اخبار داغ

گزارش دانا از حال و هوای این روزهای رسانه ملی؛

ساختارشکنی تلویزیون با پدیده جدید سلبریتی_مجری/ آیا سلبریتی‌ها دانش اجرای تلویزیونی دارند؟

ساختارشکنی تلویزیون با پدیده جدید سلبریتی_مجری/ آیا سلبریتی‌ها دانش اجرای تلویزیونی دارند؟
فرایند سلبریتی محوری صداوسیما تمامی ندارد، سازمانی که فراموش کرده باید مجری پرورش دهد، یعنی کسی که برای کار اجرا آموزش دیده باشد، مجری کسی است که قاب تلویزیون را می شناسد، تفکرات سازمان و چارچوب های قانونی آن را می داند، برنامه ای اگر در تلویزیون ساخته می شود قطعا موضع یا موضوعاتی دارد که اقتضا می کند کسی آن را اجرا کند که به این مسائل اشراف داشته باشد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرایند سلبریتی محوری صداوسیما تمامی ندارد، سازمانی که فراموش کرده باید مجری پرورش دهد، یعنی کسی که برای کار اجرا آموزش دیده باشد، مجری کسی است که قاب تلویزیون را می شناسد، تفکرات سازمان و چارچوب های قانونی آن را می داند، برنامه ای اگر در تلویزیون ساخته می شود قطعا موضع یا موضوعاتی دارد که اقتضا می کند کسی آن را اجرا کند که به این مسائل اشراف داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

مجری کسی است که اگر برنامه سازی او را برای اجرا انتخاب می کند، پیش از روی آنتن بردن برنامه براساس موضوع و سبک برنامه مجری را انتخاب می کند و پس از آن مجری خود را موظف می داند که در آن زمینه تحقیق و مطالعه کند تا بتواند از عهده اجرا به خوبی بر بیاید و به دل مردم بنشیند.

,

مدتی است که صداوسیما برنامه های مجری محور فراوانی تولید می کند و از بازیگران و فوتبالیست ها و حتی دیده شده که از افرادی که یکبار در برنامه ای مانند خندوانه استندآپ اجرا کرده اند برای کار اجرا استفاده می کند؛ این مدل برنامه ها که معمولا مخاطب های فراوانی هم دارند نیازمند مجری هایی هستند که به کار اجرا مسلط باشند و آداب اخلاقی و اجتماعی را نیز کاملا به جا آورند اما متاسفانه اخیرا می بینیم که به دلیل استفاده نکردن از مجری های متخصص اتفاقاتی در این برنامه های تلویزیون می افتد که تاثیری منفی بر جامعه می گذارد و بسیاری از مردم را آزرده می کند.

,

یکی از دلایلی که صداوسیما دچار این ضعف بزرگ شده این است که چند سالی است یک مجری جدیدی را تربیت نکرده و چهره تازه ای را به مردم معرفی نکرده است.

,

برنامه شوتبال که این روزها از شبکه نسیم پخش می شود از امیرحسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مجری بهره می گیرد، رستمی آن قدر تلاش می کند که نقش یک مجری را ایفا کند که مخاطب متوجه این امر می شود و بیش از 2 دقیقه نمی تواند حضور وی را در قاب تلویزیون به عناون مجری بپذیرد.

,

 

,

, ,

 

,

علی انصاریان فوتبالیستی که همیشه ثابت کرده عطش دیده شدن و جلوی دوربین قرار گرفتن را دارد، این را هم در زمانی که فوتبال بازی می کرد می شد دید و هم در این زمان که از فوتبال دور شده است تا جایی که مهران مدیری در برنامه دورهمی به انصاریان گفت"چرا انقدر عاشق دوربین هستی و هر جا که دوربین باشه تو هم هستی؟"

,

انصاریان که در این سال ها نشان داده است آدم کم حاشیه ای نیست بلکه همیشه سعی کرده است هر طور که شده خودش را در معرض قضاوت مردم قرار دهد، او قبل تر در یک برنامه اینترنتی به همراه مجید یاسر به کار اجرا می پرداخت و بارها حاشیه هایی مانند خواندن ترانه برخی از خواننده های لس آنجلسی را به وجود آورد که واکنش های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت، همچنین زمانی که مجری برنامه ورزشگاه شد به همنوعان افغانستانی توهین نژادی کرد که باعث شد طیف زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی به او اعتراض کنند.

,

, ,

 

,

 

,

مجید افشاری یکی از شرکت کنندگان مسابقه خنداننده شود برنامه خندوانه در یکی دو سال گذشته است که بعد از حضور در خندوانه به مجری برنامه ای در یکی از پرمخاطب ترین شبکه های رسانه ملی تبدیل شد؛ روز یکشنبه (5شهریور سال97) در برنامه «ایرانیوم» شبکه 3 تلویزیون دو میهمان دعوت کرده بود: ایرج ملکی و برادرزاده اش مونا ملکی.

,

این دو به خاطر ساختن ویدیوهایی با پیام‌های اخلاقی در فضای مجازی به شهرت رسیده‌اند؛ ویدیوهایی ساده با یک پیام اخلاقی مثلا در ارتباط با مزاحمت خیابانی، فایده سوادآموزی ومانند اینها...

,

سیل انتقادات به این دلیل به این برنامه این بود که مخاطب در طول این برنامه شاهد اتفاقی ناشایست در تلویزیون بود. توضیح ساده این‌که رفتار مجری و سازندگان برنامه ایرانیوم بیشتر شبیه این بود که جار بزنند: آی مردم! ما 2 تا آدم ساده و بی غل و غش را پیدا کرده‌ایم و آنها را به برنامه دعوت کرده‌ایم ببینید اینها تا چه حد ساده هستند! و بیایید بخندیم.

,

 

,

, ,

 

,

حمید گودرزی بازیگر جوان با سابقه ای که او هم یکی از مجری های تلویزیونی شده است، جدا از این که او هم مانند دیگر افرادی که از آن ها اسم برده شد فن اجرا را نمی داند، اخلاق رسانه ای را هم درست اجرا نمی کند، به عنوان مثال در یکی از قسمت های مسابقه پنج ستاره وقتی که حمید گودرزی می خواست به شرکت کننده در پاسخ دادن به سوال کمک کند، شرکت کننه نپذیرفت و جوابی اشتباه داد آن وقت حمید گودرزی با عصبانیت داد کشید: «مگه نمی گم گزینه درست پیره؟ چرا وقتی بهت کمک می کنم گوش نمی کنی؟» بعد صدایش را بالاتر برد و به طرف شرکت کننده رفت و گفت: «برای چی اینطوری می کنی با ما؟» و با دستش به سینه شرکت کننده ضربه زد. او ظاهرا قصد شوخی داشت اما آنقدر رفتارش تند و زننده بود که حرکتش بی احترامی تلقی شد و صدای مخاطبان را در آورد.

,

 

,

, ,

 

,

پژمان بازغی مجری برنامه کودک شو از شبکه نسیم است که که اگر بخواهیم به یکی از اتفاقات جالب مرتبط با او اشاره کنیم باید به جشنواره تلویزیونی جام جم نگاهی بیاندازیم که بازغی و تهیه کننده کودک شو معتقد بودند که بازغی باید به عنوان مجری برتر انتخاب می شد، این در حالی است که افرادی در این جشنواره حضور داشتند که حرفه و هنر اصلی شان اجرا است و پژمان بازغی نیز مانند دیگر همکاران خود در حرفه ای غیر تخصصی مشغول به فعالیت است.

,

, ,

 

,

محمدرضا گلزار سوپر استار سینمای ایران که تاکنون هیچونه حضوری در سریال و فیلم های تلویزیونی نداشته، اکنون مجری مسابقه ای به نام برنده باش است که تلویزوین آن را هم به عنوان پر مخاطب ترین برنامه صداوسیما معرفی کرد، از ابتدای فعالیت هنری گلزار تا به حال کارشناسان و منتقدان بسیاری معتقدند که او بازیگر نیست و صرفا به دلیل چهره زیبا و چشمان سبز رنگش مورد وثوق مخاطبان قرار می گیرد و فیلمسازان نیز برای فروش گیشه فیلم های خود از این امتیاز گلزار استفاده می کنند و او را در فیلم هایشان به کار می گیرند.

,

 

,

, ,

 

,

کامران تفتی هم بازیگر دیگری که به اجرا رو آورده است، در واقع تلویزیون جولانگاه سلبریتی های خودشیفته ای شده است که فضای جامعه را از مانیفست های بی اساس خود پر کرده اند، این روند اگر ادامه پیدا کند شاهد یک الگوسازی غلط در جامعه خواهیم شد چون باید پذیرفت که به هر حال یک طیف از جامعه ممکن است از این افراد الگوبرداری کنند و این اتفاق برای جامعه خطرناک خواهد بود و در آینده ای نزدیک شاهد یک بیماری فراگیر خواهیم بود که شاید نتوان به راحتی آن را درمان کرد، آیا بهتر نیست برای یک بار هم که شده قبل از ابتلا به یک مسئله از آن پیشگیری کنیم؟

,

 

,

Related image

, Related image,

 

,

سلبریتی هایی که به راحتی در مورد هر چیزی اظهار فضل می کنند و تفکرات خود را به جامعه و مردم تزریق می کنند به مراتب می توانند از عدم آگاهی خطرناک تر باشند؛ چرا که دانش غلط بسیار خطرناک تر از نداشتن دانش است؛ این افراد اگر صلاحیت الگو شدن در اجتماع را داشتند قطعا دست به کاری نمی‌زدند که در آن هیچ گونه تخصصی ندارند.

,

 

,

گزارش از احسان رستمیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه