اخبار داغ

در گفتگوی صمیمی با جانباز ۷۰ درصد خراسان شمالی بخوانید

همنشین های ۳۳ ساله / ۲۸ روز بیهوشی در بیمارستان های شیراز و مشهد

همنشین های ۳۳ ساله / ۲۸ روز بیهوشی در بیمارستان های شیراز و مشهد
رسول رضاپور مقدم، از جانبازان 8 سال جنگ تحمیلی که از ناحیه یک دست و یک پا فلج شده اما می گوید هیچ وقت خودم را یک معلول به حساب نیاوردم و همیشه سعی کردم تمام کارهای زندگی شخصی و اجتماعی را خودم انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، آقا رسول هم مانند اکثر نوجوانان دوران دفاع مقدس قبل از اینکه به سن قانونی اعزام به جبهه برسد سودای ایثار و فداکاری در سر داشته و بلاخره توانسته با واسطه قرار دادن چندنفر موفق به اعزام به جبهه جنگ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک, ، آقا رسول هم مانند اکثر نوجوانان دوران دفاع مقدس قبل از اینکه به سن قانونی اعزام به جبهه برسد سودای ایثار و فداکاری در سر داشته و بلاخره توانسته با واسطه قرار دادن چندنفر موفق به اعزام به جبهه جنگ شود.,

 

,

به مناسبت روز جانباز خبرنگار عصر اترک گفتگویی با این جانباز داشته که در ادامه می خوانید:

,

 

,

خودتان را معرفی کنید؟

, خودتان را معرفی کنید؟, خودتان را معرفی کنید؟,

رسول رضاپور مقدم متولد سال 1349 در روستای دارالشهدا از توابع شهرستان مانه و سملقان هستم که بعد از ازدواج در بجنورد زندگی می کنم. البته نام قدیم این روستا چخماقلو بوده است و به دلیل اینکه نسبت به جمعیت روستا شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان، نام این روستا به دارالشهدا تغییر یافت.

,

 

,

از نحوه حضور در جبهه برایمان بگویید

, از نحوه حضور در جبهه برایمان بگویید, از نحوه حضور در جبهه برایمان بگویید,

حدود 14 سال سن داشتم در قالب رزمنده بسیجی به صورت داوطلبانه به جبهه رفتم یک سال قبل از اولین اعزام به جبهه برای ثبت نام مراجعه کرده بودم اما به دلیل پایین بودن سن و کوتاه بودن قد، با ثبت نام و اعزام من موافقت نشد اما حدود یک سال بعد از آن بالاخره پیگیری های من نتیجه داد و با وساطت دونفر از هم ولایتی هایمان که در ناحیه مقاومت بسیج مانه و سملقان بودند، با اعزام من موافقت شد.

,

نحوه ثبت نام برای اعزام به مناطق جنگی به این شکل بود که پس از کسب اجازه از پدر و مادرم، ابتدا در پایگاه مقاومت بسیج روستا ثبت نام کردم و بعد از گذراندن دوره آموزشی در پادگان شهید نوری بجنورد،  به همراه رزمنده های دیگر به جبهه اعزام شدم.

,

 

,

اولین عملیاتی که حضور داشتید، کدام بود؟

, اولین عملیاتی که حضور داشتید، کدام بود؟, اولین عملیاتی که حضور داشتید، کدام بود؟,

اولین حضور من در جبهه، با شرکت در عملیات کربلای 4 کلید خورد که پس از پایان عملیات به شهرستان برگشتم اما پس از سخنان امام خمینی (ره) برای دفاع از میهن اسلامی، مجدد به جبهه رفتم و در عملیات کربلای 5 شرکت کردم.

,

در عملیات کربلای 5 زمانی که دسته ما برای تعویض نیرو، حدود ساعت 11 شب در حال برگشت به عقب بود، یک خمپاره 60 کنار ما برخورد کرد.

,

نیروهایی که کمک من محسوب می شدند، در این انفجار آسیب جدی ندیدند و فقط دچار موج گرفتگی شدند اما چون کلاه خود از سر من افتاده بود از ناحیه سر مورد اصابت 15 عدد ترکش ریز و درشت قرار گرفتم.

,

بعد از مجروحیت من را به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند که به گفته پرستاران 28 روز بیهوش بودم.

,

تا شش ماه بعد از این اتفاق، در بیمارستان های شیراز و مشهد بودم و توانایی خوردن غذا هم نداشتم و فقط ماست و فرنی به من می دادند.

,

در عمل جراحی که دو سال بعد از مجروحیتم انجام دادم، هفت تا ترکش در اندازه نخود لوبیا را از سرم خارج کرده اند اما به دلیل ریز بودن بقیه ترکش ها و حساسیت عمل، پزشکان از خارج کردن ترکش های ریز خودداری کردند و همچنان این ترکش های عدس مانند در سر، من جا خوش کرده اند.

,

ناگفته نماند که قسمتی از جمجمه سر من از نوع مصنوعی بوده و در اثر این مجروحیت یک طرف بدن من دچار فلج شد که اصلاح علمی این نوع فلج همی پلژی است.

,

چهار سال بعد از مجروحیت یعنی در سال 69 ازدواج کردم که حاصل این ازدواج در حال حاضر، سه فرزند و سه نوه است.

,

با وجود مشکلات جسمی اما به هیچ وجه احساس معلولیت ندارم چرا که خودم این راه را انتخاب کرده بودم و خدا را شاکرم که با یک دست و یک پا هم می توانم مانند یک انسان معمولی زندگی کنم، ناگفته نماند که همدلی و همراه بودن همسرم باعث شده که هیچ کمبودی در زندگی نداشته باشیم.

,

 

,

تعریفتان از یک رزمنده چیست؟ وظیفه مردم در شرایط کنونی جامعه چیست؟

, تعریفتان از یک رزمنده چیست؟ وظیفه مردم در شرایط کنونی جامعه چیست؟, تعریفتان از یک رزمنده چیست؟ وظیفه مردم در شرایط کنونی جامعه چیست؟,

رزمنده واقعی کسی است که در هر شرایطی پای آرمان های انقلاب بماند و به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد، در حال حاضر جبهه نبرد با باطل و استکبار، تلاش در عرصه اقتصادی و کمک به رونق تولید است.

,

مردم هم می توانند با بصیرت خود در این جنگ اقتصادی اثرگذار باشند به عنوان مثال ساده ترین کار برای خدمت در این جبهه، دامن نزدن به شایعات و همچنین عمل به اقتصاد مقاومتی در خانواده است. نباید مردم بلافاصله بعد از گران شدن و یا کمیاب شدن یک کالا برای خرید آن هجوم ببرند بلکه باید با صبر و صرفه جویی در جنگ اقتصادی، جبهه انقلاب اسلامی را یاری کنند.

,

افرادی که در هشت سال جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند، برای دفاع از اعتقادات و سرزمین خود رفتند لذا هیچ منتی بر سر مردم نخواهند گذاشت.

,

 

,

مهترین شاخصه دوران دفاع مقدس که باید به نسل جدید منتقل شود چیست؟

, مهترین شاخصه دوران دفاع مقدس که باید به نسل جدید منتقل شود چیست؟, مهترین شاخصه دوران دفاع مقدس که باید به نسل جدید منتقل شود چیست؟,

مهمترین شاخصه ای که از تجربه های زمان دفاع مقدس باید به نسل کنونی منقل شود، تقویت روحیه مقاومت در برابر تهاجمات گوناگون دشمن است. بهترین راهکار برای انتقال روحیه مقاومت، انجام کارهای فرهنگی تمیز برای نسل امروزی است. از مسئولین می خواهم که حرف و عملشان یکی باشد و به وعده هایی که می دهند عمل کنند.

,

گفتگو: محمدرضا قاسمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه