اخبار داغ

معاون استاندار قم:

440 میلیون متر مکعب، حجم آب پشت سد های استان است

440 میلیون متر مکعب، حجم آب پشت سد های استان است
معاون عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه در سال زارعی جاری از ابتدای مهرماه تاکنون 225 میلی متر بارش باران در قم به ثبت رسید، گفت: هم اکنون 440 میلیون متر مکعب، حجم آب پشت سد های استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به مسئله سیل اخیر و مدیریت آن، گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی استان قم قبل از وقوع بحران وارد عمل شدیم.

وی افزود: در این مدت کوتاه نسبت به سال قبل سه برابر بارندگی داشته ایم که با مدیریت مناسب در قبل و بعد و حین بارندگی با کمترین خسارت مواجه شدیم.

مدیریت مناسب عاملی برای پیشگیری از مشکل در بارندگی بود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
, مدیریت مناسب عاملی برای پیشگیری از مشکل در بارندگی بود,


معاون استاندار با اشاره به اینکه در این مدت چهار جلسه مدیریت بحران در استان تشکیل دادیم که در دو مورد آنها آقای لاریجانی حضور داشتند، گفت:اقدامات بسیار خوبی در قسمت های بالادست استان قم مثل پردیسان و جعفریه انجام گرفته که در مسئله مدیریت بحران بسیار موثر بود.

وی عنوان داشت: آبگرفتگی خاصی در سطح معابر استان که بتواند مشکل بلند مدتی برای استان پیش بیاورد نداشتیم و با پیش بینی های صورت گرفته از ابتدا بلوار زائر بسته و تردد در آن ممنوع شد.

بهشتی با اشاره به اینکه سال گذشته در این مدت فقط 60 میلی متر بارندگی داشتیم، افزود: در سال زراعی امسال حدود  225 میلی متر بارندگی رخ داده است .

440میلیون متر مکعب، حجم آب پشت سد های استان است

,
,
,
,
,
,
,
, 440میلیون متر مکعب، حجم آب پشت سد های استان است,


وی خاطرنشان کرد:در استان 4سد بزرگ قرار دارد که اولی سد گلپایگان با 37 میلیون متر معکب آب که کاملا پر شده و در حال سرریز می باشد ، سد کوچری سد دیگر می باشد که با 122 میلیون متر معکب  کاملا پر است  و سد بعدی سد 15 خرداد می باشد که با 92 میلیون متر معکب حجم آب و سد ساوه با 205 میلیون متر معکب آب سد بعدی می باشد.

معاون عمرانی استانداری در ادامه افزود:با توجه به حجم بارندگی های اخیر در استان  حجم آب  پشت سد های استان 440 میلیون متر مکعب می باشد .

بهشتی گفت: استان قم با مدیریت مطلوب جریان سیلاب همچنین توانست کمک های فنی و مهندسی خوبی را در قالب ارسال تجهیزات و نیروی انسانی به سایر مناطق سیل زده کشور در استان های گلستان، خوزستان و لرستان انجام دهد که این روند با تشکیل قرارگاه مردمی کمک رسانی و حضور همه بخش های استان همچون سپاه پاسداران با قدرت بیشتری ادامه می یابد.

وی ادامه داد: امید است این حجم ذخیره آب در پشت سدهای مهم استان و همچنین آب ذخیره شده در سدهای داخل استان همچون کبار و سنجگان موجب رونق تولید هرچه بیشتر محصولات کشاورزی و صنعتی و همچنین توسعه اقتصادی روزافزودن شود.

انتهای پیام

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه