اخبار داغ

آخرین وضعیت سیلاب در خراسان رضوی؛

روستای «ده منار» تربت حیدریه تخلیه شد / ۱۰ سد خراسان رضوی سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند

روستای «ده منار» تربت حیدریه تخلیه شد / ۱۰ سد خراسان رضوی سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند
با ادامه روند بارش ها در نیمه شرقی کشور از روز گذشته، شاهد جاری شدن سیلاب در برخی از شهرهای خراسان رضوی بودیم که این روند خساراتی نیز به همراه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با ادامه روند بارش ها در نیمه شرقی کشور از روز گذشته، شاهد جاری شدن سیلاب در برخی از شهرهای خراسان رضوی بودیم که این روند خساراتی نیز به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

از شامگاه شنبه با ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی شاهد شروع بارش ها بودیم که این بارش ها در شهرهای کلات و سرخس باعث بسته شدن راه های روستایی و آبگرفتگی چهار روستای کلاته مزیان، صمد آباد، حاجی ممد و چاله زرد و زیر آب رفتن روستای صمد آباد سرخس شد.

,

در آخرین اعلام نظرها بیان شد راه ارتباطی 15 روستا مسدود شده است، به جز روستای سنگ دیوار جریان نیروی برق در همه شهرستان کلات برقرار شده است، عمده این سیلاب در محدوده دره خشت جریان یافت که موجب قطع جریان گاز منطقه شده اما جریان شبکه گاز رسانی در بقیه نقاط وصل است.

,

, ,

اعزام گروه های امدادی به مناطق سیل‌زده استان

, اعزام گروه های امدادی به مناطق سیل‌زده استان,

پس از وقوع سیل در کلات نادری سه گروه امدادی هلال احمر استان با خودروهای کمک‌دار، چهار دستگاه موتور پمپ لجن‌کش و نیز یک خودرو ایسوزو حاوی اقلام امدادی به کلات اعزام شدند.

,

بنا بر این گزارش، تعداد ۳۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶۰ تخته موکت، ۳۰ دستگاه چادر امدادی و برخی اقلام مورد نیاز اضطراری مانند نایلون و آب آشامیدنی سالم به همراه گروه‌های امدادی به کلات ارسال شد‌.

,

, ,

حضور گسترده نیروهای بسیج در اماد رسانی به مناطق سیل زده

, حضور گسترده نیروهای بسیج در اماد رسانی به مناطق سیل زده,

همچنین بسیج از ساعات اولیه وقوع سیل در کنار مردم بود و با کمک و امدادرسانی به افراد حادثه دیده از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری کرد.

,

 

,

 امدادرسانی به 50 منزل مسکونی آبگرفته در کلات توسط هلال احمر

,  امدادرسانی به 50 منزل مسکونی آبگرفته در کلات توسط هلال احمر, ,

مهدی رفیعی، رییس جمعیت هلال احمر کلات گفت: در پی بارشهای شدید شب گذشته حدود ۵۰ خانه در این شهر دچار آب گرفتگی شدند که امدادرسانی به ساکنان این منازل انجام شد.

,

 

,

باز شدن 6 راه روستایی در کلات

, باز شدن 6 راه روستایی در کلات,

مهدی ناصری، فرماندار کلات نیز در اظهار نظری گفت: با تلاش نیروهای راهداری مسیر ارتباطی 6 روستا بازشده است، اما به دلیل شرایط جوی امکان بازگشایی راه ارتباطی 9 روستای دیگر وجود ندارد.

,

وی بابیان اینکه برق و گاز برخی از نقاط شهر که شب گذشته قطع‌شده بود، با تلاش‌های انجام‌شده، قطعی برطرف شده است، یادآور شد: در حال حاضر آب شرب موردنیاز دو روستا به دلیل بروز مشکل در شبکه آب روستایی با تانکر تأمین می‌شود.

,

ناصری با تأکید بر اینکه در حوزه مخابرات مشکلی وجود ندارد و تخلیه آب منازل به پایان رسیده است، افزود: همچنان عملیات تخلیه آب از مسجد جامع ادامه دارد.

,

, ,

خسارت  85 میلیارد ریالی سیل به شهرستان کلات

, خسارت  85 میلیارد ریالی سیل به شهرستان کلات,

وی با اشاره به اینکه حدود 150 خانوار ساکن در منطقه دره خشت کلات تخلیه شدند، افزود: بر اساس برآورد انجام‌شده تا صبح امروز 85 میلیارد ریال خسارت به تأسیسات زیربنایی، بخش کشاورزی و منازل واردشده است.

,

 

,

چهار سد در خراسان رضوی سرریز شدند/سدهای چهچهه و قره تیکان در آستانه سرریز شدن
نوروز زاده، مدیر بهره برداری آب منطقه ای خراسان رضوی روز گذشته از سرریز شدن چهار سد در خراسان رضوی خبر داد و گفت: سدهای چهچهه و قره تیکان در آستانه سرریز شدن هستند.

, چهار سد در خراسان رضوی سرریز شدند/سدهای چهچهه و قره تیکان در آستانه سرریز شدن,
,

وی ادامه داد: در مجموع ذخایر کنونی آب جمع شده پشت سدهای خراسان رضوی هم اینک نسبت به پارسال سال ۱۴ درصد بیشتر است و هنوز ۶۳ درصد از ظرفیت ذخیره سازی سدهای خراسان رضوی خالی از آب است.

,

 

,

تعطیلی برخی مدارس در شهرستان های سرخس، تربت جام، فریمان، کلات و زاوه

, تعطیلی برخی مدارس در شهرستان های سرخس، تربت جام، فریمان، کلات و زاوه,

ادامه روند بارشی نیز باعث تعطیلی مدارس برخی شهرستان ها شد و آموزش و پرورش خراسان رضوی با صدور اعلامیه ای؛ مدارس شهرستان "تربت جام"، "زاوه" و منطقه "کدکن"، روستاهای دهستان پل خاتون ، مرزداران ، چاله زرد ، حاجی مدد ، صمد آباد، مدارس روستاهای فریمان و کلات نادری در مقطع ابتدایی تعطیل شد.

,

 

,

۲۵ مسیر فرعی در خراسان رضوی را مسدود شد

, ۲۵ مسیر فرعی در خراسان رضوی را مسدود شد,

هادی امیدوار، رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز شب گذشته در جمع اصحاب رسانه گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در سطح جاده‌های خراسان رضوی مسیر اصلی بردسکن به طبس و 25 مسیر فرعی مسدود شد.

,

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی در سطح استان، ابراز کرد: در حال حاضر محور تایباد ـ باخرز، تایباد ـ مشهد ریزه و محور کلات به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل مسدود است.

,

, ,

تخریب 3 منزل روستایی در سرخس

, تخریب 3 منزل روستایی در سرخس,

محمدرضایی رکن‌آبادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس نیز در اظهار نظری گفت: براثر جاری شدن سیلاب 3 منزل در روستای کلاته حاجی مدد تخریب شد و 30 منزل نیز در روستای چاله زرد دچار آب‌گرفتگی شد.

,

وی بابیان اینکه با حضور به‌موقع تیم‌های امدادرسان و عملیاتی از ابتدای وقوع سیلاب در روستاهای صمدآباد و چاله زرد، آب منازل روستایی تخلیه‌شده است، افزود: تاکنون بیش از ۸۰ دستگاه چادر امدادی به همراه موکت، پتو، بسته غذایی ۷۲ساعته، نان‌وآب معدنی بین آسیب دیدگان روستاهای صمدآباد و چاله زرد توزیع‌شده است.

,

 

,

, ,

بسته شدن جاده قوچان _ درگز به دلیل بارش شدید برف

, بسته شدن جاده قوچان _ درگز به دلیل بارش شدید برف,

شب گذشته به دلیل بارش شدید برف در گردنه تیوان جاده قوچان _ درگز و سفید پوش شد و پلیس راهداری خراسان رضوی حرکت در این مسیر را تنها در صورت استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر دانست.
 

,
,

۴۰ مورد آب‌گرفتگی در مشهد داشتیم

, ۴۰ مورد آب‌گرفتگی در مشهد داشتیم,

طی بارش‌های عصر امروز حدود ۴۰ مورد آب‌گرفتگی در سطح معابر شهر گزارش‌شد که با توجه به پیش‌بینی و استقرار  ماشین‌آلات، پمپ‌های مکش قوی و عوامل کارگری، خدمات شهری موارد مرتفع گردید.

,

 

,

282 نقطه از راهها و پلهای خراسان رضوی بر اثر سیل خسارت دید/ بسته شدن 20 ساعته محور مشهد - نیشابور

, 282 نقطه از راهها و پلهای خراسان رضوی بر اثر سیل خسارت دید/ بسته شدن 20 ساعته محور مشهد - نیشابور,

نعیمی، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: جاری شدن سیلاب های ناشی از بارش باران طی سال جاری به 282 نقطه در شبکه راه ها و پلهای استان از 10 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است.

,

 وی افزود: میزان خسارت های وارد شده ناشی از جاری شدن سیلاب به شبکه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون 367 میلیارد ریال برآورد شده است و جاری شدن سیلاب حتی در کیلومتر 25 محور مشهد - نیشابور باعث فرونشست زمین شد که به مدت حدود 20 ساعت راه را مسدود کرد.

,

, ,

همچنین صبح امروز ریزش کوه باعث مسدود شدن جاده طبس به سبزوار شد.

,

 

,

محور کدکن به رباط سنگ همچنان مسدود است/ میزان بارش باران در کدکن به ۵۵ میلمتر رسید

احسان کریمی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تا امروز متوسط میزان بارش باران در این شهرستان به 25 میلی‌متر رسید که بیشترین میزان بارش در بخش کدکن شهرستان و به میزان 55 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل انجام اقدامات پیشگیرانه که از ابتدای امسال توسط دستگاه‌های مربوطه انجام‌شده است، هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشته‌ایم.

 

تلاش برای بازگشایی ۱۴ راه روستایی/ 15 خانوار کلاتی اسکان اضطراری داده شدند

حجت علی شایان فر صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آماده باش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران برای جلوگیری از خسارت های ناشی از وقوع سیل اظهار کرد: در ساعات گذشته بارش های بسیار خوبی در شهرستان های خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

, محور کدکن به رباط سنگ همچنان مسدود است/ میزان بارش باران در کدکن به ۵۵ میلمتر رسید,
,
,
,
,
,
,
,
, تلاش برای بازگشایی ۱۴ راه روستایی/ 15 خانوار کلاتی اسکان اضطراری داده شدند,
,
,

وی افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه های هواشناسی، در باره زمانی ساعت 16:30 تا 19:30 یکشنبه 25 فروردین ماه، بیشترین حجم بارش در شهر مشهد با 12 میلیمتر و سپس در شهرهای نیشابور با 10 میلیمتر و گلمکان با 9 میلیمتر به ثبت رسیده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه عصر امروز شرایط ویژه ای در اثر فعالیت سامانه بارشی بر روی استان ایجاد نشده است، تصریح کرد: شب گذشته در شهرستان کلات شاهد وقوع سیل بودیم که در نتیجه آن، 15 خانوار اسکان اضطراری داده شدند.

,

وی ادامه داد: بر اثر بارش های رگباری و وقوع سیل، 14 راه روستایی در سطح خراسان رضوی مسدود شده است که تلاش برای بازگشایی این مسیرها همچنان ادامه دارد و به زودی اقدامات اجرایی به نتیجه خواهد رسید.

 

10 منزل روستایی در سبزوار دچار آبگرفتگی شد

 محمدعلی جباری ثانی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به روان آب‌ها و سیلاب‌های اخیر در پی بارش‌های بی‌سابقه اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع آب‌گرفتگی در این منازل روستایی نیروهای جمعیت هلال‌احمر در قالب دو تیم امدادرسان با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد در پی این بارش‌ها برخی از خانه‌های روستایی دچار آب‌گرفتگی شد که با تلاش نیروهای هلال‌احمر آب 10منزل روستایی تخلیه شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل، نیروهای هلال‌احمر این شهرستان از روز گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند.

همچنین گفتنی است برخی از مسیرهای روستایی در روز گذشته دچار آب‌گرفتگی و راه ارتباطی ۱۱ روستای ششتمد براثر سیل مسدود شد.

بخشدار بخش ششتمد سبزوار در این رابطه  گفت: براثر بارش باران شدید و وقوع سیلاب، راه ارتباطی ۱۱ روستای این بخش مسدود شده است.

مجید کریمی افزود: بارش شدید باران موجب بسته شدن راه ارتباطی ۷ روستای دهستان شامکان و ۴ روستای دهستان ربع شامات بخش ششتمد سبزوار شده است.

 

تخلیه منازل مسکونی روستای دوغارون تایباد/ بازگشایی راه های مسدود شده روستایی تایباد

حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد در اظهار نظری گفت: این تخلیه با توجه به پیش بینی بارشهای شدید از عصر دیروز25 فروردین ماه وبا هدف پیشگیری از بروز مخاطرات انسانی این شهرستان انجام شد.

شرافتی راد افزود: با توجه به حرکت شدید روان آب در مسیلها و دشت های شهرستان این روستا آسیب پذیر تشخیص داده شده است.

فرماندار تایباد حفظ جان شهروندان تایباد را از  خطر سیل اولویت نخست مسئولان محلی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اعضای کمیته بحران این شهرستان در آماده باش هستند.

محورهای روستایی تایباد- مشهد ریزه،دربند و تایباد به سمت روستای پلبند و نصرت آباد در شهرستان باخرز از راههایی هستند که گل و لای سبب انسداد آنها شده بود.

وی افزود: با تلاش راهداران و نیروهای امدادی عملیات پاکسازی و بازگشایی این محور ها بطول 50 کیلومتر انجام شد و رفت و آمد در این محورها بصورت عادی در جریان است.

شرافتی راد افزود: هم اکنون همه محورهای مواصلاتی این شهرستان باز و تردد در آنها با احتیاط امکان پذیر است.

 

تخلیه روستای «شوراب» در شهرستان خلیل آباد

مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگارصبح توس اظهار داشت: در پی افزایش حجم سیلاب ناشی از بارندگی مستمر اخیر امروز 26 فروردین با هدف حفظ جان مردم دستور تخلیه روستای شورآب واقع در بخش ششطراز این شهرستان صادر و ساکنان آن در حسینه روستای مجاور اسکان یافتند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که تاکنون به روستای شورآباد خسارتی وارد نشده خاطرنشان کرد: سالها پیش بند خاکی در این منطقه ساخته شده اما بخاطر وجود تپه و ماهور در اطراف روستای شوراب لاجرم آب به سمت این روستا هدایت می شود.

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: در این شرایط که با سرریز شدن همزمان بند خاکی همراه شد وضعیت خطرناک ارزیابی لذا ساکنان شورآباد به روستای جعفرآباد انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون 87 میلیمتر بارش در ایستگاه مهدی ‌آباد این شهرستان ثبت شده که بیشترین حجم در خلیل آباد است، اذعان کرد: حجم بارش که همچنان ادامه دارد در شهر خلیل آباد طی این مدت 34 میلیمتر بوده است.

,
,
,
,
, 10 منزل روستایی در سبزوار دچار آبگرفتگی شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تخلیه منازل مسکونی روستای دوغارون تایباد/ بازگشایی راه های مسدود شده روستایی تایباد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تخلیه روستای «شوراب» در شهرستان خلیل آباد,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

10 سد خراسان رضوی سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند

حجت شایانفر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت مناطق شهری و روستایی با توجه به فعالیت سامانه بارشی بر روی استان اظهار کرد: سامانه بارشی اخیر که از عصر شنبه وضعیت جوی استان را تحت تاثیر قرار داده، تا به امروز در تمامی شهرستان ها بارش های چشمگیری داشته است.

, 10 سد خراسان رضوی سرریز یا در آستانه سرریز شدن هستند,
,
,

وی افزود: در اثر فعالیت این سامانه، تاکنون 80 میلیمتر بارش باران در شهرستان بردسکن و 27 میلیمتر بارش در شهر مشهد به ثبت رسیده است و طبق پیش بینی هواشناسی بارش های پیوسته و رگباری همچنان ادامه خواهد داشت.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بارش های اخیر باعث افزایش حجم ذخایر سدها شده است، ادامه داد: شرکت آب منطقه ای به صورت دقیق ورودی و خروجی سدها را رصد می کند تا تهدیدی متوجه شهرها و روستاهای پایین دست نباشد.

,

وی ادامه داد: در نتیجه فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی شهرستان های استان، 10 سد سرریز یا در آستانه سرریز شدن است و امیدواریم با ادامه بارش ها، حجم بیشتری از سدها پُر شود.

 
روستای «ده منار» تربت حیدریه تخلیه شد

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه جهت هر گونه تلفات جانی شب گذشته با اخطارهای صادر شده، روستای 25 خانواری ده منار تخلیه و مردم این روستا تا اطلاع ثانوی در روستای عبدآباد اسکان داده شده اند.

,
,
,
, روستای «ده منار» تربت حیدریه تخلیه شد,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه