اخبار داغ

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است/ تدام وضعیت فعلی فرش صادرات را در آینده مختل می‌کند

رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است/ تدام وضعیت فعلی فرش صادرات را در آینده مختل می‌کند
مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت صادرات فرش استان زنجان گفت: رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به در حال حاضر وضعیت بازار صادرات فرش چون در ابتدای سال هستیم مشخص نیست که چگونه خواهد بود اظهار کرد: معمولا بازار فرش بعد از اریبهشت و خرداد مشخص می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: قیمت‌ها همچنان در فرشهای دستبافت بالا است و وضعیت بازار فرش پشمی بهتر از فرش ابریشم بوده و در حال حاضر رکود در بازار فرش ابریشم حاکم است.

,

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه همچنان مشکل مواد اولیه وجود دارد افزود: قیمت مواد اولیه فرش همچنان بالا بوده و بیداد می‌کند و این باعث شده هزینه تولید بالا رفته و صادر کنندگان در عرضه با مشکل مواجه شوند.

,

وی دستمزدهای هم کمی بالا رفته ولی وضعیت بازار فرش خوب نیست بیان کرد: در حال حاضر رکود تورمی در بازار فرش استان زنجان حاکم است.

,

جعفری بیان کرد: کمبودی در مواد اولیه فرش وجود ندارد و مشکل در بالا بودن قیمت مواد اولیه است و مواد اولیه نیز جزو گروه یک نیست که عرض دولتی برای آن تعلق بگیرد.

,

وی با بیان اینکه عمده مواد اولیه وارداتی فرشهای ابریشم است افزود: خود ابریشم جزو گروه یک کالاهای وارداتی نیست ولی پیله ابریشم جزو این گروه کالاها بوده و ارز دولتی به آن تعلق می‌گیرد.

,

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: کارنجات داخلی تولید کننده ابریشم می‌توانند با ارز دولتی نسبت به واردات پیله ابریشم اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت بازار فرش در سال جاری همین طور ادامه داشته باشد در در بحث صادرات با مشکل مواجه خواهیم شد گفت: تداوم وضعیت فعلی در آینده منجر به کاهش صادرات خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه