اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه :

هر کسی وابسته به مکتب اسلام باشد حب امام حسین(ع) را در دل دارد/ پاسداران درمیدان عمل به سیدالشهدا اقتدا می کنند

هر کسی وابسته به مکتب اسلام باشد حب امام حسین(ع) را در دل دارد/ پاسداران درمیدان عمل به سیدالشهدا اقتدا می کنند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیدالشهدا بزرگترین پاسدار مکتب اسلام بوده است و امروزه پاسداران نیز به تاثی از حضرت از مکتب اسلام پاسداری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احسان ترکاشوند استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مرآت با تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا در حقیقت کشتی نجات و استمرار دهنده و زنده کننده معرفت اهل بیت(ع) و ولایت می باشد بر همین اساس نیز در دل های همه مومنین جای دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با بیان اینکه هر کسی که منسوب به مکتب اسلام است، عشق و حب امام حسین(ع) را در دل احساس می کند، افزود:اگر به سمت قبله چند باز ذکر "یا حسین" را بگوییم خود به خود قلب ما می شکند و حب امام حسین(ع) در دل ما جاری خواهد شد.

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «حسین منی و أنا من حسین»، تصریح کرد: در خصوص "حسین منی" که مشخص است منظور چیست چون امام حسین فرزند رسول الله است ولی " أنا من حسین" به این معناست که زنده شدن مکتب اسلام و استمرار آن با حسین(ع) است و اگر امام حسین و کربلا نبود دین اسلام استمرار نمی یافت.

,

ترکاشوند  ادامه داد: هر کسی وابسته به مکتب پیامبر اکرم(ص) باشد شور حسینی را در درون خود دارد، حتی بالاتر از این در دل سنی مذهب ها نیز حب امام حسین و محبت اهل بیت(ع) نهفته است و صلوات بر محمد و آل محمد جزو نماز آنهاست.

,

وی با بیان اینکه ما باید هم شور حسینی داشته باشیم و هم شعور حسینی، اظهار کرد: تبلور شور حسینی در ایام عزاداری محرم و عاشورا دیده می شود اما نسبت به شعور حسینی باید با مطالعه معرفتمان را به حضرت بیشتر کنیم.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا در اکثر روزهای پربرکت و بزرگ زیارت امام حسین(ع) وارد شده و از افضل اعمال قرار گرفته است، گفت: سیدالشهدا هر چه را که داشت در کربلا در راه خدا داد لذا خداوند نیز حضرت را مقرب گردانید و خواست هر چه که دارد به امام حسین(ع) بدهد پس برهمین اساس است که افضل اعمال در ایام الله پر برکت، زیارت امام حسین(ع) می باشد.

,

ترکاشوند در خصوص نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به روز پاسدار، ابراز کرد: سیدالشهدا بزرگترین پاسدار مکتب اسلام بوده است و امروزه پاسداران نیز به تاثی از حضرت از مکتب اسلام پاسداری می کنند، این ارتباط موجب شد که روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نامگذاری شود.  

,

وی  بیان کرد: به جرات می گویم که هیچ قشری به اندازه پاسدار از دین اسلام پاسداری نمی کنند، پاسداری به این معنا که در میدان عمل وارد بشوند.

,

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: البته جایگاه بزرگ علما در پاسداری از دین اسلام مشخص است ولی علما نیاز به افرادی دارند که در میدان عمل هم وارد بشوند و می بینیم که پاسداران درمیدان عمل اقتدا به سیدالشهدا دارند.

,

ترکاشوند افزود: نمونه این پاسداری را هم اکنون با حضور پاسداران در مناطق سیل زده می بینیم که چگونه با هر درجه ای دارند در وسط میدان خدمت می کنند. آیا جز این است که اینها به خاطر پاسدارای از حریم اسلام وارد صحنه شدند و به مولایشان امام حسین دارند اقتدا می کنند؟

,

وی خاطر نشان کرد: البته این حضور در صحنه مختص الآن نیست و بارها و بارها شاهد حماسه های پاسداران و بزرگان سپاه چون سردار قاسم سلیمانی و سردار جعفری در عرصه های مختلف ملی و بین المللی بوده ایم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه