اخبار داغ

واکنش سعیدی به ادعاهای پوری‌حسینی؛

کارخانه ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده است/ پوری‌حسینی وکالت فروشِ کارخانه را گرفته بود

کارخانه ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده است/ پوری‌حسینی وکالت فروشِ کارخانه را گرفته بود
نماینده مردم تبریز گفت: در اصل کارخانه ماشین‌سازی را به صندوق بازنشستگی فولاد که متعلق به شستا است به عنوان رد دیون داده‌اند و پوری‌حسینی وکالت‌نامه‌ای این کارخانه را فروخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگوبا خبرنگار گروه اقتصادی آناج در خصوص ادعای رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اصرار نمایندگان برای واگذاری ماشین‌سازی به بخش خصوصی اظهار داشت: مواضع بنده همواره در خصوص ماشین‌سازی صریح و شفاف بوده و در این رابطه هم باید عرض کنم که در تمام جلساتی که با رئیس سازمان خصوصی‌سازی یا معاونین این سازمان داشته‌ایم که برخی از آنها صورت جلسه نیز شده‌اند تمام تاکید ما بر اهلیت فردی بود که قرار است واگذاری به وی صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات نمایندگان با مسئولین خصوصی‌سازی موضوع واگذاری ماشین‌سازی به شستا مطرح شده یا خیر، عنوان کرد: در اصل ماشین‌سازی را به شستا واگذار کرده‌اند؛ موضوع این است که دولت بابت بدهی به صندوق بازنشستگی فولاد به قیمت 1000 میلیارد کارخانه ماشین‌سازی به عنوان رد دیون به این صندوق داده که همین صندوق هم متعلق به شستا است.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از واگذاری این کارخانه آقای پوری‌حسینی از صندوق بازنشستگی فولاد وکالت‌نامه کتبی گرفته که این کارخانه را به فروش برساند.

,

وی ادامه داد: بعد از این واگذاری در جلسه‌ای با حضور آقای عبدالعلی‌زاده، رئیس سابق هیئت مدیره شستا، آقای ربیعی وزیر سابق کار، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگانی مانند آقای پزشکیان، فرهنگی، بیگی و بنده؛ رئیس هیئت مدیره شستا عنوان کرد حال که این کارخانه به صندوق واگذار شده آن را به شستا بدهید تا طرح توسعه‌ای که برای آن داریم را اجرایی کنیم و وزیر کار نیز با این مساله موافقت کرد اما آقای پوری‌حسینی عنوان کرد که به آقای روحانی قول داده‌ام از قبال واگذاری به بخش خصوصی 18 هزار میلیارد پول تامین کنم و 1000 میلیارد تومان هم روی ماشین‌سازی حساب باز کرده‌ام.

,

سعیدی تاکید کرد: واگذاری ماشین‌سازی به شستا نظر نمایندگان نبود بلکه وزیر کار و رئیس هیئت مدیره شستا که صندوق بازنشستگی فولاد متعلق به آنان است چنین پیشنهادی دادند و ما هم گفتیم اگر کسی وجود دارد که پول نقد و اهلیت دارد کارخانه ماشین‌سازی را به وی واگذار کنید.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر اقتصاد قول برکناری پوری‌حسینی را داده بود یا خیر، تشریح کرد: چنین مساله‌ای در حضور من یا جلسه‌ای که در مجلس باشد مطرح نشد و بنده هم مثل دیگران فقط به نقل قول این موضوع را شنیده‌ام.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه