اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

مقابله با ساخت‌و‌سازها در حریم رودخانه‌ها به صورت جدی در برنامه داریم/ تغییر کاربریهای زیادی در حوزه ابهررود اتفاق افتاده است

مقابله با ساخت‌و‌سازها در حریم رودخانه‌ها به صورت جدی در برنامه داریم/ تغییر کاربریهای زیادی در حوزه ابهررود اتفاق افتاده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها گفت: مقابله با ساخت‌و‌سازها در حریم رودخانه‌ها به صورت جدی در برنامه داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره وضعیت رودخانه زنجانرود اظهار کرد: بستر این رودخانه به طور متوسط 300 متر بوده و حداقل 100 متر باید باشد ولی در حال حاضر در مسیر این رودخانه جاهایی است که بستر به 10 متر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تصرفات زیادی در برخی جاها به حریم رودخانه انجام شده است افزود: در اولین جلسه‌ای که شورای حفاظت موضوع زنجانرود مطرح خواهد شده و 6 کیلومتر از مسیر این رودخانه آماده مطالعه داریم.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه داخل شهر زنجان را در دستور کار داریم که شهرداری نیز باید اقداماتی را انجام دهد افزود: همکاریها دستگاه‌ها نیز افزایش یافته و این همکاری در بارشهای اخیر بسیار مطلوب بود.

,

وی با اشاره به انتظار ما این است که در زمان کم بارشی و پربارشی‌ها خسارتها را به حداقل برسانیم بیان کرد: مقابله با ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها به صورت جدی در برنامه داریم که در گذشته این اقدام را می‌کردیم که هم مردم ممانعت می‌کردند و خود نهادها نیز کمتر همراهی داشتند که در حال حاضر این همکاریها افزایش یافته است.

,

رضاپور با اشاره رودخانه قزل اوزن زنجان گفت: مسیر این رودخانه در استان زنجان در گذشته مهندسی خوبی صورت گرفته که این رودخانه خسارتی نداشته و اگر خسارتی هم وجود داشته خسارت به اراضی کشاورزی بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه مشپما و آبگیری سد شهریار را داشته باشیم خسارتها در مسیر این رودخانه به حداقل می‌رسد افزود: حوزه قزل اوزن ساخت و سازی در حریم رودخانه نداریم اگر هم خسارتی باشد بیشتر خسارتی مالی در زمینهای کشاورزی خواهد بود.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به وضعیت حوزه ابهررود عنوان کرد: در این حوزه ساخت و سازهای زیادی اتفاق افتاده و در این حوزه فعالیتهای صنعتی و تغییر کاربریها بسیار زیاد بوده و احتمال خسارت در این حوزه بسیار زیاد است.

,

وی با اشاره به اینکه در رودخانه زنجانرود نیز باید بستر سازی اتفاق بیفتد عنوان کرد: حریم این رودخانه باید 100 متر باشد ولی در برخی از جاهها تصرف بسیار زیاد بوده و باید حداقل 40 تا 50 متر حریم برای رودخانه ایجاد شده و دیواره سازی انجام شود.

,

رضاپور افزود: هزینه‌های بخشی از این اقدام نیز باید توسط کسانیکه که به حریم رودخانه تجاوز کردند متحمل شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه