اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

هنرمندان باید بیرون از مرزها آرمانها و آموزه های انقلاب اسلامی را ترویج کنند

هنرمندان باید بیرون از مرزها آرمانها و آموزه های انقلاب اسلامی را ترویج کنند
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هنرمندان باید بیرون از مرزها، انقلاب اسلامی، آرمانها و آموزه های انقلاب را ترویج کنند گفت: آوینی هنرمند گرفتار در تخیلات خودش نبود و خیلی از کسانی که امروز هنرمند هستند گرفتار تخیلات هستند اما آوینی با واقعیت پیوند خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، شامگاه شب گذشته در آیین گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و تشکیل سازمان بسیج هنرمندان که عصر امروز  در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: از تعبیر هنر انقلاب اسلامی دو نو برداشت می‌توان کرد.

, به گزارش , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

آیت الله شعبانی در ادامه با اشاره به تمثال  شهدا در سالن، آنها را هنر انقلاب دانست و تربیت جوانان را نیز هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

,


وی برداشت دوم از هنر انقلاب اسلامی را هنر در خدمت انقلاب دانست و افزود: شما هنرمندان هستید که باید بیرون از مرزها، انقلاب اسلامی، آرمانها و آموزه های انقلاب را ترویج کنید.
وی با اشاره به شهید آوینی یادآور شد: آوینی با بصیرت بود و هنرمند گرفتار در تخیلات خودش نبود و خیلی از کسانی که امروز هنرمند هستند گرفتار تخیلات هستند اما آوینی با واقعیت پیوند خورد.
در ادامه مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بابیان اینکه انقلاب اسلامی در همه عرصه ها تحول ایجاد کرد اظهار داشت: تحول انقلاب اسلامی در حوزه هنر نیز مشهود است.

, ,
,
,
,


رسول کرمی افزود: با انقلاب اسلامی هنری مردمی و متعهد متولد و سازمان هایی همچون حوزه هنری و بسیج هنرمندان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه هفته هنر با شعار «هنر بسیج با مردم به سوی معنویت» است تصریح کرد: موج اول هنر انقلاب با پیروزی انقلاب شروع شد و در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید و بعد ها رشد کرد.
در ادامه این مراسم سرپرست اداره ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی می‌تواند گل سرسبد تمامی هفته ها باشد اظهار داشت: شهید آوینی یک اندیشمند است و هنر اسلامی را حدیث شیدایی می‌دانست، همان شیدایی که حضرت زینب را به آن جایگاه رساند.

, ,
,
,
,


علی مرادی نور افزود: آوینی قبل از اینکه هنر مند شود عاقل بود.
وی با بیان اینکه آوینی تمام مقالات و آثار خود را سوزاند بیان کرد: آوینی با سوزاندن آثار خود که قبل از انقلاب نوشته بود در واقع نفس خود را سوزاند و به درجه ای از عقل و شیدایی رسید که آثارش را بسوزاند.
در پایان این مراسم از کتاب شعر «آقا» نوشته کرمی نور، مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان، از تقریظ سردار حاج قاسم سلیمانی به مجموعه نمایش گل باغ اثر احمد لطفیان بهار  رونمایی و همچنین از برگزیدگان جشنواره حماسه عکس حضور تجلیل شد.
انتهای پیام/

, ,
, علی مرادی نور افزود: آوینی قبل از اینکه هنر مند شود عاقل بود.,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه