اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی زنجان:

3683 گردشگر خارجی از جاذبه های زنجان بازدید کردند/ بزرگترین گنبد آجری جهان مورد علاقه گردشگران خارجی

3683 گردشگر خارجی از جاذبه های زنجان بازدید کردند/ بزرگترین گنبد آجری جهان مورد علاقه گردشگران خارجی
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در مجموع 3 هزارو 683 گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان زنجان در سال گذشته بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی کنگاور نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در سال 96 حدود 4 هزار و 309 گردشگری خارجی در استان زنجان اسکان یافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  موج رسا;,

وی با بیان اینکه آمار اقامت گردشگران خارجی در سال گذشته 3 هزار و 44 نفر بود، افزود: در مجموع 3 هزارو 683 گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان زنجان در سال گذشته بازدید کردند.

,

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته 3 هزار و 617 گردشگر خارجی از گنبد آجری سلطانیه و 843 گردشگر از رختشویخانه زنجان بازدید کردند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 542 گردشگر خارجی از جاذبه مردان نمکی زنجان بازدید کردند، افزود: همچنین از غار کتله خور نیز 105 نفر بازدید کردند.

,
,

نظری افزود: استان زنجان در مسیر جاده ترانزیت شرق به غرب کشور با تاریخی کهن و پربار و با جاذبه های گردشگری بی نظیر و پرآوازه اش همانند گنجینه ای ناشناخته پذیرای مسافران و گردشگران است.

,

این مسئول تصریح کرد: موزه مردان نمکی، موزه رختشویخانه زنجان، موزه صنایع دستی، موزه سنگ نوشته‌ها، موزه کتابت، موزه تاریخ طبیعی بخشی از جاذبه های گردشگری زنجان است.

,

 سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حیات‌وحش،موزه باستانشناسی ابهر، موزه سنگ نوشته‌های سجاس،موزه مسجد جامع سجاس، مساجد جامع و میرزایی از دیگر جاذبه های زنجان است، افزود: بقعه امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) زنجان، بقعه ملاحسن کاشی، معبد صخره ای داش کسن بخشی دیگر از جاذبه ها محسوب می شود.

,

نظری بیان داشت: مسجد جامع قروه، بقعه شاهزاده زیدالکبیر و قیدارنبی، قبرستان و مسجد جامع قلابر و سجاس، بقعه چلبی اوغلی و پیراحمد زهرنوش، امامزاده های یحیی، یعقوب و اسماعیل، از دیگر آثار ارزشمند تاریخی و باستانی استان زنجان محسوب می شود.

,

وی گفت:این استان به عنوان یک قطب گردشگری، می تواند در ترویج و ارائه فرهنگ غنی اسلامی و بهره گیری از فرهنگ سایر نقاط کشور و جهان نقش آفرین باشد.

,

این مسئول تصریح کرد: زنجان با قدمتی سه هزار ساله، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است که هریک از آنها در نوع خود منحصر به فرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش های فرهنگی و هنری است، آثاری که تجلی و تبلور جریانات فرهنگی و فکری و زبانی گویا از شرح حال گذشتگان این مرز وبوم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه