اخبار داغ

تذکر آیت‌الله مکارم به دولت درباره فضای مجازی

تذکر آیت‌الله مکارم به دولت درباره فضای مجازی
آیت‌الله مکارم با تاکید بر اینکه عزم راسخی برای تنظیم این فضای مجازی نیست،گفت: دولت باید نسبت به فضای مجازی حساسیت نشان دهد،چه چیزها و اوضاعی در فضای مجازی وجود دارد که حتی نمی‌توان آن‌ها را بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با روحانیون شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران و طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم انجام شد، با اشاره به اینکه مشکلات داخلی، خارجی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور بسیار زیاد است، تصریح کرد: این مشکلات بدون عنایت ائمه اطهار(ع) رفع نخواهد شد، همه بعد از نمازها باید سر به سجده گذاشته و دعا کنیم و مطئمن باشیم این دعاها مؤثر واقع شده و شر اشرار از این کشور و همه کشورهای اسلامی رفع خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه استفاده ما از لطف خداوند متعال بر اساس ظرفیت ما خواهد بود، مطرح کرد: باید ظرفیت وجودی خود را زیاد کنیم تا بتوانیم بیشتر از لطف خداوند متعال بهره‌مند شویم.
,
 
,
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه طلاب باید به دو سلاح بیان و قلم مسلط باشند، مطرح کرد: طلاب باید بتوانند با استفاده از این دو سلاح علم و دانش خود را در جامعه منتشر کنند و در غیراین صورت مسؤول هستند؛ وای به حال فردی که دین می‌داند اما تبلیغی نمی‌کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: طلاب در کنار درس‌های خود باید به سخنرانی، تبلیغ، مقاله‌نویسی و پژوهش مشغول شوند. امروز روزی است که باید با استفاده از بیان و قلم شرایط متفاوتی را برای کشورهای اسلامی از جمله ایران رقم بزنیم. اکنون دشمنان در داخل و خارج قصد نابودی اسلام را دارند نه فقط نظام اسلامی بلکه می‌خواهند کل اسلام را نابود کنند.
,
 
,
مردم می‌توانند از ردّ مظالم و زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند/ ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم
,
وی یادآور شد: بنده در یکی از اخبار دیدم رژیم صهیونیستی با وجود اینکه زمین کمی در اختیار دارد، بخشی از زمین‌های خود را به کشت تریاک اختصاص داده است تا محصول خود را در لبنان توزیع کند.
,
 
,
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه عزم راسخی برای تنظیم این فضای مجازی نیست، گفت: دولت باید نسبت به فضای مجازی حساسیت نشان دهد، چه چیزها و اوضاعی در فضای مجازی وجود دارد که حتی نمی‌توان آن‌ها را بیان کرد، آن هم در زمانی که ارتباط و اتصال به این فضا توسط کودکان هم قابل انجام است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه دشمنان در داخل و خارج به صورت مستمر درحال شبهه‌پراکنی هستند، تصریح کرد: در این راستا نیز گروه‌های مخلتفی را تعیین کرده‌اند اما نباید حالت انفعالی به خودمان بگیریم هر چند باید منتظر امام زمان(عج) باشیم اما ایشان نیز برای ظهور خود نیازمند تربیت عبادی‌الصالحون هستند و بدانید و آگاه باشید در صورتی که عزم راسخ داشته باشیم خداوند متعال دست ما را می‌گیرد.
,
 
,
این استاد سطوح عالی حوزه ضمن تقدیر از روحانیون فعال در دانشگاه‌ها اظهار کرد: باید سعی کنیم که فرهنگ حاکم بر دانشگاه‌ها اسلامی باشد چراکه این فرهنگ قوی است و می‌تواند بر فرهنگ غربی غلبه کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: روحانیون فعال در دانشگاه‌ها باید قدردان جایگاه فعلی خود باشند و به شیوه مطلوب از این جایگاه استفاده کنند که مهم‌ترین راه استفاده از این موقعیت، نشان دادن راه اسلام با عمل خود است.
,
 
,
آیت‌الله مکارم شیرازی نظم و پشت‌کار را لازمه رسیدن به هدف دانست و تصریح کرد: هر چقدر نیت‌ها خالص‌تر باشد موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه