اخبار داغ

استقبال ۱۵ هزار نفری مردم از فیلم های سینما بهمن سنندج در نوروز ۹۸

استقبال ۱۵ هزار نفری مردم از فیلم های سینما بهمن سنندج در نوروز ۹۸
در ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از 15 هزار نفر فیلم های اکران شده در سینما بهمن سنندج را به تماشا نشستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شهر سنندج به عنوان مرکز استان فرهنگی کردستان دارای دو مجموعه سینمایی بهمن و شیدا بوده که اولی یک مجموعه دولتی و دومی نیز مجموعه‌ای خصوصی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


علاقه مردم هنردوست و فرهنگ‌پرور کردستان به ویژه شهر سنندج به سینما و هنرهای نمایشی ریشه در آداب و سنن این خطه داشته و همواره شاهد حمایت‌ها و حضور دلگرم‌کننده سنندجی‌ها در رویدادهای فرهنگی و هنری بوده‌ایم.

,
,

 

,


متأسفانه با طولانی‌ شدن زمان تعمیر مجموعه سینمایی بهمن و عدم توجه به نیازهای مخاطبین توسط فیلم‌های اکران شده در 6 سال انتظار مردم، شاهد قهر مردمان هنردوست این دیار از گیشه‌های سینما و افت بسیار شدید مخاطبان این صنعت در کردستان بودیم.

,
,


چرا که روند بازسازی سینما بهمن سنندج که نماد پروژه های نیمه تمام در کردستان بود به اندازه ای طول کشید که دیدن کارهای عمرانی بی پایان در این پروژه خود به سینمای برای مردم این شهر تبدیل شده بود تا اینکه بعد از وعده های بی پایان و بعد از 6 سال انتظار بالاخره در مهر ماه سال 91 این پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید.

,
,

 

,

, ,


روز دهم مهر ماه سال 91 را باید در تاریخ کردستان به ثبت رساند و این روز را روز سینما در این استان نامید چرا که مردم کردستان به ویژه مردم شهرستان سنندج از سال 85 چشم انتظار بازگشایی این سینما بودند و سینمایی که قرار بود شش ماهه بازسازی شود، شش سال به طول انجامید.

,
,

 

,

, ,

 

,


 سینما بهمن سنندج یکی از پیشرفته ترین مجتمع های سینمایی کشور است

,
,  سینما بهمن سنندج یکی از پیشرفته ترین مجتمع های سینمایی کشور است,  سینما بهمن سنندج یکی از پیشرفته ترین مجتمع های سینمایی کشور است,


رئیس حوزه هنری کردستان مجتمع سینمای بهمن سنندج را یکی از مجهزترین مجموعه های فرهنگی و سینمای در سطح کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته امکانات و تجهیزات مورد استفاده از سینما بهمن سنندج عالی بودند و به همین دلیل این سینما در ردیف سینماهای ممتاز کشور قرار گرفته است.

,
,

 

,


وی به ایجاد فضاهای جدید در سینما بهمن سنندج اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مجتمع سینمای بهمن سنندج دارای کاربری های مختلفی است و به همین دلیل اقشار مختلف مردم فرهنگ دوست سنندج و استان کردستان می توانند از این امکان خوب استفاده کنند.

,
,

 

,

, ,


مرادی عنوان کرد: در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن سنندج با ظرفیت 759 صندلی با سه سالن نمایش فیلم و سینما آزادی بیجار با ظرفیت 285 صندلی در یک سالن نمایش فیلم در سانس های مختلف فیلم های برتر سینمای ایران را به نمایش می گذارند و در حال حاضر دارای جدیدترین تکنولوژی های برق، صدا و سیستم پخش فیلم هستند.

,
,

 

,


رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: این پردیس به عنوان بزرگترین و مجهزترین پردیس سینمایی غرب کشور به واسطه فراهم نمودن محیطی امن و آرام به منظور سپری کردن اوقات خوش برای مخاطبان سینما با مدیریت صحیح و همچنین امکانات به روز نمایش فیلم با اهدای لوح مورد تقدیر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

,
,

 

,

, ,


18 هزار نفر فیلم های اکران نوروزی در کردستان را تماشا کردند

,
, 18 هزار نفر فیلم های اکران نوروزی در کردستان را تماشا کردند, 18 هزار نفر فیلم های اکران نوروزی در کردستان را تماشا کردند,


حیدر مرادی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز 98 فیلم های متری شش و نیم، زندانی ها، ژن خوک، تختی، چهار انگشت، رحمان 1400 و آهوی پیشونی سفید 3 در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران شد.

,
,

 

,

, ,


وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 15 هزار نفر این فیلم ها را به تماشا نشستند، افزود: در این میان بیشترین مخاطب به ترتیب مربوط به فیلم های رحمان 1400 به کارگردانی منوچهر هادی و متری شش و نیم به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی بود.

,
,

 

,


مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان اضافه کرد: همچنین در این ایام فیلم های متری شش و نیم و زندانی ها در سینما آزادی بیجار اکران شد که سه هزار نفر این 2 فیلم به تماشا نشستند.

,
,

 

,


وی یادآور شد: براساس برآوردهای انجام شده بیشترین درصد مخاطبان فیلم های پردیس سینمایی بهمن سنندج مردم بومی کردستان بودند که نشان می دهد مردم این منطقه به تماشای فیلم در سالن های سینما علاقه دارند.

,
,

 

,


مرادی با بیان اینکه پردیس های سینمایی حوزه هنری استان جزو پر مخاطب ترین سینماهای کشور در این ایام بودند ابراز امیدواری کرد، این استقبال بی نظیر مردم فرهنگ دوست در روزها و ماه های آینده نیز تداوم داشته و شاهد ثبت رکوردهای دیگری از جلب رضایت مخاطبان و حضور گسترده آنان در سینما باشیم.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه