اخبار داغ

کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با دانا؛

آمریکا سابقه بدی در مسائل حقوق بشری دارد/ هدف آمریکا تغییر نظام در ایران است/ آمریکا به دنبال تضعیف ایران در منطقه است/ می خواهند با تغییر ذهنیت مسئولان، برجام های جدیدی را به ایران تحمیل کنند

آمریکا سابقه بدی در مسائل حقوق بشری دارد/ هدف آمریکا تغییر نظام در ایران است/ آمریکا به دنبال تضعیف ایران در منطقه است/ می خواهند با تغییر ذهنیت مسئولان، برجام های جدیدی را به ایران تحمیل کنند
کارشناس مسائل آمریکا به سیاست آمریکا در ناکارآمد جلوه دادن نظام حاکمیتی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها امید دارند شورش ها و آشوب های مختلفی در کشور با کلید واژه ناکارآمدی ساختار حاکمیت اتفاق بیافتد تا بوسیله آن بتوانند نظام حاکم را تغییر دهند.
[

ابوذر گوهری مقدم، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در رابطه سیاست آمریکا در جهت ناکارآمد جلوه دادن نظام و حاکمیت ایران اظهار داشت: اساساً سیاستی که آمریکایی ها در رابطه با جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنند، در رابطه با افزایش فشار به دولت و مردم ایران با هدف وادار کردن ایران به دادن امتیاز در حوزه های مختلف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: آمریکایی ها درصدد این هستند که با امتیاز گیری در برخی از حوزه ها اعم از بحث های هسته ای، موشکی، حقوق بشر، دفاعی و... بتوانند به اهداف شوم خود برسند و در این مسیر از هیچ اقدامی هم فروگذار نمی کنند و مسائل حقوق بشری و بشردوستانه را نیز به هیچ وجه رعایت نمی کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به سابقه آمریکا در نقض حقوق بشر خاطر نشان کرد: آمریکایی ها سابقه بسیار بدی در مسائل حقوق بشر با به راه انداختن کودتاهای مختلف در جهت براندازی و دخالت در امور کشورها دارند.

,

 

,

 گوهری مقدم افزود: آمریکایی ها سال های قبل از انقلاب نیز در ایران، دولت قانونی دکتر مصدق را ساقط کردند و در جنگ تحمیلی هم به حمایت از رژیم صدام حسین پرداختند.

,

 

,

وی ابراز داشت: دولت آمریکا از این که به ایران فشار بیاروند هیچ ابایی ندارند و هدف اصلی آن ها این است که مردم را از حکومت ناراضی کنند و در حقیقت با هدف ناکارآمد جلوه دادن ساختار حکومتی این کار را انجام می دهند.

,

 

,

این کارشناس اشاره کرد: این ها امید دارند شورش ها و آشوب های مختلفی در کشور با کلید واژه ناکارآمدی ساختار حاکمیت اتفاق بیافتد تا بوسیله آن بتوانند نظام حاکم را تغییر دهند.

,

 

,

ابوذر گوهری مقدم با اشاره به این که آمریکایی ها می خواهند مردم را علیه نظام کنند، گفت: هدف اصلی آن ها این است که در ابعاد مختلف نارضایتی عمومی ایجاد کنند و نظام را ناکارآمد نشان دهند؛ نکته جالب این است که بدیل درست و حسابی هم برای ساختار فعلی ندارند و علی رغم این که صراحتاً می گویند ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم، تمام اهداف دولت ترامپ و تیم امنیت ملی او این است که تغییر نظام در کشور ایران اتفاق بیافتد.

,

 

,

وی در ادامه به دیگر اهداف آمریکا علیه ایران اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از هدف های آن ها این است که ذهنیت مسئولین کشور و نظام محاسباتی آن ها را تغییر دهند تا از این طریق بتوانند مسئولین را پای میز مذاکره بکشانند؛ آن هم مذاکره ای که قطعاً برابر نیست.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که برجام های جدیدی را به ایران تحمیل کنند و قصد دارند ابزارهای ایران را در حوزه های قدرت ملی و حوزه هایی که جمهوری اسلامی ایران در آن ها منیت دارد، بگیرند و ایران را تضعیف کنند.

,

 

,

گوهری مقدم در تشریح برآیند همه اقدامات آمریکا اذعان کرد: در کل آمریکا با مواضع دخالت جویانه و مداخله گرانه خود به دنبال این است که با نارضایتی عمومی در داخل آشوب ایجاد کند و ابزارهای قدرت ملی ایران را هم بگیرد و در نهایت فضا را برای اقدامات جدی تر علیه ایران آماده کند.

,

 

,

وی اظهار داشت: مسئله ای که در حال حاضر به هیچ وجه مطرح نیست این است که آمریکایی ها توان و قدرت لازم را برای مقابله فیزیکی با جمهوری اسلامی ایران ندارند، اما به دنبال این هستند که در دراز مدت با خارج کردن و تهی کردن ابزارهای قدرت داخلی که مبتنی بر نظام مردمی است و همچنین خلع ابزارهای منطقه ای ایران، بتوانند در نهایت علیه ایران اقدام کنند و حاکمیت را تغییر دهند اگر هم این اتفاقات نیافتد در سطوح دیگری باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه