اخبار داغ

فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد؛

آغاز ساخت منازل سیل‌زده مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مازندران

آغاز ساخت منازل سیل‌زده مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مازندران
فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به انعقاد قراردادهایی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، از شروع ساخت خانه تخریب‌شده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار محمدحسین بابایی یکشنبه شب در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان سوادکوه، شأن سپاه و بسیج را کمک به مردم دانست و با بیان اینکه سپاه سازمانی از مردم، با مردم و برای مردم است، اظهار کرد: سپاه از ساعات اولیه سیل در 12 شهرستان استان حضور پیدا کرد و علاوه بر اقدامات اضطراری در آن ساعات، تا روز 15 فروردین حدود یک‌هزار و 700 خانه توسط نیروهای بسیجی گل‌روبی و پاک‌سازی شد و در مرمت بناهای آسیب‌دیده نیز به صورت خودجوش اقدام کرده است.

وی با اشاره به نام بسیج مستضعفان، کمک به افراد با توان مالی کم را گام بعدی سپاه عنوان کرد و افزود: به استانداری، بنیاد مسکن، معاونت عمرانی استانداری و ستاد بحران اعلام کردیم تا درصورت تأمین اعتبار اولیه، با گروه‌های جهادی و امکانات سپاه ورود پیدا کنیم تا مردم سریع‌تر از این گرفتاری و ناراحتی پیش‌آمده خلاص شوند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به انعقاد قراردادهایی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، از شروع ساخت خانه تخریب‌شده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از هفته پیش رو خبر داد.

وی مسئله اصلی در سوادکوه را ساماندهی حریم و بستر رودخانه توسط آب منطقه‌ای و سازمان‌های مربوطه دانست و ادامه داد: ریشه‌ای در این رابطه، آزادسازی حریم رودخانه و جابجایی افراد ساکن در حریم رودخانه است.

بابایی با اشاره با ساخت ساختمان‌های شخصی و دولتی در بخش زیادی از بستر رودخانه شهرستان سوادکوه، به ورود دادستانی در آزادسازی بستر و حریم رودخانه بدون هیچ ملاحظه‌ای اشاره کرد و افزود: اکنون هر سال نگران این هستیم که سیلی در سوادکوه بیاید و تخریب به بار آورد؛ سپس هزینه شود و دوباره در سیل بعدی هزینه‌ها از میان برود و اقدام ریشه‌ای در این رابطه، آزادسازی حریم و بستر سراسر رودخانه بر اساس اسناد و مدارک قدیم است.

وی از اعلام آمادگی بسیج سازندگی برای لایروبی، ساخت سردهنه و دیواره رودخانه خبر داد و با اشاره به احداث دو دیواره در شهرهای پل‌سفید و زیراب توسط بسیج سازندگی و سالم ماندن آنها در سیل اخیر، گفت: کار باید علمی، فنی و مطابق با فرهنگ رودخانه انجام شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در سراسر استان 580 دستگاه روز ماشین‌آلات در 12 منطقه آسیب‌دیده مشغول کار هستند، گفت: نیروی زمینی سپاه نیز برای کمک آمده و ماشین‌آلات سپاه قدس گیلان در سوادکوه مشغول کمک و خدمت‌رسانی هستند.

وی از ساماندهی 42 گروه جهادی مقتدر با نام 42 شهید مدافع حرم استان برای ساخت خانه‌های تخریب شده در سیل اخیر استان خبر داد و با اشاره به ثبت نام دیگر گروه‌های جهادی، گفت: تعداد زیادی نیروهای جهادی آماده داریم که با برنامه مقرر در بحث سازندگی وارد می‌شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه