اخبار داغ

نظری بر گزینه های جانشینی فرماندار بوکان

نظری بر گزینه های جانشینی فرماندار بوکان
طی روزهای گذشته خبر استعفای فرماندار بوکان به یکی از موضوعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی این شهرستان بدل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، خسروی متولد بوکان است و قبل از انتخاب به عنوان فرماندار این شهرستان از سال ۱۳۸۷ لغایت ۱۳۹۲  به مدت ۵ سال ریاست دانشگاه پیام نور بوکان را بر عهده داشته است و پس از استعفا از مدیریت دانشگاه پیام نور از پنجم خرداد ماه ۱۳۹۳ ابتدا به عنوان سرپرست و سپس به عنوان فرماندار بوکان منصوب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

انتخابی که در همان ابتدای کار با تیتر درشت نشریه “فرصت برابر”  متعلق به نماینده مردم بوکان مجلس شورای اسلامی با مضمون «حمایت نماینده از انتصاب خسروی» همراه شد.

,

خسروی از همان  روزهای اول با سئوالات متعددی از سوی صاحب نظران این شهرستان در خصوص نحوه انتخابش به عنوان فرماندار جدید و جوان بوکان روبرو شد.

,

قسیم عثمانی، نماینده این شهرستان که در آن ایام سرگرم جنگ لفظی و رسانه ای شدید با “حسن عباسی”؛ فرماندار سابق و صد البته یار دیرین و حامی و ناجی دیروزش شده بود، همزمان با اتهام زنی به عباسی، انتصاب خسروی را نتیجه پیگیری ها و درخواست های متعددش برای برکناری عباسی دانسته و مدعی شد که خود وی خسروی را به استانداری معرفی و حمایت کرده است.

,

هرچند این ادعای عثمانی به صورت تلویحی از سوی خسروی تکذیب شد، اما حدس و گمان ها در خصوص نقش آفرینی عثمانی در انتخاب خسروی زمانی به یقین تبدیل شد که “قربانعلی سعادت”، استاندار سابق آذربایجان غربی، تنها چند هفته مانده به برکناری اش ،ادعای عثمانی را تصدیق کرد.

,

تفاخر عثمانی در خصوص نقش آفرینی کلیدی در انتخاب و انتصاب خسروی بارها مورد تاکید این نماینده مجلس قرار گرفته است؛ تا جایی که در جلسه ای تحت عنوان پرسش و پاسخ با دانشجویان بوکانی که در آذرماه ۹۷ توسط این نماینده مجلس در فرمانداری این شهرستان ترتیب داده شده بود؛ عثمانی بار دیگر ضمن اعلام عدم حضور در انتخابات اسفند ماه ۹۸ با بیان اینکه در انتصاب خسروی به عنوان فرماندار بوکان به صورت صد درصدی نقش داشته به صورت ضمنی مدیون بودن جایگاه فرمانداری خسروی را به او کوشزد کرد.

,

فرمانداری بوکان در دوران مدیریت خسروی برای سه سال متوالی رتبه نخست ارزشیابی عملکرد دربخش حقوق شهروندی و سلامت اداری را کسب کرده است، جایگاهی که چندین بار در دوران فرمانداری “حسن عباسی” که مدرک دکتری هم  نداشت، نصیب بوکان شده بود.

,

خسروی بر خلاف آنچه که می خواهد از خود به عنوان مدیری بی حاشیه نشان دهد ، چندان هم بی حاشیه نبوده است. سخنان شاذ وی در خصوص جلوگیری از بازگشت یک ریال از اعتبارات شهرستان به استان، تهدید منتقدان به ” له کردنشان چون پشه ” بارها به سوژه طنازان و کاریکاتوریستان بوکانی تبدیل شد.

,

برخی اقدامات و تحرکات تبلیغی و تلاش معنی دار این مدیر شهرستانی برای دیده شدن از جمله “که واپاتول” پوشی های تبلیغاتی و روستاگردی های انتخاباتی و حاشیه های به وجود آمده در برگزاری جشنواره موسقی که با اعتراض شدید نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی همراه شد؛ همه و همه تنها بخش کوچکی از حاشیه سازی های فرماندار مستعفی بوکان به شمار می رود که خود بیانگر این مدعاست که او نیز سودای مجلس دارد!.

,

هرچند فعلاً نمی توان به ضرس قاطع استعفای خسروی را به اهداف انتخاباتی و برنامه برای کاندیداتوری مجلس پیش از قبول آن توسط استاندار ارتباط داد، اما بنا بر گفته خسروی، استاندار باید تا پایان فروردین ماه یعنی طی روزهای آینده تکلیف وی را یکسره کند.

,

نکته غیر قابل انکار در این ماجرا نقش آفرینی و مهره گردانی نماینده بوکان است که قریب به یقین استعفای خسروی نیز با هماهنگی او و در راستای تبعیت از پلان این نماینده مجلس برای حفظ هژمونی ۱۲ ساله خود پس از اتمام دوران نمایندگی اش طراحی شده است.

,

در این میان نام برخی از افراد که عموماً از حلقه نزدیکان عثمانی هستند به عنوان جانشین خسروی شدنیده می شود.

,

از “محمد عباسی” سرپرست شبکه بهداشت بوکان یکی از چهرهای وفادار به عثمانی است که چندی است استمرار سرپرستی اش در شبکه بهداشت بوکان با انتقادات گسترده ای رو به رو شده نیز به عنوان یکی از گزینه های فرمانداری بوکان نام برده می شود.

,

“سامان قادری” ؛ یکی از مخاطبان موکریان طی روزهای گذشته با اتقاد از بلاتکلیفی مدیریت شبکه بهداشت بوکان و تمدید حکم سرپرستی عباسی نوشت: «چرا مسؤلان بوکان همچنان بر تداوم سرپرستان غیرقانونی ادارات بوکان پافشاری می کنند. سه سال از انتخاب محمدعباسی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان می گذرد؛ با اینکه بارها از طریق رسانه ها غیرقانونی بودن سرپرستی ایشان اعلام شده اما مسؤلان بوکان همچنان سعی دارند ایشان را برمسند مدیریت شبکه بهداشت ودرمان نگه دارند. آیا مسؤلان بوکان مسؤلیت این تخلف را برعهده می گیرند؟

,

طبق قانون تمامی مؤسسات پزشکی از جمله آزمایشگاه باید مسؤل فنی واجد شرایط داشته باشند و در آزمایشگاه حضور داشته باشند حال مسؤلان بوکان پاسخ دهند زمانی که اقای عباسی در شبکه بهداشت و درمان به عنوان سرپرست مشغول به کار هستند چه کسی جایگزین ایشان در آزمایشگاه است؟

,

سه سال از سرپرستی اقای محمد عباسی می گذرد درحالی که اگر از لحاظ قانونی سرپرستی و مدیریت ایشان مشکلی نداشت حکم مدیریت ایشان بعد از شش ماه صادر می شد درغیر اینصورت باید مسؤلان بوکان برای انتخاب فردی واجد شرایط اقدام می کردند علت چشم پوشی مسؤلان بوکان از تخلفی سه ساله چیست؟».

,

“لقمان خسروپور” معاون فعلی برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان بوکان یکی دیگر از گزینه هایی است که این روزها نامش بر سر زبان ها افتاده است.

,

خسروپوراز کارکنان  وزارت کشور بوده که قبلا مسئولیت حوزه امور اجتماعی و انتخابات را در فرمانداری برخی از شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی از جمله مهاباد و بوکان را برعهده داشته است.

,

نام “سلیمان مام عزیزی” ، رئیس فعلی اداره آموزش و پرورش بوکان و یکی از اجزاء زنجیره یاران قسیم عثمانی نماینده این شهرستان، که مردم بوکان وی را به عنوان لیدر اصلی ستاد انتخاباتی این نماینده در کارزار تبلیغات می شناسند؛ به عنوانی یکی دیگر از گزینه های عثمانی برای فرمانداری بوکان شنیده می شود.

,

مام عزیزی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی است که پیش از این نیز در جریان کشمکش های عثمانی با اعضای شورای دور چهارم بوکان، به عنوان گزینه مدیریت شهرداری بحران زده این شهر از طرف نماینده بر این شورا تحمیل شد که دست آخر از پذیرش این مسئولیت سرباز زد.

,

اما از “فخر الدین حیدری” چهره اصلاح طلب و بانه ای که سابقه نمایندگی دوره های هفتم و هشتم مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی که در دوره هشتم مجلس با قسیم عثمانی و استاندار فعلی آذربایجان غربی هم دوره بوده است، به عنوان جدی ترین گزینه تصدی پست فرمانداری بوکان یاد میشود.

,

وی که داری مدرک کارشناسی پرستاری است و کارمند شبکه بهداشت و مستخدم دانشگاه علوم پزشکی کردستان محسوب می شود، علی رغم انتقادات گسترده از عملکرد هشت سال نمایندگی اش در نهمین دوره انتخابات مجلس ابتدا بر أساس ماده  ٣٠ بند ٣ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ( وابستگان تشکیلاتی و هواداران احزاب، سازمان­ها و گروه هایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده است.) صلاحیتش احراز نشده بود که نهایتاً و  پس از تائید صلاحیت در برابر محسن بیگلری ناکام ماند.

,

مخلص کلام اینکه، اگر قرار باشد سلطەی عثمانیسم در شکل و مقام فرماندار آینده یا نمایندەی بعدی ادامه یابد دیگر می‌توان بە چە تغییر و پیشرفت و اصلاح و خدمتی امیدوار بود؟!

,

تجربه مهره چینی های عثمانی برای بوکانی های همچون ۱۲ سال نمایندگی این نماینده منفعت چندانی نداشته و بوکان پس از بیش از یک دهه از قدرت گیری عثمانی و یارانش در این شهرستان وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

,

خیل بیکاران تحصیل کرده ،تعطیلی معدود واحدهای صنعتی و تولیدی علی رغم ظرفیت های بالقوه نیروی کار ماهر در این شهرستان، تبدیل جاده های مواصلاتی بوکان به قتلگاه شهروندان، مسکوت ماندن پروژه های دهن پرکنی چون، سد سیمینه، طرح انتقال آب شرب از سد شهید کاظمی ،کنارگذر و… که عثمانی طی این دوران به عنوان دستاویزی برای منتخب ماندن از آنها بهره می گرفت،  تنها بخش کوچکی از ثمره استمرار تفکر عثمانی ها بر بوکان است.

,

فرماندار جدید پیش از هر چیز فارغ از جریانات منفعت طلب که سالهاست در بدنه مدیریتی این شهرستان ریشه دوانده اند تنها و تنها برای خدمت بی منت به مردم و کم کردن آلام این ایرانیان اصیل جفا دیده و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی روی کرسی فرمانداری بوکان جلوس کند.

,

انشالله در مطلب بعدی، ۱-پیشنهادها و راهکارهای نخبگان و ۲-نظرات و انتظارات مردم فهیم شهرستان بوکان، جهت پیشرفت و بهبود وضعیت شهرستان، بە حضور فرماندار آیندە ارائه می‌گردد. چرا که هدف ما بیان شفاف واقعیت‌ها و راهکارهای دلسوزانە و عملیاتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه