اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است

۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب چهارمحال و بختیاری از وجود 40 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در این استان خبر داد و گفت: در پهنه‌بندی صورت گرفته سه چهارم استان در پهنه‌‌های خطر نسبتا بالا، خطر بالا و خطر بسیار بالا قرار می‌گیرد و این یعنی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اهمیت ویژه‌ای دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سهراب رئیسی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بنیاد مسکن 40 ساله شده و 40 سالگی یعنی بلوغ و کامل شدن، خدا را شاکریم که در این مدت خدمت بی‌منت داشتیم و از این پس نیز بدون هیچ منتی در خدمت مردم استان خواهیم بود.
 
وی با اشاره به بارش‌های اخیر در این استان و ایجاد خسارت در برخی از منازل مسکونی افزود: در این مدت مسائل به خوبی رصد می‌شد و بنیاد مسکن نیز به‌عنوان یکی از اعضای مهم، همراه با سایر کارگروه‌ها در صحنه حاضر بود و خسارت مالی در این مدت نداشتیم.

رئیسی با بیان اینکه بارش‌های گذشته در این استان به 3 هزار و 100 واحد مسکونی خسارت وارد کرده خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار واحد کاملا تخریب شده و 2 هزار و 100 واحد تعمیری هستند که بخشی از آن تخریب شده است، این آمار افزایش نیز خواهد یافت.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: واحدهای تخریب شده یا به‌صورت غیرقانونی احداث شده بودند و مقاومت لازم را نداشتند و یا اینکه در حریم رودخانه‌ها قرار گرفته بودند.
 
وی از خسارت 130 میلیارد تومانی در حوزه پرداخت تسهیلات و ابنیه خبر داد و یادآور شد: منابع تسهیلات تامین شده و منتظر مصوبه جدید هستیم که در آن رقم تسهیلات برای روستاها 40 میلیون تومان و برای شهرها 50 میلیون تومان خواهد بود، همچنین یک کمک بلاعوض 5 تا 15 میلیاردی هم در کنار طرح‌ها به مردم ارائه خواهد شد.
 
رئیسی با اشاره به خسارت وارد شده به 380 هزار مترمربع از طرح‌های عمرانی به ارزش 26 میلیارد تومان بیان داشت: مردم نگران بازسازی‌ها و ارائه تسهیلات نباشند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب چهارمحال و بختیاری از وجود 40 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در این استان خبر داد و یادآور شد: در پهنه‌بندی صورت گرفته سه چهارم استان در پهنه‌‌های خطر نسبتا بالا، خطر بالا و خطر بسیار بالا قرار می‌گیرد و این یعنی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
وی به اجرای 17 طرح هادی با اعتبار 8 میلیارد تومان، پروژه مسکن 30 واحدی در بحث مسکن شهری در منظریه با اعتبار 5 میلیارد تومان، مقاوم‌سازی 3 هزار و 662 واحد در سال 97 با 59 میلیارد تومان اعتبار و آماده‌سازی سایت مسکن مهر شهرستان اردل با اعتبار 650 میلیون تومانن اشاره و افزود:  به مناسبت چهلمین سال افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و چهلمین سال تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کلنگ‌زنی 101 پروژه اجرای طرح‌های هادی در 101 روستا و سه پروژه مسکن شهری با اعتبار 7 میلیارد تومان، سه مسجد در سه سایت مسکن مهر شلمزار، فرادنبه و لردگان با اعتبار 600 میلیون تومان در برنامه قرار دارد.
 
رئیسی سرجمع اعتبارات مربوط به کلنگ‌زنی‌ها و افتتاح‌ها در دهه حساب 100 حضرت امام (ره) را 101 میلیارد و 250 میلیون تومان اعلام و ادامه داد: در سال 97 توانستیم 27 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی دریافت کنیم که 7 میلیارد آن سال گذشته محقق و 20 میلیارد باقیمانده در سال 98 به دستمان می‌رسد و اجرای طرح را امسال انجام می‌شود و طی آن 11 سرح برای سامان، چهار طرح برای شهرکرد، 19 طرح برای اردل، چهار طرح برای بن، پنج طرح برای بروجن، 15 طرح برای کیار، چهار طرح برای فارسان، 27 طرح برای لردگان و 9 طرح برای کوهرنگ اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه