اخبار داغ

امام جمعه قم:

پاسخ نیروهای مسلح به هر نوع تهدیدی کوبنده و قدرتمندانه خواهد بود / نیازهای بلند مدت سیل زدگان برطرف شود

پاسخ نیروهای مسلح به هر نوع تهدیدی کوبنده و قدرتمندانه خواهد بود / نیازهای بلند مدت سیل زدگان برطرف شود
امام جمعه قم توانمند سازی نیروهای مسلح را یک اصل مهم دانست و گفت: دشمنان بدانند پاسخ نیروهای مسلح به هر نوع تهدیدی کوبنده و قدرتمندانه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،به نقش نماز در هدایت انسان ها اشاره کرد و بیان داشت: حاکمان سعودی در زمان های منظم نمازهای جماعت باشکوهی را برگزار می کنند اما این نماز هم باعث نشده که از ظلم و جنایت علیه مردم یمن دست بکشند یا از وابستگی آن ها به رژیم صهیونیستی کاسته شود.

وی نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: نقشه راه ملت ایران در سال 98 با  با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) تبیین شد و ایشان در مناسبت های مختلف و سخنرانی های خودشان نحوه عملیاتی شدن آن را تشریح کردند.

آیت الله سعیدی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خودشان به نقش مهم جوانان در مسیر آبادانی و توسعه کشور اشاره کرده و فرمودند: امروز جوانان کشور با آمادگی بیشتر از جوانان نسل‌های قبل مسیر انقلاب را ادامه خواهند داد.

وی تحریم های اخیر آمریکا و جنگ اقتصادی این کشور را آزمونی برای مسئولان دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در این جنگ پیروز شود به شرط آن که مسؤولان ابتکار داشته و به توانمندی‌های داخی تکیه کنند.

امام جمعه قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: در ماه شعبان اعیاد زیادی داریم که هر یک دارای جایگاه و منزلت خود است اما مهمترین مناسبت این ماه میلاد حضرت مهدی(عج) در نیمه شعبان است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بارش‌های الهی کشور را از نظر کمبود آب از مشکل خارج کرد، افزود: چنین بارشی در 100 سال اخیر سابقه نداشته و 24 استان درگیر شدند و متاسفانه تعدادی از هموطنان جان‌باختند.

آیت الله سعیدی اقدام رهبر معظم انقلاب در بسیج همه نیروهای مسلح برای مقابله با سیل اخیر را به هنگام و به جا عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح با فرمان رهبر کل قوا به میدان آمدند و با همت و غیرت همچنان در میان مردم سیل زده هستند و خدمت رسانی می کنند.

وی نوع کمک رسانی و حفظ کرامت انسانی مردم سیل زده را مهم برشمرد و بیان داشت: نباید به هموطنان مناطق سیل زده به عنوان افراد نیازمند نگاه کرد و باید صدمات روحی و جسمی این حادثه تلخ را از ذهن آن ها پاک کرد.

امام جمعه قم خواستار بررسی عوامل اصلی بروز چنین سیل ها شد و تصریح کرد: باید مسیر رودخانه و مسیل ها مورد ارزیابی قرار بگیرد تا در سال های آینده شاهد جاری شدن چنین سیل های در کشور نباشیم.

وی افزود: علاوه بر این کارها نباید به تمیز کردن خانه ها و خیابان ها ختم شود بلکه باید نیازهای بلند مدت سیل زدگان نیز توسط دولت برطرف شود.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به آمادگی بالای سپاه و ارتش اشاره کرد و ابراز داشت: توان و قدرت نیروهای مسلح در حدی است که با آمادگی رزمی بالا با پشتیبانی مردم آماده مقابله با هرنوع تهدیدات است و به کوچکترین اشتباه دشمن پاسخی سخت از سوی ارتش و سپاه داده می شود.

وی ادامه داد: تقویت و توانمندسازی نیروهای مسلح باید همواره تداوم یابد و هیچ کس نباید در این زمینه کوتاهی کند.

امام جمعه قم ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه اظهار داشت: سپاه در سال های اخیر نشان داده که در عرصه های مقابله با دشمن پیش قدم است و همین مهم موجب دشمنی آمریکا با سپاه شده است.

وی ادامه داد: سپاه در حفاظت حرم حضرت زینب (س) پیش قدم بود و با قدرت تمام داعش و تمامی دست پرورده های آمریکا را در منطقه شکست داد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ترامپ و احمق‌هایی که کنار وی در حکومت آمریکا قرار دارند همان روش های شکست خورده قدیمی را تکرار می کنند ولی راه به جایی نمی برند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه