اخبار داغ

هشدار تحلیگران بین المللی به آمریکا؛

مقام سابق پنتاگون: آمریکا با اعلام سپاه پاسداران به عنوان تروریست از خط قرمز عبور کرد/ محاسبه غلط ترامپ در حمایت از نتانیاهو که منجر به هرج و مرج جهانی می شود

مقام سابق پنتاگون: آمریکا با اعلام سپاه پاسداران به عنوان تروریست از خط قرمز عبور کرد/ محاسبه غلط ترامپ در حمایت از نتانیاهو که منجر به هرج و مرج جهانی می شود
تصمیم آمریکا به لحاظ نظری، راهی را بر کشورها می گشاید تا هر کشوری به طور رسمی نیروهای نظامی کشور دیگر را تروریست قلمداد کند و این منجر به هرج و مرج جهانی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تحلیلگران هشدار دادند که آمریکا با تحت فشار قرار دادن ایران، سابقه خطرناکی را برای خود فراهم می آورد و زندگی سربازان آمریکایی در خاورمیانه را به خطر می اندازد و منطقه را به سوی جنگ جدیدِ بزرگی سوق می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

واشنگتن با تحمیل فشار متعصبانه و بیش از حد بر تهران در مورد پذیرش درخواست های آمریکا، فاجعه بالقوه ای را برای خود رقم می زند.

,

این امر نشان می دهد که واشنگتن این واقعیت که اقدامات بی پروای آن ممکن است خاورمیانه را از کنترل خارج کرده و منجر به نتایج فاجعه بار و هزینه برداری برای آمریکا شود را نادیده می گیرد.

,

میشل مالوف، مقام سابق پنتاگون گفت: "واشنگتن با تصمیم اخیر خود مبنی بر تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (یک واحد نخبه از نیروهای مسلح ایران) به عنوان سازمان تروریستی از خط قرمز عبور کرد و سابقه ای را که تاکنون از آن اجتناب ورزیده بود را رقم زد."

,

وی در صفحه توئیتری خود نوشت: "چنانچه واشنگتن ایران را در لیست ترور قرار دهد، ایران نیز همین کار را با ارتش آمریکا خواهد کرد."

,

تصمیم آمریکا به لحاظ نظری، راهی را بر کشورها می گشاید تا هر کشوری به طور رسمی نیروهای نظامی کشور دیگر را تروریست قلمداد کند و این منجر به هرج و مرج جهانی می شود. آمریکا می تواند اولین موردی باشد که از استراتژی بی موقع و نامناسب خود را آسیب می بیند.

,

محاسبه غلط بزرگ در حمایت نتانیاهو/ اعلام سپاه پاسداران به عنوان تروریست خاورمیانه را به کجا می کشاند؟/////////تولیدی//خدا قوت عزیزم

, محاسبه غلط بزرگ در حمایت نتانیاهو/ اعلام سپاه پاسداران به عنوان تروریست خاورمیانه را به کجا می کشاند؟/////////تولیدی//خدا قوت عزیزم,

* شلیک به خود (خودزنی)

,

مالوف توضیح می دهد که آمریکا قصد دارد تا بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظارت کند، زیرا می گوید که سپاه نفوذِ تروریستی خود را از طریق گروه های مختلف در کشورهای دیگر که از آن حمایت می کنند، گسترش می دهد. در صورتی که این خود آمریکا ست که با اعزام نیروهای خود به مناطقی چون؛ سوریه یا عراق سربازان آمریکایی را به عنوان کمک به گروه های مختلف جنگ طلبی که می توانند به خوبی اقدامات افراط گرایانه انجام دهند، قرض می دهد.

,

وی هشدار داد: "اکنون، واشنگتن راهی را برای تشریح سیاست های آمریکا به روی کشورهای دیگر گشوده است. این شیبی لغزنده است و می تواند نتیجه ای معکوس داشته باشد."

,

چه اتفاقی می افتد اگر ایران یا هر کشور دیگری نیروهای آمریکایی در سوریه را گروه تروریستی اعلام کند؟ این شلیک به خود (خودزنی) است.

,

پاسخ ایران، زمان زیادی طول نکشید. ساعتی پس از اینکه ترامپ تصمیم خود را اعلام کرد، شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) را گروه تروریستی و واشنگتن را دولت حامی تروریست خواند.

,

مالوف هشدار داد که اکنون ایران می تواند متحدان منطقه ای خود را به تعقیب و نظارت بر نیروهای آمریکایی ترغیب کند. آنها حتی می توانند در صورت دستگیری، اعدام و محاکمه شوند.

,

* آیا جنگ بزرگ در حال به وجود آمدن است؟

,

سید مصطفی خوش چشم، تحلیلگر مسائل بین الملل و سیاست خارجه، گفت: "تصمیم ترامپ به شدت آستانه ی رویارویی نظامی را کاهش می دهد و منجر به درگیری شدید در خاورمیانه می شود."

,

وی افزود: "به محض اینکه تصمیم واشنگتن به ارتش آمریکا اطلاع داده شود، آنها سپاه پاسداران را هدف قرار خواهند داد و سپاه نیز قطعا از خود دفاع خواهد کرد. پیامدهای امنیتی، سنگین خواهد بود."

,

این تحلیلگر هشدار داد: "چنانچه هر دو طرف نیروهایی در سوریه و عراق و همینطور در منطقه خلیج فارس دارند، این موقعیت در نتیجه ی کوچکترین خطا یا شلیک اشتباه به راحتی می تواند خاورمیانه را خارج از کنترل نموده و آن را در هم بپیچد. این تصمیم می تواند یک تعویض بازی باشد، اما نه به روشی که ترامپ در نظر دارد، در شرایط تشدید تنش بین هر دو طرف آنها را در آستانه ی جنگ قرار دهد."

,

* حمایت نتانیاهو محاسبه ی غلط بزرگی است

,

تحلیلگران بر این باورند که با تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی درست قبل از انتخابات رژیم صهیونیستی، ترامپ تصمیم به افزایش حمایت از بنیامین نتانیاهو، متحد خود و درنده ترین مخالف ایران که با رقابت سختی در کشورش مواجه است، گرفت.

,

در حالی که ترامپ در حمایت جدی از نخست وزیر کنونی اسرائیل امید به اخذ آرای یهودیان و موفقیت در انتخابات سال بعد را دارد، ممکن است در این معامله بیش از اینکه چیزی به دست آورد از دست بدهد.

,

ترامپ در نهایت بیش از هر چیز دیگری به آمریکا آسیب می زند.

,

منبع: راشا تودی

, راشا تودی,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه