اخبار داغ

رییس شورای شهر تربت حیدریه:

ساخت و ساز در حریم مسیل ها شهر تربت حیدریه را به خطر انداخته است

ساخت و ساز در حریم مسیل ها شهر تربت حیدریه را به خطر انداخته است
رییس شورای شهر تربت حیدریه گفت: با توجه به ساخت و ساز در حریم مسیل ها که اغلب غیر قانونی بنا شده شهر تربت حیدریه در محاصره چهار کال اساسی واقع شده و در صورت وقوع بارش شدید باران و جاری شدن سیل جان بسیاری از شهروندان به مخاطره خواهد افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ محمد امانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کال فتح المبین در بلوار جانبازان، کال مطفریه در ابتدای خیابان مظفریه، کال شصت دره در بوستان پیشکوه و کال پشت بوستان ملت واقع در شهرک ولی عصر(عجل الله) مهمترین مناطقی هستند که به دلیل ساخت و سازهای غیر اصولی در داخل حریم آن ها ساکنان این چهار منطقه جانشان در معرض خطر قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی با بیان اینکه بنا ندارم گناه این سهل انگاری ها را به گردن فرد حقیقی یا حقوقی خاصی بیاندازم، گفت: اما واقعیت آن است تمام دستگاه هایی که مجوز ساخت و ساز در حریم کال ها را در سال های گذشته صادر کرده اند، باید بیایند و پاسخگوی این ندانم کاری ها خود باشند.

,

امانی افزود: البته مشکل تربت حیدریه به همین چهار کال ختم نمی شود، بلکه 2 باب پمپ بنزین در بلوار جانبازان و شهرک ولیعصر (عجل الله) وجود دارد که دقیقا در کنار کال و بدون توجه به حریم استاندارد ساخته شده که در صورت وقوع سیل شاهد آتش سوزی مهیب ناشی از جاری شدن بنزین و گازوییل در سطح شهر خواهیم بود.

,

وی برآورد دقیقی از میزان خسارت احتمالی در صورت وقوع جاری شدن سیل عنوان نکرد اما در عین حال گفت: وضعیت کنونی تربت حیدریه نشان می دهد باید هم به شهروندان و هم دیگر مسوولان هشدارهای لازم را بدهیم.

,

امانی افزود: البته مشکل بزرگتر ما آن است که دستگاه ها تعریف مشخص و استانداردی از حریم ندارند و به عنوان نمونه امروز مشخص شده در حالی که حریم لازم برای ساخت پمپ بنزین در بلوار جانبازان را برخی دستگاه ها 5 متر تعیین کرده بودند، اما در همان زمان برخی دیگر از دستگاه ها این میزان را برای ساخت پمپ بنزین بسیار ناچیز عنوان کرده بودند.

,

رییس شورای شهر تربت حیدریه گفت: مهمترین دلیل وقوع سیل های اخیر در کشور، فقدان نظارت بر رعایت حریم کالها و رودخانه ها و ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی مسوولان محلی بوده است.

,

وی همچنین گفت: فقدان نظارت بر ساخت و سازهای شبانه و غیرقانونی، می طلبد تا برای جلوگیری از حوادث احتمالی به سرعت چاره اندیشی شود و دستگاه های متولی تمام امکانات خود را برای پاکسازی بستر و حریم کالها و ایمن سازی حاشیه این مسیل ها بسیج کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه