اخبار داغ

موج شدید بارشی و اوج گرفتن شایعه در هرمزگان؛

از انتشار اطلاعیه تخلیه محلات حاشیه بندرعباس تا نگرانی شهروندان بر وضع موجود

از انتشار اطلاعیه تخلیه محلات حاشیه بندرعباس تا نگرانی شهروندان بر وضع موجود
سامانه جدید جوی از اواخر امروز وارد هرمزگان می شود و موج سهمگین بارش ها تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد که آبگرفتی شدید معابر و جاری شدن سیل در شهرهای مختلف شهروندان را تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛هواشناسی هرمزگان با انتشار اطلاعیه ای از ورود سامانه بارشی سهمگین به استان خبر داد که موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد از این رو به شهروندان سراسر استان توصیه شد که با توجه به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها جدا خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رضا مدرس،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به امکان وقوع بارندگی های شدید در اوایل هفته گفت:با توجه به ورود سامانه بارشی جدید شهرداری بندرعباس لایروبی خورهای بندرعباس را در دستور کار قرار داده است و باید سریع تر اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.
خورهای بندرعباس به منظور پیشگیری از سیل توسط شهرداری باید لایروبی شوند

,
,

وی بر ضرورت رعایت توصیه های ایمنی در زمان بارندگی افزود:هم استانی ها باید اخطاریه های هواشنایی به منظور رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از بروز هر حادثه ای را جدی بگیرند.

,

مدرس تصریح کرد:طی مدت بارندگی افراد باید از قرارگیری در محل مسیل ها، آبنماها و هنگام عبور از آبنماها تدابیر لازم را اتخاذ کنند و با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های استان از عبور رودخانه پرهیز نمایند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان تاکید کرد: با توجه به متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج مردم باید نکات ایمنی را لحاظ نمایند و از سفرهای غیرضروری با توجه به وضعیت ناپایدار جوی خودداری کنند.

,

ساکنان مناطق بافت فرسوده به اخطارها توجه کنند

, ساکنان مناطق بافت فرسوده به اخطارها توجه کنند,

وی گفت: از مردمی که در حاشیه رودخانه ها و مناطق فرسوده سکونت دارند درخواست می شود نسبت به اخطاریه داده شده از طریق رسانه جمعی توجه داشته باشند.

,

مدرس با بیان اینکه نیروهای امداد و دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل به سر می برند،اضافه کرد:روستاییان، کشاورزان و دامداران از چرای دامها در مناطق مرتفع و اطراق در حاشیه رودخانه ها جلوگیری کنند.

,

اعلام آماده باش ستاد مدیریت بحران و تمام دستگاههای اجرایی از یک سو و اخطاریه های مکرر هواشناسی در راستای آگاه سازی عمومی و کاهش خسارات ناشی از بارندگی ها موجب نشر اطلاعیه ای بی نام و نشان در فضای مجازی شد که از ساکنان مناطق حاشیه خورها و مسیل‌ها در شهرها و روستاها و به‌خصوص تعدادی از محلات بندرعباس خواسته شده بود با توجه به هشدارهای هواشناسی و احتمال ورود سیلاب به این مناطق، نسبت به تخلیه منازل‌شان اقدام کنند.

,

دست به دست شدن خبر تخلیه محلات حاشیه خورهای بندرعباس موجی از نگرانی را در سراسر شهر به راه انداخت که مدیرکل هواشناسی هرمزگان را مجبور به واکنش کرد.

,

اطلاعیه تخلیه محلات حاشیه بندرعباس کذب است

, اطلاعیه تخلیه محلات حاشیه بندرعباس کذب است,

سعید رنجبر،مدیرکل هواشناسی هرمزگان با تاکید بر اینکه اطلاعیه تخلیه محلات حاشیه خورهای بندرعباس صحت ندارد، گفت: اطلاعیه منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تخلیه محلات حاشیه خورهای بندرعباس بدون نام و نشان که در فضای مجازی منتشر شده ” صحیح نیست” و شهروندان تنها به اطلاعیه‌های صادرشده از سوی مدیریت بحران استان اعتماد کنند.

,

وی تصریح کرد”اطلاعیه وضعیت هوا و بارش روزهای آینده از طریق رسانه‌ها و سایت‌های رسمی به اطلاع مردم رسانده‌ایم.

,

از اواخر امروز سامانه جدید جوی وارد استان می شود و موج سهمگینی از بارش ها تا یکشنبه هفته آینده سراسر هرمزگان خصوصا شرق را در می نوردد که تا کنون هیچ گونه اقدامی در جهت لایرویی خورهای شهر صورت نگرفته و امکان آبگرفتی شدید معابر و جاری شدن سیل در شهرهای مختلف شهروندان را تهدید می کند.

,

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی فعالیت موج بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود می رسد که این موضوع نیز تهدیدی جدی برای سلامت دانش آموزان بشمار می رود و تاکنون تدبیری برای این قشر از جامعه اندیشیده نشده است.

,

علی ای حال انتظار می رود که مسئولان استانی برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از بارش های پیش رو تدابیر لازم را اتخاذ کنند و با اقدام مناسب مانع از بروز حادثه برای شهروندان شوند لازم به ذکر است که استان هرمزگان بارندگی های گذشته متحمل حجم بالایی از خسارات شده که تکرار این موضوع در روزهای آتی دور از انتظار نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه