اخبار داغ

مدیرعامل توزیع برق مازندران اعلام کرد؛

نیاز اعتبار ۲۲ میلیاردی برای پایدارسازی شبکه برق/خسارت ۸.۲ میلیاردی سیل به شبکه برق مازندران

نیاز اعتبار ۲۲ میلیاردی برای پایدارسازی شبکه برق/خسارت ۸.۲ میلیاردی سیل به شبکه برق مازندران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: سیل اخیر، 8 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت مستقیم به تاسیسات برق وارد کرد و طی نامه‌ای که به تهران ارسال کردیم، میزان خسارت غیرمستقیم و اعتبار جهت مقاوم سازی، 22 میلیارد تومان برآورد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، قاسم شهابی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده در سالن شماره دو استانداری اظهار کرد: از 25 اسفندماه سال گذشته به تمامی نیروها اعلام آماده‌باش برای سفرهای نوروزی دادیم و بیش از 85 گروه عملیاتی با 350 نیرو آماده به کار پای کار آمدند.

وی افزود: پس از اخطاریه هواشناسی مجددا اعلام آماده باش به شهرستان‌ها داده شد اما تصور نمی‌کردیم چنین حجم کاری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد: در تاریخ 27 اسفند سیل برخی مناطق استان را داشتیم که در روز اول در سیمرغ، خرابی جدی نداشتیم اما برای ایمنی در مناطق سیل زده، ناچار برق آن مناطق را قطع کردیم و ساعت یک شب پس از پایان تعمیرات، وضعیت به حالت عادی برگشت.

این مسئول ادامه داد: پس از سیمرغ، سیل به روستاهای منطقه فرح‌آباد در مرکز مازندران رسید و همین تدبیر را در پیش گرفتیم و حادثه خاصی نداشتیم.

شهابی بیان کرد: سیل، کم کم از دشت و شهرها به مناطق کوهستانی رسید که موجب انسداد راه‌ها، رانش خطوط مواصلاتی، ریزش کوه‌ها و افتادن درختان و شکستن تیر برق‌ها شد.

وی عنوان کرد: طی سیل اخیر در مازندران، 713 روستا در روز نخست دچار قطعی برق شدند که 121 روستا دچار قطعی ماندگار شدند که طی روز سوم به 54 روستا، روز چهارم به 30 روستا، روز پنجم 21 روستا، روز ششم به 7 روستا و در روز هفتم به یک روستا رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اضافه کرد: برخی از این روستاها، خوش نشین بودند و جمعیت آن‌ها از 5 خانوار هم تجاوز نمی‌کرد اما برق در این مناطق هم وصل شد.

این مسئول مطرح کرد: همکاران در خیلی از مناطق، به دلیل عدم دسترسی به روستاها، بارش برف و رانش کوه‌ها، مجبور به طی مسافت با پای پیاده شدند تا برق به خانه‌ها برسد.

شهابی متذکر شد: در تاریخ 12 و 13 فروردین، سیل دیگری به مناطق خطیرکوه سوادکوه آسیب زد و دچار خسارت‌های جدی در این منطقه شدیم که 58 روستا در روز اول دچار قطعی برق شدند.

وی یادآور شد: میزان خسارات ما در این منطقه، شدیدتر شد و 60 تیر برق ما در این نقطه، شکست و آب برد که با کمک بیل‌های مکانیکی موجود در سنگ‌شکن‌های منطقه و کمک مردم، روستاهای این منطقه، برق دار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران تاکید کرد: در سیل اخیر، حدود 530 تیر برق در استان شکسته شد و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت به این بخش وارد شد که به دلیل رانش و تغییر مسیر تیرها، باید چندین تیر به جای یک تیر برق به دلیل تغییر مسیر کاشته می‌شد.

این مسئول تصریح کرد: سیل اخیر، 8 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت مستقیم به تاسیسات برق وارد کرد و طی نامه‌ای که به تهران ارسال کردیم، میزان خسارت غیرمستقیم و اعتبار جهت مقاوم سازی، 22 میلیارد تومان برآورد شده است که می‌خواهیم در این مناطق، شبکه را پایدار کنیم.

شهابی با بیان اینکه طی سال 96 و 97 جهت مقاوم سازی درخواست اعتبار 45 میلیارد تومانی را اعلام کردیم که تنها با 5 میلیارد تومان موافقت شد و اکنون با اعتبار 22 میلیاردی می‌خواهیم با مقاوم سازی شبکه، از حوادث بعدی پیشگیری کنیم؛ گفت: در گذشته، کوتاه‌ترین مسیر برای برق‌دار کردن روستاها استفاده شد اما امروز، آن زمین‌ها ارزش پیدا کرده است، برخی‌ها حصار کشیده شده است و مردم اجازه عبور به ما نمی‌دهند و این یکی از مشکلات عمده در این مناطق است.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فوت دو نفر در بهشهر به دلیل برق گرفتگی در سیل اخیر گفت: این خبر صحت دارد اما چون در حیطه شهری رخ داده است، شهرداری باید پاسخ دهد و ما در رفع موانع و خرابی به کمک شهرداری آمدیم و موضوع، مرتفع شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه