اخبار داغ

فواد ایزدی در گفت و گو با دانا؛

مانع تراشی آمریکا در ارسال کمک های بشردوستانه سایر کشورها به ایران/ طوفان زدگان آمریکا بعد از گذشت 18 ماه هنوز نیازمند کمک هستند

مانع تراشی آمریکا در ارسال کمک های بشردوستانه سایر کشورها به ایران/ طوفان زدگان آمریکا بعد از گذشت 18 ماه هنوز نیازمند کمک هستند
کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اظهارنظرهای مداخله‌جویانه و فریبکارانه پامپئو در مورد مدیریت سیل‌های سهمیگن و بی‌سابقه روزهای گذشته که همزمان در ۲۴ استان ایران رخ داد، گفت: مقامات بلند پایه آمریکایی ادعای علاقه به مردم ایران را داشتند، در حقیقت این تناقضی آشکار است که در اظهارات مقامات آمریکایی وجود دارد و کسی هم آن را جدی نمی گیرد.
[

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا به اظهارات سخیف مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالت متحده آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم های دولت آمریکا در بحث نقل و انتقال مالی خلل ایجاد کرده است و مانع ارسال امداد نهادهای کمک رسان بین المللی و ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا افراد دیگری که بخواهند کمک کنند، شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: آمریکایی ها در واقع در صدد این هستند که به نوعی مانع نقل و انتقال پول به داخل ایران جهت کمک رسانی به سیل زدگان شوند.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: این اقدام از این جهت مشکل جدی است که ایالت متحده آمریکا به غیر از پول مانع ارسال اقلام کمکی نیز می شود و اگر این اقلام بخواهد از سمت آمریکا  ارسال شود، آن هم نیاز به مجوز دارد.

,

 

,

ایزدی بیان داشت: در حقیقت صدور مجوز توسط دولت آمریکا ماه ها طول می کشد و معمولاً هم صدور چنین مجوز هایی امکان پذیر نیست و صادر هم نمی شود.

,

 

,

وی این سیاست آمریکا را نوعی مانع تراشی در ارسال کمک های بشردوستانه سایر کشورها به ایران برشمرد و گفت: دولت آمریکا مانع بزگی در مقابل کمک رسانی به داخل کشور در حوزه بشر دوستانه ایجاد کرده است.

,

 

,

این کارشناس به ادعای واهی وزیر امور خارجه آمریکا در مورد کمک به مردم ایران اشاره کرد و گفت: این ادعای پامپئو بیشتر شبیه جوک سیاسی است، چون با تحریم های مختلفی که در سالیان گذشته بر علیه مردم و دولت ایران داشتند، میلیاردها دلار به مردم ایران صدمه زدند.

,

 

,

فواد ایزدی خاطر نشان کرد: مقامات بلند پایه آمریکایی ادعای علاقه به مردم ایران را داشتند، در حقیقت این تناقضی آشکار است که در اظهارات مقامات آمریکایی وجود دارد و کسی هم آن را جدی نمی گیرد.

,

 

,

وی در ادامه به گزارش هفته پیش واشنگتن‌پست درباره وضعیت اسفبار مردم پورتوریکو ۱۸ ماه بعد از طوفانی که منجر به کشته شدن ۲۹۷۵ نفر از اتباع آمریکا در این منطقه شد اشاره کرد و گفت: بنابراین گزارش ۱.۳ میلیون نفر از مردم طوفان زده آمریکا همچنان نیازمند کمک های غذایی و مالی هستند اما دولت آمریکا حاضر نیست این نیازها را تامین کند.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: نتیجه ناکارآمدی دولت آمریکا و نگاه منفی آن ها به قشرهای ضعیف جامعه این بود که در آن طوفان 2975 نفر از تبعه های آمریکا کشته شوند و عده ای هم که کشته نشدند هنوز بعد از گذشت 18 ماه نیازمند امداد و کمک های مالی و غذایی هستند.

,

 

,

ایزدی ادامه داد: اگر این طوفان در ایران اتفاق می افتاد، قطعاً خدمت رسانی که دولت و نهادهای نظامی ارائه می داند، بسیار بهتر بود.

,

 

,

وی اظهار داشت: این هم نوعی از اظهارات دوگانه آمریکایی ها است که از یک طرف می خواهند به مردم ایران کمک کنند و می گویند که دولت ایران ناکارآمد است و از یک طرف وضعیتی که خودشان دارند به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه