اخبار داغ

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب:

سیل ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی میاندوآب خسارت زد

سیل ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی میاندوآب خسارت زد
معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب بر اثر سیل اخیر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت امواج ناپایدار جوی و ورود سامانه بارشی به دشت میاندوآب که باعث بارش باران شدید و افزایش آب رودخانه های سیمینه رود و زرینه رود شهرستان میاندوآب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب افزود: این امر سبب جاری شدن سیل در اراضی کشاورزی روستاهای گرده رش، تپه رش، رسول آباد، تپه چلیک، تپه صارمی، مروان کندی، کورآباد، ویس آقاکندی، گزلان، قلعه حسن، قیز قلعه، تلخاب، بفروان، گوگجلو در این شهرستان شد.

,

وی با بیان اینکه سیل یازدهم فروردین ماه امسال به چهار هزار و ۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی خسارت وارد کرده است، گفت: این سیل سبب از بین رفتن ۲۱ هزار و ۶۸۲ تن محصول به ارزش بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال شده است.

,

دیانتی تصریح کرد: طغیان رودخانه ها به دو هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصول گندم  به میزان ۶۰ درصد، ۵۴۵ هکتار محصول جو  به میزان ۵۵ درصد، یک هزار و ۵۹ هکتار محصول یونجه به میزان ۴۵ درصد، ۶۹ هکتار محصول پیاز به میزان ۱۰۰ درصد و ۷۰ هکتار چغندرقند به میزان ۷۰ درصد خسارت وارد کرده است.

,

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: همچنین سیل ۵۷ هکتار از باغات سیب، هلو و آلوی این شهرستان را حدود ۲۰ درصد متضرر نموده است.

,

وی افزود: باران سیل آسا در بخش باروق و مرحمت آباد نیز به بخش دامی حدود ۲۰۵ میلیون تومان خسارت وارد کرده و سبب تلف شدن ۵۰ رأس گوسفند و از بین رفتن انبارعلوفه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه