اخبار داغ

دومین جشنواره ملی عکس "دارالسلطنه قزوین" برگزار می‌شود

دومین جشنواره ملی عکس "دارالسلطنه قزوین" برگزار می‌شود
دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی ایران اردیبهشت ماه سال جاری در این شهر تاریخی و با محوریت مسیر گردشگری تاریخی- فرهنگی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش رشوند آوه، در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: باتوجه به استقبال شایسته عکاسان از برگزاری اولین دوره جشنواره ملی عکس دارالسطنه در سال 97، دومین دوره این جشنواره با تاکید بر محور گردشگری فرهنگی- تاریخی قزوین در دست اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی تصریح کرد: به دلیل گستردگی دومین دوره این جشنواره، سعی بر این بوده از ظرفیت ارگان‌های مختلف شهر و استان در برگزاری جشنواره بهره برده شود. به همین دلیل، شهردار قزوین به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری حضور دارد و در کنار وی، معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار، مدیران کل صدا وسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و هنری شهرای اسلامی شهر و برخی مدیران شهرداری فعالیت دارند.

,

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه اذعان کرد: این جشنواره در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

,

رشوند آوه با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، ایده ماراتن عکاسی در قالب دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه برگزار خواهد شد گفت: فتوماراتن یک چالش جذاب عکاسی در جهان محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال 1986 در اسپانیا برگزار شده و هم اکنون 74 ماراتن عکاسی در کشورهای مختلف مانند ترکیه، مالزی، چین، آلمان، اسپانیا، دانمارک برگزار می‌شود.

,

وی ادامه داد: باتوجه به اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی و از طریق پایگاه‌های الکترونیکی هنرهای تجسمی، عکاسی، معماری، شهرسازی و گردشگری در سطوح ملی، از آغاز ثبت نام تاکنون، 490 نفر در نخستین فتوماراتن کشور ثبت نام کرده اند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه از بین شرکت کنندگان، ثبت نام 367 نفر از 30 استان و 69 شهر ایران و یک شهر در فرانسه براساس قوانین فتوماراتن تایید شده است، گفت: از این تعداد، 130 زن و 237 مرد در این رویداد ملی، هنری و گردشگری ثبت نام کرده اند.

,

وی اضافه کرد: هدف نهایی برگزاری رویدادهای هنری مانند جشنواره عکس و ماراتن عکاسی با محوریت مسیر گردشگری فرهنگی-تاریخی قزوین، معرفی و ثبت این محور به عنوان یک مسیر پیاده گردشگری شاخص در سطوح ملی و بین المللی است.

,

دومین دوره در 4بخش برگزار می‌شود

, دومین دوره در 4بخش برگزار می‌شود,

رئیس هیئت اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در خصوص بخش های مختلف این رویداد بیان کرد: دومین دوره این جشنواره در 4 بخش اصلی (فتوماراتن)، جانبی (معماری)، ویژه (تلفن همراه) و آرشیوی (عکس‌های قدیمی) برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: برگزاری جشنواره عکس در قالب فتوماراتن، سبب ایجاد روحیه رقابتی بین عکاسان برجسته، افزایش نشاط اجتماعی در مسیر گردشگری، رقم زدن یک رویداد هنری و گردشگری در سطح ملی و معرفی ظرفیت های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مسیر گردشگری به عکاسان به عنوان مبلغان هنری در سطوح ملی و بین‌المللی خواهد شد.

,

رشوند در تشریح روند برگزاری این جشنواره مطرح کرد: بعد از انتشار و اطلاع رسانی پوستر و فراخوان جشنواره، ثبت نام و ارسال رزومه توسط عکاسان صورت گرفته است. در ادامه رزومه ها توسط 5 داور هیئت انتخاب مورد بررسی قرار می گیرد که تعدادی از آنها به عنوان رزومه های برتر انتخاب شده و صاحبان آنها در قالب عکاسان مدعو به دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه دعوت می‌شوند.

,

وی ادامه داد: سایر عکاسان نیز می‌توانند به صورت آزاد در فتوماراتن و جشنواره عکس شرکت کنند. پس از ثبت تصاویر و ارسال آنها به دبیرخانه جشنواره از طریق سایت، داوری آثار توسط 5 داور برجسته عکاسی کشور صورت گرفته و آثار راه یافته و برگزیده این رویداد معرفی خواهد شد.

,

این مسئول تصریح کرد: حضور گسترده عکاسان در یک بازه زمانی مشخص در شهر قزوین، ثبت جذابیت‌های بافت تاریخی این کهن شهر در قاب تصاویر و انتشار آنها در فضای مجازی و نمایشگاه‌ها و کتب عکاسی، تاثیر بسزایی در معرفی قزوین به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب در سطوح ملی و بین المللی خواهد داشت.

,

وی اظهار امیدواری کرد: با تداوم رویدادهای ملی مانند ماراتن عکاسی و جشنواره عکس در قزوین و با تاکید بر موضوعات گردشگری، بتوان یک مستندسازی فاخر از این شهر و زمینه ای برای معرفی شایسته آن فراهم نمود.

,

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه در پایان عنوان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور می توانند به آدرس اینترنتی darolsaltaneh.qazvin.ir یا دبیرخانه جشنواره واقع در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، حیاط نگارالسلطنه مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه