اخبار داغ

بی تدبیری هایی که پایانی ندارد؛

تنها یک استان کشور در نرخ بیکاری زمستان 97 وضعیتی بدتر از کردستان دارد!

تنها یک استان کشور در نرخ بیکاری زمستان 97 وضعیتی بدتر از کردستان دارد!
سیمای بیکاری در کردستان گویا خیال خوب شدن ندارد و طبق مرکز امار ایران تنها یک استان در نرخ بیکاری زمستان 97 وضعیتی بدتر از استان را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  متاسفانه بیکاری ما در تمام فجایع جامعه است که اگر به موقع درمان نشود و راه علاج آن پیدا نشود قطعا تبعات منفی به بار خواهد آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

طبق آمار منتشر شده در روزهای اخیر کردستان در رتبه های اول کشوری در حوزه بیکاری است که متاسفانه برای رفع و رجوع آن هیچ کاری از سوی هیچ مسئولی انجام نمی شود.

,

 

,

وضعیت بد اقتصادی، آمار فاجعه ‌بار بیکاری، بحرانی‌ بودن سطح اشتغالزایی در استان و دامنگیر شدن آن در افزایش نرخ دیگر آسیب های اجتماعی تبدیل به گره کوری شده که کردستان را در این حوزه حسابی تحت تاثیر قرار داده است.

,

 

,

مرزی بودن کردستان هیچ تاثیری در رونق اقتصادی و اشتغال آن نداشته و حاصل آن بیکاری فراگیری است که دامن جوانان جامعه را گرفته است.

,

 

,

مرکز آمار ایران 25 فروردین ماه (دو روز قبل) دو گزارش جداگانه با عناوین «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان 1397» و «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال 1397» را منتشر کرد.

, مرکز آمار ایران 25 فروردین ماه (دو روز قبل) دو گزارش جداگانه با عناوین «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان 1397» و «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال 1397» را منتشر کرد. , مرکز آمار ایران 25 فروردین ماه (دو روز قبل) دو گزارش جداگانه با عناوین «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان 1397» و «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال 1397» را منتشر کرد. ,

 

,

طبق آنچه در گزارش منتشره درگاه ملی آمار با عنوان «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار زمستان 1397» آمده است نرخ بیکاری زمستان 97 کردستان در برآورد نقطه‌ای 19.6 درصد و در فاصله اطمینان 95 درصد (21.7 ـ 17.4) اعلام شده است و این بدان معنی است که نرخ بیکاری زمستان 97 کردستان نسبت به زمستان 96 افزایش یافته است.

,

 

,

طبق آنچه در گزارش «چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی ‌کار زمستان 1397» آمده در برآورد نقطه‌ای، نرخ بیکاری کردستان 19.6 درصد است و در میان همه استان‌های کشور، تنها کرمانشاه با نرخ بیکاری 20.9 درصد وضعیتی بدتر از کردستان دارد؛ این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در زمستان 97 نسبت به زمستان 96 ثابت مانده و همان 12.1 درصد است.

,

 

,

اشتغال و بیکاری، از جمله موضوعات اساسی اقتصادی در هر کشور به شمار می رود، به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود.

,

 

,

از نظر علم اقتصاد، نرخ بیکاری با قانون، بخشنامه و دستورالعمل کاهش نمی‌یابد. کارشناسان اقتصادی معتقدند که برای کاهش نرخ بیکاری باید در سه جبهه احیای نرخ بهره وری، ساماندهی نیروی کار انباشت‌شده از سال‌های گذشته و اشتغالزایی برای نیروی کار جدیدالورود همزمان اقدام اساسی انجام شود. به طور حتم بدون سرمایه‌گذاری جدید قادر به کاهش نرخ بیکاری نخواهیم بود.

,

 

,
اگر امروز کشور با پدیده بحران بیکاری مواجه شده، معلول شاخص‌ها و عدم برنامه مدون و غیرقابل پیش بینی است.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه