اخبار داغ

حجت الاسلام پناهیان:

موفقیت های سپاه پاسداران امروز مورد مطالعه دشمنان است

موفقیت های سپاه پاسداران امروز مورد مطالعه دشمنان است
حجت السلام و المسلمین پناهیان با بیان این که رسالت جهانی ما این است که نقاط کلیدی دنیا را به دست بگیریم گفت: امروز دشمن به این که چرا سپاه به یک نیروی نظامی فعال و پویا تبدیل شده و این نیرو مانند بسیاری از نیروهای نظامی در دنیا، نیرویی عادی و خنثی نیست؛ توجه جدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در همایش جوانان عاشورایی که شب گذشته در مسجد مقدس جمکران قم به مناسبت نخستین سالروز شهادت شهید مدافع حرم، شهید محمدمهدی لطفی نیاسر برگزار شد گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید مدافع حرم، همراهی همیشگی وی با نیروهای زیرمجموعه خود بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, ، ,

وی درباره شیوه به شهادت رسیدن این شهید گرانقدر اظهار کرد: نقل است که فرماندهان مستقر در سوریه در آن مقطع، به حمله همه جانبه ای از سوی دشمن پی بردند و دستور جا به جایی نیروها را دادند. در این جا به جایی بود که این سرباز مدافع حرم، متوجه شد بخشی از نیروهایش از این دستور نظامی مطلع نشده اند و این بود که به صحنه بازگشت و پس از اطلاع دادن به نیروها و نجات آن ها، خود در کمین دشمن افتاد و به شهادت رسید.

سپاهیان سفره شهادت را باز نگه داشته اند

,
,
, سپاهیان سفره شهادت را باز نگه داشته اند,

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به دُعای حضرت امام (ره) در زمان پذیرش قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: امام در آن مقطع دعا فرمودند که خداوند سفره شهادت را از میان عاشقان شهادت جمع نکند که چنین هم شده و امروزه سپاهیان از جمله اقشاری هستند که این سفره را باز نگه داشته اند.

وی با اشاره به حرکت احمقانه رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی، گفت: این اقدام سبب افزایش محبوبیت سپاه شده است که نشانه این محبوبیت، وجود تصاویر متعددی از فرماندهان شهید و حتی زنده سپاه در خانه های مردم است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین موفقیت های نظام اسلامی را مرهون حضور نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث «امید به آینده» را مطرح می فرمایند این است که امروزه جوانان مؤمن و انقلابی ما در صحنه اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مراکز تجلی این حضور است.

وی در ادامه دلایل دیگر اقدام اخیر آمریکا را مورد توجه قرار داد و افزود: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی به دلیل افزایش قوت و قدرت ما و البته افزایش ضعف و استیصال دشمن است.

موفقیت های سپاه پاسداران امروز مورد مطالعه دشمنان است

,
,
,
,
,
,
,
,
, موفقیت های سپاه پاسداران امروز مورد مطالعه دشمنان است,

پناهیان خاطر نشان کرد: امروز دشمن به این که چرا سپاه به یک نیروی نظامی فعال و پویا تبدیل شده و این نیرو مانند بسیاری از نیروهای نظامی در دنیا، نیرویی عادی و خنثی نیست؛ توجه جدی دارد؛ در حقیقت آن ها به این نکته پی برده اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به «چشمه ای جوشنده از درون» تبدیل شده است که نمی توان جلو آن را گرفت.

وی ادامه داد: روضه ها و مداحی های ما در این دوران باید پُر از ادبیات پیروزمندانه باشد؛ چراکه پیروزی های متعددی در این دوران نصیب جوانان انقلابی و جهادی شده است که نشاط از این پیروزی ها باید در نوحه ها وارد شود.

وی ضرورت شُکرگزاری از این موفقیت های همه جانبه را یادآور شد و اظهار داشت: امروزه شادی و نشاط و همچنین شُکرگزاری، بر هر نگرانی و آسیب احتمالی غلبه دارد و باید به این مهم توجه داشت.

پناهیان خاطرنشان کرد: همه ما نوای «کربلا کربلا ما داریم می آییم» دوران دفاع مقدس را به یاد داریم  و می دانیم که این شعار چه شور و نشاطی در جبهه ها ایجاد می کرد؛ لذا امروز هم باید ادبیات روضه و نوحه های ما پُر از این نوع بیان و ادبیات حماسی و پُر شور و نشاط باشد که متأسفانه نیست.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه