اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

در معرفی الگوی درست به جوانان ضعف داریم

در معرفی الگوی درست به جوانان ضعف داریم
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در معرفی الگوی درست به جوانان ضعف داشته ایم، گفت: جو جامعه ما به گونه ای است که الگوهای درستی به جوانانمان معرفی نکرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسدالله محمدی نیا روانشناس و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه فرهنگ ما بسیار غنی است و اسوه و الگوهای بسیاری برای جوانان داریم، اظهار کرد: در قرآن کریم نیز الگوهای بسیاری برای جوانان معرفی شده که باید آن ها را به جوانان بشناسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه جو جامعه ما به گونه ای است که الگوهای درستی برای جوانانمان معرفی نمی کنیم، افزود: صدا و سیما در ایام و مناسبت های مختلف مثل عید و امثالهم بیشتر از هنرمندان و موسیقی دان ها و سینماگران در برنامه هایشان دعوت می کنند که جوانان آنها را به عنوان الگو فرض می کنند ولی چرا از خانواده های شهدا به عنوان الگو دعوت نمی کنند یا کمتر دعوت می کنند؟

,

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دولت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه در الگوسازی درست و مناسب برای جوانانمان قصور کردند و نیامدند الگوهای مناسب به جوانان معرفی کنند.  

,

محمدی نیا ابراز کرد: شهید حججی الگوی بسیار خوبی برای جوانان است که ابتدا موجی در جامعه ایجاد شد و جامعه نیز تحت تاثیر قرار گرفت ولی این موج تداوم نیافت برای اینکه مسئولین اقدامی برای معرفی بیشتر این الگوها نکردند.

,

وی با بیان اینکه باید در فیلم ها، تئاتر، برنامه های سخنرانی و صدا و سیما به شهدای دهه هفتادی به عنوان الگو بیشتر پرداخته می شد گفت: صدا و سیما چند فیلم مذهبی جذاب ساخته است؟ چرا جامعه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را به عنوان الگوی جوانان، بیشتر و جذاب تر معرفی نمی کنند؟

,

این روانشناس افزود: باید در خصوص شهید حججی و امثالهم به عنوان الگوی جوانان فیلم ساخته شود، در کتاب های درسی از آنها نوشته شود، تئاتر ساخته شود. البته کارهایی شده ولی بسیار محدود است و در مقابل کارها و اقدامات دیگر که رنگ و بوی غربی دارد، ناچیز می باشد.

,

محمدی نیا ادامه داد: راهکار دیگر این است که آموزش و پرورش باید از پایه ابتدایی برای الگو سازی جوانان اقدام کنند و اجازه دهند طلبه های زبده در مدارس و بین دانش آموزان حاضر شوند با اآنها ارتباط گیری و ارزش های دینی را معرفی کنند.

,

وی تاکید کرد: افراد زبده در حوزه جوانان که ارتباط گیری قوی ای با جوان داشته باشد در حوزه های علمیه تربیت شوند که اگر ارتباط و نفوذ بین جوانان پیدا کنند جوانان نیز خود به خود الگوهایشان را از ارزش های دینی خواهند یافت.

,

این مسائل و مشکلاتی که جوانان به سمت الگوهای نادرست می روند، تقصیر جوان نیست بلکه تقصیر دولت و مسئولین مربوطه است که به جای الگوسازی این جوانان ارزشی، الگوهای غربی را رواج می دهند.

,

وقتی مسئولین برای الگوسازی درست و مناسب برای جوانان اقدام نمی کنند حوزه ها، ائمه جمعه، مساجد و توده مردم باید آتش به اختیار وارد شوند و برای معرفی الگوهای ارزشی به جوانان اقدام کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه