اخبار داغ

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان مطرح کرد؛

راهکار مقابله با آسیب پذیری جوانان، توجه به اوقات فراغت آنها است

راهکار مقابله با آسیب پذیری جوانان، توجه به اوقات فراغت آنها است
سرهنگ محمد رضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان گفت: برنامه ریزی دقیق و توجه ویژه به اوقات فراغت جوانان ،یکی از راهکاری مناسب برای مقابله با آسیب پذیری آن ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ایران نژاد فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به درپیش رو بودن ولادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان اظهارداشت: لازم است والدین برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و در فعالیت های آموزشی ، فرهنگی و ورزشی سرمایه گذاری ویژه ای داشته که توجه به این مهم راهکاری مناسب برای مقابله با آسیب پذیری آن ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی بخصوص در قشر جوان جامعه است که سبب نگرانی و اضطراب خانواده ها شده است.

,

سرهنگ ایران نژاد با تاکید بر اینکه خانواده ها باید به نیازهای روحی و روانی فرزندان در کنار توجه به نیازهای مادی آنها اهتمام بیشتری داشته باشند ادامه داد : رفتاری محبت آمیزنسبت به فرزندان و شناخت دوستان و همسالان انها و کنترل دقیق در این رابطه کمک شایانی می کند .

,

وی اعتماد به نفس ،قاطعیت در نه گفتن ، صبر و بردباری و پرورش سجایای نیکو را در پیشگیری از اعتیاد موثر دانست و گفت: عموماً اعتیاد شامل سه مرحله آشنائی ، مقاومت و اعتیاد است ، در مرحله اول به لحاظ ارتباط نامتعارف با همسالان ناباب و ارضاء حس کنجکاوی و همرنگی با آنها و عدم توانایی نه گفتن در مواجه شدن با در خواست غیر معقول همسالان ، موجبات آلودگی فرد به مواد مخدر فراهم می شود که با ورود فرد به مرحله دوم وی برای مصرف مواد مخدر دچار ترس و دلهره شده و برای رهایی از فکر مصرف مواد مخدر به مبارزه با خود می پردازد.

,

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه جوانان سرمایه های کشور هستند گفت: فردی که به اعتیاد دچار می شود ، به شخصی بی قدرت و مسئولیت گریز مبدل می شود ، بنابراین لازم است والدین برای رشد و بالندگی فرزندانشان و پیشگیری از این بلای خانمان سوز توجه ویژه ای به آن ها داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه