اخبار داغ

معاون صنایع ‌دستی میراث‌ فرهنگی یزد:

فروش صنایع دستی استان یزد در ایام نوروز به بیش از 5 میلیارد رسید

فروش صنایع دستی استان یزد در ایام نوروز به بیش از 5 میلیارد رسید
معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اعلام کرد: در ایام نوروز امسال میزان فروش صنایع دستی استان یزد به بیش از پنج میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا دهقان مهرجردی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص میزان فروش صنایع دستی استان یزد گفت: در ایام نوروز امسال میزان فروش صنایع دستی استان یزد به بیش از پنج میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان این که استان یزد دارای صنایع دستی متنوعی است که در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی 35 بازارچه موقت با 462 غرفه و همچنین 11 بازارچه دائمی در محورهای اصلی گردشگری یزد و سایر شهرستان‌ها ایجاد شد که به تولید و عرضه سوغات و صنایع دستی پرداختند.

,

, ,

 

,

دهقان اظهار داشت: علاوه بر هنرمندان بومی استان یزد از چند استان دیگر نیز برای حضور در بازارچه های صنایع دستی نوروزی درخواست داده شد که از استان های تهران، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و سمنان در این بازارچه ها حضور یافتند و محصولات و آثار خود را عرضه کردند.

,

وی اعلام کرد: در ایام عید در شهرستان میبد هر روز قریب به 12 هزار گردشگر برای خرید سوغات به شهرک صنایع دستی این شهرستان مراجعه کردند و بیشترین میزان حجم خرید صنایع دستی و سوغات مربوط به این بازارچه بوده است.

,

معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی یزد با اشاره به فروش بالای صنایع دستی در استان گفت: مسافران نوروزی امسال گرایش بیشتری به خرید صنایع دستی داشتند به طوری که موجودی  بسیاری از واحدهای صنایع دستی به اتمام رسید که در این میان مس و صنایع مسی با استقبال خوب مسافرین مواجه بود و تقریباً در یزد بازار مسگری بیشترین میزان فروش را داشته است.

,

, ,

دهقان با اشاره به استقبال خوب مسافرین نوروزی از صنایع دستی زیلو به دلیل ثبت جهانی این اثر، گفت: سفال و سرامیک، محصولات مسی، گلیم و نساجی از جمله صنایع دستی پر فروش استان یزد در ایام نوروز امسال بوده است.

,

وی در خصوص نظارت بر بازارچه های صنایع دستی گفت: قبل از عید جلسه‌ای با حضور مسئولین میراث فرهنگی و اصناف برگزار شد و مقرر شد بازدیدهای مشترکی از بازار و بازارچه های صنایع دستی انجام شود و علاوه بر آن تیم بازرسی میراث فرهنگی نیز بر بازارچه‌ها و مراکز مورد نظر نظارت داشت و به مواردی که بعضاً به وجود آمده بود رسیدگی کرده است.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه