اخبار داغ

نگرانی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر فرانسه

نگرانی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر فرانسه
انتشار یک گزارش نشان می‌دهد دولت فرانسه در حل مشکل بی‌خانمان‌ها ناموفق بوده و به حقوق مدنی این افراد بی توجهی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، در حالی که فرانسه نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی طی چند دهه اخیر با مشکل افزایش جمعیت بی خانمان‌ها روبرو است، انتشار یک گزارش رسمی نشان می‌دهد دولت ماکرون نتوانسته به وعده‌های خود در مورد رسیدگی به بی خانمان‌ها عمل کند و حقوق شهروندی افراد بی خانمان را نادیده گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، در حال حاضر در فرانسه قوانینی که حق مسکن و حمایت همگانی به خصوص مستضعفین را تضمین کند، وجود ندارد و دولت این کشور حقوق بی‌خانمان‌ها را نقض می‌کند.
,
 
,
در این گزارش از قول مؤسسه ملی آمار و پژوهش‌های اقتصادی فرانسه گفته شده حدود دوازده هزار نفر شب‌ها را در خیابان‌ها می‌گذرانند.
,
 
,
همچنین سازمان خیریه «لومار دلارو» اعلام کرده که سال گذشته بیش از ۵۶۶ بی خانمان در سراسر فرانسه جان باختند که از این میان ۱۰۰ قربانی در پاریس حضور داشته است.
,
 
,
گزارشگر سازمان ملل در گزارش خود ضمن اعلام نگرانی نسبت به وضعیت بی‌خانمان‌ها در فرانسه از دولت امانوئل ماکرون خواسته است تا حقوق بشر را درباره این بخش از جامعه نیز در نظر گیرد و خدمات ابتدایی و بهداشتی برای آنان فراهم کند.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه