود کناره گیری کند.

عسکری بیان داشت: اینجا نقش مردم اهمیت زیادی دارد، نفوذ در افکار مردم ایران بزرگترین هدف محور آمریکا است و تنها با نفوذ در ذهن ها و شکل دادن به ذهنیت ها به سمت جنگ روانی، اقتصادی و... به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

اگر چه مردم ایران با تکیه بر آگاهی و خرد جمعی فوق العاده بسیاری از این طرح ها را فهمیده اند و مانع از تحقق برنامه های آنها شده اند اما در هر صورت برای همه مشخص شده است که غرب به رهبری آمریکا از هر دری برای فشار آوردن به ایران استفاده خواهد کرد، در مجموع فضای حاکم بر کشور بیش از هر چیزی با مشکلات اقتصادی دسته و پنجه نرم می کند و این وظیفه مشخص و روشن دولت کنونی که این مسئله را حل کند اگر چه معتقدیم تا کنون موفق نبوده، اما با این وجود فضای حاکم بر کشور فضای توأم با اعتماد و اطمینان خاطر امنیتی است و این جو ناامنی که برخی در صدد دامن زدن به آن هستند در افکار مردم جایی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به دلیل شکل گرفتن شایعات اخیر پیرامون مسائل سیاسی _ امنیتی در کشور و اینکه آیا این نمایش کمدی تهدید از بیرون می تواند توجیحی برای کمرنگ کردن ناکامی های دولت در عرصه های مختلف باشد گفت: در واقع معتقدم با توجه به شرایطی که در مسئله قبل مطرح شد مهمترین قسمتی که محور آمریکایی در صدد تصرف و نفوذ به آن هستند افکار مردم ایران است، در این بین برخی از افراد و مسئولین نیز خواسته یا ناخواسته متاسفانه گرفتار دام آمریکایی می شوند و حالا با سخنرانی یا نوشته و... موجب شکل گرفتن شایعاتی می شوند که اگر کنترل نشوند پیامد منفی خواهد داشت و البته نباید فراموش کرد که محور آمریکایی از رسانه فوق العاده قدرتمندی نیز برخوردار است، رسانه امروز نقش اساسی در تشکیل ذهنیت ها داره و آنها هم تماما بر این بخش سرمایه گذاری های کلانی کردند.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ارمندی بیان داشت: در این ارتباط بنده به شکل گیری یک شبکه معتقدم شبکه ای که متشکل از موضع گیری های محور آمریکایی، رسانه های قدرتمند خارجی و مهمتر از همه اقدامات کاسبان تحریم و کاسبان ترس که منافع و ثروتشان از این طریق بدست می آید. در ارتباط با اصرار جریان حاکم نیز بر امنیتی نشان دادن فضای کشور بیش از هر چیزی به دلیل ضعف سیاسی و ناکارآمدی در عرصه های مختلف است. در واقع جریانی که با وعدهای بزرگ و شعارهای آنچنانی قدرت را بدست گرفته اما در واقع در همه زمینه ها با ناکامی روبه رو شده مشخص است که برای سرپوش گذاشتن بر این ناکامی های چه بسا بر شایعات بی اساس از خارج نیز دامن بزند با این هدف که شرایط نظام بین الملی مانع از تحقق اهداف آنها شده است وگرنه در ارتباط با شایعات تهدید نظامی و... که خود دولت آمریکا بارها اعلام کرده هیچگونه برنامه ای برای روبه رویی نظامی با ایران ندارد چون این مسئله یک ریسک بزرگ برای منافع آمریکا است و به همین دلیل هم ترامپ تاجر حاضر نیست چنین ریسکی رو بکند اگر چه در حد شایعه و شکل دادن به افکار عمومی که برنامه اصلی آنها است و متاسفانه با شکل گیری دسته کاسبان تحریم و کاسبان ایجاد ترس در صدد رسیدن به این هدف هستند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی بیان داشت: در واقع در چهل سال اخیر نیروهای مسلح ایران از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و.. چه در شرایط انقلابی و چه در جنگ و پس از آن تا به امروز به خوبی از مرزهای ایران حراست کرده اند، علاوه بر این با وجود همه ناملایمت های بین المللی و تحریم های سخت در بسیاری از تکنولوژی ها و سلاح های دفاعی خودکفا شده اند و حتی در بسیاری از موارد از نمونه های مشابه خارجی هم پیشی گرفتند.

وی تصریح کرد: در واقع  قدرت نیروهای نظامی ایران برای همه دنیا اثبات شده است، کشوری که با دست خالی و در شرایط انقلابی 8 سال ظاهرا با عراق و در اصل با کل دنیا جنگیده و سرانجام هم مقتدرانه پیروز شده حالا با وجود سه دهه از آن جنگ مطمئنن قدرت منحصر به فردی پیدا کرده به خصوص در زمینه نظامی که یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح خاورمیانه است.

وی اذعان داشت: اصرار جریان حاکم نیز همانطور که گفتم به دلیل ناکامی و ناکارآمدی در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی است تا شاید  ناکامی های خود را به گردن تهدیدهای نظامی آمریکا و... بیندازد و از حل مسئله اقتصاد کشور فرار کند.

وی در پاسخ به هدف از شکل دادن به چنین فضای امنیتی در کشور با تأکید بر تهدیدهای بیرونی و اینکه در این شرایط وظیفه دولت و دستگاه سیاست خارجی چیست گفت: این مسئله دو بعد دارد، یک بعد خارجی که محور آمریکا پشت آن است و با ساعت ها کار و تلاش متفکرین خود به این نتیجه رسیده که تنها از طریق شکل دادن به ذهنیت ها و تغییر افکار عمومی با ایجاد ترس و دلهره همان کاری که داعش در عراق و سوریه کرد بتواند در ایران نیز انجام بدهد که البته با آگاهی اکثریت مردم با ناکامی گسترده روبه رو شده است و دیگری بعد داخلی است که شامل افرادی می شود که ناخواسته و بدون اطلاعات کافی اسیر این بازی ها می شوند و دیگری کاسبان تحریم و کاسبان ایجاد ترس است که خود نشان دهنده خائن بودن به میهن و مردم می شود، در ارتباط با وظیفه دولت نیز خود اعضای حاکم در دولت باید در ابتدا تکیه گاه و پشتوانه مردم باشند و با انجام اقدامات درست اقتصاد کشور را از این وضعیت خارج کنند، با یک دستگاه سیاست خارجی قدرتمند و هوشمند در صدد ارتباط با کشورهای منطقه باشند و از هر گونه بیان مسائل تهدید آمیز خارجی که بیشتر جنبه نمایشی و به اصطلاح بلوف دارند خودداری کنند وبا دقت بیشتر موضع گیری کنند و همچنین بیش از هر چیزی به مشکلات مردم رسیدگی کنند به خصوص در زمینه اقتصادی که گلایه های مردم واقعا شنیدنی است و نیاز به رسیدگی همه جانبه دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

حسینی کارشناس مسائل سیاسی:

, حسینی کارشناس مسائل سیاسی:,

اقدام اخیر دولت، تلنگری به کشورهای اروپایی و 1+5 است

, اقدام اخیر دولت، تلنگری به کشورهای اروپایی و 1+5 است,

حسینی کارشناس مسائل سیاسی در شهرستان لردگان در گفتگو با جهانبین نیوز؛ گفت: بی شک مواضح دولت جمهوری اسلامی ایران در اقدام عملی به بدعهدی های دولت‌های مذاکره‌کننده یا همان 1+5 هر چند دیر ولی قابل تقدیر و ستودنی است؛ یک نکته قابل حائز اهمیت است آن اینکه مقام معظم رهبری در اثنا مذاکرات مدام تذکرات و هشدارهای لازم مبنی بر بی اعتماد بودن حرف های مذاکره کننده چه آمریکا و چه اروپا را داده بود و این موضوع در همه اذهان ملت شریف ایران قطعاً به یادگار و به آرشیو مانده است.

, جهانبین نیوز,

حسینی گفت: برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک معاهده بین المللی و عهدنامه های جامعه میان کشورهای 1+5 با ایران در خصوص برنامه هسته ای بوده است که در این معاهده بر اساس تعاملات فی مابین بعضاً مصالح طرفینی مقررات و مصوباتی حاصل و منعقد گردید.

وی گفت: با گذشت و امضای آن کشور ایران اسلامی با تعهداتی که می بایست اقدام نماید شروع به اجرای بندهای آن تفاهم‌ نمود به امید اینکه طرف های برجام نیز اقدام عملی را آغاز نمایند. و این موضوع همانگونه که به یاد داریم در تبلیغات ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لغو و همه تحریم‌ها و گشایش به فروش نفت و ال سی های بانکی و ... مشهود و موجود بوده است .

این کارشناس سیاسی بیان داشت: با روی کار آمدن دولت زیاده خواه ترامپ در ایالات متحده آمریکا به بهانه جویی ها و فشارها بر روی ایران مبنی بر تعهدات به امتیازهای بیشتر خارج از برجام از ایران آغاز و نقض اولیه یک معاهده بین المللی شروع شد اینجا بود که حافظه دولتمردان از آرشیو خود فرمایشات مقام معظم رهبری را مبنی بر بی اعتمادی بودن دولت آمریکا را مرور کرد ولی تنها اثر بخش نبود.

وی تصریح کرد: باخروج آمریکا از برجام مجدداً دولت ما در رسانه‌ها و اذهان این چنین القا نمود که برجام معاهده چند کشوری است و با خروج یک کشور از آن همچنان پایبند به آن خواهیم بود و از طرف های دیگر معاهده که عمدتا اروپایی ها هستند خواست اجرای تعهدات خود را سرعت و جامعه عمل بپوشاند که آن هم با گذشت حدود سه سال از توافق هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است.

حسینی گفت: ظرفیت جامعه امروزی ما دوران ها و مشکلات متعددی بیشماری را پشت سر گذاشته است دورانی که از در آن جنگ، ترور، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی توأمان بوده است و خم به ابرو نیاورده ایم حال در این رهگذر ملت قهرمان بارها پشتیبان نظام و دولت های خود بوده است و در این عرصه نیز با فرصتی که به کشورهای عضو اروپایی برجلم داده بود یک خواسته و یک هدف را دنبال می کند و آن این که دولت محترم می بایست با حفظ اقتدار حقوق حقه این ملت را به خوبی استیفاء نماید و به امضا کنندگان برجام بفهماند یک معاهده می‌بایست برای همه طرف‌های درگیر منفعت داشته باشد نه اینکه آنها منتفع و ایران عزیز متضرر باشد.

وی گفت: اقدام اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران هر چند دیر شد ولی می‌توان تلنگری جدی به کشورهای اروپایی و طرفهای معاهده باشد که بفهمند اینجا ایران است، ایرانی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جان داده ولی خاک ندارده، تن داده ولی وطن نداده پس آن ها می بایست از این فرصت طلایی به دست آمده نهایت استفاده را برده و استیفای حقوق ملت ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

ابراهیم طاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد:

, ابراهیم طاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد:,

برخی جریان‌های سیاسی با القای دوگانه موهوم جنگ وصلح به خواسته آمریکا کمک می‌کنند

,

برخی جریان‌های سیاسی با القای دوگانه موهوم جنگ وصلح به خواسته آمریکا کمک می‌کنند

, برخی جریان‌های سیاسی با القای دوگانه موهوم جنگ وصلح به خواسته آمریکا کمک می‌کنند,

ابراهیم طاهری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس بیشتر با رویکرد عملیات روانی است چرا که جنگ برای آمریکایی‌ها آخرین سناریو است و آن‌ها می‌دانند اگر جنگی رخ دهد دامن همه منطقه را خواهد گرفت.

, یزدرسا,

وی افزود: جنگ‌هایی که آمریکا تابحال علیه کشورهای مختلف راه انداخته علیه رژیم‌هایی بوده که هیچ‌گونه کارآمدی و مشروعیت داخلی و بین‌المللی نداشته‌اند، این در حالی است که این مسئله در مورد ایران برعکس است چرا که جمهوری‌اسلامی نظامی است که دارای میزان قابل توجهی از کارآمدی است و همچنین دارای بزرگترین دموکراسی منطقه است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد ادامه داد: جمهوری‌اسلامی نظامی است که از نظر اقتصادی حدی از خواسته‌های مردمش را پاسخ داده است و از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز حتی اگر بدبینانه هم بخواهیم نگاه کنیم، می‌بینیم که میزانی از شأن و منزلت برای مردم خودش تأمین کرده است؛ لذا این نظامی است که دارای کارآمدی و مشروعیت داخلی است.

,

طاهری در رابطه با اینکه چرا آمریکایی‌ها به عراق و افغانستان حمله کردند، یادآور شد: آمریکایی‌ها به عراق توانستند حمله کنند چون این کشور اصلا مشروعیت داخلی و حداقل کارآمدی را نداشت، در افغانستان نیز هیچ رژیم داخلی وجود نداشت و بی‌ثباتی بیداد می‌کرد.

,

وی تأکید کرد: مسئله دیگری که جنگ آمریکا با ایران را غیرمحتمل می‌کند این است که ایران کشوری نیست که آمریکایی‌ها بخواهند ضربه‌ای به آن وارد کنند و جمهوری‌اسلامی توان دفاع از خودش را نداشته باشد، بلکه آن‌ها شاهد ضربه محکم ایران خواهند بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: لذا آمریکایی‌ها بدون محاسبه اقدامی نمی‌کنند و از عواقب کارهایشان آگاه هستند و می‌دانند ایران هرگونه اقدامی علیه خودش را به صورت جدی پاسخ خواهد داد.

,

طاهری خاطرنشان کرد: ایران متحدینی در منطقه دارد که می‌توانند به شکل نیابتی اقداماتی را علیه آمریکا انجام دهند و آمریکا می‌داند که اگر اقدامی کند همه منطقه را در برخواهد گرفت و از هر پایگاهی که دشمن بخواهد اقدام کند از همان پایگاه پاسخ خواهد گرفت.

,

وی اظهار داشت: البته حتی خود آمریکایی‌ها هم دیگر نمی‌خواهند بیش از این در منطقه بی‌ثباتی باشد چرا که اگر خاورمیانه بیش از این بی‌ثبات باشد منفعت کلان غرب تأمین نمی‌شود، چرا که مثلا اگر جنگی صورت بگیرد قیمت نفت به شدت بالا می‌رود که در آن صورت خود غربی‌ها هم دچار مشکل خواهند شد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به تبعات حمله آمریکا به عراق عنوان کرد: اعراب به آمریکایی می‌گویند که شما با حمله عراق در واقع عراق را تقدیم ایران کردید و این باعث قدرتمندتر شدن بیشتر ایران شد.

,

طاهری با بیان اینکه جوسازی‌های آمریکا بیشتر یک جنگ روانی است، اظهار داشت: سناریویی که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند تلاش برای تغیبر رفتار ایران است، در واقع آن‌ها می‌خواهند از این طریق ایرانی‌ها را پای میز مداکره بکشانند و بدین‌شکل از ایران امیتازگیری کنند.

,

وی تأکید کرد: آن‌ها اصلا به دنبال جنگ نیستند بلکه می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و وقتی در چنین شرایطی بتوانند ایران را به مذاکره وادار کنند، می‌توانند امتیازهای زیادی هم بگیرند.

,

استاد دانشگاه یزد به تلاش برخی جریان‌های سیاسی داخلی به القای دوگانگی جنگ و صلح اشاره و تأکید کرد: آن دسته از افراد و گروه‌هایی که تلاش دارند اینگونه القا کنند که جنگ می‌شود و ترس را در جامعه تزریق می‌کنند، آن‌ها در واقع دارند به خواسته‌های آمریکا کمک می‌کنند و این کمک به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه دارد صورت می‌گیرد.

,

طاهری افزود: در عملیات روانی دشمن، هدف کشاندن ایران پای میز مذاکره است در حالی که اصلا منطقی نیست که ایران بار دیگر پای میز مذاکره برود، آن هم مذاکره‌ای که حداقل دولت کنونی امریکا یکی از طرف‌های آن باشد.

,

وی اضافه کرد: وقتی موافقت‌نامه بین‌المللی که به سازمان ملل متحد رفته و توسط همه قدرت‌ها تأیید شده، آمریکا آن را زیر پا می‌‎گذارد و به‌صورت یکجانبه از آن خارج می‌شود، چطور می‌توان دوباره به این کشور اعتماد کرد و پای میز مذاکره رفت.

,

طاهری گفت: اگر ایران پای میز مذاکره برود در آن شرایط نه استقلال و نه آزادی برای کشور می‌ماند و اصلا جمهوری اسلامی ایران از ماهیت تهی می‌شود و بلایی که روزی سر لیبی و عراق آوردند، سر ایران هم خواهند آورد که البته در این مسیر برخی گروه‌های سیاسی داخلی هم دارند به دشمن کمک می‌کنند.

,

وی ادامه داد: در عراق و لیبی اول آن‌ها را خلع سلاح کردند و نارضایتی داخلی ایجاد شد و خروجی‌اش آن چیزی شد که امروز در آن‌جا می‌بینیم که مردم حتی حداقل‌های یک زندگی رومزه را هم ندارند.

,

 

,

صفر نعیمی رز،‌ کارشناس مسائل سیاسی:

, صفر نعیمی رز،‌ کارشناس مسائل سیاسی:, صفر نعیمی رز،‌ کارشناس مسائل سیاسی:,

القاء جنگ نظامی ایران و آمریکا طبل تو خالی است/ غربگرایان داخلی با استفاده از منویات رهبری زیر چتر نظام قرار گیرند

, القاء جنگ نظامی ایران و آمریکا طبل تو خالی است/ غربگرایان داخلی با استفاده از منویات رهبری زیر چتر نظام قرار گیرند,

صفر نعیمی رز کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به القاء جنگ آمریکا علیه ایران توسط جریانات غربگرا و بیان اینکه حرف جنگ آمریکا با ایران تازگی ندارد، گفت: با شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و کناره گیری رژیم ستم شاهی به همت و اراده مردم با رهبری بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره)، آمریکایی ها بنای ناسازگاری با کشور ما را آغاز کردند.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: دلیل ناسازگاری آنان این بود که منافع خودشان را از دست رفته دیدند؛ چرا که با روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل دیگر نفوذ گذشته را نداشتند؛ بنابراین همواره دغدغه شان این بود که شیطنت هایی را انجام دهند تا بتوانند منافع خود را به دست آوردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: آمریکایی ها همواره در تلاش بودند تا بتوانند موقعیت خود را در دوران ستم شاهی به دست آوردند اما با درایت امام راحل و مقام معظم رهبری دستشان کوتاه شد.

,

نعیمی رز با بیان اینکه آمریکایی ها همواره سر جنگ در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … با ما را دارند، عنوان کرد: این دولت همواره کشورهای حاشیه را علیه ما شورانده اند و عراق رابه جنگ ما ایران اسلامی وادار کردند؛ در حالی که ایران به تنهایی مقابل کفر قرار گرفت.

,

وی با تأکید بر اقدامات پوشالی دولت آمریکا در ادوار مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و آنها طبل تو خالی هستند که فقط تهدید می کنند اما تا الان نتوانسته اند به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به القاء جریانات غربگرا در خصوص جنگ نظامی  ایران و آمریکا تصریح کرد: امام راحل در ابتدای انقلاب افراد داخلی غربگرا را شخصا دعوت کردند و مورد نصحیت قرار دادند؛ آنهایی که هدایت شدند رستگار شدند و آنهایی که هدایت نشدند افراد منفور جامعه هستند.

,

نعیمی رز تصریح کرد: امروزه نیز مقام معظم رهبری در لا به لای تمامی سخنانشان همواره این مسئله را بیان می کنند و افراد داخلی غربگرا را مورد نصحیت قرار می دهند که اگر آمریکایی ها دستشان به کشورمان برسد پیرو جوان و زن و مرد نمی شناسند؛ آنان قصدشان قلع و قمع کردند همگان است که این آرزو را به گور خواهند برد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: غربگراهای داخلی زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرند و بدانند که منویات امام راحل و مقام معظم رهبری برای آنان گره گشا خواهد بود.

,

وی در پایان با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که مردم ولی نعمت ما هستند خطاب به جریانات سیاسی غربگرا گفت: مردم را قدر بدانید و اگر کمی تفکر کنید ؛ شما افراد غربگرا باز خواهید گشت و راه اصلی را پیدا خواهید کرد و بر ریل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار خواهید گرفت.

,

 

,

علیرضا دهقان،‌ کارشناس سیاسی:

کاسبان ترس از ارتباط با غرب سود می‌برند/ برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است

,

علیرضا دهقان،‌ کارشناس سیاسی:

,

علیرضا دهقان،‌ کارشناس سیاسی:

,

علیرضا دهقان،‌ کارشناس سیاسی:

, علیرضا دهقان،‌ کارشناس سیاسی:,

کاسبان ترس از ارتباط با غرب سود می‌برند/ برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است

, کاسبان ترس از ارتباط با غرب سود می‌برند/ برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است,

علیرضا دهقان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص اقدام برخی افراد در همصدایی با آمریکا در جنگ روانی علیه ملت ایران، با اشاره به این‌که افرادی در کشور هستند که تفکر لیبرالیسم دارند، اظهار کرد: نگاه این تفکر گرایش و وابستگی به غرب است یعنی همه چیز را در ارتباط با غرب می‌بیند.

, خاورستان,

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که این تفکر 110 سال پیش هم در کشور بوده، خاطرنشان کرد: امثال تقی‌زاده‌هایی که می‌گفتند از نوک پا تا سر باید غربی شد یا در زمان ملی‌شدن صنعت نفت که برخی از این افراد می‌گفتند ما عرضه تولید لوله آفتابه را هم نداریم چه رسد که بخواهیم صنعت نفت را بچرخانیم، امروز نیز وجود دارد.

,

کارشناس سیاسی گفت: حتی در زمان اوایل انقلاب آقای بازرگان گفت برای حفظ نهال نو پای انقلاب باید از غربی‌ها کمک بگیریم و در الجزایر با غربی‌ها ملاقات کرد.

,

دهقان افزود: امروز نیز برخی مسئولان دارای این تفکر وجود دارند مانند مسئولی که گفت ما فقط توان تولید آب گوشت بزباش را داریم.

,

وی، این نوع تفکر را تفکر وابسته به غرب است دانست و افزود: این یک تفکر خودکم‌بینی و تفکر حل همه چیز در گروی رضایت آمریکا دیدن است.

,

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به این‌‎که طرفداران و پیروان این تفکر و جریان در کشور تعداد زیادی نیستند اظهار کرد: منافع و سود این افراد در ارتباط با غرب است لذا چون منافع آن‌ها با آمریکا و غرب تأمین می‌شود به هر نوع و هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند که بگویند که راه‌حل مشکلات کشور در ارتباط با آمریکا است.

,

دهقان خاطرنشان کرد: به همین دلیل هر بار یک مسئله‌ای را برای ارتباط با غرب مطرح می‌کنند.

,

وی، مشکلات اقتصادی و ایجاد رعب و ترس از جنگ را مسائلی دانست که این افراد مطرح می‌کنند و افزود: این مسائل باعث به وجود آمدن شوک‌های بزرگ اقتصادی مانند فرار سرمایه‌گذاران از کشور و ایجاد تورم شده و بین مردم و نظام فاصله می‌اندازند.

,

کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که این افراد به هر طریقی تلاش می‌کنند نظام را وادار کنند به سمت گرایش به غرب برود چون نوع منافعشان در ارتباط با غرب است یادآور شد: این افراد کاسبان ترس هستند و اگر موضوعی مانند برجام به پایان برسد، بلافاصله موضوع دیگری را جایگزین خواهند کرد.

,

دهقان در ادامه با اشاره به برجام و سودهایی که آمریکا از این قرارداد برد، افزود: ترامپ از نوع برجامی که اتفاق افتاده خوشحال است اما در عین حال به گفته اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درست است که نتوانستند پیچ و مهره‌ هسته‌ای ایران را باز کنند اما توانستند برنامه هسته‌ای ایران را برای مدتی متوقف کنند.

,

وی آمریکا را کشوری زیاده‌خواه دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا نابودی ایران را می‌خواهد، بحث آمریکا، هسته‌ای و موشکی نیست بلکه هدف آمریکا به زانو درآوردن ایران است.

,

کارشناس سیاسی افزود: در برجام هدف آمریکا متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران بود که به این هدف رسید. حال این هدف به نتیجه رسیده و امروز بر روی هدف بعدی تمرکز دارند.

,

دهقان با اشاره به این‌که برجام قرارداد خوبی برای آمریکایی‌ها است، اظهار کرد: امروز تاریخ مصرف برجام دیگر تمام شده و آمریکایی‌ها دنبال گام بعدی برای تسلیم‌شدن ایران هستند، لذا فشارهای بیشتری وارد و تهدید به جنگ می‌کنند و می‌گویند توافق قبلی قبول نیست تا هدف بعدی خود را عملی کنند.

,

 وی افزود: اگر امید داشته باشیم که آمریکا روزی اعتراف کند که قرارداد خوبی با ایران بسته و دیگر فشارها را از روی ایران بردارد؛ باید بگوییم که هیچ‌گاه این‌گونه نخواهد شد.

,

 کارشناس مسائل سیاسی، سیاست آمریکا را سیاست نخ‌نما شده‌ای دانست که 40 سال است امتحان خودش را پس داده و یادآور شد: اگر آمریکا توان جنگ نظامی با ایران را داشت در اواخر دوره هشت ساله جنگ تحمیلی که به مراتب ایران قدرت نظامی کمتری نسبت به امروز داشت، کار ایران را یکسره می‌کرد.

,

دهقان افزود: آمریکا در 9 ماه پایان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران، مستقیماً به صدام کمک می‌کرد اما نتوانست در جنگ پیروز شود.

,

وی با بیان این‌که آمریکا بهتر از هر کسی می‌داند که توان جنگ نظامی با ایران به خصوص در خلیج فارس را ندارد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا توان جنگ را داشت حتما این کار را در سوریه و عراق و دیگر کشورهایی که درگیر جنگ بوده، انجام می‌داد.

,

 

,

فرزاد رستمی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:

, فرزاد رستمی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:,

غربگراها بلندگوی جنگ روانی آمریکا در داخل کشور شده‌اند

, غربگراها بلندگوی جنگ روانی آمریکا در داخل کشور شده‌اند,

فرزاد رستمی در گفتگو با مرصاد در خصوص بازی آمریکا برای القای یک جنگ روانی با طرح جنگ نظامی و دامن زدن برخی از عوامل داخلی به این بازی آمریکا برای فراموش کردن جنگ اقتصادی اظهار داشت: مواجهه و رویارویی کشورها با هم یک تاریخی را سپری کرده است و از رویارویی های سخت تا رویارویی های نرم که ما به آن «جنگ روانی» می گوییم اتفاق افتاده است.

, مرصاد,

این دکتری روابط بین الملل افزود: ترامپ و رویکردی که در مقطع فعلی نسبت به جمهوری اسلامی دارد، بیش از آنکه بخواهد ابعاد امنیتی آن برجسته باشد رنگ و بوی جنگ اقتصادی - روانی دارد.

,

رستمی تاکید کرد: این حجم از فشارها و تهدیداتی که انجام می شود، ادامه همان روند تحریم‌هایی است که پس از خروج آمریکا از برجام در مورد جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد.

,

وی تصریح کرد: ترامپ به دنبال یک اجماع سازی جهانی علیه ایران است که به صورت کاملا  یکجانبه به ایران فشار بیاورد که ایران پای میز مذاکره بیاید و امتیازات بیشتری را بدهد.

,

این دکتری روابط بین الملل ادامه داد: ترامپ می خواهد بگوید اگر واقعاً اتحادیه اروپا، یا روسیه یا چین با ایالات‌متحده هماهنگ نبودند و فشارهای بین‌المللی فشارهای کاملی نیست، در این عرصه خود ایالات متحده به گونه ای غیرقانونی که به عنوان هنجار بین المللی پذیرفته نشده و کاملا یکجانبه وارد عمل شود.

,

عضو هیئت علمی گروه سیاسی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: به نظر می رسد که شرایط فعلی بدترین زمانی است که جمهوری اسلامی در قالب مذاکره قرار گیرد.

,

رستمی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که با دستهای پر بتوان مذاکره کرد، گفت: ما همچنان اعتقاد داریم که کشور ما باید به مذاکره پایبند باشد و مذاکره کند.

,

وی تصریح کرد: هدف ما از اینکه باید کشور ما مذاکره کند، این است که مذاکره برای ما یک تریبونی در عرصه های بین المللی و در واقع گفتن واقعیت های نظام و حقانیتی است که وجود دارد و ما می توانیم آن رویکردی را که داریم برای توجیه افکار عمومی جهانی از این طریق بیان کنیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: به هیچ وجه رد کردن و تابو کردن مذاکره منطقی نیست و جمهوری اسلامی هم قاعدتاً منطقش این است که برای موضوعاتی که وجود دارد، مذاکره کند اما شرایط و فضای امروز شرایط و فضای مذاکره نیست.

,

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم با آقای ترامپ مذاکره کنیم باید بدانیم که اولاً که ترامپ در دستگاه تصمیم سازی و تصمیم گیری ایالات متحده شخصیت نهایی تعیین کننده نیست.

,

رستمی افزود: فرض محال هم اگر ما بخواهیم با ایشان و تیم فعلی ایالات متحده مذاکره کنیم همچنین باید بدانیم که در درون خود دستگاه سیاست خارجی دولت ترامپ طیفی از مخالفین مذاکره با ایران وجود دارد که عملاً توانایی و پتانسیل برهم زدن هرگونه توافق را دارند.

,

وی ادامه داد: اگر خود همراهان آقای ترامپ و تیم آقای ترامپ از جمله جان بولتون به این نتیجه برسند که می شود با ایران مذاکره کرد و به یک توافقی هم در این زمینه برسند خیلی صریح و واضح است که با توجه به روند هایی که از قبل در مورد لغو آشکار معاهدات بین المللی - که امروز توسط ترامپ به کرات در مورد خیلی از نهادهای بین المللی در حال اتفاق افتادن است-  در دستور کار دولت های بعدی ایالات متحده قرار خواهد گرفت و بنابراین مشکل دیگری فرارویمان خواهد بود  و این است که عملا باید با هر دولتی بنشینیم و بازسازی کنیم.

,

این دکتری روابط بین الملل تاکید کرد: این یک چالش اساسی است که  دست اندر کاران نظام باید آن را مد نظر قرار دهند و با یک رویکرد کاملا عقلایی راجع به این موضوع، موضع بگیرند.

,

عضو هیئت علمی گروه سیاسی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این که آمریکا ابرقدرت است و ما باید با آن مذاکره کنیم، بدترین سناریو ممکن است و این معنا را می دهد که ما باید دست پایین را بگیریم  و در فرایند فعلی این تسلیم است و مذاکره نیست.

,

وی افزود: متاسفانه باید به این نکته اعتراف کرد که بیشتر از آنکه جنگ روانی آقای ترامپ از راه ساز و کارهای بین المللی که خود آنها پیش‌بینی کردند، به خصوص رویکردهای یکجانبه گرایانه علیه جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار باشد، واسطه ها در داخل کشور و درون نظام تاثیر گذار هستند.

,

رستمی تاکید کرد: آنهایی که به نوعی تفسیر کننده و مقصر تفسیر غلط رویکردهای سیاست‌های خارجی آمریکا یا فشارهای آمریکا هستند، باعث شدند که کشور دچار آسیب هایی به خصوص در حوزه های اقتصادی و مسائلی شود که امروز با آن روبه‌رو هستیم و گریبانگیر ما را گرفته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: به نظر می‌رسد یک همصدایی  در داخل  کشور  نیاز است و طبیعتا همسویی افکار عمومی در داخل کشور و قرار دادن منافع ملی در اولویت رویکرد های امروز اقتصادی کشور تا منافع فردی، تنها راهکار برون رفت از وضعیت فعلی است.

,

این دکتری روابط بین الملل افزود: در واقع این آمریکا و فشارهای آمریکا نیست که این وضعیت اقتصادی کشور را دچار یک سری چالش‌ها کرده است، بلکه متاسفانه تضادهای داخلی است که بر اساس رویکرد منفعت محوری شخصی نگری هایی را در کشور ایجاد کرده است لذا ضرورت دارد که در مقطع فعلی ما یک رویکرد واقعی و حقیقی از داشته های خودمان ارائه دهیم و داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً ایالات متحده و سایر کشورهایی که همسو هستند خودشان هم - جدای از هر رویکرد جناحی که ما داشته باشیم-  به این نتیجه رسیدند که فشارها دیگر واقعا بر ایران جواب نمی دهد.

,

رستمی تصریح کرد: خودشان هم که در کنگره با ترامپ صحبت می‌کردند، خطاب به او بیان می‌کردند که شما عملاً باید متوجه شده باشید که در مورد ایران اگر واقعا نمی توان به این نتیجه رسید که چون انواع فشارها را دستور کار قرار دادید و به شوخی گفته بودند به نظر می رسد «خود شما باید تماس بگیرید» و مولفه ای در این زمینه باقی نمانده است.

,

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه رازی تاکید کرد: اگر در اوضاع داخلی کشور کمی مراقب باشیم این دوره هم - چون بسیاری از دوره های پر فراز و نشیب که کشور گذراند و تجربه گرانسنگی برای کشور شد- می گذرد.

,

وی با بیان اینکه مدیران باید اوضاع و اقتصاد داخلی را در اولویت قرار دهند، گفت: نمی توانیم بگوییم ما مذاکره نمی کنیم و این موضوع را در عرصه بین المللی توضیح ندهیم که مسائل اقتصادی کشور واقعا ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد اما عملا اگر رها شود، ممکن است این تصور ایجاد شود چون مذاکره ای صورت نمی گیرد، کشور دچار بحران های اقتصادی شده است.

,

این دکتری روابط بین الملل تاکید کرد: این دو مقوله به هیچ وجه ربطی به هم ندارند و بلکه مدیریت چالش های اقتصادی در داخل و پیگیری قابل توجه از سوی مدیران داخل درعرصه های اقتصادی به نظر می رسد، می تواند این چالش را تا حدی برطرف کند.

,

 

,

محمدعلی رامین، فعال سیاسی:

,

محمدعلی رامین، فعال سیاسی:

, محمدعلی رامین، فعال سیاسی:,

احتمال جنگ نظامی، در حد یک «دلقک بازی» است

,

احتمال جنگ نظامی، در حد یک «دلقک بازی» است

, احتمال جنگ نظامی، در حد یک «دلقک بازی» است,

محمدعلی رامین، فعال سیاسی و دبیرکل بنیاد جهانی بررسی هولوکاست، در مورد احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا و در پاسخ به این پچ پچ‌های سیاسی در مصاحبه با خبرنگار سرویس سیاسی تهران نیوز گفت: جنگ آمریکا علیه ایران چهل سالگی خود را پشت سرگذاشته است؛ ترامپ، هفتمین رئیس جمهور، و احتمالا آخرین رئیس جمهور آمریکاست که برای مقابله با اقتدار ایران و نفوذ روزافزون انقلاب و جمهورى اسلامی، اعلان و اقدام به جنگ می کند؛ با این توضیح که هر کدام از رهبران آمریکا انواعی از جنگ را علیه ما به راه انداخته‌اند: جنگ جاسوسی در سفارتخانه این کشور در تهران، جنگ اقتصادی و بلوکه کردن سرمایه‌های بانکی، حمله نظامی به طبس، جنگ نیابتی صدام، جنگ خیابانی مجاهدین خلق در سراسر کشور، جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس، تحریم‌های تجاری، محاصره نظامی ایران با اشغال افغانستان و عراق، جنگ مذاکرات هسته‌ای به نمایندگی اروپا در سال ۸۲، جنگ افروزی سیاسی در فتنه ۸۸، جنگ تمام عیار اقتصادی – سیاسی بعد از فتنه، جنگ جاسوسی، تبلیغاتی و مذاکراتی برجام، نبرد همزمان تحریم و تهدید فعلی و تحقیر و ترساندن دولت کنونی برای شکست ملت ایران، بخشی از دشمنی‌ و انواع جنگ‌هایی است که آمریکا علیه ایران به راه انداخته است.

, تهران نیوز,

بنابراین این جنگ افروزی سابقه چهل ساله دارد؛ اما وضعیت جنگ کنونی، نمایش آرایش نظامی، برای پیشبرد جنگ روانی – رسانه‌ای برای نیل به اغراض سیاسی است و احتمال جنگ نظامی در حد یک «دلقک بازی» است که فقط کودکان غیرممیز آن را جدی می‌گیرند.

,

این فعال سیاسی با اشاره به جوسازی برخی جریانات و رسانه‌ها عنوان کرد: این افراد و باندهای سیاسی – رسانه‌ای بزرگترین موفقیت و تنها محصول جنگ ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران هستند. آن‌ها در این جنگ سهمگین تبلیغاتی، وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهند؛ و تلاش آن‌ها، از موضع وظیفه شناسی نسبت به ابرقدرتی است که ۴۰ سال به او دلبسته بودند و اکنون قدرت او را در سراشیبی سقوط می‌بینند.

,

رامین در ادامه با اشاره به برنامه‌های جریان‌ غربگرا در داخل کشور بیان داشت: این جریان که به بهانه شکست در انتخابات ۸۸ کشور را به آشوب کشید، از سال ۹۲ با تابلوی آقای روحانی و تحت مدیریت مرحوم هاشمی رفسنجانی، بر تمامیت قوه مجریه و بخش عمده شوراها و مجلس شورای اسلامی مسلط شد که حاصل سلطه بلامنازع این جریان لیبرال کاپیتالیستی بر کشور، وضعیت کنونی مملکت است.

,

حالا این جریان از رسیدن به اهداف خود ناامید شده و به ترساندن مردم از جنگ با آمریکا روی آورده است و استمرار خدمات شش ساله آنها در بسترسازی برای زیاده خواهی آمریکا و اروپا است. به نظر می‌رسد، این جریان، بقای خودش را در استیصال مردم ایران در برابر غرب می‌بیند و بس. لذا تحمیل فشار اقتصادى بر مردم و ترساندن آنها از جنگ آمریکا، همان شیوه حمله گازانبری این جریان ، به استقلال ملی و عزت اسلامی ایرانیان است.

,

دبیر کل بنیاد جهانی بررسی هولوکاست با اشاره بر شو آمریکا برای ترساندن ایران نیز گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «هرکس حاکمیت ولایت الهی را چه در زمان معصوم و چه در عصر نائب معصوم نپذیرد و کفران نماید، به ناچار ولایت مطلقه طواغیت روزگارش را متحمل خواهد شد: والذین کفروا اولیائهم الطاغوت … ».

,

تحمل و پذیرش اراده آمریکا و تلاش برای تحمیل آن بر سرنوشت مملکت، اگر مأموریتی سازمانی نباشد، یک جهتگیری نفسانی و مسئولیتی روانی برعهده آن‌هاست؛ در این راستا، «مذاکره» زیر سایه تحریم و تهدید «ترس از جنگ» با نمایش ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن، یک بازی تکراری و تقلیدی از عهد استعماری انگلستان است که با همین شگرد، در صد و شصت و چند سال پیش، افغانستان را از ایران جدا کرد.

,

علاوه بر مواضع ملتمسانه اخیر ترامپ و بیانیه وزارت خارجه آمریکا برای درخواست مذاکره، از منظر نظامی یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن این که آمریکا اگر قصد جنگی داشت باید ناوگان پنجم دریایی خود در بحرین را از منطقه خارج می‌کرد، نه این که ناو هواپیمابر خود را هم وارد خلیج فارس کند و در تیررس موشکهای ایران قرار دهد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر خوزستان:

, نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر خوزستان:,

استراتژی دشمن ناامید کردن ملت است/ توطئه و تهدید دشمن به فرصت تبدیل خواهد شد

,

استراتژی دشمن ناامید کردن ملت است/ توطئه و تهدید دشمن به فرصت تبدیل خواهد شد

, استراتژی دشمن ناامید کردن ملت است/ توطئه و تهدید دشمن به فرصت تبدیل خواهد شد,

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار در گفتگو با رهیاب با اشاره به توطئه های دشمن و تشدید تحریم ها ضد ایران، بیان کرد: ناامید کردن ملت نسبت به آینده انقلاب، استراتژی اصلی دشمن برای صدمه وارد کردن به نظام است.

, رهیاب,
وی افزود: دشمن اکنون تفکر جوانان را هدف قرار داده و تمرکز خود را روی این قشر از جامعه گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در نقطه مقابل رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود با اهمیت دادن به نقش و جایگاه جوانان مانع یاس و ناامیدی آنها شده است.

وی بیان کرد: خنثی کردن توطئه های دشمن در ناامید کردن مردم از اقدامات موثری است که باید برای استمرار انقلاب اسلامی در اولویت قرار دهیم.

حجت الاسلام رستگار گفت: انقلاب اسلامی اکنون از مرز جغرافیایی ایران فراتر رفته و مرزها را در نوردیده و امروز به عنوان تنها حامی مستضعفان جهان به شمار می رود.

وی افزود: دشمن برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی با هم پیمانان خود در داخل و خارج متحد شده تا از صدور انقلاب جلوگیری کند اما در این مسیر ناکام مانده است.

نماینده ولی فقیه درسپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: آمریکا به نوعی توهم مرگ تدریجی را برای انقلاب اسلامی در ذهن خود می پروراند و بخش دیگری از توطئه های خود را به دست اروپایی ها سپرده است.

حجت الاسلام رستگار ادامه داد: استکبار، آینده انقلاب را تاریک توصیف کرده و دشمنان داخلی را به اغتشاش دعوت می کند تا به اهداف خود دست یابد.

وی گفت: افزایش قیمت دلار و ایجاد نوسان در بازار از اقدامات دشمنان انقلاب برای آسیب رساندن به پیکره نظام و ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: باوجود تمامی این توطئه ها، استراتژی رهبر معظم انقلاب مبتنی بر آموزه‌های دینی بوده و تاکنون با توصیه های ایشان به ملت شریف ایران، اهداف پلید دشمن آشکارشده و راه های نفوذ دشمن به حداقل رسیده است.

وی افزود: استکبار جهانی در این سال ها با وجود تکنولوژی برتری که ادعای آن را دارند، هنوز نتوانسته مشکلات اطراف خود را برطرف کند.

حجت الاسلام رستگار گفت: آمریکا با 150 هزار نیرو وارد عراق شد و به قول خود ثبات را در این کشور برقرار کرد اما اکنون جایگاهی دراین کشور ندارد و رییس جمهوری آن برای ورود به عراق به صورت شبانه اقدام می‌ کند و این نشان از ضعف و ناتوانی این کشور در عراق است.

وی افزود: وزیر امورخارجه عربستان پیش از این اعلام کرده بود که از سال 2001تاکنون 9 جنگ در منطقه به وقوع پیوسته که فاتح تمامی آنها ایران بوده و این نشان می‌دهد که ابرقدرتی آمریکا رو به افول است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: دشمن جنگ سخت را با هدف تجزیه ایران و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به ما تحمیل کرد اما به برکت خون شهدا ذره ای از خاک ایران اشغال نشد و تاکنون دشمن هر توطئه و تهدیدی داشته برای ما به فرصت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: دشمن پس از ناکامی در جنگ تحمیلی، با پدید آوردن داعش با هدف شکست انقلاب اسلامی و ارتقای امنیت رژیم صهیونیستی باردیگر به صحنه آمد اما این توطئه نیز پس از 6 سال با رشادت های مدافعان حرم خنثی شد.

حجت الاسلام رستگار گفت: دشمن در گام بعدی خود سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد اما بار دیگر با حمایت همه جانبه طیف های مختلف جامعه از سپاه روبه رو شد و مردم و مقامات عالی دولت و نظام با پوشیدن لباس سبز پاسداری، باردیگرمشت محکمی را بر دهان استکبار وارد کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود تمامی تهدیدها راه خود را سپری می‌کند و اگر دشمن فروش نفت ما را به صفر برساند، بازهم انقلاب به حیات خود ادامه می دهد چرا که با وجود ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد می‌توانیم با تکیه بر تولیدات داخل اقتصاد خود را از خطر آسیب حفظ کنیم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی:

کاسبان جنگ در پی پنهان کردن ناکارآمدی‌های اقتصادی هستند

,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی:

کاسبان جنگ در پی پنهان کردن ناکارآمدی‌های اقتصادی هستند

,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی:

,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی:

,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی:

, علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی:,

کاسبان جنگ در پی پنهان کردن ناکارآمدی‌های اقتصادی هستند

, کاسبان جنگ در پی پنهان کردن ناکارآمدی‌های اقتصادی هستند,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام ضمن تحلیلی بر تحرکات آمریکا در خلیج فارس در گفت‌وگو با ایلام بیدار اظهار داشت: روابط ایالات‌متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پرفرازونشیب بوده است.

وی ادامه داد: در این میان یک موضوع در این تقابل همیشگی همواره برجسته بوده و آن تهدیدات نظامی مستمر آمریکا علیه ایران است که در تمام دوران روسای جمهور آمریکا از رونالد ریگان گرفته تا بوش پدر و پسر تا دونالد ترامپ به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ادامه داشته است، اما هیچ‌گاه از مرز زبان‌ها فراتر نرفته است.

شیخ محمدی تصریح کرد: هدف آمریکا از آوردن ناوهای خود به خلیج‌فارس، ایجاد ترس در مسئولان و وادار کردن آنان به مذاکرات تحمیلی است.

وی افزود: آمریکا در این شرایط که چند تریلیون دلار در جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه هزینه کرده و نتیجه دلخواه خود را هم نگرفته است، توان پرداخت هزینه جنگ با ایران را ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام با اشاره به اینکه بنا به دلایل مختلف آمریکا به مقابله نظامی و جنگ با ایران روی نخواهد آورد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در جنگ‌های عراق و سوریه و افغانستان، به توان جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت پی برده‌اند و در شرایطی که توان اقتصادی و نظامی کافی برای مقابله و رویارویی با ایران را ندارند، دست به خطر نخواهند زد.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: با توجه به امنیت صادرات انرژی از خلیج‌فارس و وابستگی اقتصاد جهانی به آن، بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال ۲۰۱۶ روزانه ۱۸/۵ میلیون بشکه نفت از خلیج‌فارس و تنگه هرمز عبور کرده که این رقم ۳۰ درصد کل ترانزیت نفت در جهان است و جنگ ایران و آمریکا با توجه به توان جمهوری اسلامی ایران باعث کاهش ترانزیت نفت در خلیج‌فارس شده و به عقیده برخی کارشناسان قیمت هر بشکه نفت خام را به بیش از دویست دلار افزایش داده و این امر باعث به چالش کشیده شدن اقتصاد جهانی و بحرانی شدن وضعیت آن شده و تأثیر اساسی را بر بی‌ثباتی بازارهای جهانی خواهد داشت.

شیخ محمدی گفت: جنگ آمریکا با ایران بسیار متفاوت از جنگ‌های پیشین آمریکا در منطقه خاورمیانه مانند جنگ با عراق و افغانستان است چراکه در زمان جنگ‌های عراق و افغانستان ، نظام‌های سیاسی این کشورها در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن قرار داشته و این جنگ‌ها از نوع جنگ‌های محدود و قابل پیش‌بینی به لحاظ نتایج بوده اما جنگ آمریکا و ایران در این شرایط که جمهوری اسلامی دارای توان نظامی و اقتصادی ، هژمونیک است باعث ملتهب شدن وضعیت منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه شده و نتایج جنگ غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و با توجه به محوریت جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت این امر باعث به خطر افتادن امنیت شرکای سیاسی و اقتصادی ایالات‌متحده آمریکا مانند رژیم غاصب صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که خوشایند سیاست‌گذاران آمریکا نخواهد بود.

شیخ محمدی با بیان اینکه واشنگتن جهت اقدام نظامی خود علیه ایران نیازمند کسب حداقلی از اجماع جهانی پیرامون این مسئله است تصریح کرد: در مسئله لغو توافقنامه هسته‌ای ایران و1+5 که هدف مطلوب ترامپ است، هیچ‌گونه همراهی و حمایت از جانب نزدیک‌ترین متحدان آمریکا حتی در اروپای غربی وجود ندارد. ساز مخالف اروپای غربی جهت لغو توافق‌نامه مشترک هسته‌ای با ایران به‌طور قابل‌توجهی به معنای مخالفت صریح نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.
بنابراین ترامپ و افرادی چون جان بولتون و پمپئو با توجه به موارد بالا درصدد جنگ با ایران نبوده و تلاش دارند در سایه جنگ روانی و رسانه‌ای ضد ملت و دولت ایران، جمهوری اسلامی را به‌پای میز مذاکره کشانده و خواسته‌های خود را تحمیل کنند و به سایر اهداف خود مانند : ثبت تاریخی برجم به نام خود و بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی برای رقابت‌های انتخاباتی در آینده، تداوم قدرت هژمونیک خود در مقابل سایر رقبا ، مانند اتحادیه اروپا و قدرت‌های غربی و روسیه و چین و تداوم حضور در خلیج‌فارس و خاورمیانه و چنبره بیشتر بر ذخایر انرژی و حفظ بازارهای تجاری و نظامی خود در این منطقه‌اند.

دکتر شیخ محمدی اضافه کرد: متأسفانه در شرایطی که آمریکایی‌ها، خودشان اذعان دارند که دنبال رویارویی مستقیم و جنگ با ایران نیستند برخی افراد در داخل مدام سعی در نشان دادن بحرانی بودن اوضاع برای رسیدن به مقاصد خود مانند منافع و مطامع مالی بیشتر و منافع سیاسی مانند پنهان کردن ناکارآمدی خود در عرصه اجرا را داشته و دارند .

از این رو مثل روز روشن است که آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد بلکه هدفش از آوردن ناوهای جنگی خود به خلیج‌فارس و تبلیغات رسانه‌ای قوی در این زمینه تقویت دامنه جنگ نرم همه‌جانبه خود علیه جمهوری اسلامی و مردمی است که همواره پشتیبان نظام خود بوده‌اند.

 

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری:

امریکایی‌ها از به خطر افتادن رژیم صهیونیستی ترس دارند و هیچ جنگی را شروع نمی‌کنند

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه جنگ نظامی امریکا علیه ایران جنگ روانی و تبلیغاتی است، اظهار کرد: امریکایی‌ها می‌دانند قدرت دفاعی ایران با موشک‌های نقطه زن، پهبادها و ابزار‌های گوناگون نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و اگر دست از پا خطا کنند این‌گونه نیست که بزند و در بروند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال قبل تأکید کردند که دوران بزن و دور تمام شده و اگر دشمن خطایی کند، جواب خود را می‌گیرد؛ امریکا اگر کمترین تحرکی علیه ایران انجام دهند، اسرائیل را نابود می‌کنیم.

وی افزود: امریکایی‌ها این نکته را می‌دانند و از به خطر افتادن رژیم صهیونیستی ترس دارند؛ امّا برای دل‌خوشی خود گاهی تهدید توخالی می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی با تأکید بر این‌که اسرائیل حتّی توان مقابله با حزب‌الله لبنان که یک گروه شبهه نظامی است را ندارد، بیان کرد: اسرائیلی‌ها امروز در باتلاق گیر افتادند، هفته گذشته حمله‌ای به غزه کردند. امّا ۳۶ ساعت بعد مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند؛ موشک‌های حزب‌الله لبنان اسرائیل را رو به نابودی برد.

وی ادامه داد: تمام کشورهای دنیا میزان قدرت جمهوری اسلامی ایران را می‌دانند امّا این جنگ نظامی علیه ایران تنها جنگ تبلیغاتی است؛ برخی از افراد داخل کشور به جنگ نظامی امریکا علیه ایران دامن می‌زنند که یا اطلاعات کافی ندارد و یا تفکرات منفی دارند.

امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان تأکید کرد: این‌که دشمن با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ مستقیم نمی‌شود واقعیت است، امّا یک موقع هم دیوانگی کرد که ما باید مانند همیشه آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات را داشته باشیم.

,

علیرضا شیخ محمدی، دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام ضمن تحلیلی بر تحرکات آمریکا در خلیج فارس در گفت‌وگو با ایلام بیدار اظهار داشت: روابط ایالات‌متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پرفرازونشیب بوده است.

, ایلام بیدار,

وی ادامه داد: در این میان یک موضوع در این تقابل همیشگی همواره برجسته بوده و آن تهدیدات نظامی مستمر آمریکا علیه ایران است که در تمام دوران روسای جمهور آمریکا از رونالد ریگان گرفته تا بوش پدر و پسر تا دونالد ترامپ به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ادامه داشته است، اما هیچ‌گاه از مرز زبان‌ها فراتر نرفته است.

,

شیخ محمدی تصریح کرد: هدف آمریکا از آوردن ناوهای خود به خلیج‌فارس، ایجاد ترس در مسئولان و وادار کردن آنان به مذاکرات تحمیلی است.

,

وی افزود: آمریکا در این شرایط که چند تریلیون دلار در جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه هزینه کرده و نتیجه دلخواه خود را هم نگرفته است، توان پرداخت هزینه جنگ با ایران را ندارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام با اشاره به اینکه بنا به دلایل مختلف آمریکا به مقابله نظامی و جنگ با ایران روی نخواهد آورد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در جنگ‌های عراق و سوریه و افغانستان، به توان جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت پی برده‌اند و در شرایطی که توان اقتصادی و نظامی کافی برای مقابله و رویارویی با ایران را ندارند، دست به خطر نخواهند زد.

,

این کارشناس سیاسی یادآور شد: با توجه به امنیت صادرات انرژی از خلیج‌فارس و وابستگی اقتصاد جهانی به آن، بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال ۲۰۱۶ روزانه ۱۸/۵ میلیون بشکه نفت از خلیج‌فارس و تنگه هرمز عبور کرده که این رقم ۳۰ درصد کل ترانزیت نفت در جهان است و جنگ ایران و آمریکا با توجه به توان جمهوری اسلامی ایران باعث کاهش ترانزیت نفت در خلیج‌فارس شده و به عقیده برخی کارشناسان قیمت هر بشکه نفت خام را به بیش از دویست دلار افزایش داده و این امر باعث به چالش کشیده شدن اقتصاد جهانی و بحرانی شدن وضعیت آن شده و تأثیر اساسی را بر بی‌ثباتی بازارهای جهانی خواهد داشت.

,

شیخ محمدی گفت: جنگ آمریکا با ایران بسیار متفاوت از جنگ‌های پیشین آمریکا در منطقه خاورمیانه مانند جنگ با عراق و افغانستان است چراکه در زمان جنگ‌های عراق و افغانستان ، نظام‌های سیاسی این کشورها در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن قرار داشته و این جنگ‌ها از نوع جنگ‌های محدود و قابل پیش‌بینی به لحاظ نتایج بوده اما جنگ آمریکا و ایران در این شرایط که جمهوری اسلامی دارای توان نظامی و اقتصادی ، هژمونیک است باعث ملتهب شدن وضعیت منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه شده و نتایج جنگ غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و با توجه به محوریت جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت این امر باعث به خطر افتادن امنیت شرکای سیاسی و اقتصادی ایالات‌متحده آمریکا مانند رژیم غاصب صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که خوشایند سیاست‌گذاران آمریکا نخواهد بود.

,

شیخ محمدی با بیان اینکه واشنگتن جهت اقدام نظامی خود علیه ایران نیازمند کسب حداقلی از اجماع جهانی پیرامون این مسئله است تصریح کرد: در مسئله لغو توافقنامه هسته‌ای ایران و1+5 که هدف مطلوب ترامپ است، هیچ‌گونه همراهی و حمایت از جانب نزدیک‌ترین متحدان آمریکا حتی در اروپای غربی وجود ندارد. ساز مخالف اروپای غربی جهت لغو توافق‌نامه مشترک هسته‌ای با ایران به‌طور قابل‌توجهی به معنای مخالفت صریح نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.
بنابراین ترامپ و افرادی چون جان بولتون و پمپئو با توجه به موارد بالا درصدد جنگ با ایران نبوده و تلاش دارند در سایه جنگ روانی و رسانه‌ای ضد ملت و دولت ایران، جمهوری اسلامی را به‌پای میز مذاکره کشانده و خواسته‌های خود را تحمیل کنند و به سایر اهداف خود مانند : ثبت تاریخی برجم به نام خود و بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی برای رقابت‌های انتخاباتی در آینده، تداوم قدرت هژمونیک خود در مقابل سایر رقبا ، مانند اتحادیه اروپا و قدرت‌های غربی و روسیه و چین و تداوم حضور در خلیج‌فارس و خاورمیانه و چنبره بیشتر بر ذخایر انرژی و حفظ بازارهای تجاری و نظامی خود در این منطقه‌اند.

,
,

دکتر شیخ محمدی اضافه کرد: متأسفانه در شرایطی که آمریکایی‌ها، خودشان اذعان دارند که دنبال رویارویی مستقیم و جنگ با ایران نیستند برخی افراد در داخل مدام سعی در نشان دادن بحرانی بودن اوضاع برای رسیدن به مقاصد خود مانند منافع و مطامع مالی بیشتر و منافع سیاسی مانند پنهان کردن ناکارآمدی خود در عرصه اجرا را داشته و دارند .

,

از این رو مثل روز روشن است که آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد بلکه هدفش از آوردن ناوهای جنگی خود به خلیج‌فارس و تبلیغات رسانه‌ای قوی در این زمینه تقویت دامنه جنگ نرم همه‌جانبه خود علیه جمهوری اسلامی و مردمی است که همواره پشتیبان نظام خود بوده‌اند.

,

 

,

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری:

, آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری:,

امریکایی‌ها از به خطر افتادن رژیم صهیونیستی ترس دارند و هیچ جنگی را شروع نمی‌کنند

, امریکایی‌ها از به خطر افتادن رژیم صهیونیستی ترس دارند و هیچ جنگی را شروع نمی‌کنند,

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه جنگ نظامی امریکا علیه ایران جنگ روانی و تبلیغاتی است، اظهار کرد: امریکایی‌ها می‌دانند قدرت دفاعی ایران با موشک‌های نقطه زن، پهبادها و ابزار‌های گوناگون نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و اگر دست از پا خطا کنند این‌گونه نیست که بزند و در بروند.

, , صاحب نیوز,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال قبل تأکید کردند که دوران بزن و دور تمام شده و اگر دشمن خطایی کند، جواب خود را می‌گیرد؛ امریکا اگر کمترین تحرکی علیه ایران انجام دهند، اسرائیل را نابود می‌کنیم.

,

وی افزود: امریکایی‌ها این نکته را می‌دانند و از به خطر افتادن رژیم صهیونیستی ترس دارند؛ امّا برای دل‌خوشی خود گاهی تهدید توخالی می‌کنند.

,

آیت‌الله مهدوی با تأکید بر این‌که اسرائیل حتّی توان مقابله با حزب‌الله لبنان که یک گروه شبهه نظامی است را ندارد، بیان کرد: اسرائیلی‌ها امروز در باتلاق گیر افتادند، هفته گذشته حمله‌ای به غزه کردند. امّا ۳۶ ساعت بعد مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند؛ موشک‌های حزب‌الله لبنان اسرائیل را رو به نابودی برد.

,

وی ادامه داد: تمام کشورهای دنیا میزان قدرت جمهوری اسلامی ایران را می‌دانند امّا این جنگ نظامی علیه ایران تنها جنگ تبلیغاتی است؛ برخی از افراد داخل کشور به جنگ نظامی امریکا علیه ایران دامن می‌زنند که یا اطلاعات کافی ندارد و یا تفکرات منفی دارند.

,

امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان تأکید کرد: این‌که دشمن با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ مستقیم نمی‌شود واقعیت است، امّا یک موقع هم دیوانگی کرد که ما باید مانند همیشه آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات را داشته باشیم.

,
 
,

محمود بابایی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:

جریانات غربگرا تکمیل کننده پازل دشمن در جنگ روانی هستند

,

محمود بابایی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:

, محمود بابایی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:, محمود بابایی،‌ کارشناس مسائل سیاسی:,

جریانات غربگرا تکمیل کننده پازل دشمن در جنگ روانی هستند

, جریانات غربگرا تکمیل کننده پازل دشمن در جنگ روانی هستند,

محمود بابایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به القاء جنگ آمریکا علیه ایران توسط جریانات غربگرا گفت:در خصوص سیاست داخلی آمریکا باید بین آن چیزی که در داخل دیده می شود وآن مسائلی که در ظاهر وجود دارد تفکیک قائل شویم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواهان و حتی در کاخ سفید وجود دارد، عنوان کرد: ترامپ فردی است که به عنوان فردی که کارهای غیر عاقلانه انجام میدهد شناخته می شود و این اقدام ممکن است حتی در سیاست خارجه این دولت دیده نشده باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به اینکه  از این اقدام به عنوان استراتژی مرد و راننده دیوانه یاد می شود، تصریح کرد: آنچه که باید توجه داشته باشیم این است که باطن استراتژی آمریکا مسئله ای واحد بوده است و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون این موضوع وجود داشته است .

بابایی ادامه داد: بر همین اساس آنها به دنبال این هستند که استراتژی ترس را به وجود آوردند و برای عملیاتی کردن اهداف خود تبلیغات می کنند.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که انجام اقدام نظامی دور از ذهن است، تصریح کرد: چرا که تهدیدات سختی که هم اکنون صورت می گیرد اکثرا عملیاتی نیست و بیشتر به جهت ترساندن و ایجاد جنگ روانی است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: چنانچه جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد در قالب جنگ های متعارف تعریف نمی شود و این رخ داد در قالب جنگ ها نامتقارن است که در این نوع جنگ مولفه های خاصی وجود دارد که یکی از این مولفه ها این است اهداف آن کوچک و زود گریز هستند و انتخاب اهداف بزرگ برای آنان نقطه ضعف است.

بابایی گفت: اختلاف نظر در کشور وجود دارد و با توجه به اینکه کشوری هستیم که سردمدار دموکراسی و مردم سالاری هستیم این اعتقاد را داریم که نظرات باید بیان شود؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بین نمود بیرونی و بود درونی مان تفکیک قائل شویم.

وی اظهار کرد: اگر جای نمود بیرونی و بود دورنی عوض شود خیلی مشکل ساز خواهد شد و به نوعی ما را برای رساندن به اهدافمان کمک نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر در داخل کشور وارد حیطه ای شویم و نمود بیرونی به گونه ای شکل گیرد که داخل کشور اختلاف نظر وجود دارد و گروهی ترسیده باشند و کار غیر عاقلانه ای را انجام دهند؛ این مسئله نمی تواند تأمین کننده اهداف و منافع سیاست خارجی ما باشد.

بابایی ابراز کرد: برگ برنده ما در سیاست داخلی و خارجی به عهده دفاعی ما است که در این زمینه دست برتر داریم و نقطه ضعف ما در بعد روانی و افکار عمومی جامعه است که به راحتی می توانند جهت دهی داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: عملیات دشمن در حیطه القاء جنگ آمریکا و ایران بیشتر جنبه روانی دارد که بیشتر  استفاده از رسانه و ابزار اطلاعاتی برای تأثیر گذاشتن بر جامعه است و تمامی کارشناسان ما  باید به این مسئله توجه داشته  و تحلیل درستی از رفتارهای دشمن داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر تحلیل درست و دقیقی از رفتارهای دشمن نداشته باشیم ؛ قطعه ای از پازل دشمن که تکمیل کننده خواسته آنهاست خواهیم بود و دقیقا در پازل اتفاقات اخیر که نگاه کنیم دشمن به قطعه ای مفقود نیاز دارد که تکمیل کننده پازل باشد تا ترس را القاء و از جنگ روانی داخل حمایت کند.

 

آیت الله کعبی، عضو خبرگان رهبری:

برخی افراد یا جریان‌ها در نقشه و پازل دوگانه دشمن بازی نکنند/ تمرکز دشمن بر نا امیدکردن مردم است

آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به القای جنگ از سوی برخی افراد ترسو در کشور، اظهار داشت: در مواجهه با دشمنان اسلام و ایران و انقلاب اسلامی و در راس آنها آمریکا و صهیونیست باید مقابله فعالانه، مبتکرانه، امیدوارانه، شجاعانه و مدبرانه داشته باشیم.

وی ادامه داد:  منظور از مواجهه فعال این است که برخوردهای ایذایی دشمن و ادبیات جنگ روانی دشمن نباید نخبگان و فعالان رسانه و آحاد مردم را دچار انفعال کند بلکه مسیر خودسازی ، جامعه پردازی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی در برنامه گام دوم  و برنامه تاکید بر رونق تولید را با اقتدار پیش ببریم و با ابتکار عمل بتوانیم با مواجهه با دشمنان موانع را پشت سر بگذاریم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دوگانه دشمنان، افزود: دوگانه ای که دشمنان ساخته اند به نام جنگ یا مذاکره ؛ برگ قدیمی دشمنان است و ملت ایران در این 40سال نشان داده است که نه اهل جنگ و نه اهل انفعال و مذاکره با دشمن است بلکه بین جنگ و مذاکره راه مقاومت و راه پیشرفت و استحکام درون زار را با شجاعت پیش می برد.

وی ابراز داشت:  در مواجهه با دشمن باید ضمن حفظ آمادگی و قدرت بازدارندگی دفاعی و تهدید زدایی با استحکام درونی و آمادگی دفاعی در نقشه و پازل دشمن بازی نکنند و همینطور برخی افراد یا جریان ها هم در این پازل بازی نکنند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه این دوگانه جنگ و مذاکره نقشه دشمن است، عنوان داشت: دشمن بر روی ناامید کردن مردم تمرکز دارد و ارائه تحلیل بد از شرایط و تغییر محاسبات مسئولان از اهداف آنها می باشد.

وی خاطرنشان کرد:  در مواجهه با دشمن باید واقعیت های میدان و قدرت های ذاتی جمهوری اسلامی و ضعف های آمریکایی ها را  دید چرا که ایران می تواند تهدیدهای دشمنان را به فرصت پیشرفت و فرصت برون رفت از مشکلات داخلی تبدیل کند.

 

علی سهیلی، کارشناس مسائل سیاسی:

نام جنگ را می آورند تا ترسوهای داخل راضی به مذاکره شوند

علی سهیلی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به شایعات مطرح شده جریان غربگرا در خصوص احتمال وقوع جنگ نظامی در کشور اظهار کرد: اگرچه آمریکا به دنبال این است که به هر شکل ممکن به منافع و اهداف خود دست پیدا کند اما هیچگاه این اجازه را به خود نخواهد داد که وارد جنگ نظامی با ایران شود چرا که در این صورت شکست او قطعی است.

وی افزود: امروز بیش از آنکه دعوا بر سر جنگ باشد، بر سر مذاکره است و مصداق این مذاکره چیزی جز برجام نیست؛ در این راستا تلاشهای بسیار زیادی صورت می گیرد تا برجامی که عملا چیزی از آن باقی نمانده و هیچ منافعی برای ما نداشته احیا شده و مذاکرات ادامه پیدا کند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مسئولین و رسانه های آمریکایی به صورت خیلی زیرکانه می خواهند از جنگ افروزی برائت جسته و تمام تقصیرها را متوجه ایران کنند، این در حالی است که از هزاران کیلومتر آنطرف تر نیروها و ناو هواپیما بر خود را وارد منطقه کرده اند؛ دقیقا همین مساله سبب می شود یک سری انسانهای راحت طلب و ترسو، منافع خود را در خطر دیده و به دست و پا بیفتند.

سهیلی تاکید کرد: سفره بزرگ این افراد که حاصل کوچک شدن سفره مردم است با وقوع جنگ احتمالی آسیب خواهد دید، لذا تمام تلاش خود را می کنند تا با ایجاد رعب و وحشت نسبت به جنگ، از ترس مردم کاسبی کرده و نظام را وادار به ادامه برجام و مذاکره با آمریکا کنند؛ چرا که ضرب العجل ایران برای اروپا و آمریکا به معنی پایان برجام است.

وی اذعان کرد: متاسفانه رگه های این تفکر در اعضای شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه مقننه و قوه مجربه دیده می شود

این فعال سیاسی و فرهنگی تبیین کرد: البته عرصه اقتصادی از جمله مواردی است که نفوذی های داخل سعی دارند با بزرگنمایی عنوان جنگ نظامی، حواس مردم را نسبت به آن پرت کرده و آنها را به همین وضعیت آشفته معیشت راضی کنند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمام تلاش دشمن در جهت مرعوب کردن اراده ملت ایران است خاطرنشان کرد: آمریکا تمام روشهای ممکن برای شکست دادن این ملت و نظام را به کار گرفته اما هر بار چیزی جز شکست نصیب او نشده است؛ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در نهایت عزتمندی است و اگر مشکلات فعلی را با شجاعت پشت سر بگذاریم، پیروز همیشگی میدان نبرد حق علیه باطل خواهیم بود.

 

ابراهیم نجفی، کارشناس سیاسی:

ملت ایران باید با سرعت حقوق از دست رفته خود را استیفاء کند/عقب ماندگی های ناشی از برجام باید جبران شود

,

محمود بابایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به القاء جنگ آمریکا علیه ایران توسط جریانات غربگرا گفت:در خصوص سیاست داخلی آمریکا باید بین آن چیزی که در داخل دیده می شود وآن مسائلی که در ظاهر وجود دارد تفکیک قائل شویم.

, راه آرمان,

وی با بیان اینکه اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواهان و حتی در کاخ سفید وجود دارد، عنوان کرد: ترامپ فردی است که به عنوان فردی که کارهای غیر عاقلانه انجام میدهد شناخته می شود و این اقدام ممکن است حتی در سیاست خارجه این دولت دیده نشده باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به اینکه  از این اقدام به عنوان استراتژی مرد و راننده دیوانه یاد می شود، تصریح کرد: آنچه که باید توجه داشته باشیم این است که باطن استراتژی آمریکا مسئله ای واحد بوده است و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون این موضوع وجود داشته است .

,

بابایی ادامه داد: بر همین اساس آنها به دنبال این هستند که استراتژی ترس را به وجود آوردند و برای عملیاتی کردن اهداف خود تبلیغات می کنند.

,

وی با بیان اینکه واقعیت این است که انجام اقدام نظامی دور از ذهن است، تصریح کرد: چرا که تهدیدات سختی که هم اکنون صورت می گیرد اکثرا عملیاتی نیست و بیشتر به جهت ترساندن و ایجاد جنگ روانی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: چنانچه جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد در قالب جنگ های متعارف تعریف نمی شود و این رخ داد در قالب جنگ ها نامتقارن است که در این نوع جنگ مولفه های خاصی وجود دارد که یکی از این مولفه ها این است اهداف آن کوچک و زود گریز هستند و انتخاب اهداف بزرگ برای آنان نقطه ضعف است.

,

بابایی گفت: اختلاف نظر در کشور وجود دارد و با توجه به اینکه کشوری هستیم که سردمدار دموکراسی و مردم سالاری هستیم این اعتقاد را داریم که نظرات باید بیان شود؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بین نمود بیرونی و بود درونی مان تفکیک قائل شویم.

,

وی اظهار کرد: اگر جای نمود بیرونی و بود دورنی عوض شود خیلی مشکل ساز خواهد شد و به نوعی ما را برای رساندن به اهدافمان کمک نخواهد کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر در داخل کشور وارد حیطه ای شویم و نمود بیرونی به گونه ای شکل گیرد که داخل کشور اختلاف نظر وجود دارد و گروهی ترسیده باشند و کار غیر عاقلانه ای را انجام دهند؛ این مسئله نمی تواند تأمین کننده اهداف و منافع سیاست خارجی ما باشد.

,

بابایی ابراز کرد: برگ برنده ما در سیاست داخلی و خارجی به عهده دفاعی ما است که در این زمینه دست برتر داریم و نقطه ضعف ما در بعد روانی و افکار عمومی جامعه است که به راحتی می توانند جهت دهی داشته باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: عملیات دشمن در حیطه القاء جنگ آمریکا و ایران بیشتر جنبه روانی دارد که بیشتر  استفاده از رسانه و ابزار اطلاعاتی برای تأثیر گذاشتن بر جامعه است و تمامی کارشناسان ما  باید به این مسئله توجه داشته  و تحلیل درستی از رفتارهای دشمن داشته باشند.

,

وی اظهار کرد: اگر تحلیل درست و دقیقی از رفتارهای دشمن نداشته باشیم ؛ قطعه ای از پازل دشمن که تکمیل کننده خواسته آنهاست خواهیم بود و دقیقا در پازل اتفاقات اخیر که نگاه کنیم دشمن به قطعه ای مفقود نیاز دارد که تکمیل کننده پازل باشد تا ترس را القاء و از جنگ روانی داخل حمایت کند.

,

 

,

آیت الله کعبی، عضو خبرگان رهبری:

,

آیت الله کعبی، عضو خبرگان رهبری:

, آیت الله کعبی، عضو خبرگان رهبری:,

برخی افراد یا جریان‌ها در نقشه و پازل دوگانه دشمن بازی نکنند/ تمرکز دشمن بر نا امیدکردن مردم است

, برخی افراد یا جریان‌ها در نقشه و پازل دوگانه دشمن بازی نکنند/ تمرکز دشمن بر نا امیدکردن مردم است,

آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به القای جنگ از سوی برخی افراد ترسو در کشور، اظهار داشت: در مواجهه با دشمنان اسلام و ایران و انقلاب اسلامی و در راس آنها آمریکا و صهیونیست باید مقابله فعالانه، مبتکرانه، امیدوارانه، شجاعانه و مدبرانه داشته باشیم.

وی ادامه داد:  منظور از مواجهه فعال این است که برخوردهای ایذایی دشمن و ادبیات جنگ روانی دشمن نباید نخبگان و فعالان رسانه و آحاد مردم را دچار انفعال کند بلکه مسیر خودسازی ، جامعه پردازی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی در برنامه گام دوم  و برنامه تاکید بر رونق تولید را با اقتدار پیش ببریم و با ابتکار عمل بتوانیم با مواجهه با دشمنان موانع را پشت سر بگذاریم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دوگانه دشمنان، افزود: دوگانه ای که دشمنان ساخته اند به نام جنگ یا مذاکره ؛ برگ قدیمی دشمنان است و ملت ایران در این 40سال نشان داده است که نه اهل جنگ و نه اهل انفعال و مذاکره با دشمن است بلکه بین جنگ و مذاکره راه مقاومت و راه پیشرفت و استحکام درون زار را با شجاعت پیش می برد.

وی ابراز داشت:  در مواجهه با دشمن باید ضمن حفظ آمادگی و قدرت بازدارندگی دفاعی و تهدید زدایی با استحکام درونی و آمادگی دفاعی در نقشه و پازل دشمن بازی نکنند و همینطور برخی افراد یا جریان ها هم در این پازل بازی نکنند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه این دوگانه جنگ و مذاکره نقشه دشمن است، عنوان داشت: دشمن بر روی ناامید کردن مردم تمرکز دارد و ارائه تحلیل بد از شرایط و تغییر محاسبات مسئولان از اهداف آنها می باشد.

وی خاطرنشان کرد:  در مواجهه با دشمن باید واقعیت های میدان و قدرت های ذاتی جمهوری اسلامی و ضعف های آمریکایی ها را  دید چرا که ایران می تواند تهدیدهای دشمنان را به فرصت پیشرفت و فرصت برون رفت از مشکلات داخلی تبدیل کند.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

علی سهیلی، کارشناس مسائل سیاسی:

, علی سهیلی، کارشناس مسائل سیاسی:,

نام جنگ را می آورند تا ترسوهای داخل راضی به مذاکره شوند

, نام جنگ را می آورند تا ترسوهای داخل راضی به مذاکره شوند,

علی سهیلی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به شایعات مطرح شده جریان غربگرا در خصوص احتمال وقوع جنگ نظامی در کشور اظهار کرد: اگرچه آمریکا به دنبال این است که به هر شکل ممکن به منافع و اهداف خود دست پیدا کند اما هیچگاه این اجازه را به خود نخواهد داد که وارد جنگ نظامی با ایران شود چرا که در این صورت شکست او قطعی است.

, صبح توس,

وی افزود: امروز بیش از آنکه دعوا بر سر جنگ باشد، بر سر مذاکره است و مصداق این مذاکره چیزی جز برجام نیست؛ در این راستا تلاشهای بسیار زیادی صورت می گیرد تا برجامی که عملا چیزی از آن باقی نمانده و هیچ منافعی برای ما نداشته احیا شده و مذاکرات ادامه پیدا کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مسئولین و رسانه های آمریکایی به صورت خیلی زیرکانه می خواهند از جنگ افروزی برائت جسته و تمام تقصیرها را متوجه ایران کنند، این در حالی است که از هزاران کیلومتر آنطرف تر نیروها و ناو هواپیما بر خود را وارد منطقه کرده اند؛ دقیقا همین مساله سبب می شود یک سری انسانهای راحت طلب و ترسو، منافع خود را در خطر دیده و به دست و پا بیفتند.

,

سهیلی تاکید کرد: سفره بزرگ این افراد که حاصل کوچک شدن سفره مردم است با وقوع جنگ احتمالی آسیب خواهد دید، لذا تمام تلاش خود را می کنند تا با ایجاد رعب و وحشت نسبت به جنگ، از ترس مردم کاسبی کرده و نظام را وادار به ادامه برجام و مذاکره با آمریکا کنند؛ چرا که ضرب العجل ایران برای اروپا و آمریکا به معنی پایان برجام است.

,

وی اذعان کرد: متاسفانه رگه های این تفکر در اعضای شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه مقننه و قوه مجربه دیده می شود

,

این فعال سیاسی و فرهنگی تبیین کرد: البته عرصه اقتصادی از جمله مواردی است که نفوذی های داخل سعی دارند با بزرگنمایی عنوان جنگ نظامی، حواس مردم را نسبت به آن پرت کرده و آنها را به همین وضعیت آشفته معیشت راضی کنند.

,

وی در پایان ضمن بیان اینکه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمام تلاش دشمن در جهت مرعوب کردن اراده ملت ایران است خاطرنشان کرد: آمریکا تمام روشهای ممکن برای شکست دادن این ملت و نظام را به کار گرفته اما هر بار چیزی جز شکست نصیب او نشده است؛ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در نهایت عزتمندی است و اگر مشکلات فعلی را با شجاعت پشت سر بگذاریم، پیروز همیشگی میدان نبرد حق علیه باطل خواهیم بود.

,

 

,

ابراهیم نجفی، کارشناس سیاسی:

, ابراهیم نجفی، کارشناس سیاسی:,

ملت ایران باید با سرعت حقوق از دست رفته خود را استیفاء کند/عقب ماندگی های ناشی از برجام باید جبران شود

, ملت ایران باید با سرعت حقوق از دست رفته خود را استیفاء کند/عقب ماندگی های ناشی از برجام باید جبران شود,

ابراهیم نجفی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با سایت هرمز اظهار کرد: در صورتی که همه عالم می داند که اگر آمریکا و غرب لحظه ای توان درگیری نظامی با ایران را داشت یا حتی احتمال کمترین موفقیت در جنگ داشتند قطعا با ما وارد جنگ می شدند.اما چون به اذعان کارشناسان نظامی خودشان، ورود به  جنگ با ایران بسیار وحشتناک توصیف می شد مجبور به آمدن سرمیز مذاکره شدند.

نجفی عنوان کرد: دولت آقای روحانی با هدف رای آوردن گام در مسیر برجام نهاد که به قول خود او سراسر باخت، باخت بود و برجام که دولت اوباما امضا شد سکوی پرشی برای ترامپ گردید و رییس جمهور فعلی آمریکا با علم براینکه برجام بهترین قرارداد در تاریخ آمریکاست که بنابه اظهار خودشان هم انرژی هسته ای ایران را یکجا مهار نمود و هم جلوی پیشرفتهای علمی شگرف ایران را سدکرد نمونه توضیحات ما سخنان هیلاری کلینتون وزیرخارجه اسبق آمریکاست که گفته ما ترسیدیم در دولت احمدی نژاد ایران به ابرتکنولوژیهای جهان تبدیل شود اما بابرجام و به وسیله حسن روحانی این پیشرفت را مهار و ایران را کنترل نمودیم.

وی تصریح کرد:حال با گذشت شش سال از آغاز آن مذاکرات، دولتی که مدعی بود هرگز به عقب باز نمی گردد مجبور به تجدیدنظر و برگشت به مواضع قبلی، آن هم بعداز خسارات زیاد شده به راستی در این چندسال چه گذشت، قرار بود چه وضعیتی ایجاد کنیم، اکنون در چه وضعیتی هستیم و واقعیت ها پیش روی ماست.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان اضافه کرد: در این سال ها با پذیرفتن شرایطی که واقعا عزت نظام و ملت ما را زیر سئوال بود و قرار بود در ازای دادن این عزت و تحمل انواع نارواهای که از سوی جریان لیبرال و غربگرا در کشور، به نیروهای انقلابی نسبت داده شد و با وارد کردن انواع فشارهای اقتصادی به ملت که بی سابقه قلمداد می شود با امضا برجام همین فشار به ویژه فشاراقتصادی، نبود بیکاری، تورم و نگرانی از میان جامعه رخت بربندد.

نجفی گفت: متاسفانه آمریکایی ها و اروپایی ها با تقسیم وظایف در این چندساله هر روز با زدن زیر تعهدات خود دولت ما را به سخره گرفتند و در داخل کشور هم یک عده نفوذی با ایجاد موج در بازار ارز، اختلاس های سرپایی و احتکار کالاهای و تعطیلی کارخانه ها هر روز زخم ملت را تازه کردند به طوریکه ملت را از کرده خود پشیمان نمودند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا یک سال قبل با خروج از برجام عملا به همه قواعد بین المللی خندید و دولت ما به جای تجدیدنظر فوری، برجام را به امید اروپائیان ادامه داد، افزود: حال که دولت ما چاره ای جز برگشت به مواضع درست قبلی نظام ندارد هرکدام از بازیگران، نقشی را درحال بازی کردن هستند که آمریکا با اعزام ناوجنگی به خلیج فارس سایه جنگ را تبلیغ می نماید و اروپائیان هم به جای پاسخگو بودن در مقابل تعهدات عمل نکرده خود درصدد توصیه به ماندن در برجام هستند. و یک عده ترسو، منافق و وابسته به غرب در داخل کشور، ما را در ازای برگشت به حقوق مسلم خود ازجنگ می ترسانند.

کارشناس سیاسی هرمزگان ادامه داد: واقعیت پیش روی ما این است که همه نیروها در کشور به این نتیجه رسیده اند که اعتماد به آمریکا و غرب اشتباه محض است و تنها راه پیش روی ما تکیه بر توان داخلی و عدم اعتماد به بیگانه است همان نسخه ای که قبلا و در سنوات گذشته هم حضرت امام خمینی(ره) و هم مقام عظمای ولایت رهبری بارها گوشزد نموده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به سرعت حقوق از دست رفته خود را استیفاء نموده و در جهت دفع عقب ماندگی های ناشی از برجام باشیم که لازم است با توجه و تحلیل شرایط چهارگانه نظامی،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی آینده کشور خود را آن طور که خود می خواهیم نه دیگران رقم بزنند.

,

ابراهیم نجفی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با سایت هرمز اظهار کرد: در صورتی که همه عالم می داند که اگر آمریکا و غرب لحظه ای توان درگیری نظامی با ایران را داشت یا حتی احتمال کمترین موفقیت در جنگ داشتند قطعا با ما وارد جنگ می شدند.اما چون به اذعان کارشناسان نظامی خودشان، ورود به  جنگ با ایران بسیار وحشتناک توصیف می شد مجبور به آمدن سرمیز مذاکره شدند.

, هرمز,

نجفی عنوان کرد: دولت آقای روحانی با هدف رای آوردن گام در مسیر برجام نهاد که به قول خود او سراسر باخت، باخت بود و برجام که دولت اوباما امضا شد سکوی پرشی برای ترامپ گردید و رییس جمهور فعلی آمریکا با علم براینکه برجام بهترین قرارداد در تاریخ آمریکاست که بنابه اظهار خودشان هم انرژی هسته ای ایران را یکجا مهار نمود و هم جلوی پیشرفتهای علمی شگرف ایران را سدکرد نمونه توضیحات ما سخنان هیلاری کلینتون وزیرخارجه اسبق آمریکاست که گفته ما ترسیدیم در دولت احمدی نژاد ایران به ابرتکنولوژیهای جهان تبدیل شود اما بابرجام و به وسیله حسن روحانی این پیشرفت را مهار و ایران را کنترل نمودیم.

,

وی تصریح کرد:حال با گذشت شش سال از آغاز آن مذاکرات، دولتی که مدعی بود هرگز به عقب باز نمی گردد مجبور به تجدیدنظر و برگشت به مواضع قبلی، آن هم بعداز خسارات زیاد شده به راستی در این چندسال چه گذشت، قرار بود چه وضعیتی ایجاد کنیم، اکنون در چه وضعیتی هستیم و واقعیت ها پیش روی ماست.

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان اضافه کرد: در این سال ها با پذیرفتن شرایطی که واقعا عزت نظام و ملت ما را زیر سئوال بود و قرار بود در ازای دادن این عزت و تحمل انواع نارواهای که از سوی جریان لیبرال و غربگرا در کشور، به نیروهای انقلابی نسبت داده شد و با وارد کردن انواع فشارهای اقتصادی به ملت که بی سابقه قلمداد می شود با امضا برجام همین فشار به ویژه فشاراقتصادی، نبود بیکاری، تورم و نگرانی از میان جامعه رخت بربندد.

,

نجفی گفت: متاسفانه آمریکایی ها و اروپایی ها با تقسیم وظایف در این چندساله هر روز با زدن زیر تعهدات خود دولت ما را به سخره گرفتند و در داخل کشور هم یک عده نفوذی با ایجاد موج در بازار ارز، اختلاس های سرپایی و احتکار کالاهای و تعطیلی کارخانه ها هر روز زخم ملت را تازه کردند به طوریکه ملت را از کرده خود پشیمان نمودند.

,

وی با بیان اینکه دولت آمریکا یک سال قبل با خروج از برجام عملا به همه قواعد بین المللی خندید و دولت ما به جای تجدیدنظر فوری، برجام را به امید اروپائیان ادامه داد، افزود: حال که دولت ما چاره ای جز برگشت به مواضع درست قبلی نظام ندارد هرکدام از بازیگران، نقشی را درحال بازی کردن هستند که آمریکا با اعزام ناوجنگی به خلیج فارس سایه جنگ را تبلیغ می نماید و اروپائیان هم به جای پاسخگو بودن در مقابل تعهدات عمل نکرده خود درصدد توصیه به ماندن در برجام هستند. و یک عده ترسو، منافق و وابسته به غرب در داخل کشور، ما را در ازای برگشت به حقوق مسلم خود ازجنگ می ترسانند.

,

کارشناس سیاسی هرمزگان ادامه داد: واقعیت پیش روی ما این است که همه نیروها در کشور به این نتیجه رسیده اند که اعتماد به آمریکا و غرب اشتباه محض است و تنها راه پیش روی ما تکیه بر توان داخلی و عدم اعتماد به بیگانه است همان نسخه ای که قبلا و در سنوات گذشته هم حضرت امام خمینی(ره) و هم مقام عظمای ولایت رهبری بارها گوشزد نموده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: ما باید به سرعت حقوق از دست رفته خود را استیفاء نموده و در جهت دفع عقب ماندگی های ناشی از برجام باشیم که لازم است با توجه و تحلیل شرایط چهارگانه نظامی،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی آینده کشور خود را آن طور که خود می خواهیم نه دیگران رقم بزنند.

,

 

,

میثم معافی، کارشناس مسائل استراتژیک:

فهم درست از دشمن، مقدمه آرایش جنگی است/ لزوم تشکیل قرارگاه جنگ روانی در کشور

,

میثم معافی، کارشناس مسائل استراتژیک:

, میثم معافی، کارشناس مسائل استراتژیک:,

فهم درست از دشمن، مقدمه آرایش جنگی است/ لزوم تشکیل قرارگاه جنگ روانی در کشور

, فهم درست از دشمن، مقدمه آرایش جنگی است/ لزوم تشکیل قرارگاه جنگ روانی در کشور,

میثم معافی در گفت‌وگو با بلاغ، در پاسخ به این سوال که آیا اکنون آرایش جنگی گرفته‌ایم یا خیر، اظهار کرد: در درجه نخست باید به خودمان مراجعه کنیم که خودمان آرایش جنگی داریم یا خیر به شکلی که اساسا در وجود خود بعد از فرمان فرمانده نظام حس کردیم که باید تغییری در برنامه‌های عادی خود داشته باشیم یا خیر.

وی رسیدن به این مرحله را لازمه ایجاد آرایش جنگی و جهادی به لحاظ اجتماعی دانست و افزود: درسالگرد برجام، همان برجامی که همه فکر می‌کردند یک معامله و یک بیزینس بسیار خوب برای اقتصاد ایران به منظور ورود به باشگاه تاجران جهان است، رهبری فرمود که همه باید آرایش جنگی بگیرند که پیام این جمله عادی نیست بلکه پیام مهم و راهبردی برای آینده امنیت ملی و اقتصاد ملی دارد که در مخاطره بوده و باید آرایش سیاسی‌ و اقتصادی، جنگی شود.

این کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: رهبری دریک سخنرانی 46دقیقه‌ای 41 بار از واژه دشمن استفاده کرد و این بدین معنا است که در نخستین گام برای ایجاد آرایش جنگی باید نگاه خود و جهان‌بینی سیاسی و تحلیلی خود را تغییر داده و تجدید نظر کنیم که ما با دشمن طرف هستیم نه رقیب تجاری.

وی اولین مرحله آرایش جنگی گرفتن را فهم درست از دشمن خواند و گفت: اولین مرحله جنگی شدن این است که بدانیم دشمن، دشمن است و دچار آفت تحلیلی انحرافی دشمن خوب و دشمن بد یا اوبامای خوب و ترامپ بد، اروپای خوب و آمریکای بد و این دست دوگانه‌های متوهمانه نشویم.

این سیاست‌پژوه یادآور شد: عزیزی درکتاب خاطرات خود نوشت که من هیچ گاه از واژه دشمن استفاده نمی‌کنم درحالی که این جمله یک هدیه خوب برای دشمنی که طرف مقابلش نمی‌داند آنکه روبروی اوست دشمن است نه تاجر به شمار می‌آید.

معافی در ادامه به تبیین پیش‌نیازهای آرایش جنگی پرداخت و تصریح کرد: سهم سه گانه دولت البته به معنای عام، دشمن و مردم در یک کارگروه ملی متشکل از متخصصان عالی‌رتبه باید درحوزه مشکلات و چالش‌های اقتصادی شکل گیرد و به عنوان وحدت رویه تحلیلی و تخصصی ملی مشخص شود.

وی افزود: این تقسیم سه گانه به معنای این نیست که ما مشکلات را به گردن این سه بی‌اندازیم بلکه سهمیه عبور از مشکلات است که باید مشخص شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نباید سهم دشمن را بیش از آنچه که هست تصور کنیم، نباید سهم و ظرفیت ملت را نادیده گرفته و نباید مسئولان با انداختن مشکلات به گردن گزینه اول و دوم ازمسئولیت حل مشکلات شانه خالی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: براساس تحلیل اطلاعات و اذعان همه تحلیل‌گران و اقتصاددانان برجسته داخلی مطلع باید گفت سهم دشمن در بوجود آمدن چالش‌های اقتصادی هرآنچه که باشد به اندازه‌ای نیست که نتوان از آن عبور کرد.

وی گفت: باید از مانع عبور کرد نه اینکه با مذاکرات فرسایشی پشت مانع درجا بزنیم بلکه باید با تعریف اقتصاد مبارزاتی که همان اقتصاد مقاومتی است به جای اقتصاد مذاکراتی از مانع پرش داشت که اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد ملی رونق تولید، توجه و اعتماد به جوانان غیور، متخصص و توانمند و درواقع همان اقتصاد منهای نفت است.

معافی با تأکید بر اینکه حدود 80 درصد از اقتصاد امروز دنیا اقتصاد دانش بنیان است، اظهار کرد: باید ایران اسلامی با استعداد بی‌نظیر جوانان و پیشرفت‌های ثابت شده از اقتصاد منبع‌محور که اقتصاد سنتی قاجاری است کاملاً فاصله بگیرد و یکی از نقاط ضعف استراتژیک نظام در حوزه مدیریت اقتصادی که دشمن امروز درحال سوء استفاده از آن بوده همین آفتی به نام نفت است.

وی افزود: پرونده هسته‌ای باید سریعاً از وزارت امور خارجه به شورای عالی امنیت ملی منتقل شود چراکه اساساً باتوجه به فرمان رهبری از این به بعد خسارت بزرگی علیه منافع ملی ما است که فکر کنیم موضوع هسته‌ای سیاسی و دیپلماتیک است بلکه تبدیل یه منازعه جدی آن هم نزاع با شیطان بزرگ و شیطانک‌های پیرامون آن شده است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: مواضع مسئولان نظام باید تابع وحدت رویه‌ای باشد که از یک اتاق فکر مشترک که همان شورای عالی امنیت ملی است شکل بگیرد، تفرق و تکثر در تحلیل‌ها آفت بزرگی برای هر عملیات و هر جنگی است مانند اینکه چند فرمانده چند دستور متفاوت به یک لشکر بدهند که طبیعی است هیچکدام عملیاتی نخواهد شد.

وی خواستار ورود نیروهای امنیتی نظام درحوزه اقتصاد به یک رویکرد امنیتی شد و ادامه داد: قوه قضائیه باید اقدامات خود در مبازره با مفسد را تشدید کند، مفسد اقتصادی در حکم ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادی در لباس خودی و در لشکرخودی است و فکر می‌کنیم که خودی است ولی اصلاً خودی نبوده بلکه نفوذی است.

معافی خواستار افزایش سهم مردم در امور شد و تصریح کرد: مردم باید سهم خود را با وحدت ظرفیت ملی مثل آنچه که در واقعه اخیر سیل ایجاد شد بسیار جانانه و دشمن‌شکن بود مخصوصاً با توجه به اقشار آسیب‌پذیر یعنی تهیدستان و محرومان مظلوم بیشتر کرده و با کمک به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و دیگر نهادها به داد محرومان برسند.

وی افزود: بخش بسیار مهم که توجه به آن سهم همه است این که نرم‌افزار جنگی در جنگ اقتصادی شبکه‌های اجتماعی و رسانه است، سخت‌افزاری به نام تحریم بدون نرم‌افزاری به نام رسانه نمی‌تواند اثرجنگی داشته باشد، بنابراین همه باید بدانند که رسانه در جنگ اقتصادی جنگ‌افزار است نه نرم‌افزار.

این استاد حوزه و دانشگاه لایک‌وار (جنگ لایک‌ها) را یک مسئله جدی در جنگ روانی برای مدیریت روانی ملت‌ها برشمرد و بیان کرد: این نبرد توسط دشمنان بشریت شکل می‌گیرد که متأسفانه این جنگ‌افزار مانند یک ذغال گداخته در دست 50 میلیون ایرانی قرار دارد و باید هوش استراتژیک داشت و از این بلیه مجازی غافل نشد.

وی گفت: جنگ اقتصادی یک جنگ غیرنظامی است و میدان جنگ غیرنظامی، نظامی نیست بنابراین باید سرداران فضای مجازی پای کار نظام بایستند و به تعبیری سلیمانی‌های رسانه قد علم کنند تا کاری شود کارستان.

معافی خواستار تشکیل قرارگاه جنگ روانی در سطح کشور شد و تأکید کرد: ایران صرفا نه فقط یک کشور بلکه یک نهضت بوده و اینکه هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است همچنین چون در سازش فقط ما هزینه می‌دهیم ولی درمقاومت، دشمن هم هزینه می‌دهد و هزینه دشمن بسیار بیشتر از ما خواهد بود بنابراین با مقاومت می‌توان تحریم‌ها را برداشت و نه با سازش.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سیدهادی میرحسینی، کارشناس مسائل سیاسی:

, سیدهادی میرحسینی، کارشناس مسائل سیاسی:,

حضور ناوامریکایی در خلیج فارس یک شوی عملیات روانی است/ انگلیس و امریکا ضرب شصت بچه های ما را در خلیج فارس تجربه کردند

, حضور ناوامریکایی در خلیج فارس یک شوی عملیات روانی است/ انگلیس و امریکا ضرب شصت بچه های ما را در خلیج فارس تجربه کردند , حضور ناوامریکایی در خلیج فارس یک شوی عملیات روانی است/ انگلیس و امریکا ضرب شصت بچه های ما را در خلیج فارس تجربه کردند ,

سیدهادی میرحسینی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری لنده گفت: امروزه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی به بالاترین سطح خود رسیده است به طوری که تمام نظام های جهان در معاهدات و معادلات خود جایی برای ایران محفوظ می گذارند چرا که ایران نقش تعیین کننده ای در منطقه خاورمیانه دارد.

, لنده,

وی افزود: القای جنگ با ایران در شرایطی که همه چیز خاورمیانه روی ماشه نیروهای مسلح ایران است و امریکایی ها به خوبی دست به اسلحه شدن ایران را در مبارزه با نیروهای تربیت شده خود یعنی داعش در سوریه و عراق به عینه مشاهده کردند یک بلف توخالی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: سال های سال است که امریکا با اعزام ناوهای جنگی خود به خلیج فارس در پی ایجاد رعب و وحشت در منطقه به خصوص ترساندن ایران است که نیروهای سپاه پاسداران به خوبی با دستگیری ملوانان انگلیسی وامریکایی به خوبی ضرب شصت خود را در خلیج فارس برای همه جهانیان به نمایش گذاشتند.

,

وی تاکیدکرد: در همین مسئله دستگیری ملوانان نظامی امریکایی در خلیج فارس تمام دنیا از اقتدار دفاعی ایران به خصوص نیروی دریایی سپاه شوکه شده بود که حتی خود امریکایی ها نیز این اقتدار را نشانه آمادگی 100درصدی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید ارزیابی کردند.

,

میر حسینی اظهارکرد: متاسفانه سناریوی برخی خودفروخته های داخلی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت در دل مردم برای ترس از جنگ با امریکا و سایر کشورها در منطقه نشان از ناتوانی و نادم بودن تفکرات مقاومت و روحیه جهادی آنان است چرا که ناتوانی خود را در اداره امور کشور در پشت چنین مسائلی مخفی می کنند.

,

وی تاکیدکرد: لازم است این مسئولان خوب بدانند که مسئولان نظامی و نیروهای مسلح ما تحت زعامت فرمانده کل قوا به خوبی موقعیت شناسی و آمادگی توان رزمی خود را می دانند و هرکجا لازم شد به موقع از توانمندی خود بدون شک استفاده خواهند کرد ولی شمای که پشت خیلی از جریانات سیاسی هستید که اینگونه فشار برگرده مردم سوار است باید فکر کار خودتان را کنید.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز مردم ما به خوبی می دانند که القاء جنگ نظامی، یک جنگ روانی فریبنده از سوی دشمن و برخی عوامل داخلی است که مردم  جنگ اقتصادی  را به فراموشی بسپارند.

,

وی خاطرنشان کرد: تفکر غربی برخی مدیران در بدنه ارشد مسئولیتی و ناکارآمدی آنان در مدیریت معیشت و تنظیم بازار و یک کلام جنگ اقتصادی باعث شد که مردم  تحت فشار ناکارآمدی آنان قرار بگیرند.   

,

میر حسینی گفت: برجام یک معاهده بین المللی بود ولی وقتی امریکا و ترامپ با هدف اجرای عملیات روانی بزرگ با توجه به دعواهای سیاسی داخلی امریکا از آن خارج شد شائبه اینکه ترامپ جنگ می خواهد نه برجام در ذهن‌ها حاکم شد که متاسفانه برخی ها در این سال خروج امریکا از برجام نیز دلشان به طور کل خالی شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر دشمن یک بزند ده تا خواهد خورد، لازم است به همه کسانی که از امریکا ترس دارند برسانیم که زمان بزن در رو گذشته است امروز ایران در بالاترین سطح آمادگی دفاعی است و مطمئن باشید کوچکترین خطای راهبردی را با طوفان پاسخ خواهد داد.

,

وی تاکیدکرد: سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دیروز در مجلس شورای اسلامی به خوبی و به درستی مواضع سپاه را در برابر هرگونه تهدید و جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگان مردم در مجلس تبین و تشریح کرده است که مجلس نیز از مواضع مقتدرانه سپاه حمایت کرده است.

,

میر حسینی گفت: اجرای عملیات روانی در قالب های مختلف اعم از جنگ نظامی، تحریم، معیشت مردم و هزارا برنامه دیگر بدون شک ماحصل ماه ها کار عملیات روانی است که بند به بند از سوی دشمن در حال اجرا است و بهتر است همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: همه باید آرایش جنگی بگیریم در همه موارد باید این آرایش را به درستی بگیریم تا همانند 40سال گذشته از مقطع زمانی خاص همانند گذشته به سلامت عبور کنیم.

,

 

,

فرامرز حسین‌پور، کارشناس مسائل سیاسی:

, فرامرز حسین‌پور، کارشناس مسائل سیاسی:,

سیاست توهمی ترس از جنگ برای به حاشیه بردن مشکلات اقتصادی است

, سیاست توهمی ترس از جنگ برای به حاشیه بردن مشکلات اقتصادی است , سیاست توهمی ترس از جنگ برای به حاشیه بردن مشکلات اقتصادی است ,

کارشناس و تحلیل گر دانشگاهی مسائل روز کشور در گفتگو با آوای ماغر از بی توجهی دولتمردان به مسائل اقتصادی و تاکید بی اساس برخی از این تیم بر سیاست توهمی ترس از جنگ و دادن امتیاز به دشمن، انتقاد کرد.

, , آوای ماغر,

فرامرز حسین پور تصریح کرد: این گونه نیست که مشکلات اقتصادی کشور ما به عنوان مشکل اول حال حاضر، قابل حل نباشد؛ بنده معتقدم دولتمردان برنامه مدونی برای حل آن ندارند.

,

وی افزود به یقین می گویم که سیاست‌های غلط تیم اقتصادی دولت و حتی خود رئیس جمهور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی کشور نیست.

,

 این کارشناس و تحلیل گر دانشگاهی اظهار داشت: همه می دانیم که در حال حاضر تورم کمر شکن وضعیت معیشت مردم ما را در حالت بحرانی قرار داد و نمودار قدرت خرید مردم با شیب بسیار تندی رو به کاهش است.

,

حسین پور گفت: شرایط کنونی کشور، رفتار دولتمردان و تحلیل کارشناسان همه نشان از تداوم افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم در سال جدید است که این به معنای رها کردن مشکلات اقتصادی از طرف تیم اقتصادی دولت است.

,

وی ادامه داد:زمزمه افزایش حامل های انرژی و قیمت سوخت از سوی دولت که در روزهای اخیر با مخالفت مردم از اجرای آن صرف نظر کردند، همچنان وجود دارد که اگر این اتفاق در سال جاری رخ دهد، روشن است که اقتصاد ما از وضع کنونی هم بدتر شود.

,

حسین پور تصریح کرد: با این اوصاف می بینیم که عده ای از حامیان دولت همچنان بر ناقوس توهم آمیز ترس از جنگ می کوبند تا وضعیت بحرانی اقتصاد کشور به حاشیه رود و به قولی کاسبان ترس بتوانند سیاست های خود در حوزه های دیگر را با حاشیه کمتر و به قیمت فشار به مردم، عملیاتی کنند.

,

وی گفت: کسانی که این توهم خائنانه را در کشور ترویج می دهند بدانند که سیستم دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارد و نیروهای مسلح ما با وحدت کامل آماده پاسخگویی به هر خطر احتمالی هستند.

,

این کارشناس و آگاه به مسائل روز کشور خاطرنشان کرد:ما در حوزه تجهیزات دفاعی نه تنها ابرقدرت منطقه بلکه از قدرت های برتر دنیا هستیم؛ بنابراین تنها یک موشک هود ما برای نابودی هر ناو پیشرفته ای در پهنه های آبی اطرف کشور کافی است و در زمینه احتمال جنگ هیچ واهمه ای نداریم.

,

حسین پور در پایان گفت: دولتمردان باید با تغییر اساسی در نگاه خود به اقتصاد،قطع امید از حمایت غرب و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، وضعیت اقتصاد کشور را بهبود دهند.

,

 

,

ابوالفضل فخرالاسلام، کارشناس مسائل سیاسی:

, ابوالفضل فخرالاسلام، کارشناس مسائل سیاسی:,

هزینه سازش در برابر استکبار بیشتر از ایستادگی است/ کاسبان ترس برای فرار از عملکرد ضعیف خود به دنبال دو قطبی جنگ و صلح است

, هزینه سازش در برابر استکبار بیشتر از ایستادگی است/ کاسبان ترس برای فرار از عملکرد ضعیف خود به دنبال دو قطبی جنگ و صلح است,

ابوالفضل فخرالاسلام کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دیار آفتاب گفت: در حالی که آمریکا از جنگ روانی احتمالی درگیری نظامی با ایران عقب‌نشینی کرده و حتی وزیر خارجه‌اش را برای اعلام این عقب‌نشینی و میانجی‌گری به عراق فرستاده است و علاوه بر آن ترامپ از ۱۲ شرط خودش نیز عقب‌نشینی صرف‌نظر و گفته است که ایران تنها قول دهد که سلاح هسته‌ای تولید نکند، با این وجود اصلاح‌طلبان ول‌ کن ماجرا نبوده و بر طبل جنگ می‌کوبند.

, , دیار آفتاب,

وی تصریح کرد: از روزنامه‌های زنجیره‌ای تا سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی گرفته تا سخنرانی‌ها همواره می‌خواهند حال و هوای کشور را جنگی نشان دهند.

,

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی اظهار کرد: اصلاح‌طلبان که با عملکرد نه‌چندان مطلوب دولت و نمایندگانشان در مجلس و شورای شهرها و روستاها به پایان خط رسیده‌اند، تلاش می‌کنند که فضای کشور را با این تبلیغات پوچ،  دوقطبی جنگ و صلح کرده و بر اساس نظریه کثیف عام البلوای حجاریان مردم را به کف خیابان‌ها بیاورند.

,

فخرالاسلام افزود: اگرچه این تبلیغات دروغین آنها در انتخابات سال ۹۶ تا حدودی جواب داد و با روی کار آمدن دوباره روحانی کشور را ۲۰ سال عقب برد، ولی بصیرت اکنون مردم و نتایج عملکرد آنها و فاش شدن یکی پس از دیگری دروغ‌ها و وعده‌های پوچ آنها دیگر اجازه انجام چنین حقه‌ای را به آنها نخواهد داد.

,

وی بیان کرد: ملت شجاع ایران به خوبی می‌دانند عقب‌نشینی از اهداف و آرمان‌های انقلاب و تن دادن به مذاکرات سازش نتیجه‌ای جز ذلت و خواری و نابودی ملت ایران نخواهد داشت و هر عاقلی می‌داند که هزینه سازش به‌مراتب بیشتر از ایستادگی در برابر استکبار است.

,

مدرس سیاسی استان مرکزی تصریح کرد: ملت غیور ایران عزیز باید بدانند که آمریکا جرأت و توان حمله نظامی علیه ایران را ندارد و ساده‌ترین دلیل این است که اگر این کار برای آن امکان داشت حتی یک روز هم تعلل و صبر نمی‌کردند.

,

فخرالاسلام خاطر نشان کرد: به ترسوها و غرب‌زده‌ها و آن‌هایی که می‌خواهند کشور و این ملت را به دامن استکبار سوق دهند توصیه می‌کنیم دست از خیانت بردارید و توبه کنید و مطمئن باشید ایران عزیز هر روز قدرتمندتر خواهد شد و اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

,

 

,

حسن‌هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه:

, حسن‌هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه:,

غربگرایان به دنبال القای فرضیه جنگ یا صلح هستند/ اعزام ناو هواپیمابر آمریکا برای باج گرفتن از کشورهای عربی است

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج‌فارس در چهارچوب ایجاد فضای ناامنی روانی در جامعه ایرانی قابل‌تجزیه و تحلیل است و ازآنجایی‌که ترامپ طی سه سال گذشته تمام راه‌های اعمال فشار به ایران را تجربه کرده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی افزود: قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران و در آخر اعزام ناو هواپیمابر «آبراهام لینکون»، همه و همه به دنبال ایجاد جو ناپایدار روانی در ایران است.

هانی زاده با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز تحت تأثیر عملیات روانی دشمنان قرار نمی‌گیرند گفت: آمریکا علاوه بر ایجاد موج ناپایدار روانی به دنبال باج‌گیری از کشورها عربی به بهانه تأمین امنیت منطقه و خلیج‌فارس است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ترامپ به همراه نخست‌وزیر اسرائیل و بن سلمان به دنبال پیاده‌سازی و اجرای «معامله قرن» هستند تا با اعمال فشارهای مختلف بر جمهوری اسلامی، ایران را وادار به پذیرش برجام های بعدی کنند.

وی با اشاره به اینکه غرب‌گرایان داخلی در کشور همواره به دنبال وادار کردن دولت‌مردان به تن دادن به خواسته‌های غربی‌ها است، تصریح کرد: قشر غرب‌گرا پیش‌ازاین در جریان تصویب برجام، با القای جو روانی جنگ و صلح توانست یک‌شبه برجام را به تصویب برساند و هم‌اکنون نیز به دنبال تکرار این اقدام هستند.

هانی زاده افزود: پس‌ازآن مشخص شد این برداشت اشتباهی بوده و برجام هیچ دست آوردی برای جمهوری اسلامی نداشته است ازاین‌رو باید فرمایش‌های رهبری مبنی بر اینکه«نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگی رخ خواهد داد» سرمشق سیاست‌های وزارت خارجه قرار گیرد.

, غربگرایان به دنبال القای فرضیه جنگ یا صلح هستند/ اعزام ناو هواپیمابر آمریکا برای باج گرفتن از کشورهای عربی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

هادی گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه:

, هادی گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه: ,

تقابل امروز ما با آمریکا تقابل اراده‌هاست/کشور نیازمند انقلابی‌گری و حرکت جهادی است

, تقابل امروز ما با آمریکا تقابل اراده‌هاست/کشور نیازمند انقلابی‌گری و حرکت جهادی است ,

هادی گودرزی در گفت‌و‌گو با اروم نیوز، با اشاره به هدف آمریکا و ایادی آن از آغاز عملیات روانی علیه ایران و بزرگ کردن شبح جنگ، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا و دنیای غرب یک مانع و سد محکمی است که می خواهند این سد را به هرطریقی از بین ببرند، در گذشته با ابزار سخت و جنگ نظامی که به شکست آن ها انجامید و یک بار با هجمه نرم پای میز مذاکره و با سیاست لبخند و پیام تبریک نوروزی.

وی افزود: برای مقابله با حربه های دشمن، کشور نیازمند انقلابی گری و حرکت های جهادی است و در این راستا مردم حرکت جهادگونه را تا به حال بارها و بارها انجام داده اند و مدیران نیز باید مدیریت جهادی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، تصریح کرد: در فرآیند پنچ گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی ما امروز در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم؛ دولت اسلامی باید مستقر شود و همه حرکت ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی، با بینش انقلابی و با عمل جهادی همگام شوند.

گودرزی، درباره عدم اعتماد به غرب و ایادی آن ها ابراز داشت: جنس تفکر غربی ها و نگاه آنها به دنیا با ما فرق می کند و ما در آموزه های دینی مان هم می بینیم که به عدم اعتماد به یهود و نصارا اشاره کرده و سرپرستی آن ها را به عنوان والی و حاکم نفی می کند، بنابراین اینکه تصور کنیم ما می توانیم با آنها یکی شویم، نه با توجه به اموزه های دینی، نه به طور ذاتی و جوهری و نه به صورت فیزیکی، این یکی شدن بین ما و نگاه غربی سرمایه داری امکان پذیر نیست و هرکجا این فکر به ذهنمان خطور کند که با دوستی با غرب، باحرف زدن با آنها، با سر یک میز شام نشستن با آنها و با دست دادن با آنها، معادله به نفع ما تمام خواهد شد، مساوی با خسارت است.

 وی، انحراف در نوع نگاه را از عوامل دلبستگی به غرب دانست و گفت: فاصله گرفتن از مبانی در طرز نگاه و طرز اندیشیدن باعث می شود انسان به جای اینکه یک فرد نفس خودش، اراده خودش و بالاتر از این ها خدای خودش را بر تمام وجود خودش حاکم کند، غیر این ها را حاکم برخودش می کند که باعث نوعی فریفتگی و دلبستگی های پوچ و زودگذر ظاهری می شود، اینکه دنیای آنها پیشرفته و ازنظر تکنولوژی و رفاه و علم جلوتر از ما هست، جای بحث نیست، ما ضعف هایی در این زمینه در طول چندصد سال اخیر داشتیم، اما این بهتر بودن نباید منجر به شیفته شدن به آن ها شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، درباره سود بردن برخی جریاناتی که به جنگ روانی دشمن علیه کشورمان دامن می زنند بیان داشت: کسانی که خط غرب را مشی و الگوی خود در نظر گرفتند و سعی می کنند مسیرشان را براساس خط غربی جهت دهی کنند، منافعی از این کار دارند، از جمله یا با این سیستم بزرگ شدند مثل بعضی آقازاده ها، بعضی از مدیران و سیاست مدارانی که عمری را در جامعه غربی سپری کردند و از آنها نفع بردند و الان دلبسته شدند، برخی هم نه زندگی کردند و نه دلبسته شدند ولی الان به نوعی منافع دنیایی شان از آنجا تامین می شود مثلا حساب ارزی درهر کدام از این کشورهای غربی یا آمریکا دارند، پس نفع می برند.

گودرزی، افزود: در ابتدای انقلاب هم این دلبستگی های مادی و معنوی به غرب در میان برخی افراد بود، عده ای در همان دوران هم بودند که در غرب هم زندگی کرده بودند مانند ملی مذهبی ها و امثال بازرگان، که به نوعی دلبسته یا وابسته غرب بودند، یا حتی کسانی که زندگی در غرب را تجربه نکرده بودند، با این حال نگاهی متفاوت از نگاه امام (ره) داشتند که حاکمیت اراده خدا بر اراده انسان و اراده انسان بر دنیا را به فراموشی سپرده و زود تسلیم می شدند و اعتقاد به مذاکره برای حل موانع و مشلات را داشتند.

وی، جریان خود باخته غربی در داخل را امتداد نگاه غرب گرایانه دوران جنگ هشت ساله دانست و عنوان کرد: در زمان جنگ هم چنین اراده هایی وجود داشتند و از ضعف نفسانی و ضعف ایمانی شان این نوع نگاه نشات می گرفت که زود تسلیم می شدند، ولی طبیعتا آن چیزی که باقیست و باقی می ماند اراده متکی به قدرت لایزال الهی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، رمز پیروزی در این جنگ را در عمل مسئولین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برشمرد و اذعان کرد: مردم در این راه اراده خود را نشان دادند، هرکجا اراده مسئولین ما محکم بود، در مسیر اراده رهبر معظم انقلاب بود، ما پیروزی های بزرگی بدست اوردیم، هر کجا که مسئولین ما چه در دوران جنگ تحمیلی، چه در دوران سازندگی و بعد از آن اراده شان برمبنای اراده رهبری و به تبع آن اراده خداوند نبود، با شکست مواجه شدیم.

گودرزی، خاطرنشان کرد: در برهه ای اراده برخی از مدیران ما از آن مسیری که باید، منحرف شد و باعث شد به کشور و ملتمان اسیب برسد که از جمله می توان به ماجرای بنی صدر اشاره کرد یا دوران سازندگی که یک اراده لیبرالیستی مطلق بر بخشی از کشور حاکم شد و اوایل ده هفتاد این نگاه وابسته به غرب شروع شد و باعث آسیب شد؛ همچنین در فتنه ۸۸ که کشور را طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب به لبه پرتگاه برد و صدماتی به کشور وارد کرد که البته در نهایت اراده انقلابی پیروز شد

, اروم نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه