اخبار داغ

زمینه راه‌اندازی بازارچه مرزی در چالدران فراهم شد

زمینه راه‌اندازی بازارچه مرزی در چالدران فراهم شد
فرماندار چالدران گفت: مقدمات ایجاد بازارچه مرزی با ترکیه در منطقه شیخ سیلو و پیراحمد کندی این شهرستان فراهم شده و اقدامات تکمیلی در حال برنامه ریزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حسن محمدزاده امروز در دیدار مردم چالدران، اظهار داشت: ۱۴۴ کیلومتر از مرزهای ایران با ترکیه در چالدران قرار دارد و باید از این ظرفیت در راستای توسعه منطقه بهره برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی اضافه کرد: ایجاد بازارچه مرزی علاوه بر بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به رونق اقتصادی مردم منطقه نیز کمک می‌کند که برای تحقق این موارد، با همه توان راه اندازی بازارچه را در دستور کار داریم.

,

وی با ابراز نارضایتی از سهم ۲۲ درصدی برخورداری چالدران از راه آسفالته روستایی و قرار داشتن این شهرستان در رتبه آخر استانی بیان کرد: در سال جاری برنامه ریزی های ویژه ای را برای بهبود این رقم و بالا رفتن رتبه شهرستانی به کار می بندیم.

,

فرماندار چالدران با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن چهار محور ارتباطی با شهرستان های خوی، ماکو، شوط و چایپاره، از وجود جاده اصلی بی بهره است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا یکی از این محورها را به عنوان جاده اصلی قرار داده و از مزیت های اعتبار ملی این بخش در جهت گسترش، بهسازی، آسفالت ریزی و ایمن سازی آن محور استفاده کنیم.

,

محمدزاده با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت بهره مندی مردم از گازطبیعی اظهار داشت: سهم بهره مندی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز ۲۱ درصد است که در تلاش هستیم در سال جدید با اقدامات جهادی بیشتر روستاهای چالدران از گاز بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه