اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

مجلس امسال قانون جامع تولید تدوین و تصویب کند/ تحریم ها فرصتی برای رونق تولید

مجلس امسال قانون جامع تولید تدوین و تصویب کند/ تحریم ها فرصتی برای رونق تولید
کارشناس مسائل اقتصادی از مجلس خواست امسال قانون جامع تولید را تدوین و تصویب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله ایزد خواه کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه باید نهضت صیانت از تولید در کشور ایجاد نماییم، اظهار کرد: این آگاهی باید برای همه اقشار مختلف مردم ایجاد شود که خط مقدم جهاد اقتصادی، تولید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی، فقدان قانون جامع تولید را از خلا های قانونی حمایت از تولید دانست و افزود: ما از گذشته قانون تجارت را در کشور داشتیم و داریم ولی قانون جامع تولید در کشور نداریم که ضروریست چنین قانونی در کشور تدوین شود.

,

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: قانون جامع تولید باید به گونه ای باشد که تمام قوانین پراکنده را سروسامان و به قانون یکپارچه و منسجم تبدیل کند و قوانین دست و پا گیر هم حذف شود و مسیر برای تولید کننده ها هموار شود نه اینکه یک تولید کننده در بدو شروع واحد تولیدی خود با چندین مشکل و مانع روبرو باشد.

,

ایزد خواه با تاکید بر ورود مجلس در تدوین چنین قانونی، ابراز کرد: انتظار داریم که مجلس امسال قانون جامع تولید را تدوین و تصویب نماید.

,

وی همچنین تحریم ها را فرصت بزرگی برای رونق تولید در کشور دانست و اضافه کرد: در حال حاضر به خاطر وضعیت ارز و بحث تحریم ها فرصت بزرگی برای جایگزینی واردات در حوزه مواد اولیه در کشور ایجاد شده است یعنی می توانیم به تولید مواد اولیه و محصولات واسطه ای که تا امروز وارد می کردیم، بپردازیم.  

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: ظرفیت تولید مواد خام اولیه در صنعت پوشاک به خوبی وجود دارد. ما نخ را از خارج وارد می کنیم ولی باید توجه داشته باشیم که ما از گذشته مزارع پنبه را در کشور داشتیم و الآن امکان احیای دوباره مزارع پنبه و در پی آن تولید نخ را می توانیم در کشور داشته باشیم.

,

ایزد خواه تصریح کرد: ما صنعت پوشاک خوبی در کشور داریم که باید بتوانیم عقبه آن یعنی تامین مواد اولیه را هم داشته باشیم بنابراین لازم است کشت پنبه و ریسندگی و بافندگی را در کشور راه بیاندازیم.

,

وی ادامه داد: در صنعت پوشاک، بیش از 10 حلقه صنعتی وابسته داریم که اگر این صنعت را گسترش دهیم و تولید مواد خام اولیه را در کشور راه بیاندازیم، زنجیره اشتغال بزرگی نیز در کشور ایجاد می شود.

,

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: در کل دنیا نیز اینگونه بوده است که کشورهای صنعتی بزرگ در زمانی که تحت تحریم و یا جنگ بودند، این خلا باعث شده یک خیز جدی در حوزه صنعت بردارند و بیشترین شتاب توسعه را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه