اخبار داغ

نیروگاه اتمی بوشهر نماد توانایی و عزت ملی/ فرصت اشتغال برای متخصصان بومی فراهم شود

نیروگاه اتمی بوشهر نماد توانایی و عزت ملی/ فرصت اشتغال برای متخصصان بومی فراهم شود
مدیریت کامل نیروگاه اتمی بوشهر توسط پرسنل ایرانی با راه اندازی فاز دوم آن نشان توانایی متخصصان ایرانی و نوید بخش روزهای روشن تر آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس نیروگاه بوشهر نخستین و تنها نیروگاه هسته‌ای غیرنظامی تولید انرژی در خاورمیانه است که داستان بلند آن با راه اندازی آن بعد بیش از سه دهه نماد عزم راسخ مردم ایران برای دستیابی به قله های دانش روز است. با آغاز بکار نیروگاه اتمی بوشهر به تدریج متخصصان آموزش دیده ایرانی مدیریت کامل آنرا را بر عهده گرفتند و اعتماد بنفس حاصل از عزم ملی به ثمر نشسته برای بهره برداری از این سرمایه ملی بیشتر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

تکمیل چرخه سوخت هسته ای بدون نیاز به بیگانگان دستاور بزرگ ایران در سال های گذشته است که موفقیت در این مرحله برداشتن گام های دیگر را هموارتر کرده است و هدف گیری طراحی پیشرانه های هسته ای برای صنعت دریانوری نزدیک تر از هر زمان دیگری است.

,

تولید انواع رادیودارو ها با کابردهای استراتژیک در صنایع پزشکی بخش دیگری از دستاوردهای صنعت هسته ای ایران است. فشار و تحریم ظالمانه آمریکا و غرب علیه مردم ایران که به جنگ اقتصادی کنونی منجر شده است هیچگاه در عزم ملی برای دستیابی به حقوق خود نبوده است و در تازه ترین اخبار در این خصوص خبرهای خوب از امادگی برای اجرایی شدن کارهای تکمیل فاز دوم نیروگاه هسته ای بوشهر است که در سال های آتی می تواند تاثیر قابل توجهی در تامین نیازهای روزافزون برق کشور داشته باشد.

,

, ,

بر اساس این اخبار مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به استفاده از توان نیروهای داخلی در ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، از تحکیم پایه‌های واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تا آخر خرداد خبر داد.

, .,

محمود جعفری در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در راستای ساخت دو واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و برنامه‌ها در حال اجرا است.

, .,

وی با اشاره به اجرای بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: عملیات خاکبرداری در این نقطه به میزان دو میلیون مترمکعب دیگر نیز باید انجام شود.

, .,

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر همچنین از انجام ۲.۵ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی در این محل خبر داد و اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مراحل تحکیم و آماده سازی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده است.

, .,

‌وی از تکمیل مراحل تحکیم پایه‌های واحد دوم نیروگاه اتمی تا آخر خرداد ماه خبر داد و اضافه کرد: برای تحکیم زمین ساخت نیروگاه اتمی در بوشهر ۱۸.۵ متر بتن‌ریزی در سطح زیر ساختمان اصلی نیروگاه انجام می‌شود.

, .,

جعفری با بیان اینکه اواخر خرداد تا اوایل تیرماه امسال عملیات آرماتوربندی و بتن‌ریزی راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر انجام می‌شود افزود: هزار نفر اشتغال طی یک سال اخیر در این نیروگاه ایجاد شده است که ۸۰ درصد آنها بومی استان بوشهر هستند.

, .,

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار نیروها و پیمانکاران ایرانی در ساخت دو واحد نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: پیمانکاران احداث سازه ساختمانی نیروگاه‌های جدید اتمی بوشهر ایرانی هستند.

,

, ,

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر از ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در اجرای واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

,

در این رابطه  استاندار بوشهر در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه را نماد عزت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این استان افتخار میزبانی این پروژه مهم و استراتژیک و صنایع نفت و گاز است.

,

و اظهار داشت: دانش هسته‌ای در ایران با توان متخصصان داخلی بومی سازی شده که یکی از دلایل عصبانیت دشمنان از ایران به سبب  دستیابی ایران به دانش فناوری هسته‌ای است و نیروگاه هسته‌ای بوشهر، نطنز و سایر دستاوردهای عرصه انرژی هسته‌ای نماد «ما می توانیم» است که ملت ایران و نیروی انسانی متعهد با استفاده از این موقعیت می‌توانند به قله‌های پیشرفت دست یابند.

, .,

استاندار بوشهر با بیان اینکه آینده سازان کشور باید راه دانشمندان هسته ای را دنبال کنند افزود: استان بوشهر با افتخار میزبان نیروگاه اتمی است  و در این راستا این استان شایسته بهترین‌ها است.

,

اشتغال نیروهای بومی در نیروگاه اتمی بوشهر

, اشتغال نیروهای بومی در نیروگاه اتمی بوشهر ,

پیش از این نیز  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفته است: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با نیروگاه اتمی بوشهر ۵ هزار نفر نیرو کار نیمه ماهر و ماهر برای شروع به کار فازهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر مهارت‌افزایی می‌شوند.

,

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه بر اساس تعامل با نیروگاه اتمی بوشهر تمامی نیروهای که در فازهای جدید جذب می‌شوند باید دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را گذرانده باشند اظهار داشت: اگر فرهنگ مهارت آموزی در میان خانواده‌ها نهادینه شود و توجه به تحصیلات آکادمیک نباشد، کاهش چشمگیری در میزان بیکاری در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

, .,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/ ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه