اخبار داغ

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم خبر داد:

پیش بینی حضور 3 میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران/ آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران نیمه شعبان

پیش بینی حضور 3 میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران/ آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران نیمه شعبان
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از پیش بینی حضور 3 میلیون زائر در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: استان برای میزبانی از زائران نیمه شعبان در آمادگی کامل به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران نیمه شعبان در که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: باید زیرساخت های لازم را برای موکب ها و حضور زائران جمکران تامین و فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با بررسی های که سال های گذشته انجام شده کار ستاد تسهیلات نوروزی متوفق نشده و تا پایان جشن های نیمه شعبان ادامه دارد.

عالی پور به برپایی موکب ها در مسیر زائران اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون 114 موکب ثبت شده و سایر موکب داران نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند تا مجوزهای لازم صادر شود.

وی افزود: حرکت نیمه شعبان فرهنگی است و کمیته فرهنگی ستاد برنامه های مختلفی را انجام داده است که برپایی خیمه های معرفتی را می توان از جمله این اقدامات برشمرد.

 عالی پور بیان داشت: حرم مطهر و مسجد جمکران نیز فعالیت های زیاد دارند تا غنای کار را افزایش دهند، علاوه بر این در بخش خواهران نیز برای افزایش غنای کار فرهنگی از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران استفاده خواهد شد.

 وی به تعداد زائران نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: در  نیمه شعبان در 24  ساعت حدود سه میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران می آید که باید به خوبی از این زائران استقبال شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان این که در زمینه ای سرویس بهداشتی مشکلی نداریم، ابراز داشت: سرویس بهداشتی به مقدار مورد نیاز ایجاد شده و در پارکینگ ها نیز تلاش شده است که تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود:  با توجه به بارندگی های اخیر 240 هکتار برای پارکینگ در نظر گرفته شده است که تمامی نیازهای موجود را برطرف خواهد کرد.

عالی پور تاکید کرد: در حوزه امنیتی بسیار کار شده است چرا که فرقه های انحرافی زیادی وجود دارند که می خواهند در مراسم های مختلف سوء استفاده کنند و قطعا این اجازه به آن ها در نیمه شعبان داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: از آغاز سال جدید برنامه های فرهنگی در سطح استان شروع شده است و این برنامه ها در آستانه نیمه شعبان افزایش خواهد داشت و باید گفت در این حرکت فرهنگی همه حضور دارند و در مسیر برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/110

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه