اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد؛

اعطای وام 40 میلیونی به متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن/توزیع 800 تن سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده مازندران

اعطای وام 40 میلیونی به متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن/توزیع 800 تن سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده مازندران
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: در بحث مقاوم‌سازی تسهیلات 25 میلیون تومانی طی سال‌جاری به 40 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد افزایش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد خانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار کرد: 21 الی 31 فروردین دهه حساب 100 امام (ره) است که ما هرساله آن را گرامی می‌داریم و این ایام ارج می‌نهیم.

وی افزود: ساخت مسکن برای محرومین و اقشار آسیب پذیر، تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها، ساماندهی روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده متاثر از حوادث قهری و بلایای طبیعی و غیر طبیعی از جمله تکالیف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران، 3 هزار و 200 روستا و آبادی وجود دارد که 2 هزار و 700 روستای بالای 20 خانوار داریم که در این روستاها، موظف به اجرای طرح هادی هستیم.

این مسئول بیان کرد: با مشارکت مردم، در یک هزار و 500 روستای استان، اجرای طرح هادی استارت خورده است که در سال 97، 650 روستا با اعتبار 97 میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در نظر گرفته شده است.

خانی ادامه داد: در سال 97 و در فاز اول، 126 روستا به عنوان روستاهای هدف و مقصد گردشگری و بومگردی در نظر گرفته شد که این عدد پس از جلسات متعدد به 244 روستا رسید که تمامی این روستاها مورد بازدید قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بحث رونق تولید که شعار سال نامیده شده است، بومگردی می‌تواند کارگشا باشد که با ایجاد اشتغال موجب توسعه پایدار در روستاها خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد: ما به هر واحد اقامتی بومگردی جهت مقاوم سازی و استحکام آن، بنا به دارا بودن پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی، تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود کم بهره در نظر گرفته‌ایم که به متقاضیان مشمول، تعلق خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه به آسیب سیل به 6 هزار و 500 واحد در استان اشاره کرد و گفت: سیل به واحدهای مسکونی، 12 شهرستان، 9 شهر و 170 روستای استان خسارت وارد کرد که پرداخت وام‌های بلاعوض در ایام تعطیل نوروزی به خسارت دیدگان انجام شد.

خانی با بیان اینکه به 4 هزار و 400 واحد روستایی و شهرستانی وام بلاعوض تعمیری پرداخت شد؛ متذکر شد: به واحدهای تعمیری روستایی جهت تعمیر، 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 5 میلیون تومان وام معیشتی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون، 660 نفر جهت تعمیرات و 35 نفر جهت احداث به بانک‌های عامل معرفی شده اند؛ اضافه کرد: برای احداث ساختمان جدید به واحدهای روستایی وام 40 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و 10 ملیون تومان وام بلاعوض و برای مناطق شهری نیز 50 میلیون تومان وام کم بهره با 12 میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یادآور شد: تا کنون، 800 تن سیمان به صورت رایگان در مناطق سیل زده توزیع شده است و آوار برداری از 100 واحد نیز انجام شده است.

خانی بیان کرد: در بحث مقاوم سازی تسهیلات 25 میلیون تومانی طی سال‌جاری به 40 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد افزایش پیدا کرده است و این تسهیلات حتی به واحدهایی که در سیل اخیر آسیبی ندیدند و واحدهایی که در مناطقی که درگیر سیل نبودند هم داده می‌شود.

وی در پایان گفت: تاکنون، بنیاد مسکن مازندران توانسته است 3 هزار واحد مسکونی با پیشرفت 80 درصد در غرب کشور و در منطقه سر پل ذهاب را اجرا و رو به اتمام ادامه کار دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه