اخبار داغ

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران مطرح کرد؛

ارمغان سلامتی با انجام حجامت در فصل بهار/ تاثیرات حجامت برای افراد مختلف متفاوت است

ارمغان سلامتی با انجام حجامت در فصل بهار/ تاثیرات حجامت برای افراد مختلف متفاوت است
عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران می گوید: هر چند حجامت در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها موثر است ولی با توجه به طبع افراد اثرات متفاوتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رمضان حیدریان، پزشک و عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران به مناسبت روز سلامت در گفتگو با خبرنگار مرآت، انجام حجامت را در سلامتی افراد بسیار موثر دانست و اظهار کرد: هر چند حجامت در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها موثر است ولی با توجه به طبع افراد اثرات متفاوتی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با تاکید بر اینکه اثرات حجامت را نمی توان به همه افراد تعمیم داد، افزود: اثر حجامت برای افرادی که طبیعت گرم دارند و بدن شان کمی به طبع سرد نیاز دارد، بیشتر است.

,

این پزشک، گفت: بیماریهای قلبی عروقی، غلظت خون، سردرد، حساسیت های پوستی، جوش هایی که از مشکلات خونی به وجود می آید، از جمله بیماریهایی است که درمان آن با انجام حجامت، تاثیر بیشتری دارد.

,

حیدریان با بیان اینکه حجامت برای برخی افراد مناسب نیست، تصریح کرد: افرادی که مشکلات و بیماریهای خونی دارند و همچنین افرادی که دارای طبع سرد هستند، حجامت نکنند.  

,

وی تصریح کرد: نمی توان برای همه افراد یک نسخه درمانی پیچید مثلا حجامت برای سردرد خوب است ولی نه برای همه سردردها و همه افراد، چرا که انواع مختلف سردرد داریم ولی سردرد افرادی که طبیعت گرم دارند حجامت برای درمان سردرد آنها موثر است.

,

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران اضافه کرد: برای درمان سردرد کسی که طبیعت سرد دارند حجامت موثر نیست و حتی ممکن است سردرد را بدتر کند چون حجامت سرد است. برای درمان سردرد این افراد مصرف زنجبیل بسیار مناسب است.  

,

حیدریان بهترین زمان انجام حجامت را ابتدا فصل بهار و پس از آن فصل پاییز دانست و ادامه داد: هر چقدر اندازه قرص ماه بزرگتر باشد حجامت در آن زمان بهتر است که از 13 هر ماه تا آخر ماه می شود.

,

وی افزود: از بین این زمان ها نیز، روزهای 15، 17، 19، 21 و 23 بهترین روزهای انجام حجامت هستند و در صورتی که 17 ماه با روز سه شنبه مقارن شود، اولویت و مناسب تر از همه روزها می باشد.

,

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران خاطر نشان کرد: برخی زمان ها نیز برای انجام حجامت منع شده است که روز جمعه از جمله  زمان های منع حجامت می باشد.

,

حیدریان اظهار کرد: افردعلاقمند به انجام حجامت، باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که تنها انجام حجامت کافی نیست و مهمتر از حجامت، رژیم غذایی مناسب است.

,

وی با بیان اینکه نباید در سال بیش از حد حجامت انجام داد و اگر انجام آن زیاد از حد تکرار شود، مناسب نیست، تصریح کرد: به صورت معمول انجام حجامت یک بار در سال و در فصل بهار توصیه می شود و اگر بیشتر نیاز بود سالی دو بار در فصل بهار و فصل پاییز انجام شود مگر در مواردی که ضرورت تکرار حجامت افراد با تشخیص پزشک سنتی باشد.

,

این پزشک گفت: افراد بلغمی مزاج که طبیعت سرد و تر دارند نسبت به دیگران باید کمتر حجامت کنند که البته توصیه می کنیم حجامت انجام ندهند و یا با تشخیص پزشک اقدام به انجام حجامت کنند.

,

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران خاطر نشان کرد: حجامت برای افراد بالای 60 سال باید با احتیاط و در صورت نیاز و تشخیص پزشک سننتی انجام شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه