اخبار داغ

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد؛

افزایش 45 سانتی‌متر ارتفاع دریاچه ارومیه طی بارش‌های اخیر/ دریاچه ارومیه از سال 89 تا کنون 3 میلیاردمترمکعب آب به خود ندیده بود

افزایش 45 سانتی‌متر ارتفاع دریاچه ارومیه طی بارش‌های اخیر/ دریاچه ارومیه از سال 89 تا کنون 3 میلیاردمترمکعب آب به خود ندیده بود
ساعی گفت: از فرودین سال گذشته تا به امروز تراز دریاچه از ۱۲۷۰/۴ به ۱۲۷۱/۹ افزایش یافته و ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۴۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خلیل ساعی در جلسه امروز شورای شهر تبریز در خصوص بارش‌های اخیر اظهار داشت: در اثر بارش‌های اخیر تراز دریاچه ارومیه از ۱۲۷۰/۴ در فروردین ۹۷ به ۱۲۷۱/۱۹ در فرودین سال ۹۸ رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۴۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

,

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: از سال ۸۹ تا سال ۹۷ دریاچه ارومیه ۳ میلیارد مترمکعب آب به خود ندیده بود اما امروز بالای ۳ میلیارد مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد.

,

وی افزود: مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی نیسان‌های فصلی را پیش رو داریم و در صورت ادامه بارش‌ها سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

,

ساعی با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز گفت: با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه‌‌خانه فاضلاب تبریز حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه افزایش خواهد یافت.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز در سال گذشته از ۲۲۷۶ کیلومتر به ۲۷۲۰ کیلومتر رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه