اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان:

وضعیت سدهای استان زنجان به طور مستمر رصد می‌شود/۵۶ درصد از ظرفیت سد تهم پر است

وضعیت سدهای استان زنجان به طور مستمر رصد می‌شود/۵۶ درصد از ظرفیت سد تهم پر است
مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه بارندگی‌ها امسال در استان زنجان بسیار خوب بود گفت: وضعیت سدهای استان زنجان به طور مستمر رصد می‌شود و در حال حاضر در این راستا مشکی در سطح استان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; یوسف رضا پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بارندگی در استان زنجان اظهار کرد: میزان بارندگی در استان زنجان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97 درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه عمده بارشها بعد از عید بود تصریح کرد: به طور متوسط تا به امروز 100 میلیمتر بارندگی داشتیم.

,

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه امسال سال پرآبی را داشتیم عنوان کرد: میزان بارندگی‌ها در 23 استان بسیار خوب بود و در 10 استان نیز خطر سیلابی شدن وجود داشت که استان زنجان جزو این 10 استان بود.

,

وی اشاره به وضعیت سد گاوازنگ زنجان عنوان کرد: اگر بارندگی در زنجان شدید بود این سد برای خود زنجان یک خطر محسوب می‌شد.

,

رضاپور با اشاره به اینکه میزان بارندگی در استان زنجان تقریبا برابر با استان گلستان بود ولی در این استان با این وجود هیچ خسارتی نداشتیم خاطر نشان کرد: میزان تغییرات بارندگی استان زنجان و استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ترتیب 97 و 83 درصد بود.

,

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان در مورد تاثیر بارندگی‌های اخیر در جبران کمبود آب در سالهای گذشته ابراز کرد: بارشهای امسال قطعا در وضعیت ذخایر آبی استان و آبهای زیرزمین تاثیر گذاشته ولی این بارندگیها کمبود آب استان که در چند سال گذشته وجود داشته را هنوز جبران نکرده است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع در استان زنجان 20 هزار و 466 حلقه چاه مجاز و غیره مجاز وجود دارد گفت: از این تعداد 14 هزارو 62 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری بوده و 6 هزار 404 حلقه بدون پروانه بوده و غیر مجاز است.

,

رضاپور با اشاره به اینکه یکی از چالشهایی که در استان زنجان با آن مواجه هستیم انسداد چاهایی که بعد از سال 85 کنده شده است گفت: براساس قانون چاههایی که قبل از سال 85 کنده شده باید پروانه بهره برداری صادر شود که در این مورد بیشتر افرادی که چاه غیر مجاز دارند مدعی این هستند که بعد از سال 85 کندند که اینکار با ورود پرونده به مراجع قضایی منجر به طولانی شدن روند سیر عملیات مسدود کردن چاههای غیرمجاز در استان می‌شود.

,

وی عنوان کرد: با وجود همه این مشکلات 625 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شده است افزود: با افزایش گشتهای و دوبرابر کردن بازرسان شرکت و براساس اعتبارات استانی که دریافت کردیم بیش از دو برابر برنامه‌ای که وزارت نیرو در انسداد چاه غیرمجاز برای استان داده بود اقدام شد.

,

7898

, 7898,

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزارو 91 حلقه چاه نیز در استان زنجان مجهز به کنتور هوشمند شدند افزود: یک هزارو 91 حلقه چاه نیز در استان زنجان تا تکلیف نهایی وضعیت آنها پلمپ شد.

,

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی سدهای استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر سد تهم زنجان 45 میلیون‌متر‌مکعب آب دارد که 56 درصد از ظرفیت این سد را پرکرده و با این وجود هنوز 44 درصد از ظرفیت این سد خالی است.

,

رضاپور با اشاره به اینکه سد گلابر نیز 66 میلیون‌متر‌مکعب آب دارد خاطر نشان کرد: این میزان 57 درصد از ظرفیت این سد است.

,

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان به وضعیت سد کینه ورس زنجان اشاره و عنوان کرد: ظرفیت این سد که 16 میلیون متر مکعب بوده که در حال حاضر تکمیل شده و رها سازی آب در این سد اتفاق می‌افتد.

,

وی خاطر نشان کرد: در ایام بارندگی 26میلیون متر‌مکعب آب به این سد وارد شده است.

,

رضا پور بیان کرد: در حاضر روزانه 1.5 میلیون متر مکعب آب این سد رها سازی شده و با این اقدام از سیبلابی شدن رودخانه‌های پایین دست این سد نیز جلوگیری می‌شود.

,

وی همچنین با اشاره به وضعیت سد تالوار خاطر نشان کرد: در حال حاضر این سد 134 میلیون متر مکعب آب دارد که این میزان آب 27 درصد از ظرفیت این سد را پر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه