اخبار داغ

کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۷

کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۷
نرخ بیکاری استان کرمانشاه سال ۹۷ با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آخرین گزارش مرکز آمار ایران در مورد آمار بیکاری به انتشار نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار سال ١٣٩٧ مربوط می‌شود که در این گزارش نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد اعلام شده است و بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به سال ١٣٩٦ یک درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری استان کرمانشاه با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه بود که این موضوع را می‌توان نتیجه تمام تلاش‌های مدیریت ارشد استان و برنامه‌های کاهش بیکاری و سند اشتغال اعلام شده وی دانست.

,

آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته ۱۸.۷ درصد بود که نسبت به آمار ۲۱.۲ درصدی سال ۹۶ با ۲.۵ درصد کاهش روبه‌رو بوده اما با این وجود باز هم کرمانشاه در صدر جدول بیکارترین استان‌ها قرار گرفت.

,

, ,

البته واضح و مبرهن است که نرخ بیکاری تلنبار شده کرمانشاه که حاصل سال‌های سال سوءمدیریت و بی‌توجهی به اشتغال در استان است را نمی‌توان در عرض یک، دو و حتی چندین سال به صورت معناداری کاهش داد و همین کاهش‌های متوالی در سال‌های اخیر خود نویدی خوب برای رشد اشتغال و غلبه بر غول بیکاری است.

,

کاهش تفاوت آمار بیکاری استان کرمانشاه با میانگین کشوری هم یک امتیاز برای مدیریت ارشد استان است که این موضوع هم در صورت تداوم می‌تواند در تقلیل جایگاه کرمانشاه در رده‌های بالای بیکاری مؤثر واقع شود.

,

همچنین در سال ۹۷ نرخ مشارکت اقتصادی کرمانشاه هم به ۴۳.۲ درصد رسیده که نسبت به سال ۹۶ با افزایش ۱.۹ درصدی روبه‌رو بوده است.

,

همچنین نسبت اشتغال استان هم هم با افزایش ۲.۶ درصدی از ۳۲.۵ درصد در سال ۹۶ به ۳۵.۱ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

,

, ,

بازوند استاندار کرمانشاه آبان‌ماه سال گذشته بود که اعلام کرد: آمارها از سوی مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه در خصوص روند کاهشی نرخ بیکاری در استان نشانگر اعمال سیاست گذاری درست و صحیح در تدوین سند اشتغال استان است که توانسته‌ایم نه تنها روند افزایش نرخ بیکاری را متوقف بلکه آن را نیز کاهش دهیم.

,

با نگاهی به کارنامه استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیریتی اش می‌توان این موضوع را استنباط کرد که وی از اولین روزهای مسئولیتش در این استان به دنبال راهکاری برای رفع معضل بیکاری بوده است و مهمترین برنامه وی هم همین تدوین سند اشتغال استان بود که تیم اقتصادی استان نیز بر انجام مصر هستند و یکی از راهکارهای اساسی برای خروج از این معضل را انجام آن می‌دانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه