اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد؛

ارسال بیش از 1000 قوطی شبرخشک به خوزستان توسط پرسنل شاغل بهداشت رفسنجان

ارسال بیش از 1000 قوطی شبرخشک به خوزستان توسط پرسنل شاغل بهداشت رفسنجان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: توسط پرسنل شاغل در بهداشت رفسنجان طی روزهای اخیر برای کمک به نوزادان و کودکان سیل‌زده خوزستان بیش از ۱۰۰۰ قوطی شیر خشک ارسال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛احمد جمالی زاده صبح امروز در نشست خبری اصحاب رسانه به عملکرد این نهاد در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته با بازرسی از بیش از ۲ هزار و ۵۴۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز بین راهی، رستوران ها، قنادی ها، سامانه های آبرسانی و … تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ( شهرستان های انار و رفسنجان ) شروع شد و تا ۲۰ فروردین امسال ادامه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت انجام شد افزود: در مجموع ۲۳۰ مورد رستوران بین راهی بازدید شد که برخی دارای نواقصی بودند که ۱۰۹ مورد اخطار رفع نقص دریافت کردند و ۱۱ مرکز به مراکز قضایی معرفی و ۴ مرکز منجر به پلمپ و تعطیلی شد که تا پایان طرح تعطیل بودند.

,

جمالی زاده تصریح کرد: در این بازدید ها جهت رفاه حال عموم و مسافران سنجش و نمونه برداری از مواد غذایی، آب، کنترل میزان نمک و ph نان، کنترل میزان فریز شدن مواد غذایی توسط دستگاه پرتال انجام می شد که طی یک ماه گذشته بیش از ۴ هزار و۴۰۰ مورد سنجش انجام و ۳۰۰ مورد نامطلوب اعلام و به برخی از آنها تذکر شفاهی و بقیه نیز جمع آوری شد.

,

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات بهداشتی در ایام نوروز سنجش و بررسی میزان آلودگی آب استخرها بود که در این رابطه نیز ۱۶ مورد نمونه برداری انجام شد که همه اینها مطلوب بودند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته با بازرسی از مراکز در شهرستان های انار و رفسنجان ۳۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف از جمله گوشت و مواد پروتیینی، نان، شیرینی، کنسروجات، انواع نوشیدنی و … جمع آوری و معدوم سازی شد.

,

وی افزود: همچنین در این ایام به ۱۶ مورد شکایت که از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده بود و به ۳۲ مورد شکایت که به تلفن ۳۴۲۵۳۰۲۵ واحد بهداشت محیط گزارش شده بود رسیدگی شد.

,

جمالی زاده خاطرنشان کرد: ستاد پیگیری بیماری ها در جنب اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان مستقر است مربوط به کنترل و جلوگیری لز شیوع بیماری های واگیردار نظیر وبا، کزاز، هاری، سرخک و … اقدامات واکسیناسیون را انجام می دهد که در ایام تعطیل ۱۳۰ نفر دچار حیوان گزیدگی شدند و با مراجعه به این ستاد واکسن دریافت کردند و توصیه می شود چنانچه فردی دچار حیوان گزیدگی‌ شد حتما در ساعات اولیه مراجعه کند تا از شیوع بیماری جلوگیری و درمان شود.

,

جمالی زاده بیان کرد: برای کمک به سیلزدگان خوزستان پرسنل شاغل در مرکز بهداشتی از یک تا ۵ رور حقوق خود را جمع آوری و اقلامی خریداری و به خوزستان ارسال کردند این اقلام شامل ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک، سرویس بهداشتی سیار، لوازم بهداشتی، سموم و مواد ضدعفونی کننده و گندزدا، پرکلرین و قرص های کلرسنجی آب اهلی خوزستان بود.

,

وی یادآور شد: در اجرای طرح بهداشت در تعطیلات نوروزی سه مرکز شبانه روزی بهرمان نوق، کشکوییه و جهان آباد نوق به صورت شبانه روز و همچنین مراکز راویز و داوران و خنامان هم به طور پاره وقت خدمات رسانی می کردند که در این راستا بیش از ۵۲۰۰ بیمار به این مراکز جهت دریافت خدمات مراجعه کردند. 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه