اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

ظرفیت بالای زنجان در صنعت نساجی می‌تواند زمینه همکاری با بنگلادش باشد

ظرفیت بالای زنجان در صنعت نساجی می‌تواند زمینه همکاری با بنگلادش باشد
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه صنایع نساجی می‌تواند نخستین حوزه همکاری دو طرف باشد، گفت: بازار خوبی در این زمینه در استان و در کشور وجود دارد و بنگلادش می‌تواند در زمینه تامین مواد اولیه این صنعت با استان زنجان همکاری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; غلامحسین جمیلی امروز در دیدار با  سفیر بنگلادش در زنجان با بیان اینکه استان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی دارای جذابیت‌های مطلوبی است، اظهار کرد: می‌توان چند پروژه را برای همکاری بین زنجان و بنگلادش در نظر گرفته و پس از انجام اقدامات ابتدایی آنها را اجرایی کرد، در این بین سفارتخانه‌های دو کشور نقش بسیار مهمی در فراهم کردن زمینه کار فعالان اقتصادی بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه سختی‌هایی در مبادلات تجاری به ویژه در زمینه مالی وجود دارد، ابراز کرد: اما هرچه این مبادلات سخت‌تر شده ما نیز قوی‌تر شده‌ایم و راه‌حل‌هایی برای آن پیدا می‌کنیم.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه صنایع نساجی می‌تواند نخستین حوزه همکاری دو طرف باشد، افزود: بازار خوبی در این زمینه در استان و در کشور وجود دارد و بنگلادش می‌تواند در زمینه تامین مواد اولیه این صنعت با استان زنجان همکاری داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه دو طرف می‌توانند در زمینه دارویی نیز همکاری‌هایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برندهای معتبری با همکاری اروپا در بنگلادش به صورت مشترک فعالیت دارند که با وجود تحریم‌ها، صنایع غذایی و دارویی معاف هستند، با وجود اینکه ایران خود در زمینه تولید دارو توانمندی خوبی دارد، اما در این بخش نیز می‌توان همکاری کرد.

,

جمیلی با بیان اینکه ایران و بنگلادش هر دو پر جمعیت و اهداف توسعه‌ای دارند، ابراز کرد: تاریخ برای هر دو کشور سخت‌گیری‌هایی را به همراه داشته، اما می‌توان همکاریهای بهتر و موثرتری را در دوره جدید دنبال کرد.

,

وی با بیان اینکه استان در حوزه تامین مصالح ساختمانی دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: بر اساس آمار سیمان، قیر و سنگ ساختمانی پیش از این بین دو کشور مبادله شده که زنجان می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد و جدا از همکاری‌های بین زنجان و بنگلادش، موضوع را فرا استانی و در سطح کشور دنبال کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از پربازدیدترین استان‌های کشور برای سفرای خارجی بوده است، گفت: اتاق بازرگانی زنجان همواره نگاه پررنگی به سفارت‌خانه‌ها داشته و روابط مستحکم و پایداری را با آنها دنبال کرده است.

,

وی با اشاره به همکاری‌های دو طرف طی سال‌های گذشته عنوان کرد: می‌توان بار دیگر توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار داد.

,

جمیلی با اشاره به ظرفیت کشور بنگلادش در تولیدات نساجی تصریح کرد: زنجان دومین قطب نساجی ایران بوده و واحدهای تولیدی بسیار خوبی در زمینه‌ تولید نخ، نساجی، پارچه و تولید پوشاک در فعالیت دارند که یکی از محورهای سرمایه‌گذاری استان در این حوزه است.

,

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان از تنوع بالای معدنی برخوردار است، گفت: تولیدات ما در این بخش شامل سرب و روی، مس و کانی‌های غیرفلزی و غیره است، همچنین تولید محصولات کشاورزی استان نیز قابل توجه است که بخشی از آن قابلیت صادراتی دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: ارزش محصولات تولیدی کشاورزی استان زنجان به دلیل مولفه‌های غذایی بسیار غنی و قابل توجه است که به دلیل تنوع آب و هوا، خاک زنجان و سردسیری بودن منطقه دارای مزایای بسیاری است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در تولید کشمش نیز توانمندی مطلوبی دارد، ابراز کرد: کشمش تولیدی زنجان بسیار مطلوب بوده و به دلیل ارزش غذایی، استانداردهای کشورهای اروپایی را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه