اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛

سیل موجب خسارت به ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی شد

سیل موجب خسارت به ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری به بیش از ۴ هزار و ۸۲۲ هکتار از اراضی زراعی و باغی ، تاسیسات و امور زیر بنایی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، رسول جلیلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به خسارت های وارد شده به اراضی کشاورزی استان، اظهار داشت: بیشترین میزان خسارت وارده در بخش کشاورزی بر اثر بارندگی های اخیر، از سطح شهرستان‌های میاندوآب، پیرانشهر، بوکان و سردشت گزارش شده است و شهرستانهای تکاب ،ارومیه ، شاهین دژ، مهاباد، نقده واشنویه نیز به ترتیب در سطح کمتری از جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها دچار خسارت شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی،تصریح کرد: طبق ارزیابی های انجام شده، ارزش ریالی خسارت وارد شده ۴۳۲ میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال بوده که ۳۶۷ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال آن مربوط به اراضی زراعی و باغی ، ۵۸ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال در بخش تاسیسات و امور زیر بنایی کشاورزی و ۶ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال نیز در بخش دام و طیور و آبزیان گزارش شده است.

,

رییس سازمان جهاد  کشاورزی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم مبنی بر تشکیل اکیب های تعیین خسارت در بخشهای سیل زده استان انجام شده است و تیم‌های تعیین خسارت با هماهنگی فرمانداری‌ها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع بندی نهایی میزان خسارت را در روزهای اینده متعاقبا اعلام می‌کنند و پیش بینی می کنیم این میزان سطح خسارت افزایش یابد.

,

لازم به ذکر است؛ در سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان ناشی از حوادث غیرمترقبه اعم از سیل، سرمازدگی، تگرگ، خشکسالی خسارت وارد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه