اخبار داغ

نیمی از صنایع کرمانشاه در خواب است!

نیمی از صنایع کرمانشاه در خواب است!
طبق آخرین آمار اعلام شده نیمی از صنعت کرمانشاه تعطیل یا نیمه تعطیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سه دهه پیش جنگ تمام زیرساخت های کرمانشاه را ویران کرد و بعد از آن هم سراریز شدن بودجه های عمرانی به سمت مرکز کشور موجب عقب ماندگی بیش از پیش مرزنشینان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

اما در همین حدود 30 سال بعد از جنگ هم کرمانشاه نتوانست سهم چندانی از سرمایه‌های جذب شده داشته باشد و ماحصل تمام تلاش‌ها همین چند واحد صنعتی متوسط و کوچک صنعتی است که هنوز چشم و چراغ صنعت را در این استان روشن نگه داشته اند.

,

کرمانشاه بر خلاف تمام پتانسیل‌ها خدادادی هیچگاه یک استان صنعتی نبوده و تمام سهمش از صنعت کشور در تمام این سالها 1027 واحد صنعتی بوده است که بنا به آخرین آمار بیش از نیمی از آنها تعطیل و نیمه تعطیل است.

,

استاندار کرمانشاه در حضور وزیر صنعت اعلام کرد که سال گذشته در ستاد تسهیل به دنبال احیای واحدهای راکد بودیم که ۱۲۹ واحد تعطیل شده با اشتغال زایی ۱۲۷۵واحد به چرخه تولید بازگشتند که این هم یک چهارم واحدهای راکد شده در استان است.

,

شهرک‌های صنعتی کرمانشاه سال‌های سال است که دچار رکودی سرسام‌آور شده‌اند و خیابان‌های خلوت این شهرک‌ها نشان از نچرخیدن و لنگیدن چرخ‌های صنعت در استان دارد.

,

اول از همه متولیان صنعت در نچرخیدن چرخ‌های صنعت سهمیم هستند؛ آنهایی که با حمایت‌هایشان می‌توانستند قبل از اینکه این واحدها به مرحله ای برسند که رییس سازمان صمت کرمانشاه اعلام کند 110 واحد یعنی بیش از 10 درصد واحدهای صنعتی قابل احیا نیستند باید به فریادشان می‌رسید.

,

حکایت ستاد تسهیل هم همانند نوش دارو بعد از مرگ سهراب است برای این واحدها و آنهایی که در شرف تعطیلی همیشگی هستند؛ هرچند ستاد تسهیل هنوز هم امید دارد به احیای صنعت نیمه جان.

,

مهمتر از همه، این تصمیمات تصمیمات ستاد تسهیل است که بهتر است اعلام کنند تا به حال ما حصل این همه جلسه و مصوبه در این چند سال چه بوده و چند درصد تصمیمات اجرایی شده است.

,

41 واحد تولیدی استان طبق آخرین آمار در تملک بانک‌هاست که از تصمیمات ستاد تسهیل هم کماکان سرپیچی می‌کنند و حاضر نیستند آنها را به چرخه تولید برگردانند و هر روز که می‌گذرد خسارت زیادی را به کارآفرینان و استان تحمیل می‌کنند.

,

لذا با این رویکرد ستاد تسهیل در سال رونق تولید کرمانشاهی‌ها چشمشان برای رونق چندان آب نمی‌خورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه