اخبار داغ

فرمانده سپاه نینوا گلستان تشریح کرد:

نجات شهر بندر ترکمن با همدلی مردم و نیروهای مسلح تا هدایت سریع آب گمیشان به دریا

نجات شهر بندر ترکمن با همدلی مردم و نیروهای مسلح تا هدایت سریع آب گمیشان به دریا
فرمانده سپاه نینوا گلستان نجات شهر بندر ترکمن با همدلی مردم و نیروهای مسلح و تسریع در روند هدایت سریع روان آب های گمیشان و اطراف آن را به دریا تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به  نقل از گلستان ما؛ سردار حسین معروفی عصر امروز درحاشیه بازدید سردار غیب‌پرور از مناطق سیل‌زده گمیشان اظهار کرد: پل ورودی روستای نیازآباد بر اثر آبگرفتگی رودخانه قره‌سو مسدود شده بود خطر آبگرفتگی  جان  مردم این روستا و بندرترکمن  را تهدید می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

وی افزود: با انفجار دهانه قره‌سو خروجی آب از 250 میلیون مترمکعب به 500 میلیون مترمکعب افزایش یافت تا آبگرفتگی ابتدای روستا تا حدود زیادی کاهش یابد.

, .,

فرمانده سپاه نینوا گلستان  تصریح با  بیان اینکه مردم این روستا به صورت خودجوش با کمک نیروهای سپاه و ارتش موانع و دیواره‌ای را در ابتدای روستا ایجاد کردند، تصریح کرد: با اینکارعلاوه بر جلوگیری آب به روستای نیازآباد باعث نجات شهر بندرترکمن از آبگرفتگی  شدند.

,

معروفی   بیان کرد: نیروهای مردمی  هم در مسیر روستای نیازآباد دیواره‌ای از کیسه‌های خاک به طول 7 کیلومتر احداث کردند تا آب وارد روستا و بندرترکمن نشود.

, .,

فرمانده سپاه نینوا گلستان  در ادامه گفت: با ایجاد این دیواره آب ورودی روستا و دهانه رودخانه قره‌سو نسبت به روزهای گذشته 25 تا 27 سانت کاهش یافته است.

, .,

به گفته معروفی ؛ شهر گمیشان نیز تا 4 روز گذشته دچار آبگرفتگی شدید بود و تردد در داخل شهر و امدادرسانی به مردم هم تنها به وسیله قایق و یا بالگرد امکان‌پذیر بود وبه همت و تلاش نیروهای سپاه، ارتش، نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی آب در این شهر فروکش کرده است.

,

وی ادامه داد:  در حال حاضر آب ها به وسیله پمپ به سمت دریا هدایت می‌شود.

, .,

فرمانده سپاه نینوا در خاتمه بیان کرد: نیروهای سپاه استان گلستان و دیگر استانها در کمک به مردم این روستا و شهرستان گمیشان تلاش شبانه‌روزی نموده و این کار را خدمت بی‌منت می‌دانند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه